lukasz81wlkp Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 Witam !!! Przebieg auta 165 tys moje audi przeszło remoncik czyli wymiana rozrządu planowanie głowicy pompy wodnej pierścieni !!! mechanik zalał mi olej shell 15w/40 tak jest napisane na kartce przejechałem jakieś 5000tys km ubyło mi troszkę oleju !! wymianę oleju planuje na sierpień ale już zbieram informacje na jaki olej zmienić czy mam zalany mineralny olej ? po za tym moja audica trochę kopci przy rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach np jak stoję w korku lub na skrzyżowaniu
Cristoforo Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 mechanik starej daty czy jak wybierał olej to był zalany w 3 d*py :gwizdanie: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_anb_jaki_olej_silnikowy-t7434.0.html
Orfeusz Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 ...eh jest dużo o tym na forum. Jednak doradzam zmień olej jak najszybciej na półsyntetyk co najmniej. 165 tyś i planowanie głowicy? Dlaczego planowałeś - wywaliło uszczelkę?
lukasz81wlkp Posted March 1, 2009 Author Posted March 1, 2009 robiłem taki remont bo brał olej i kopcił
iwadrian Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 Piszesz,że auto kopci po remoncie a czy mechanik wymienił uszczelniacze zaworowe? Co do oleju to Cristoforo dał Ci powyżej namiary.
Dev Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 na początku bedzie trochę smrodził ale pozniej przestanie pod warunkiem ze wszystko było zrobione jak należy olej musisz zalać min 5W40 ze względu na turbinę
GRazny Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 mechanik zalał mi olej shell 15w/40 skąd oni się biorą...
mily Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 Ja też kupiłem z takim olejem Mobil 15W/40, narazie się nic nie dzieje, ale już wiem że muszę jak najszybciej go wymienić.
spetsnaz Posted March 1, 2009 Posted March 1, 2009 Ja też kupiłem z takim olejem Mobil 15W/40, narazie się nic nie dzieje, ale już wiem że muszę jak najszybciej go wymienić. Jeżeli masz duży przebieg, to zalej swoje auto Motulem 6100 SYNERGIE+, ja jeżdżę właśnie na tym oleju a trochę już mam nalatane.
dlugi11 Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 Witam . I sprawdź jeszcze przewód zasilający turbinę w olej (smarowanie turbiny) U mnie zrobił się niedrożny bo poprzednia właścicielka zalała "jakimś olejem" z którego powstawał osad wewnątrz silnika. Ja wymieniłem na syntetyka i po 4tyś turbawke szlag trafił ;( Przewód ciężko było przedmuchać kompresorem
GRazny Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 Witam . I sprawdź jeszcze przewód zasilający turbinę w olej (smarowanie turbiny) U mnie zrobił się niedrożny bo poprzednia właścicielka zalała "jakimś olejem" z którego powstawał osad wewnątrz silnika. Ja wymieniłem na syntetyka i po 4tyś turbawke szlag trafił ;( Przewód ciężko było przedmuchać kompresorem stara zasada... jak wymieniasz olej a nie wiesz co było to robisz płukanie odpowiednim środkiem jak poszukasz na forum to znajdziesz zdjęcia rozebranego silnika który był zalany mineralnym i wlano pełen syntetyk... była taka maź (czarne masło) że można by z tego olej napędowy wyrabiać... nawet jak spuścisz coś co masz w silniku to i tak zostanie z pół litra... choćby w chłodnicy oleju (jak to pisał jaro4444) i po wirowaniu z nowym syntetykiem robi się coś co można nazwać "ubijaniem białka"
adams78 Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 moje audi przeszło remoncik czyli wymiana rozrządu planowanie głowicy pompy wodnej pierścieni !!! Wymiana samych pierścieni pomaga tylko na parę tysięcy km, potem będzie gorzej Szanujący się mechanik wymieniłby tylko uszczelniacze zaworów, odradzając wymianę pierścieni. Teraz to już lipa - nadal będzie brał. Co to znaczy kopci? Ciepły czy zimny? Biały dymek, para z wydechu, czy niebieski dym? Silnik z przebiegiem 165kkm nie ma prawa spalać oleju - tylko w śladowych ilościach. Dokładnie sprawdź przebieg
Ronin Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 Silnik Audi ma przebieg 165000 i robiłes remont??????????????????, ... a potem osoba która zna się na rzeczy zalała Ci silnik olejem mineralnym. O i to jest rzeczywistość , ciągłe przekłamania i totalne nieporozumienia. Zamiast wiedzy przekłamania i informacja obiegowa. Wszystko można oczywiście zniszczyć, ale silnik Audi po przebiegu 165 tys. powinien chodzić bez zarzutu. Ja tutaj wrzuciłem jak chodzi mój silnik: do seteczki, to możesz sam zobaczyć jak chodzi bez turba i sprzęgło jest słabe to nie można naprawdę go strzelić. I jeszcze jedno: mineralny olej do turbo ???????????????? Może ktoś coś powie na ten temat bo mnie ręce opadły. No mechaniory będzie jeszcze jeden remont tego silniczka.
Dev Posted March 4, 2009 Posted March 4, 2009 Wymiana samych pierścieni pomaga tylko na parę tysięcy km, potem będzie gorzej Szanujący się mechanik wymieniłby tylko uszczelniacze zaworów, odradzając wymianę pierścieni. Teraz to już lipa - nadal będzie brał. tutaj akurat się z Tobą nie zgodze
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now