Podnoszenie mocy 1.8t.
5 5

    213 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam chciałbym podnieść moc w swoim audi 1.8t. Chcę podnieść moc z 170 na 250-270 o ile silnik pozwoli.

    Jako iż katalizator się rozpadł wymieniam go na downpipe, Do tego za razem kupił bym Tipa z kwasówki. Znalazłem za 660zł dp i tip chyba dobra cena.

    Turbo wstawił bym hybrydę k03 do tego większe wtryski i fmic.

    Tylko że przed jakimkolwiek modem trzeba chyba sprawdzić czy ta jednostka nadaje się do tego. Co trzeba było by sprawdzić/zrobić przed?

    Sprawdzić kompresję? itp?

    Wszystkie wymiany w silniku zawsze robiłem na czas.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No kompresje na pewno pasowaloby sprawdzic. Do tego pakiet startowy czyli n75, dv, przeplywka, pompa paliwa, swiece, wszystko to mozna mniej wiecej ogarnac na podstawie logow.

    Przy 270 km seryjna przeplywka i pompa moga nie wystarczyc.

    Tip pasowaloby dobrac pod odpowiednia hybryde. Chyba ze kupisz taka p&p, bo niektore maja powiekszony wlot na tipa.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak samo zwykła k03 z BEX'a nie wystarczy, z tego co wiem pod 250+ trzeba już w hybrydę iść.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Poczytaj 🙃

    Od siebie przypominam o sprzegle (tarcza w kewlar, lub z awx nowy komplet) i hamulce minimum 312/288

    W dziale "wykresy własnych aut po modyfikacjach" popatrz, tam jest opisana moc i modyfikacje, dużo 1.8t. 

    Edytowane przez Patryk94

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    49 minut temu, Patryk94 napisał:

    Od siebie przypominam o sprzegle (tarcza w kewlar, lub z awx nowy komplet) i hamulce minimum 312/288

    Sprzęgło jak wyżej. Hamulce 320/288 minimum

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tip miał bym zrobiony pod średnicę turbiny. Tak jak pisałem chce wstawić hybrydę z k03 

    Oryginalne sprzęgło nie da rady? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    12 minut temu, Vexart napisał:

    Oryginalne sprzęgło nie da rady? 

    Oryginalne z 2003 roku? Pewnie po przebiegu ponad 200k?

    Nie ma opcji.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    2 minuty temu, bartez90 napisał:

    Oryginalne z 2003 roku? Pewnie po przebiegu ponad 200k?

    Nie ma opcji.

    Ja mam 230k prawie I już na serii czuć lekkie slizgi  :D padnie to awx wleci I stage2. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Ja na seryjnym sprzegle mam 255ps i jeździ, jak dlugo wytrzyma tego nie wie nikt😂 

    Bartez 320mm hamulce to pewnie będzie musiał 17 felgi minimum, na 312 nie ma tragedi, sam na takich jezdze..... 

    Edytowane przez Patryk94

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    9 minut temu, Patryk94 napisał:

    Bartez 320mm hamulce to pewnie będzie musiał 17 felgi minimum, na 312 nie ma tragedi, sam na takich jezdze..... 

    No widzisz, a ja mam 16tki ori biedronki i 320. Poczytaj zresztą w tematach o hamulcach bo wchodzą bez problemu pod takie 16tki.

    Pomiędzy 320 a 312 jest przepaść, to zupełnie inna jakość hamowania, wiem coś o tym😀

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    5 minut temu, Patryk94 napisał:

    Ja na seryjnym sprzegle mam 255ps i jeździ, jak dlugo wytrzyma tego nie wie nikt😂 

    Bartez 320mm hamulce to pewnie będzie musiał 17 felgi minimum, na 312 nie ma tragedi, sam na takich jezdze..... 

    320 wejdzie 16 Bo takie mam na zimę. Stalowki chyba już nie wejdą. 

    Dla mnie tez 320/288 to minimum. Czuje się bezpieczniej nawet jakbym miał hamować awaryjnie. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zatem 320mm. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

     Bardzo jestem ciekawy różnicy pomiędzy 320mm a 312mm  . Na początku był plan zakupu tylko 288mm tył Ale czytałem różne posty i zakupiłem komplet 320mm i 288mm na wiosnę montaż i zobaczymy jak się sprawa ma :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To jak z tym sprzęgłem? Dwumasa zostaje? Co muszę wymienić i jaki to byłby mniej więcej koszt? Wszystko p&p byłoby? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Moze zacznij od napisania ile ma Twoje sprzeglo najechane km? Od nowosci w aucie? Przy w miare nowym jest wieksza szansa.

    Pasowaloby caly zestaw z awx czyli sprzeglo i dwumas jest p&p. Albo dajesz swoja tarcze do regeneracji i ogicia kevlarem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Czy to jest sprzęgło od nowości i czy było wymieniane nie wiem. Przebieg aktualnie 279k Dość sporo, nigdy nie miałem problemu ze sprzęgłem nie ślizgało się czy coś w. Wymieniałem skrzynię biegów bo łożysko jedno się zajechało. Mogłem sprawdzić jak wygląda ale nie miałem klucza dynamometrycznego by to dobrze dokręcić, jak i było z nim w porządku więc nie chciałem zaczepiać. Teraz jeżeli musiał bym to bym wyją skrzynię by zrobić sprzęgło choć do lekkich to nie należy.

    Jeżeli miał bym robić sprzęgło to zamiast wymienić na nowe lepiej wstawić z diesla lub obić kevlarem?

    Edytowane przez Vexart

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No rozumiem, to jeśli od nowości to może być kiepsko. Tym bardziej, że teraz masz 225 nm, a po chipie będzie pewnie ponad 350nm. Na serii w zasadzie nie ma prawa się ślizgać

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    2 godziny temu, Vexart napisał:

    To jak z tym sprzęgłem? Dwumasa zostaje? Co muszę wymienić i jaki to byłby mniej więcej koszt? Wszystko p&p 

    Sprzęgło z awx- tarcza, docisk, łożysko 500-600 zl zależy gdzie będziesz kupował.

    Jeśli chcesz swoje robić, to obicie tarczy kewlarem 250-350zl, tylko nic Ci z wzmocnienia tarczy jak docisk bedzie zmęczony. Dwumasy jak nie słychać możesz próbować zostawić, ale licz się w tedy z tym ze może nie dać rady, i bedzie znowu odkrecanie skrzyni, wszystkiego nie da się przewidzieć. 

    Edit: przy tym przebiegu ja bym montował cały nowy komplet

    Edytowane przez Patryk94

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No i teraz mam dylemat co zrobić czy zostawić czy coś robić. To jest cały dzień roboty przy tym z pomocą kolegi, A może i dwa by zeszły.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    18 minut temu, Vexart napisał:

    No i teraz mam dylemat co zrobić czy zostawić czy coś robić. To jest cały dzień roboty przy tym z pomocą kolegi, A może i dwa by zeszły.

    Jak możesz sam wyjąć, to juz lepiej, wyjmij, zobacz przedewszystkim jakiej jest firmy, zawsze po wyjęciu możesz zawieść do Pana co obija kewlarem i on powinien coś więcej powiedzieć na temat stanu. Tylko to juz kombinajcje. 

    Nic nie kosztuje, a może okazać ze bylo wymieniane, i wystarczy tarcze obić.

    Edytowane przez Patryk94

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sam mogę wyjąć, praktycznie to wszystkie naprawy wykonuje sam. Jak dobrze pamiętam to sprzęgło Luk. Jak bym wyją to nie miał bym czym zawieźć do kogoś kto obija i nie wiem czy w okolicy kogoś takiego znajdę.

    Jak bym zostawił sprzęgło takie jakie jest to co mogło by być?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    40 minut temu, Vexart napisał:

    Jak bym zostawił sprzęgło takie jakie jest to co mogło by być?

    Przy tej mocy co celujesz będzie się ślizgać na 100%. Jak masz ori sprzęgło i pewnie nalot grubo ponad 200 tys to sprzęgło nadaje się na śmietnik. Na serii pojeździ ale powyżej 220-230koni już wyjdzie szydło z worka.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No ok więc widzę nie obejdzie się bez zdjęcia skrzyni. 😥 Ale zanim to zrobię i wezmę się za podnoszenie mocy trzeba sprawdzić czy silnik się nadaje bo jak nie to chyba podaruję sobie jak na razie.

    Więc sprawdzić kompresję. W zależności od kompresji będzie można coś powiedzieć czy zdrowy silnik?

    kompresję na ciepłym tak?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Interesuje mnie bardzo kila rzeczy pierwsze: intercooler

    Czy takie coś by się nadało: https://allegro.pl/oferta/zestaw-montazowy-intercooler-audi-a4-1-8t-b6-7631956745

    Drugie to turbina.

    Znalazłem coś takiego https://www.olx.pl/oferta/turbosprezarka-hybryda-k03-k04-064-audi-vw1-8-t-280km-CID5-IDlnnZG.html#357b3cd288

    Jak pytałem to prawie cała firmy melett oprócz żeliwa. Jakoś niezbyt mnie przekonuje.

    Myślałem o tym by samemu złożyć kupić rdzeń itp ale sam rdzeń borgwarner 1700zł 😏https://www.turbosprezarki-nowe.pl/audi/nowy_rdzen_chra_borgwarner_kkk_53047100518_5304_710_0518_53047100518.html

    do tego ze 350zł lub więcej za żeliwo a zimną stronę raczej gdzieś dało by się dorwać za śmieszne pieniążki chyba :P

    Jeżeli nie to skąd turbinę?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    4 minuty temu, Vexart napisał:

    Drugie to turbina.

    Jeśli chodzi o hybrydy to słyszałem o dwóch polecanych firmach - perun turbo i turbospec. Taka przyjemność to raczej koszt znacząco powyżej 2 tysi.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak chcesz dobra hybryde to pisz do Geremiego. Poszukaj na fb geremi vag garage. Robi najlepsze hybrydy i znacznie ponizej 2tys. Do tego na takiej p&p od niego spokojnie zrobisz ponad 260 km.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    A co do Intercooler? 

    Napisałem do geremiego. 

    W piątek jadę do Lublina po downpipe. Będę wymieniał teraz olej i filtry razem z dp no i osłona przegubu się rozleciała z tyłu. 

    Pojadę zmierzyć kompresję. I tu mam jedno pytanie czy pomiar kompresji na ciepłym silniku wystarczy czy na zimnym też może mieć znaczenie? 

    Edytowane przez Vexart

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Jak jestes z Lbn to napisz to krzysiekvtec on ogarnie Ci logi przed robieniem czego kolwiek, jak bedzie ok to zrobi: turbo, dp, tip, fmic, a program soft mod niech robi. 

    Edytowane przez Patryk94

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jestem z Włodawy nie z Lublina z założeniem turbo fmic itp to ja sobie bez problemu poradzę. Jedynie logów Jeszce nie robiłem ale jakoś je ogarnę. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak wogule to jakie logi zrobić na jakich blokach? Statyczne czy dynamiczne? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    5 5

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.