Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaka pompa oleju do Audi A4 B6 1.8T BFB?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Obecna pompa podaje cisnienie delikatnie poniżej dolnego limitu i w dodatku słychać głośne wycie z miski. Jakie pompy zakladacie do siebie ? Odrazu mowie ze smok byl czyszczony, plukanka robiona a olej motul 5w40.

Opublikowano

Zawsze używki ori po przeglądzie i zawsze jest ok. 

Opublikowano

A skąd dorwac taka zeby była pewna ? 

Opublikowano

Witam, potrzebuję pilnej pomocy co dalej zrobić?Przebieg 220000,zmierzyłem ciśnienia oleju,przy 80° na wolnych obrotach 1.5 Bara,przy 2000 obr 3.3 Bara.Zrobiłem płukankę i zrzuciłem miskę z nadzieją że smok zasyfiony,wyczyszczę i od razu poskładam,niestety czyściutki jak łza.Nagar bardzo minimalny na ściankach bloku na samym dole,trochę więcej w okolicach pompy.I co teraz?Nowa pompa?Dlaczego na wolnych trzyma idealnie a przy 2000 nie osiąga nawet minimum?Spuściłem cały olej ale jak odkręcałem smoka to nagle wylało sie z pompy spora ilość oleju tak jakby po puszczeniu oringu zeszło jakieś ciśnienie (wiem że bez sensu ale taki był objaw).Co ewentualnie mogę sprawdzić w takiej pompie przed zakupem nowej?Jak ją pomierzyć, na co zwrócić uwagę, podobno jest tam jakiś zawór, jak go sprawdzić?Jeżeli nową to jaką?Kiedyś Dev pisał że poleca Swag,warto?Wiem że akurat większość ma wolny weekend ale jeżeli ktoś przeczyta i ma jakąś informację to proszę o pomoc gdyż specjalnie nie wyjeżdżałem na majówkę żeby wymienić olej wraz z czyszczeniem dołu a tu taki problem. 

Opublikowano
W dniu 2.05.2019 o 07:48, JarekST202 napisał(a):

przy 2000 obr 3.3

Nie wiem skąd masz info na temat wartości ciśnienia oleju w 1.8t ale przy 2tys. to minimalne jest 2,5 bara więc jest wszystko dobrze. Przy 3 tys. powinno być min. około 3,5bara.

Tylko to są wartości w psi !!! Trzeba przeliczyć na bary i wychodzi tak jak napisałem wyzej 

Opublikowano

Ja mam takie dane.Boję się trochę o to ciśnienie bo w tamtym tygodniu robiłem tą samą operację w kolegi samochodzie też bfb i na wolnych miał także 1.5 Bara a przy 2000 prawie 5 Bar.

20190501_171218.jpg

 

W dniu 2.05.2019 o 09:28, przem8 napisał(a):

Nie wiem skąd masz info na temat wartości ciśnienia oleju w 1.8t ale przy 2tys. to minimalne jest 2,5 bara więc jest wszystko dobrze. Przy 3 tys. powinno być min. około 3,5bara.

Tylko to są wartości w psi !!! Trzeba przeliczyć na bary i wychodzi tak jak napisałem wyżej

?Bierzesz na siebie tą informację?

A może wiesz jak mogę taką pompę rozebrać,wyczyścić,pomierzyć luzy i poskładać?Czy raczej nie ruszać?Oraz jak sprawdzić czy jest prawidłowy naciąg łańcucha?

Opublikowano (edytowane)

To są dane dla tego silnika powszechnie znane więc nie wiem w czym masz problem, bo szukasz problemu na siłę ?

 

Edytowane przez przem8
Opublikowano
2 minuty temu, przem8 napisał:

To są dane dla tego silnika powszechnie znane więc nie wiem w czym masz problem, bo szukasz problemu na siłę albo ktoś jakiś głupot Ci naopowiadał.

 

 

Nie szukam nic na siłę, chcę założyć nowe turbo więc chcę aby w układzie smarowania wszystko grało,a dane mam z programu który kiedyś znajomy zakupił na warsztat za grube $.Cały dół mam rozebrany i mam czas więc jeżeli mogę tam zrobić coś więcej oprócz nałożenia uszczelniacza i przykręcenia miski to chcę to zrobić ale jeżeli uważasz że wszystko jest ok to nie ruszam i składam.

Ogólnie zależało mi na Twojej opini bo po postach wiem że masz sporą wiedzę w tym temacie.

Opublikowano

A mierzyłeś wartość ciśnienia dla 3 tys. obr.? Wg. mnie jakbyś miał poniżej 3bar przy tych 2tys. to można by myśleć o wymianie pompy.

 

Nie wiem czy natknąłeś się na ten temat kiedyś w sieci ale jest obszernie o problemie ciśnienia, tylko że po ang.

https://www.audizine.com/forum/showthread.php/610203-1-8t-Oil-Pressure-Survival-Guide-and-troubleshooting-DIY

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Właśnie dałem ciała bo nie podkręciłem go wyżej żeby zobaczyć co dalej,nawet do tych 2000 to tak delikatnie tylko dotykałem gaz żeby równo go ustawić.Ale też mi coś nie pasowało że skoro na niskich obrotach tak idealnie trzyma to dlaczego przy wyższych ma być gorzej. Ogólnie kilka tematów jest na forum właśnie o tym przedziale obrotów i wartości ciśnienia....

 

W dniu 2.05.2019 o 11:12, przem8 napisał(a):

Nie wiem czy natknąłeś się na ten temat kiedyś w sieci ale jest obszernie o problemie ciśnienia, tylko że po ang.

https://www.audizine.com/forum/showthread.php/610203-1-8t-Oil-Pressure-Survival-Guide-and-troubleshooting-DIY

Spoko lektura,napewno się przyda,jednak z tego wychodzi że mam niemal idealnie i nawet nie muszę wyciągać pompy do sprawdzenia przy takim ciśnieniu. Dzięki!?

Opublikowano (edytowane)

Jeszce tylko dodam z własnego doświadczenia, jak już masz dół rozebrany to sprawdź dokładnie plastikowy napinacz łańcucha pompy oleju, u mnie był pęknięty, po wyjęciu rozpadł się na kawałki. Koszt nieduży, dałem około 30 zł za zamiennik SWAG'a, tylko roboty trochę, bo trzeba tam zdjąć metalową pokrywę od strony rozrządu, rozpiąć rozrząd i odkręcić koło na wale. Przy okazji można wymienić uszczelniacz wału od strony rozrządu. Jak już robić to raz i porządnie.

edit:
Numer napinacza łańcucha pompy oleju: 06A115130

Edytowane przez traczu_lca
Opublikowano

Dopiero dzisiaj skończyłem składać auto bo nie miałem czasu.Wychodzi na to że jest wszystko ok, na wolnych obrotach 1.6 bar,przy 3000 obr. 4.6 bar.

Opublikowano

Witam od jakiegoś czasu mam taki dziwny dzwiek z okolicy miski oleju na dodanym filmiku dość dobrze słychać takie jeczenie może ktos wie co to może być żadne kontrolki świeca ani nic się nie dzieje tylko jest ten dzwiek. Nie chciałbym wszystkiego wymieniać może ktoś mial już taki przypadek

Opublikowano

Coś jakby łańcuch, ślizg napędu pompy oleju.

Opublikowano

Też coś takiego podejrzewam a niestety rozrząd zrobiony 3 tysiące km temu

Opublikowano
W dniu 28.01.2019 o 17:21, matimonn napisał(a):

Zawsze używki ori po przeglądzie i zawsze jest ok. 

Jak zrobić przegląd pompy jak to sprawdzić? 

 

Opublikowano

Rozbierasz, sprawdzasz w jakim stanie wałek i obudowa.

Opublikowano
2 minuty temu, przem8 napisał(a):

Rozbierasz, sprawdzasz w jakim stanie wałek i obudowa.

A jak będzie coś uszkodzone to trzeba mierzyć ten wałek czy na oko będzie widać że się nie nadaje? 

Opublikowano

Wzery, rysy, wytarcia dyskwalifikują pompę. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...