Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Dziwne zachowanie BS 003 EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, 

Z góry chciałbym przeprosić jeśli podobny temat już był, ale próbowałem szukać i nic podobnego nie znalazłem. Mianowicie podczas testu EGR w BS grupy 003 dzieją się dziwne rzeczy. Po uruchomieniu procedury silnik osiąga około 1400rpm, gdy Egr jest off MAF pokazuje około 450-500mg/str(wydaje mi się to w porządku w porównaniu do historycznych logów). Kiedy Egr się włącza "Egr on", wskazania MAF spadają do ~150mg/str ale czasami spada poniżej 50mg/str i wtedy dziwnie szarpie silnikiem. Od jakiegoś czasu obserwuję zwiększone spalanie, ale również jakby mniejszą moc przy ruszaniu. Z Egr czasem wyleci kropelka oleju(turbosprężarka została wymieniona na nową Garrett 2 tyg. temu). Czasem również po rozgrzaniu silnika do 90st. na biegu jałowym czuć od czasu do czasu wyraźne bujnięcie(uszczelnienia pompek zrobione tydzień temu - korekcje są ok, synchro wałka na 0). Udało mi się znaleźć na youtube filmik gdzie człowiek ma podobny problem, co prawda mnie nie wyrzuca errorem z BS. Czy ktoś spotkał się już z czymś takim? Czy wymiana egr/czyszczenie coś pomoże w tej sytuacji? A może jest to tylko skutek usterki, a przyczyna jest gdzie indziej? 

 

Edytowane przez czito
Opublikowano

Podstawa do testu BS to motor rozgrzany do 90C - pamiętam, że parę razy próbowałem robić na zimnym i wtedy właśnie tak poszarpywał... 

Druga sprawa, wyczyścić EGR i sprawdzić zawór N18... 

Swoją drogą łatwo zrobić test zaworu, załóż na króciec EGR-a wężyk z porządną strzykawką i podczas pracy silnika zaciągaj i odpuszczaj i zobaczysz do ilu wzrośnie i spadnie wartość mg powietrza... przy okazji możesz zdjąć rurę i już na niepracującym silniku pobawić się strzykawką i poobserwować ruch zaworka, czy domyka się, czy płynnie działa... 

Żeby zobaczyć jak ten EGR działa przydałby się log dynamiczny 003+008+011 

oraz ogólnie:

Statyczny 001+003+004

Statyczny 13+18+23

Tylko najpierw rozgrzej motor :P

Jeżeli EGR jest w porządku to podejrzenia padają wtedy na MAF

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Kamil, dzięki za odpowiedź. W mojej sytuacji motor był po 50 km przejażdżce i miał na vcds temp 92*C. Filmik znalazłem na necie, ale objawy są takie same jak u mnie.

Postaram się dziś zrobić logi i wrzucić tutaj.

 

--edit

Miałem kiedyś padającą przepływkę w innym aucie i nie dało się tam przyśpieszać, przerywało, tutaj auto ma moc. Ostatnio go przegoniłem 180km/h i tez nie było żadnego problemu, chciał jechać.

Edytowane przez czito
Opublikowano

Dynamiczne są w porządku, tak naprawdę, prócz podwyższonej korekcji na tym 3 cylindrze (0,78mg) to nie ma się do czego doczepić... 

Szkoda, że nie widać parametrów silnika podczas trybu BS ? bo ciężko będzie dojść dlaczego tak się dzieje w tym trybie... 

Heh w pewnym momencie zeszło nawet do 9.8 w tym trybie BS... 

Wyczyścić EGR, sprawdzić zawór N18 (możesz podmienić z N75 dla testu), no i jeszcze możesz zobaczyć, czy przy tym teście nie rusza się czasem cięgno od klapy gaszącej ? ? ? 

Opublikowano

3-ci wtrysk sądzę że jest albo do czyszczenia na ultradźwiękach, albo do wymiany będzie niedługo. (przed wymiana oringów miałem wyższą korekcję na 4-ce, a na 3-ce była mniej więcej podobna, może czasem okolice 1.2mg jak dużo odbiorników włączone). Ewentualnie może gniazdo w głowicy jest bardziej wyrobione. Ale robiłem to trochę ponad tydzień temu i pod palcem wydawało się wszystko gładkie, a każdy wtryskiwacz miał podobne wytarcie po jednej stronie. Turbo jest całkiem nowe garreta włożone, a miesiąc temu zmieniałem wałek rozrządu na nowy wraz z szklankami. 

Jutro jak się uda to wyjmę egr i zobaczę jak wygląda w środku. Zaobserwuję też klapę gaszącą bo może to to. Podciśnienie ją zamyka czy otwiera? 

Jeśli egr będzie mocno zawalony w środku, to lepiej nowy od razu czy bawić się w czyszczenie? (mam jakieś pianki do czyszczenia gaźników itp.)

 

pzdr

Opublikowano

Zacznij od czyszczenia, po co od razu na nowe tracić kasę...

Opublikowano (edytowane)

Bez większego sprawdzania kompem, zabrałem się za wyjęcie EGR, ale wygląda na to, że jest całkiem czysty. Był wymieniony zanim kupiłem samochód więc ma na pewno 100kkm nakulane. Strzykawka podnosi trzpień i trzyma ciśnienie. Tak samo klapa gasząca. 

Idąc dalej tym tropem sądzę, że winowajcą może być n18, biorę się jeszcze dzisiaj za próbę przeczyszczenia go(był piasek pod pokrywką króćca z filterkiem). Jeśli się nie uda odratować to spróbuję podmienić z n75 i zobaczyć, jak chodzi na tescie bs. Jak się nie uda go uratować to czeka mnie wycieczka to sklepu :)

 

Spoiler

yuowMZQ.jpg

ufop6NF.jpg

rNDIduK.jpg

-edit

 

Rozebrałem N18, wygląda na to że ma przytartą ośkę w środku i jak prąd ściągnie do dołu trzpień, to nie wraca on już do góry żeby wysterować EGR. Wydaje mi się, że w tej sytuacji jest to dla mojego przypadku nienaprawialne.

Edytowane przez czito
Opublikowano (edytowane)

N18 zamieniony na nowy N75. Niestety wygląda na to, że to jeszcze nie to. EGR wyczyszczony, pod strzykawką ma ładny ruch. Na teście Basic Settings na odpiętym podciśnieniu EGR wskazania MAF stoją na 500mg/str, przy zadawaniu podciśnienia strzykawką spada do około 130mg/str i  tak trzyma - nie dusi silnika. Podejrzewam jeszcze coś z podciśnieniem, sprawdziłem z grubsza wężyki podciśnienia i wydają się ok, trzymają.

Muszę zamówić wakuometr, żeby sprawdzić jakie podciśnienie podaje pompa tandemowa i może coś więcej będzie wiadomo. Jakie powinno być podciśnienie na rozgałęzieniu króćca z pompy?

Jaki wakuometr zakupić, do ilu powinna być skala żeby dobrze pomierzyć?

Edytowane przez czito

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...