Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciągłe wypalanie DPF na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie. Przeszukalem chyba już wszystko na google i nadal nie mogę znaleźć przyczyny ciągłego wypalania filtra DPF w moim audi a4 b8 2.0tdi 2009. Nie dziwi mnie samo wypalanie bo to mogło by oznaczać że jest już filtr zapchany Ale dziwi mnie to że on wypala tylko na zimnym silniku A mianowicie po nocy rano odpalam A on po dwóch sekundach zaczyna wypalić filtr, żadna kontrolka się nie świeci tylko obroty wzrastają. Podłączyłem go pod vaga i zapchanie filtra pokazuje mi zaledwie 4 gramy. Proszę o pomoc bo ja już zwariowałem, co zrobić.

Z góry dziękuję 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Na jakiej podstawie uważasz że on od razu zaczyna wypalać tego DPF-a ?

Dla tego że obroty wzrastają ?:decayed:

Obroty wzrastają pewnie dla tego że jest zima...

No chyba że mieszkasz na drugiej półkuli i u Ciebie jest pełnia lata ....:kox:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Wypalanie DPF włączy się tylko gdy silnik jest nagrzany, podwyższone obroty mogą świadczyć o rozładowanym akumulatorze

Opublikowano

No na vagu pokazuje kiedy było ostatnie wypalanie DPF i to głównie na tej podstawie wiem kiedy wypala. Wiem że wypalanie zaczyna się na ciepłym silniku dlatego to mnie dziwi że u mnie na zimnym i dlatego wydaje mi się że przyczyna leży po innej stronie niż zapchany DPF.

Opublikowano

Czy ktoś może pomóc?

Opublikowano

niekoniecznie, ja miałem tak, że sterownik uruchamiał procedure wypalania zaraz po uruchomieniu auta, ktory stał całą noc.
A żeby to potwierdzić, z bólem serca poczekałem pare minut czy faktycznie to na pewno wypalanie DPFa, za niedługa chwile z wydechu zaczeły lecieć bardzo gorące spaliny.....
Według komputera stan DPFa w normie, wymieniłem czujnik róznicy ciśniej w razie w, nic to nie dało.. Sam dpf wypalał mi się regularnie co okołó 120km, nie ważne czy miasto czy sama trasa, wiedziałem, kiedy zacznie się wypalać ;)

Niestety wyciąłem go, szkoda było mi silnika.
Jeżeli faktycznie wejdą te przepisy w życie, o których tak głośno, to założe nowy filtr zamiennik. Wszystkie czujniki pozostawiłem na miejscu, kwestia montażu i zaprogramowania go.
 

Opublikowano
W dniu 14.01.2019 o 01:28, paw306 napisał:

Czy ktoś może pomóc?

Może. Ale potrzebne są dane, co najmniej takie jak tutaj. Podaj też dane z czujników temperatury na wydechu.

Opublikowano
5 minut temu, Tomnik napisał:

Może. Ale potrzebne są dane, co najmniej takie jak tutaj. Podaj też dane z czujników temperatury na wydechu.

Ok jutro ogarnę dane i wrzucę tutaj 

Opublikowano

Ok jutro podepne go i wstawię. Dziękuję 

 

Opublikowano
16 minut temu, paw306 napisał:

Ok jutro ogarnę dane i wrzucę tutaj

Odezwij się do mnie na PW. Mimo tego, że jak mniemam mieszkasz poza Polską, podam Ci mój nr tel. , będziesz mógł skontaktować się ze mną telefonicznie. Temat DPF ma wiele wątków, postaram Ci to wytłumaczyć.

Opublikowano

Wypalanie na zimnym pojawia się też jesli się nie myle gdy auto nie dokończy procedury wypalania. Jeśli to błąd  proszę mnie poprawić ?

Opublikowano

Witam i podlacze sie pod temat,

Jak narazie moj dpf nie daje sie we znaki ale chcialem sprawdzic soot mass i jak bardzo jest zawalony.

Po podlaczeniu wszystkie wartosci przy dpf-ie pokazuja mi '0' Zastanawiam sie co to moze oznaczac?

Wycienty dpf?

Tez tylko znalazlem jeden sposob w vagu zeby go wypalic: przez 01 -engine, 11- coding ll, i 10016. Jest to normalne ze nie widze wypalania servisowego przy 'basic settings? (pacjent a4 b7 2006, 3.0l quattro)

 

Dzieki i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...