Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 TDI PD] DPF - wypalanie przy niskim poziomie sadzy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

DPF wypala się co ok 250km mimo kilku procent sadzy. 

Codziennie jeżdżę do pracy i z powrotem 90km. Przez cztery kolejne dni sprawdzałem vcds'em parametry filtra dpf. 

DZIEŃ PIERWSZY:

Wracając z pracy wypalał się filtr dpf. Wiem kiedy się wypala bo trzęsie lekko silnikiem przy jednostajnej jeździe. Po powrocie podłączyłem vcds'a. 

 

IMG_20190205_164139.jpg

IMG_20190205_164211.jpg

DZIEŃ DRUGI:

Pojechałem do pracy i z powrotem czyli 90km. Dojazd do pracy można uznać jako "trasa", większość kilometrów na 5 biegu. Powrót gorszy, korki, postoje na światłach. Najczęściej na 3 i 4 biegu.

 

IMG_20190206_162349.jpg

IMG_20190206_162419.jpg

DZIEŃ TRZECI:

Jadę do pracy i z powrotem. To dopiero drugi dzień bez wypalania dpf. Oto zdjęcia po powrocie.

 

IMG_20190207_171107.jpg

IMG_20190207_171146.jpg

DZIEŃ CZWARTY:

Mimo że poprzedniego dnia zapełnienie sadzy wynosi 3,6% to dnia czwartego w drodze powrotnej następuje wypalanie. Jest to ok 250km od poprzedniego wypalenia. Zdjęcia po trasie:

 

IMG_20190208_163224.jpg

IMG_20190208_163315.jpg

Zrobiłem taki przykładowy opis z danymi gdyż takiego nie znalazłem na forum. Może komuś się przyda. 

Mam także pytania. Dlaczego mimo małych wskazań sadzy rozpoczyna się wypalanie? Czy to normalne czy wskazuje na jakąś usterkę np. czujnika różnicy ciśnień. Błędów brak. Wypalanie trochę odbija się na komforcie i swobodzie jazdy dlatego chciałbym aby dystans pomiędzy się wydłużył.

Edytowane przez b.s.bartez
Opublikowano

Robiłem kiedyś taki opis:

W dniu 4.01.2017 o 15:06, kamil-vag napisał:

Dla wersji silnika z DPF można dołożyć jeszcze takie grupy, które przygotowałem do swojego Polo 1.4 TDI:

  Ukryj zawartość

;
067,0,DPF (Emisja Spalin I)
067,1,Temperatura,Przed Turbosp.,Czujnik G507\nDo regeneracji min. 690.0 °C
067,2,Temperatura, Przed DPF,czujnik G506\n Do regeneracji min. 150.0 °C
067,3,Różnica,Ciśnień DPF,G450
067,4,Offset,Różnicy Ciśnień
;
068,0,DPF (Emisja Spalin II)
068,1,Zapełnienie,DPF w %,Max 40%, po przekroczeniu automatyczna próba regeneracji przez ECU
068,2,Masa Popiołu,Zmierzona w g,Max. 60.0 g
068,3,Masa Popiołu,Wyuczona
;
069,0,DPF (Regeneracja Status I) - 3Bieg - 3000 obr
069,1,Status 1,Regeneracji,xxxxxxx1 = Przerwanie regeneracji\nz powodu hamowania silnikiem, szybkiej zmiany prędkości itp.
069,4,Status 4,Regeneracji,xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja\nxxxxxx1x = Wymuszona Regeneracja
;
070,0,DPF (Regeneracja Satus II)
070,1,Status 4,Regeneracji,xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja\nxxxxxx1x = Wymuszona Regeneracja
070,2,Regeneracja,Timer,Licznik
070,3,Nieudana,Regeneracja,Max. 4 nieudane regeneracje
070,4,Udana,Regeneracja,Udana jeśli status wynosi 1
;
071,0,DPF (Wtrysk dodatkowy)
071,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 810...940 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM
071,2,Dawka,Wtrysku,> 10.0 mg/Str.
071,3,Początek,Wtrysku,(Wtrysk dodatkowy),~ 30.4°ATDC
071,4,Czas,Wtrysku,(Wtrysk dodatkowy),
;
073,0,DPF (Informacje)
073,1,Konsumpcja od,regeneracji,Paliwo w litrach
073,2,Dystans od,regeneracji,Dystans w kilometrach
073,3,Czas od,regenearcji, Czas w godzinach
073,4,Zapełnienie,DPF w %,
;
074,0,DPF (Emisja Spalin III) - 3Bieg - 3000 obr
074,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 810...940 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM
074,2,Temperatura,Przed Turbosp.,Czujnik G507\n690.0 °C
074,3,Wartość,Lambda,Czujnik G39\n1.000...2.0000
074,4,Dawka,Wtrysku,Offset wtrysku Lambda G39
;
075,0,DPF (Emisja Spalin IV)
075,1,Temperatura,Przed Turbosp.,Czujnik G507\n20s po uruchomieniu zimnego silnika 100.0 °C
075,2,Temperatura, Przed DPF,Czujnik G506\n20s po uruchomieniu zimnego silnika:60.0...100.0 °C
075,3,Zapelnienie,DPF w %, Max.40.0 %\nPo przekroczeniu 40% automatyczna regeneracja przez ECU
075,4,Temperatura,Za DPF,Czujnik G527\n20.0...60.0 °C
;

Opublikowano

Ten offset G450 nie za duży ? Próbowałeś sprawdzić drożność przewodów G450 ? 

Opublikowano

Kamil-vag dzięki za opis poszczególnych bloków. Nie sprawdzałem drożności ale tak zrobię. Rozumiem że 67.3 i 67.4 to ciśnienie przed i za dpfem? 

Opublikowano
W dniu 9.02.2019 o 12:28, kamil-vag napisał:

Ten offset G450 nie za duży ? Próbowałeś sprawdzić drożność przewodów G450 ? 

Zdjąłem przewody z czujnika i dmuchnąłem. Przelot jest bez oporów.

Opublikowano

Zapełnienia filtra już tak bliżej niż dalej te 55g... 

Sprawdź może wąż od turbo czy nie masz tam za dużo oleju... 

Korekcje wtrysków jak się mają ? Może któryś podlewać i też będzie się częściej DPF wypalać... 

Opublikowano (edytowane)

Jakiś czas temu miałem zdjęte wąż od turbo i oleju było mało, lekko wilgotne, luz na wirniku prawie niewyczuwalny. Przebieg jaki mam to 190 tys. Poniżej dane z pompek. 

IMG_20190205_164546.jpg

Edytowane przez b.s.bartez

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...