b.s.bartez Opublikowano 8 Lutego 2019 Opublikowano 8 Lutego 2019 (edytowane) DPF wypala się co ok 250km mimo kilku procent sadzy. Codziennie jeżdżę do pracy i z powrotem 90km. Przez cztery kolejne dni sprawdzałem vcds'em parametry filtra dpf. DZIEŃ PIERWSZY: Wracając z pracy wypalał się filtr dpf. Wiem kiedy się wypala bo trzęsie lekko silnikiem przy jednostajnej jeździe. Po powrocie podłączyłem vcds'a. DZIEŃ DRUGI: Pojechałem do pracy i z powrotem czyli 90km. Dojazd do pracy można uznać jako "trasa", większość kilometrów na 5 biegu. Powrót gorszy, korki, postoje na światłach. Najczęściej na 3 i 4 biegu. DZIEŃ TRZECI: Jadę do pracy i z powrotem. To dopiero drugi dzień bez wypalania dpf. Oto zdjęcia po powrocie. DZIEŃ CZWARTY: Mimo że poprzedniego dnia zapełnienie sadzy wynosi 3,6% to dnia czwartego w drodze powrotnej następuje wypalanie. Jest to ok 250km od poprzedniego wypalenia. Zdjęcia po trasie: Zrobiłem taki przykładowy opis z danymi gdyż takiego nie znalazłem na forum. Może komuś się przyda. Mam także pytania. Dlaczego mimo małych wskazań sadzy rozpoczyna się wypalanie? Czy to normalne czy wskazuje na jakąś usterkę np. czujnika różnicy ciśnień. Błędów brak. Wypalanie trochę odbija się na komforcie i swobodzie jazdy dlatego chciałbym aby dystans pomiędzy się wydłużył. Edytowane 8 Lutego 2019 przez b.s.bartez
kamil-vag Opublikowano 9 Lutego 2019 Opublikowano 9 Lutego 2019 Robiłem kiedyś taki opis: W dniu 4.01.2017 o 15:06, kamil-vag napisał: Dla wersji silnika z DPF można dołożyć jeszcze takie grupy, które przygotowałem do swojego Polo 1.4 TDI: Ukryj zawartość ; 067,0,DPF (Emisja Spalin I) 067,1,Temperatura,Przed Turbosp.,Czujnik G507\nDo regeneracji min. 690.0 °C 067,2,Temperatura, Przed DPF,czujnik G506\n Do regeneracji min. 150.0 °C 067,3,Różnica,Ciśnień DPF,G450 067,4,Offset,Różnicy Ciśnień ; 068,0,DPF (Emisja Spalin II) 068,1,Zapełnienie,DPF w %,Max 40%, po przekroczeniu automatyczna próba regeneracji przez ECU 068,2,Masa Popiołu,Zmierzona w g,Max. 60.0 g 068,3,Masa Popiołu,Wyuczona ; 069,0,DPF (Regeneracja Status I) - 3Bieg - 3000 obr 069,1,Status 1,Regeneracji,xxxxxxx1 = Przerwanie regeneracji\nz powodu hamowania silnikiem, szybkiej zmiany prędkości itp. 069,4,Status 4,Regeneracji,xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja\nxxxxxx1x = Wymuszona Regeneracja ; 070,0,DPF (Regeneracja Satus II) 070,1,Status 4,Regeneracji,xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja\nxxxxxx1x = Wymuszona Regeneracja 070,2,Regeneracja,Timer,Licznik 070,3,Nieudana,Regeneracja,Max. 4 nieudane regeneracje 070,4,Udana,Regeneracja,Udana jeśli status wynosi 1 ; 071,0,DPF (Wtrysk dodatkowy) 071,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 810...940 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM 071,2,Dawka,Wtrysku,> 10.0 mg/Str. 071,3,Początek,Wtrysku,(Wtrysk dodatkowy),~ 30.4°ATDC 071,4,Czas,Wtrysku,(Wtrysk dodatkowy), ; 073,0,DPF (Informacje) 073,1,Konsumpcja od,regeneracji,Paliwo w litrach 073,2,Dystans od,regeneracji,Dystans w kilometrach 073,3,Czas od,regenearcji, Czas w godzinach 073,4,Zapełnienie,DPF w %, ; 074,0,DPF (Emisja Spalin III) - 3Bieg - 3000 obr 074,1,Obroty Silnika,(G28),Bieg jałowy: 810...940 RPM\nPełne obciążenie: 2800...3200 RPM 074,2,Temperatura,Przed Turbosp.,Czujnik G507\n690.0 °C 074,3,Wartość,Lambda,Czujnik G39\n1.000...2.0000 074,4,Dawka,Wtrysku,Offset wtrysku Lambda G39 ; 075,0,DPF (Emisja Spalin IV) 075,1,Temperatura,Przed Turbosp.,Czujnik G507\n20s po uruchomieniu zimnego silnika 100.0 °C 075,2,Temperatura, Przed DPF,Czujnik G506\n20s po uruchomieniu zimnego silnika:60.0...100.0 °C 075,3,Zapelnienie,DPF w %, Max.40.0 %\nPo przekroczeniu 40% automatyczna regeneracja przez ECU 075,4,Temperatura,Za DPF,Czujnik G527\n20.0...60.0 °C ;
kamil-vag Opublikowano 9 Lutego 2019 Opublikowano 9 Lutego 2019 Ten offset G450 nie za duży ? Próbowałeś sprawdzić drożność przewodów G450 ?
b.s.bartez Opublikowano 9 Lutego 2019 Autor Opublikowano 9 Lutego 2019 Kamil-vag dzięki za opis poszczególnych bloków. Nie sprawdzałem drożności ale tak zrobię. Rozumiem że 67.3 i 67.4 to ciśnienie przed i za dpfem?
b.s.bartez Opublikowano 12 Lutego 2019 Autor Opublikowano 12 Lutego 2019 W dniu 9.02.2019 o 12:28, kamil-vag napisał: Ten offset G450 nie za duży ? Próbowałeś sprawdzić drożność przewodów G450 ? Zdjąłem przewody z czujnika i dmuchnąłem. Przelot jest bez oporów.
kamil-vag Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 Zapełnienia filtra już tak bliżej niż dalej te 55g... Sprawdź może wąż od turbo czy nie masz tam za dużo oleju... Korekcje wtrysków jak się mają ? Może któryś podlewać i też będzie się częściej DPF wypalać...
b.s.bartez Opublikowano 12 Lutego 2019 Autor Opublikowano 12 Lutego 2019 (edytowane) Jakiś czas temu miałem zdjęte wąż od turbo i oleju było mało, lekko wilgotne, luz na wirniku prawie niewyczuwalny. Przebieg jaki mam to 190 tys. Poniżej dane z pompek. Edytowane 12 Lutego 2019 przez b.s.bartez
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się