luk330 Posted January 30, 2019 Posted January 30, 2019 (edited) Cześć, prośba o pomoc - od pewnego czasu ubywa mi płynu chłodniczego. Ubytek jest dość wyraźny - w ciągu 2 miesięcy jazdy muszę dolać 1-1,5litra płynu (przekłada się to na około 1500-2000km). Do tej pory przejrzany był dwukrotnie silnik z zewnątrz, wyciągana i sprawdzana ciśnieniowo była chłodnica spalin EGR i przy okazji wymienione wszystkie uszczelki wokół niej na ori z ASO. Niestety nie udało się zlokalizować wycieku. Oleju w płynie nie ma, płynu w oleju również, dywaniki w środku są suche, szyby nie parują, z wydechu nadmiernych ilości pary też nie ma. Robiony był test na obecność CO2 w płynie i również wynik negatywny. Pytanie więc się nasuwa co z tym fantem zrobić? Jak do tego podejść? Co jeszcze sprawdzić? Tak jak mówię - nie widać gołym okiem nigdzie śladów po wyciekach. Może w 3.0tdi są jeszcze jakieś typowe miejsca, gdzie pojawiają się wycieki oprócz obarczonej złą sławą chłodnicą spalin egr? Edited July 23, 2019 by luk330
Kodzak33 Posted March 24, 2019 Posted March 24, 2019 Coraz częściej roszczelnia się przy pompie wody z przodu między głowicami
luk330 Posted April 29, 2019 Author Posted April 29, 2019 W dniu 24.03.2019 o 12:34, Kodzak33 napisał: Coraz częściej roszczelnia się przy pompie wody z przodu między głowicami Sorki, że tak późno odpisuję, ale auto miałem w warsztacie na wymianę sprzęgła. Przy okazji zlokalizowałem jeden wyciek na króćcu do nagrzewnicy (po wymianie obejmy nie cieknie) ale niestety ubytek płynu mam nadal. Sprawdzę tą pompę wody - powinno być widać jakoś z zewnątrz? Szukam gdzie w 3.0tdi jest pompa wody, ale każdy rysunek pokazuje mi co innego.
DareQ Posted April 29, 2019 Posted April 29, 2019 Z przodu, napedzana paskiem wielorowkowym, pod pompa CR 1
marek750 Posted May 25, 2019 Posted May 25, 2019 Sprawdź również zaworek, miedzy głowicami, mało co go widać, ale podobno to częsta usterka 3.0TDI
luk330 Posted July 23, 2019 Author Posted July 23, 2019 (edited) Dla potomnych. Zacznę od krótkiego zarysu historycznego. Jakieś 1,5roku borykałem się z ubytkami płynu chłodniczego. Na początku było to 0,5l na 10tys km, potem było coraz więcej aż w ostatnim czasie na 200 kilometrów dolewałem litr płynu. Auto u dwóch mechaników i testy CO2 w płynie wychodziły pozytywnie i od razu chcieli zrzucać głowice i wymieniać uszczelki oczywiście z milionem różnych rzeczy przy okazji w tym na przykład rozrządem (u mnie akurat go zupełnie nie słychać) co wiązałoby się z kosztami koło 10tys pln. Co prawda miałem już sprawdzaną wcześniej chłodnicę EGR (jakies 6 miesięcy temu), wtedy ubytek płynu nie był taki duży i ze sprawdzenia wróciła z werdyktem, że niby jest szczelna. Pomimo tego zdecydowałem się na ponowne jej wyciągnięcie i zawiezienie do sprawdzenia już na własną rękę do serwisu zajmującego się tylko chłodnicami (Chłodnice Rosłoniec na warszawskim okęciu - POLECAM). Panowie po kilku próbach wydali jednoznaczny werdykt, że jest nieszczelność pomiędzy układem spalin a układem chłodzenia. Postanowiłem kupić nową chłodnicę EGR oraz klapę, przepustnicę EGR (tam też płyn krąży) i do tego zestaw wszystkich możliwych uszczelek wraz z jakimś dziwnym termostatem. Wszystko prosto z ASO. Po zniżkach wyszło niecałe 2000 pln za części + 1000zł robocizna (u znajomego w warsztacie - podobno przesrana robota). Po tygodniu od odebrania samochodu i przejechaniu 600km stwierdzam brak jakiegokolwiek ubytku płynu chłodniczego. Części potrzebne do naprawy (do mojego 3.0tdi CAPA, ale większość jest wspólna z CASA, CCWA, CDYA i jeszcze paroma innymi): - 059131515AH chłodnica EGR - 059131063J klapa regulacyjna (przepustnica) - 059131547C uszczelka między chlodnicę a klapę - 059131120 (sztuk 2) uszczelka między egr a klapę/przepustnicę i między klapę dalszą rurę ze spalinami - 059131797G uszczelka miedzy EGR a rurę spalinową - WHT003368 oring na chłodnicę egr (39zł sic!) - 059131142 sprężynka zabezpieczająca - 059121113N regulator płynu/termostat Edited July 23, 2019 by luk330
Marianset Posted January 1, 2022 Posted January 1, 2022 W dniu 23.07.2019 o 19:25, luk330 napisał: Dla potomnych. Zacznę od krótkiego zarysu historycznego. Jakieś 1,5roku borykałem się z ubytkami płynu chłodniczego. Na początku było to 0,5l na 10tys km, potem było coraz więcej aż w ostatnim czasie na 200 kilometrów dolewałem litr płynu. Auto u dwóch mechaników i testy CO2 w płynie wychodziły pozytywnie i od razu chcieli zrzucać głowice i wymieniać uszczelki oczywiście z milionem różnych rzeczy przy okazji w tym na przykład rozrządem (u mnie akurat go zupełnie nie słychać) co wiązałoby się z kosztami koło 10tys pln. Co prawda miałem już sprawdzaną wcześniej chłodnicę EGR (jakies 6 miesięcy temu), wtedy ubytek płynu nie był taki duży i ze sprawdzenia wróciła z werdyktem, że niby jest szczelna. Pomimo tego zdecydowałem się na ponowne jej wyciągnięcie i zawiezienie do sprawdzenia już na własną rękę do serwisu zajmującego się tylko chłodnicami (Chłodnice Rosłoniec na warszawskim okęciu - POLECAM). Panowie po kilku próbach wydali jednoznaczny werdykt, że jest nieszczelność pomiędzy układem spalin a układem chłodzenia. Postanowiłem kupić nową chłodnicę EGR oraz klapę, przepustnicę EGR (tam też płyn krąży) i do tego zestaw wszystkich możliwych uszczelek wraz z jakimś dziwnym termostatem. Wszystko prosto z ASO. Po zniżkach wyszło niecałe 2000 pln za części + 1000zł robocizna (u znajomego w warsztacie - podobno przesrana robota). Po tygodniu od odebrania samochodu i przejechaniu 600km stwierdzam brak jakiegokolwiek ubytku płynu chłodniczego. Części potrzebne do naprawy (do mojego 3.0tdi CAPA, ale większość jest wspólna z CASA, CCWA, CDYA i jeszcze paroma innymi): - 059131515AH chłodnica EGR - 059131063J klapa regulacyjna (przepustnica) - 059131547C uszczelka między chlodnicę a klapę - 059131120 (sztuk 2) uszczelka między egr a klapę/przepustnicę i między klapę dalszą rurę ze spalinami - 059131797G uszczelka miedzy EGR a rurę spalinową - WHT003368 oring na chłodnicę egr (39zł sic!) - 059131142 sprężynka zabezpieczająca - 059121113N regulator płynu/termostat W głowe się zachodze jak częsci wyniosły ciebie około 2000 ? Mam 3.0 TDI CCWA 2011 I w ASO za zarów EGR krzykneli mi 1400 brutto a za chłodniczke 3000 brutto , a gdzie tu jeszcze te dodatki uszczelniacze etc. Zaczyna mi ubywać płynu chłodzzącego jakieś 0.5 na 2000km i raz przy okazji zczytałem z kompa błąd EGR nie wydajny, Nie zabardzo wiem gdzie zacząć szukać lub jakiego mechanika odwiedzić? Bo tacy co hamulce wymieniają to co drugi róg. Lubelskie ? ktoś kogoś może polecić ?
luk330 Posted January 3, 2022 Author Posted January 3, 2022 W dniu 1.01.2022 o 15:58, Marianset napisał: W głowe się zachodze jak częsci wyniosły ciebie około 2000 ? Mam 3.0 TDI CCWA 2011 I w ASO za zarów EGR krzykneli mi 1400 brutto a za chłodniczke 3000 brutto , a gdzie tu jeszcze te dodatki uszczelniacze etc. Zaczyna mi ubywać płynu chłodzzącego jakieś 0.5 na 2000km i raz przy okazji zczytałem z kompa błąd EGR nie wydajny, Nie zabardzo wiem gdzie zacząć szukać lub jakiego mechanika odwiedzić? Bo tacy co hamulce wymieniają to co drugi róg. Lubelskie ? ktoś kogoś może polecić ? Kupowałem poprzez znajomego, który miał zniżki w ASO, ale jak na pewno zauważyłeś działo się to w 2019, zreszta moje ceny nie odbiegały jakoś wyraźnie od cen brutto: na chłodniczkę miałem raptem 5% zniżki.
A4vant Posted March 1, 2022 Posted March 1, 2022 W dniu 23.07.2019 o 19:25, luk330 napisał: Dla potomnych. Zacznę od krótkiego zarysu historycznego. Jakieś 1,5roku borykałem się z ubytkami płynu chłodniczego. Na początku było to 0,5l na 10tys km, potem było coraz więcej aż w ostatnim czasie na 200 kilometrów dolewałem litr płynu. Auto u dwóch mechaników i testy CO2 w płynie wychodziły pozytywnie i od razu chcieli zrzucać głowice i wymieniać uszczelki oczywiście z milionem różnych rzeczy przy okazji w tym na przykład rozrządem (u mnie akurat go zupełnie nie słychać) co wiązałoby się z kosztami koło 10tys pln. Co prawda miałem już sprawdzaną wcześniej chłodnicę EGR (jakies 6 miesięcy temu), wtedy ubytek płynu nie był taki duży i ze sprawdzenia wróciła z werdyktem, że niby jest szczelna. Pomimo tego zdecydowałem się na ponowne jej wyciągnięcie i zawiezienie do sprawdzenia już na własną rękę do serwisu zajmującego się tylko chłodnicami (Chłodnice Rosłoniec na warszawskim okęciu - POLECAM). Panowie po kilku próbach wydali jednoznaczny werdykt, że jest nieszczelność pomiędzy układem spalin a układem chłodzenia. Postanowiłem kupić nową chłodnicę EGR oraz klapę, przepustnicę EGR (tam też płyn krąży) i do tego zestaw wszystkich możliwych uszczelek wraz z jakimś dziwnym termostatem. Wszystko prosto z ASO. Po zniżkach wyszło niecałe 2000 pln za części + 1000zł robocizna (u znajomego w warsztacie - podobno przesrana robota). Po tygodniu od odebrania samochodu i przejechaniu 600km stwierdzam brak jakiegokolwiek ubytku płynu chłodniczego. Części potrzebne do naprawy (do mojego 3.0tdi CAPA, ale większość jest wspólna z CASA, CCWA, CDYA i jeszcze paroma innymi): - 059131515AH chłodnica EGR - 059131063J klapa regulacyjna (przepustnica) - 059131547C uszczelka między chlodnicę a klapę - 059131120 (sztuk 2) uszczelka między egr a klapę/przepustnicę i między klapę dalszą rurę ze spalinami - 059131797G uszczelka miedzy EGR a rurę spalinową - WHT003368 oring na chłodnicę egr (39zł sic!) - 059131142 sprężynka zabezpieczająca - 059121113N regulator płynu/termostat Mam podobny problem, z tym że znika już 1L płynu coś na 200 km ! Tylko pod obciążeniem, trasa 140-1..., Problem chyba się nasila ! Do tego zaczyna się od braku ogrzewania - webasto też wtedy nie grzeje. Płyn znika jak kamfora ! Nie ma zacieków nie dymi, oleju nie przybywa ! Czy miałeś podobnie że płyn znikał ?
luk330 Posted March 1, 2022 Author Posted March 1, 2022 5 minut temu, A4vant napisał: Mam podobny problem, z tym że znika już 1L płynu coś na 200 km ! Tylko pod obciążeniem, trasa 140-1..., Problem chyba się nasila ! Do tego zaczyna się od braku ogrzewania - webasto też wtedy nie grzeje. Płyn znika jak kamfora ! Nie ma zacieków nie dymi, oleju nie przybywa ! Czy miałeś podobnie że płyn znikał ? No już pisałem w tym poście, który zacytowałeś: W dniu 23.07.2019 o 19:25, luk330 napisał: Na początku było to 0,5l na 10tys km, potem było coraz więcej aż w ostatnim czasie na 200 kilometrów dolewałem litr płynu. Nie miałem żadnego dymienia, oleju nie przybywało. Ogrzewanie normalnie działało, ale nie dopuszczałem do sytuacji, że plyn całkiem znikał (jak jest go za mało albo nie ma go w ogóle to wiadomo, że przestanie grzać).
A4vant Posted March 1, 2022 Posted March 1, 2022 6 godzin temu, luk330 napisał: No już pisałem w tym poście, który zacytowałeś: Nie miałem żadnego dymienia, oleju nie przybywało. Ogrzewanie normalnie działało, ale nie dopuszczałem do sytuacji, że plyn całkiem znikał (jak jest go za mało albo nie ma go w ogóle to wiadomo, że przestanie grzać). W zbiorniczku jest czujnik, jak jest za mało to się ostrzeżenie przed, albo w czasie jazdy pokarze. Sytuacja gdy jest brak ogrzewania jest dziwna bo wtedy płynu jest po korek. Tak jak by się gdzieś mega zapowietrzało. Auto postoi i płyn zejdzie poniżej normy. Gdyby wypychał wszystko przez zbiorniczek to smród ciepłego płynu i zacieki były by prze okrutne ! Walczę, mechanicy oczywiście śpiewają jedna melodie ... uszczelka pod głowicą ... Tylko jeden od tuningu, twierdzi że ten silniki akurat takiej wady nie mają i dużo uszczelka znosi.
A4vant Posted May 4, 2022 Posted May 4, 2022 Niestety wymieniłem całą chłodnicę i zawór EGR na inny używany ponoć, sprawny. Bez zmian, więc została tylko uszczelka pod głowicą.... Obecnie płyn ubywa nawet przy spokojnej jeździe, układ się zapowietrza, Jak zwykle płyn znika jak kamfora .... duże ilości. Czy może być tak, że gdy tłok zasysa to wyciąga płyn przez szczelinę, gdy idzie do góry to wpycha spaliny do układu ? Podłączenie rurki do testu spalin nic nie daje, bo od razu z niej wszystko wypycha ...
nerwos Posted May 4, 2022 Posted May 4, 2022 W moim 3.0tdi co prawda B9 CSWB również jednego ranka jak odpalam auto ujrzałem komunikat: brak płynu w układzie chłodzenia zgaś silnik! Trochę byłem przerażony Okazało się , że winowajcą był plastikowy króciec oraz pompka płynu. Nie zawsze jak znika nam płyn oznacza czarne chmury i uszczelka pod deklem
A4vant Posted July 29, 2022 Posted July 29, 2022 W dniu 4.05.2022 o 21:14, nerwos napisał: W moim 3.0tdi co prawda B9 CSWB również jednego ranka jak odpalam auto ujrzałem komunikat: brak płynu w układzie chłodzenia zgaś silnik! Trochę byłem przerażony Okazało się , że winowajcą był plastikowy króciec oraz pompka płynu. Nie zawsze jak znika nam płyn oznacza czarne chmury i uszczelka pod deklem No to miałeś szczęście, ja po wyminie uszczelek pod głowicami i przy okazji po rozrządzie... nie wiesz ile teraz chcą za nerkę ? Na szczecie węgiel już kupiłem :-) Jeszcze nie testowałem, dam niebawem znać czy pomogło....
A4vant Posted August 21, 2022 Posted August 21, 2022 W dniu 29.07.2022 o 13:49, A4vant napisał: No to miałeś szczęście, ja po wyminie uszczelek pod głowicami i przy okazji po rozrządzie... nie wiesz ile teraz chcą za nerkę ? Na szczecie węgiel już kupiłem :-) Jeszcze nie testowałem, dam niebawem znać czy pomogło.... Pomogło ! Otwieram szampana !
Anon Posted December 6, 2022 Posted December 6, 2022 W dniu 4.05.2022 o 21:14, nerwos napisał(a): W moim 3.0tdi co prawda B9 CSWB również jednego ranka jak odpalam auto ujrzałem komunikat: brak płynu w układzie chłodzenia zgaś silnik! Trochę byłem przerażony Okazało się , że winowajcą był plastikowy króciec oraz pompka płynu. Nie zawsze jak znika nam płyn oznacza czarne chmury i uszczelka pod deklem Kolego @nerwos orientujesz się ile wchodzi płynu do układu i jakiego G13 czy G12evo? Na wiosnę chce wymienić płyny, chłodzenia i hamulcowy. Dziękuję.
nerwos Posted December 7, 2022 Posted December 7, 2022 21 godzin temu, Anon napisał(a): Kolego @nerwos orientujesz się ile wchodzi płynu do układu i jakiego G13 czy G12evo? Na wiosnę chce wymienić płyny, chłodzenia i hamulcowy. Dziękuję. Niestety ale nie wiem ile..Myślę, że jest odpowiednia procedura napełniania, a przede wszystkim odpowietrzenia układu chłodzenia silnika i ustawienie prawidłowego poziomu płynu chłodzącego-zleć to w warsztacie. Gotowa mieszanka ma nr: G12E050M2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now