Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Płukac silnik czy nie płukac, zmiana oleju na jaki?


Kamil19900320

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie, mam dylemat kupiłem audi a4 b5 1.8 AGR 125 km.  Autko niby ma 180 tys, po kupnie zaczęła stukać panewka, oczywiście miska poszła w dół panewki wymienione smok wyczyszczony. Mechanik mówił że jest masa nagaru, zapytałem co z tym zrobić a on mówi żeby nie płukac tylko wymieniać olej co 5-7 tys km. Zalal mi castrol 10W40. Aktualnie po przejechaniu samochodem 5 tys kilometrów oleju do silnika dolalem 150-200 ml.

Liqui Moly do tego silnika zaleca

oleje 5w30-40 maja jest też jeden rodzinę w ich ofercie do tego silnika 10w40 i teraz nie wiem co robić łac dalej Castrola i nie płukac czy może lepiej wypłukać i zmienić olej na liqui moly tylko jaki ten olej. Dajcie jakieś rady. Auto chodzi fajnie silniczek pracuje równo, teraz na zimnim jak jest duży mróz to słuchać łańcuch przez jakieś 3-5 sekund, jak nie ma mrozu to jest ok nic nie słychać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój był zalewany 15w40 ? planuję przejść na 5w40/5w50 ale trochę strach od razu płukać... chyba zacznę od zalewania syntetykiem, wymiany filtra na większy i skrócenia mocno interwałów... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kamil19900320 napisał:

 Mechanik mówił że jest masa nagaru, zapytałem co z tym zrobić a on mówi żeby nie płukac tylko wymieniać olej co 5-7 tys km. Zalal mi castrol 10W40.

Mechanicy z jakiś względów nie lubią płukania silnika a szkoda że ten Twój "mechanior" nie wypłukał silnika przed zdejmowaniem miski.

Castrol 10 W40 to nie najlepsze co może być dla tego silnika.

Jeśli zmienisz olej 3/4 razy w roku to może usuniesz część nagaru ale to powolny proces.

Ja tam płuczę silniki i nie widzę w tym żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, TomaszMkII napisał:

Mój był zalewany 15w40 ? planuję przejść na 5w40/5w50 ale trochę strach od razu płukać... chyba zacznę od zalewania syntetykiem, wymiany filtra na większy i skrócenia mocno interwałów... 

Gaz i olej 15W40 to  nie najlepsze połączenie.

Masz na blacie ile nalatane ?.

Wymiana filtra olejowego na większy o ile to możliwe to nie tędy droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, TomaszMkII napisał:

Mój był zalewany 15w40 ? planuję przejść na 5w40/5w50 ale trochę strach od razu płukać... chyba zacznę od zalewania syntetykiem, wymiany filtra na większy i skrócenia mocno interwałów... 

Ja bym się specjalnie nie obawiał. Te płukanki to nie rozpuszczalnik. Jak ci to pochodzi 5 minut na ciepłym silniku to ci magicznie nie rozpuści tony nagaru. 

Więcej ci pewnie wyczyści pełny syntetyk podczas okresu eksploatacji.

Możesz od Valvoline Max Life 5w40 zacząć. On trochę zmiękcza uszczelki podobno.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płukanka żadnej szkody Ci nie narobi. ja stosuje płukankę LM 15 do 20 min i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz że zapytam pewnie temat był już przerabiany, ale jeśli chodzi o płukanke to wlewam cała na aktualny stan oleju w silniku tak? Nie miałem z tym doczynienia i nie bardzo wiem jak to zrobić dlatego pytam. Rozumiem że ta płukanka miesza się z olejem i zwiększa objętość oleju w silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosujesz się do instrukcji producenta. 

W praktyce na nagrzany silnik zalewasz płukankę bezpośrednio przed zmianą oleju. Dajesz mu pochodzić z 10 minut na jałowym i zlewasz olej z płukankę i dajesz świeży plus filtr. 

Czasem nie jeździj z płukanką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze. Tylko można spokojnie do 20min płukać bez obaw, nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukać . Mój avf 2003 , 155km przebiegu /udokumentowany/, i zrobione miał to po raz pierwszy wczoraj. Wlałem płukankę MOTULA pochodził 20 minut zagrzany, potem czysty olej też ok 20 minut i nowy olej z CERATECEM  i jest jakby ciszej. Wyleciały jakieś czarne rzygowiny. Przy okazji ogarnąłem uszczelnienie korka wlewu  oleju i EGR uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2019 o 11:14, Kamil19900320 napisał:

miska poszła w dół

Trzeba było zrobić płukankę i wtedy ściągać miskę no ale już trudno.

Ja mam ten sam silnik co Ty, jak kupiłem to jeździłem jakieś 60k km na 10W40 olej Motul Synergie 6100+ ale później przyszła wymiana oleju i zalałem bez żadnego płukania 5W40 i do dziś tak zostało i nadal silnik żyje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...