Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Dylemat LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Chciałbym zagazować moje audi.

Jest to rocznik 95 z silnikiem ADP.

I teraz właśnie przeglądam ofertę gazownika z Chrzanowa, miejscowość odsunięta odemnie o jakieś 16 km więc blisko.

Dzwoniłem już do nich i dowiadywałem się czy podane ceny są za kompletną instalację z montażem i wszystko się zgadza.

Tutaj podaję link:

http://www.autobike.com.pl/gaz_cennik.htm

Teraz proszę o pomoc w dobraniu najlepszej opcji.

Waham się między instalacją II generacji BRC Just ( 2000zł) i instalacją IV generacji AG Centrum ZENITH ( od2500zł).

Może polecicie jakąś inną instalację??

Proszę o pomoc.

pzdrawiam

emilien

Opublikowano

instalacje juz były polecane, poczytaj troche forum i nie wahaj się tylko bież IV generację, zwłaszcza, że rożnica w cenie prawie żadna.

Opublikowano

montuj BRC SQ24 sprawdzona instalacja

Opublikowano

A ja bym nigdy nie zagazował niuni :)

Powstrzymaj sie na przyszłość z takimi komentarzami i nabijaniem postów

Opublikowano

jak coś to tylko sekwencja :good:

Opublikowano

Chyba zagazuje ją tak jak powiedział kolega devastation. BRC SQ24 to chyba najlepsza opcja. Zastanawiałem się jeszcze nad STAG300 lub STAG-4 co radzicie??.

Najtańsza ofertę znalazłem w okolicach częstochowy.

Za STAG'a chcą 2100 a za BRC 2450zł

Opublikowano

BRC lepiej dać więcej i mieć jak należy :)

Opublikowano

Chyba zagazuje ją tak jak powiedział kolega devastation. BRC SQ24 to chyba najlepsza opcja. Zastanawiałem się jeszcze nad STAG300 lub STAG-4 co radzicie??.

Najtańsza ofertę znalazłem w okolicach częstochowy.

Za STAG'a chcą 2100 a za BRC 2450zł

Kolego ja niedawno gazowałem swoją :a4fan: mam instalację na stagu (V6) montowałem w okolicach Częstochowy (kusięta), samochodzik śmiga bez problemów, nie zastanawiaj się bierz sekwencję. Pozdrawiam.

Opublikowano

no i ok, jedz i montuj :good:

Opublikowano

A mnie się wydaje, że jeżeli produkt jest dopuszczony do sprzedaży na terenie Uni Europejskiej to musi posiadać wszelkiego rodzaje atesty i aprobaty, więc czy założysz BRC czy STAG to dużej różnicy nie ma. Wszystkie te produkty działają na tej samej zasadzie, najważniejszy w tej "grze" jest montażysta, który zna się na robocie. Ja mam STAG 300 co prawda miałem z początku mały problem ale był on związany ze złym podłaczeniem reduktora, ale po poprawieniu błędu wszyskto teraz jest OK. No i oczywiście trzeba też odpowiednio dobrać części składowe instalacji do moc twojego silnika.

Opublikowano

Raczej ocena będzie mało obiektywna, no chyba że ktoś ma dwa auta zagazowane i każde z nich inną instalacją. Ja mam STAG i na niej jeżdżę i jak narazie jest OK a co do BRC nie mam bladego pojęcia bo takiej nigdy nie miałem. Najlepiej zapytać się gazowników, które z nich są najmniej awaryjne. No chyba, że na forum są instalatorzy.

Opublikowano

Witam :hi:

Więc zadaj sobie pytanie: Chcesz mieć gaz czy chcesz jeździć na gazie? :mysli:

Chyba zagazuje ją tak jak powiedział kolega devastation. BRC SQ24 to chyba najlepsza opcja. Zastanawiałem się jeszcze nad STAG300 lub STAG-4 co radzicie??.

Najtańsza ofertę znalazłem w okolicach częstochowy.

Za STAG'a chcą 2100 a za BRC 2450zł

Zakładaj BRC te instalki naprawdę śmigają bezproblemowo.

I nie szukaj daleko od domu, przecież będziesz tam musiał czasami pojechać choćby filtr wymienić :shocked:

Ja wynalazłem coś takiego ( chyba z 150km od mojej miejscowości ale chyba się opłaca):

http://allegro.pl/item571400883_sekwencja_brc_sequent_24_z_montażem_poczesna.html

A tu ktoś chyba coś na zdjęciu pop... bo taki filtr raczej nie nadaje się do instalacji sekwencyjnej :no:

"kto tanio kupuje, dwa razy kupuje"

Oczywiście każda firma montująca udziela gwarancji, ale nie każda montuje dobre jakościowo instalki. A wtedy jeśli coś padnie powiedzą Ci, że to nie ich wina- tylko gaz był złej jakości. I gwarancja poszła w......

Ja będę teraz montował właśnie sequenta BRC, i wierze, że będę zadowolony :>

Opublikowano

Z rodzajami instalacji jest tak: każdy montażysta zachwala tą instalację którą lepiej mu się zakłada i do której się już przyzwyczaił, wiadomo że samochód będzie chodził na obydwóch instalacjach tak na stag jak i na brc, wiem że w reduktorach brc często lubią puszczać uszczelki przy króćcach (tych plastikowych wiem bo moja chrzesna ma hurtownie instalacji lpg) od płynu chłodzącego, więc nie polecam tego reduktora, najlepiej zamontować taki który te króćce ma odlane razem z całą obudową z metalu, polecam zavoli. Pozdrawiam

Opublikowano

ja mam silnik ADP, więc nie wiem czy jest jakaś różnica w spalaniu. Moja pali gdzieś 8l/100km przy takiej średniej jeździe. Myślę założyć instalację LPG, ponieważ dość dużo jeżdżę no i na pewno taniej mnie to wyjdzie z tego co obliczałem ;)

Opublikowano

Ja mam 1,8T i nie żałuję że mam instalację, któregoś razu obliczyłem że na 100km oszczędzam 19,5zł, dla mnie jest to gra warta świeczki. Co prawda ja tylko po mieście jeżdżę, ale po 6 miesiącach instalacja zwróciła się w 45% i są to odcinki nie za długie.

Opublikowano

Witam :hi:

U mnie koszt zamontowania instalacji BRC sequent24 to będzie 3000PLN (auto będzie trochę mocniejsze i nie chce żeby przy wyższych obrotach przełączało się na benzynę) stąd ta cena.

Więc opcja nr:

1. 3000: 4 ( cena 1 litra benzyny) = 750ltr. przyjmując, że auto średnio spala mi 10,5 ltr daje nam to do przejechania 7142,8km :mysli:

2. 3000: 2 ( cena 1 litra gazu) = 1500ltr. przyjmując, że gazu spali około 10 do 15% więcej czyli 12ltr = 12500km :notworthy:

Ceny paliw podałem średnie z wiadomych względów. Można by też policzyć po jakim czasie zamortyzuje się zamontowanie "alternatywnego paliwa"

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Emilien jeżeli faktycznie pali tobie 8l/100km benzyny to na gazie może palić w granicach 10-11l/100km, a dzisiaj gaz (na dobrych stacjach) jest dwa razy tańszy niż benzyna. A stwierdzenie, że jeżeli "mało pali benzyny" nie opłaca się montować gazu jest kiepskim argumentem przeciw instalacji - a tak na marginesie mało to pali Fiat 126p a i tak widziałem jednego na LPG (butle miał zamiast tylnego siedzenia). Oczywiście LPG jest kompromisem miedzy ceną paliwa a mocą silnika, a na Polskich dziurawych drogach wydaje mi się, że najlepszym wyborem jest jednak cena a nie moc, której i tak nie ma sensu wykorzystywać bo albo na dziurach pourywasz zawieszenie albo będziesz musiał ostro hamować bo za 300m jest następny semafor z czerwonym światłem.

Opublikowano

a tak na marginesie mało to pali Fiat 126p

a ty mialeś kiedyś Fiata 126p? ja miałem 5 takich wynalazków kiedyś i srednie spalanie na poziomie 6-7 litrów/100km przy mocy 24KM nie nazwałbym małym a wręcz kolosalnym.

Tez kiedys widziałem malucha z LPG :polew:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...