Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 2.0tdi CAGC dziwne wskazania spalania. Przepływka, wtryski???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, założyłem nowy temat bo trochę zgłupiałem już z moją audicą... Problemem jest wysokie spalanie, które się trochę chyba uspokoiło po przeczyszczeniu przepustnicy, egr - choć jest wyprogramowany i kolektora. Teraz po podpięciu do vcds błędów nie wywala żadnych to raz, dwa spalanie jakie pokazuje mi vcds potrafi się różnic o 7-9l od spalania na liczniku czyli na liczniku pokazuje mi powiedzmy 15,5l a w vcds 6,8l i tu pierwsze pytanie komu wierzyć i jak to ewentualnie skorygować na liczniku. Trzecia sprawa zrobiłem logi z przepływki jakby ktoś mógł rzucić okiem i powiedzieć czy z nią wszystko ok, i czwarta sprawa wtryski w vcds pokazuje mi takie wartości jak na screenie i czy ktoś mi też może powiedzieć czy z nimi wszystko ok bo niedługo lecę do PL i wziąłbym je do regeneracji jakby co. Jeśli wszystko jest ok to albo mam paranoje, albo się wskazanie spalania jakoś rozkalibrowało i jak to ogarnąć? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam

 

z5WxMyF.jpg

 

 

 

 

przeplywka.csv

Edytowane przez pimpam
Opublikowano

Witam. Wartości ze screena są dobre.

Opublikowano

No to chociaż tyle dobrego, że to nie te wtryski, zostaje log przepływki i głupiejące wskazania spalania.

Opublikowano

Wpisz na youtube spalanie vcds i pokawi sie film jak ustawić spalanie w komputerze.

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, kkt napisał:

Wpisz na youtube spalanie vcds i pokawi sie film jak ustawić spalanie w komputerze.

No tak dobrze tylko samo z siebie się to tak rozjechało? bez żadnej przyczyny? No i jeszcze jeśli się orientujesz w tym logu z przepływki czy ona też jest ok czy nie?

Edytowane przez pimpam
Opublikowano

Wstaw screena z logami. W exelu jest to malo przejrzyste.

Opublikowano (edytowane)

gRDAOjF.jpg

 

Mam nadzieję, że teraz widać lepiej.

Ta korekta spalania w vcds trochę dała, ale zjechałem na minimum czyli do wartości 85 i dalej licznik swoje, a spalanie w vcds swoje, chociaż tj. napisałem trochę lepiej, już nie ma takich dużych różnic.

Edytowane przez pimpam
Opublikowano

W logach widać, że masa powietrza jest za duża. Masa powietrza rzeczywista jest wyższa od wymaganej a powinna byc taka sama albo zbliżona.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Mhmm, czyli rozumiem czas się rozglądnąć za nową przepływką?

Opublikowano (edytowane)

Czysta jest? W środku jest cala? Filter powietrza jest czysty? Węże ssace sa dobrze dokrecone. Napisałeś, że edr jest wyłączony. Dpf też jest wyłączony?

Edytowane przez kkt
Opublikowano (edytowane)

Ostatnio ją przedmuchałem powietrzem dla pewności, czy cała to nie wiem bo nie wiem jak ją wyciągnąć z tej tuby i czy wogóle się da, a bez tego nie mogłem dokładnie zobaczyć, wyglądało ok, błędów też nie było, ale ręki sobie za nią obciąć nie dam, a skoro podaje złe wartości to chyba ona nawala. Jak ją odpiąłem to w vcds jeszcze większe herezje pokazywało niż to z logów tylko jeszcze extra wywalało błąd przeplywki. Tak filtr jest czysty, węże też sa dobrze dokręcone z tego co sprawdzałem, egr wyprogramowany, dpf wywalony. Cała akcja zaczęła się ok tydzień temu jak wróciłem ze świąt i odpaliłem autko po ponad 2 tyg.

Edytowane przez pimpam
Opublikowano

Ten problem zaczął się po wylaczeniu egra i dpfa czu poźniej?

Opublikowano

Zdecydowanie później po wyłączeniu dpf, egr wyłączyłem jakieś 2 tyg przed wyjazdem na święta i było ok cały czas. Po przyjeździe pierwszy start i du..a

Opublikowano

Wtyczka i przewody od przeplywki sa ok.

4 minuty temu, pimpam napisał:

 

 

Opublikowano (edytowane)

No nikt za nie nie szarpał ani nic, a skoro po odpięciu wywaliło błąd to założyłem, że z wtyczką wszystko cacy. Nie zauważyłem żadnej korozji, ani nalotu, ani na stykach przepływki ani na wtyczce. Mogę to sprawdzić multimetrem ale na których stykach we wtyczce? plus pewnie znajdę ale coś poza tym?

Edytowane przez pimpam
Opublikowano

Zobaczyć w schemacie albo metoda prób i błędów. Na razie bym jej nie wymienial. Trochę pojeździl i poobserwował. Masz możliwość zeby podmienic przepływomierz z innej audicy? Po zalozeniu nowej trzeba ja zaadaptować.

Opublikowano (edytowane)

No właśnie nie mam, jestem za granicą, a Pl by problemu nie było, a tu to lipa, zaraz zejdę do auta odpale i odepnę przepływke i na wtyczce zobaczę co pokazuje i jeśli chodzi o zasilanie i pewnie opór też jakiś musi pokazywać, tyle kiepsko, że schematu nie mogę znaleźć.  Chwile jeździłem i to co zaobserwowałem to tj pisałem wskazania spalania na liczniku i vcds kolosalnie się różnią, ogólnie spalanie też jest moim zdaniem wyższe.

Edytowane przez pimpam
Opublikowano

Wtyczka jest ok.

Opublikowano

Na poniedziałek będę miał nową przeplywke. Innego rozwiązania nie widzę,  jak to nie będzie to,  to mogę ją zwrócić więc gitara. Powiedz mi jak zaadaptować nowa przepływke po jej założeniu? 

Opublikowano (edytowane)

Jak masz możliwość podmiany przeplywki do dobrze. Nie pamietam. W weekend bede podlaczal vcds to Ci napisze.

Edytowane przez kkt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...