Jump to content
IGNORED

[B5 AEB] Jaki olej silnikowy po remoncie silnika ?


Recommended Posts

Posted

Witam !!!

Przebieg auta 165 tys

moje audi przeszło remoncik czyli wymiana rozrządu planowanie głowicy pompy wodnej pierścieni !!!

mechanik zalał mi olej shell 15w/40 tak jest napisane na kartce przejechałem jakieś 5000tys km ubyło mi troszkę oleju !! wymianę oleju planuje na sierpień ale już zbieram informacje na jaki olej zmienić czy mam zalany mineralny olej ? po za tym moja audica trochę kopci przy rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach np jak stoję w korku lub na skrzyżowaniu

Posted

...eh jest dużo o tym na forum. Jednak doradzam zmień olej jak najszybciej na półsyntetyk co najmniej. 165 tyś i planowanie głowicy? Dlaczego planowałeś - wywaliło uszczelkę?

Posted

Piszesz,że auto kopci po remoncie a czy mechanik wymienił uszczelniacze zaworowe? Co do oleju to Cristoforo dał Ci powyżej namiary.

Posted

na początku bedzie trochę smrodził ale pozniej przestanie

pod warunkiem ze wszystko było zrobione jak należy

olej musisz zalać min 5W40 ze względu na turbinę

Posted

mechanik zalał mi olej shell 15w/40

skąd oni się biorą... :mysli:

Posted

Ja też kupiłem z takim olejem Mobil 15W/40, narazie się nic nie dzieje, ale już wiem że muszę jak najszybciej go wymienić.

Posted

Ja też kupiłem z takim olejem Mobil 15W/40, narazie się nic nie dzieje, ale już wiem że muszę jak najszybciej go wymienić.

Jeżeli masz duży przebieg, to zalej swoje auto Motulem 6100 SYNERGIE+, ja jeżdżę właśnie na tym oleju a trochę już mam nalatane.

Guest Henrykus
Posted

Shell Helix Plus 10w40

Posted

Witam :hi:.

I sprawdź jeszcze przewód zasilający turbinę w olej (smarowanie turbiny)

U mnie zrobił się niedrożny bo poprzednia właścicielka zalała "jakimś olejem" z którego powstawał osad wewnątrz silnika.

Ja wymieniłem na syntetyka i po 4tyś turbawke szlag trafił ;(

Przewód ciężko było przedmuchać kompresorem :shocked:

Posted

Witam :hi:.

I sprawdź jeszcze przewód zasilający turbinę w olej (smarowanie turbiny)

U mnie zrobił się niedrożny bo poprzednia właścicielka zalała "jakimś olejem" z którego powstawał osad wewnątrz silnika.

Ja wymieniłem na syntetyka i po 4tyś turbawke szlag trafił ;(

Przewód ciężko było przedmuchać kompresorem :shocked:

stara zasada... jak wymieniasz olej a nie wiesz co było to robisz płukanie odpowiednim środkiem

jak poszukasz na forum to znajdziesz zdjęcia rozebranego silnika który był zalany mineralnym i wlano pełen syntetyk... była taka maź (czarne masło) że można by z tego olej napędowy wyrabiać...

nawet jak spuścisz coś co masz w silniku to i tak zostanie z pół litra... choćby w chłodnicy oleju (jak to pisał jaro4444) i po wirowaniu z nowym syntetykiem robi się coś co można nazwać "ubijaniem białka" :kox:

Posted

moje audi przeszło remoncik czyli wymiana rozrządu planowanie głowicy pompy wodnej pierścieni !!!

Wymiana samych pierścieni pomaga tylko na parę tysięcy km, potem będzie gorzej :thumbdown:

Szanujący się mechanik wymieniłby tylko uszczelniacze zaworów, odradzając wymianę pierścieni. Teraz to już lipa - nadal będzie brał.

Co to znaczy kopci? Ciepły czy zimny? Biały dymek, para z wydechu, czy niebieski dym?

Silnik z przebiegiem 165kkm nie ma prawa spalać oleju - tylko w śladowych ilościach. Dokładnie sprawdź przebieg :mysli:

Posted

Silnik Audi ma przebieg 165000 i robiłes remont??????????????????, ... a potem osoba która zna się na rzeczy zalała Ci silnik olejem mineralnym. :shocked: O i to jest rzeczywistość :confused4:, ciągłe przekłamania i totalne nieporozumienia. Zamiast wiedzy przekłamania i informacja obiegowa. Wszystko można oczywiście zniszczyć, ale silnik Audi po przebiegu 165 tys. powinien chodzić bez zarzutu. Ja tutaj wrzuciłem jak chodzi mój silnik: do seteczki, to możesz sam zobaczyć jak chodzi bez turba i sprzęgło jest słabe to nie można naprawdę go strzelić.

I jeszcze jedno: mineralny olej do turbo ???????????????? Może ktoś coś powie na ten temat bo mnie ręce opadły.

No mechaniory będzie jeszcze jeden remont tego silniczka. :hi:

Posted

Wymiana samych pierścieni pomaga tylko na parę tysięcy km, potem będzie gorzej :thumbdown:

Szanujący się mechanik wymieniłby tylko uszczelniacze zaworów, odradzając wymianę pierścieni. Teraz to już lipa - nadal będzie brał.

tutaj akurat się z Tobą nie zgodze

Posted

Nie będę rozpaczał :tongue4:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...