Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI PD] Pompowtryskiwacze po regeneracji - dużo pali


peju

Rekomendowane odpowiedzi

Taka sytuacja.

Pompowtryskiwacze w moim aucie miały bardzo przyjemne spalanie na poziomie 6 do 6,5l przy predkosci autostradowej 130km/h na tempomacie.
Wszystko było ok, tylko często przy ruszaniu spod świateł trochę zakopcił białym i śmierdzącym dymem i tak było przez 3 lata.
Aż tu nagle dwa miesiące temu nagle spalanie dość szybko zaczęło wzrastać do poziomu 7.5 - 8.5l przy 130km/h.
Potem dość szybko zauważyłem że silnik jest głośniejszy: głośniej buczy, słychać go wyraźnie też przy dużych prędkościach.
Zaraz po tym pojawiły się drgawki na biegu jałowym - najpierw tuż po odpaleniu na zimnym silniku, potem już cały czas, nawet po rozgrzaniu.

Diagnoza u mechanika, podłączamy kompa i pokazywało iż korekcje na 4 cylindrze wyglądają bardzo źle.
Pompka nr 4 poszła do regeneracji ale niewiele to dało, bo zaraz objawy wróciły i tym razem był to cylinder nr1.
Więc szybką decyzją do regeneracji poszły wszystkie 3 pozostałe popmki.

Po ów "kuracji" odpalam auto i... dosłownie bajka.
Przestało kopcic, silnik równo pracuje jak nigdy, cichutki, zero smrodu... normalnie ach i och.
Do czasu kiedy wyruszam w trase i patrze na spalanie: 7,5-8,5l przy 130km/h i 9-10l przy 150km/h

No coś mnie zaraz trafi.
Czy mimo tak dobrze wykonanej regenracji jest to możliwe by nie skorygowali spalania? Nie wiem jak odbywa się taki proces.
A jeśli jest to inny czynnik to jaki?
Te pomki które mialem to byly zakupione uzywki i rzeczywiscie ich spalanie bylo tak jak podalem na poczatku,
Wczesniejszych pompek musialem sie pozbyc bo po regeneracji rowniez spalaly duzo.
Czy oni rzeczywiscie nie potrafia regenerowac tych pompowtryskiwaczy tak by przywrocic ich oryginalne spalanie? O co tu chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znając życie niepotrzebnie oddałeś do regeneracji a wystarczyło wymienić uszczelnienia... teraz pewnie pompki są w gorszym stanie niż przed... 

Zrób logi 013+018+023 na postoju na zimnym, na rozgrzanym i podczas jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kamil-vag napisał:

@Dev, ktoś by przy synchro grzebał :P

a cholera wie co tam jeszcze odjebali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Dev napisał:

a cholera wie co tam jeszcze odjebali

Dev dobrze gada, widziałem taki przypadek u partaków z Nadarzyna. Miałem przez nich regenerowane wtryski, po zmontowaniu przyjechałem do nich z reklamacją że buja mi silnikiem(bo dawka paliwa za niska była) to wzieli mnie za kompletnego laika i co zrobili? Wzięli klucz i przestawili mi rozrząd z 0,0 na -3.3

Oczywiście bujać przestało ale dobrze wiemy że to nie rozwiązanie problemu.


Pomijam już fakt że była to druga regeneracja bo po pierwszej tak zregenerowali, że na autostradzie pękł mi rozpylacz na jednej z końcówek, zaczęło lać paliwem i w efekcie tego ubiłem silnik.

 

Od tej pory odradzam jakiekolwiek regeneracje. Tylko używki w dobrym stanie...

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regenerowałem wszystkie 4 PD w Stalowej Woli, też mi bujało po odpaleniu, był słaby i w czasie letnich upałów  miałem przepał 1,5-2 litrów. Teraz spalanie solo zimą  auto pali na trasie  5,2 -5,5 l /100.  Dodatkowo czyściłem zbiornik paliwa i wymiana wszystkich filtrów, oringi nowe itp.     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelnienia  byly wymieniane latem. efekt: przestalo trzasc silnikiem po odpaleniu ale auto caly czas dymilo. spalanie bylo ok.
teraz tak jak napisalem, dzialanie silnika i jego kultura pracy najlepsza jaka kiedykolwiek mialem.
tylko wlasnie to spalanie....
nie mam mozliwosci wykonania logow, chyba ze ktos wie gdzie w Warszawie moge zrobic/kto sie na tym zna?

moja opcja nr 1 bylo szukanie uzywek w dobrym stanie. KAZDY, powtarzam KAZDY tak radzil. niestety, jak sie siadzie do google i zacznie szukac po konkretnym numerze, to okazuje sie ze nie ma.
zlecilem wyszukanie takich pompek dwum niezależbym mechanikom w Wawie - zaden nie znalazl.
poniewaz sytuacja robila sie z dnia na dzien coraz gorsza, wkoncu tez wywalilo blad "check engine" ktory odnosil sie do cylindra 1, zapadla decyzja o regeneracji.

Edytowane przez peju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproś chłopaków, może ktoś pomoże z logami: https://a4-klub.pl/topic/14-spoty-warszawskie-każdy-wtorek-g-1900/?page=2794

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to dobra wskazówka.
Tylko powiedz co te logi pomogą?
Czy mają wykazać że to pompowtryski sa zle czy cos innego? (bo tyle to wiem bez logow, ze na 90% to wina pompek)
Czy jednak wykażą która wartość/parametr w popmkach jest wadliwy konkretnie by móc z tym pojsc do mechanika i pokazac czarno na bialym jak jest?
Jezeli to wina pompek to mam zwrocic sie z reklamacja czy takiej rzeczy juz nigdy w zyciu nie zregeneruja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peju nie koniecznie pompki. Dla przykładu, wystarczy że będzie przestawiona synchronizacja na wałku rozrządu, od razu cały twój układ wtryskowy będzie zachowywał się nie poprawnie co przełoży się na zwiększone spalanie. To zobaczymy w logach i będziemy mogli coś konkretniej zasugerować.
Któryś z kolegów nakreślił Ci wyżej, jak dużo czynników ma wpływ na Twoje spalanie. Jeżeli mielibyśmy określić, co zasługuje na ewentualną uwagę, wymianę, regulację, to musimy zobaczyć co dzieje się w twoim aucie - od tego są właśnie LOGI.

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...