Marcin Gugu33 Opublikowano 19 Lutego 2019 Opublikowano 19 Lutego 2019 (edytowane) Witam, w b8 2009r 2.0tfsi mechanik stwierdził że jest słaby dół - do 3,5 rpm i klekot.. - powiedział ze odpowiada za to wałek - nastawnik zmiennych faz rozrządu - wymiana około 2700zł. Na co zwrócić uwagę, by nie okazało sie, ze nawet gdybym sie zdecydował na taką wymianę to objawy nadal zostaną i kasa w błoto? czym grozi dalsza taka jazda skoro ja nawet tego nie odczuwałem? Edytowane 19 Lutego 2019 przez Marcin Gugu33
Dev Opublikowano 19 Lutego 2019 Opublikowano 19 Lutego 2019 napisz dokłądnie za co płacisz 2700zł jakie czesci i jaka kasa za robote
Marcin Gugu33 Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Opublikowano 19 Lutego 2019 powiedział ze ten wałek zmiennych faz rozrządu prawdopodobnie jest za to winny i trzeba by go wymienić - a koszt jego nawet do 2,7k - to jego słowa.. więcej nie powiedział jeszcze.. ciekawe czy to wgl jest uszkodzone i odpowiedzialne za ten niby brak dołu i klepanie na wolnych..
Dev Opublikowano 19 Lutego 2019 Opublikowano 19 Lutego 2019 coś tutaj sciemnia ten wałek kosztuje ok 300zł do tego trzeba tez wymienic podstawe w któej sie znajduje
Marcin Gugu33 Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Opublikowano 19 Lutego 2019 Adres 01: Silnik Plik etykiet: 06H-907-115-CAB.clb Oznaczenie elementu: 8K2 907 115 M HW: 8K2 907 115 D Komponent i/lub wersja: 2.0l R4/4V TF H14 0001 Kodowanie: 0104010A190F0160 Kod serwisu: WSC 02145 785 00200 Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TFS8K2907115M A01001 (AU48) ROD: EV_ECM20TFS8K2907115M.rod VCID: 39799BE5B859958C26-806C5 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one: 5390 - Lewy zawór zawieszenia silnika (N144) P1573 00 [047] - przerwa Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 00000001 Priorytet b3edu: 2 Czestooa b3edu: 1 Przebieg: 132745 km Data: 2008.07.29 Czas: 15:41:43 Predkooa obrotowa silnika: 748.50 /min Unormowana wartooa obci1?enia: 10.2 % Predkooa pojazdu: 0 km/h Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 97 °C Temperatura powietrza zasysanego: 39 °C Cionienie atmosferyczne: 970 mbar Napiecie zacisku 30: 13.476 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 7900 - Prawy zawór zawieszenia silnika (N145) P1577 00 [047] - przerwa Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 00000001 Priorytet b3edu: 2 Czestooa b3edu: 1 Przebieg: 132745 km Data: 2008.07.29 Czas: 15:41:43 Predkooa obrotowa silnika: 748.50 /min Unormowana wartooa obci1?enia: 10.2 % Predkooa pojazdu: 0 km/h Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 97 °C Temperatura powietrza zasysanego: 39 °C Cionienie atmosferyczne: 970 mbar Napiecie zacisku 30: 13.476 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 2796 - Zespó3 1; przestawianie wa3ka rozrz1du strony ss1cej P000A 00 [236] - za wolne MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 00000001 Priorytet b3edu: 2 Czestooa b3edu: 9 Przebieg: 132783 km Data: 2008.07.29 Czas: 18:24:55 Predkooa obrotowa silnika: 1734.00 /min Unormowana wartooa obci1?enia: 35.7 % Predkooa pojazdu: 50 km/h Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 96 °C Temperatura powietrza zasysanego: 19 °C Cionienie atmosferyczne: 980 mbar Napiecie zacisku 30: 13.499 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 2795 - Z1; przestawianie wa3ka rozrz1du w kier. póYniej P0011 00 [236] - Nieosi1gnieta wartooa wymagana MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 00000001 Priorytet b3edu: 2 Czestooa b3edu: 9 Przebieg: 132776 km Data: 2008.07.29 Czas: 17:54:21 Predkooa obrotowa silnika: 1435.00 /min Unormowana wartooa obci1?enia: 17.6 % Predkooa pojazdu: 15 km/h Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 97 °C Temperatura powietrza zasysanego: 27 °C Cionienie atmosferyczne: 980 mbar Napiecie zacisku 30: 13.499 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 5671 - Regulacja cionienia do3adowania P0299 00 [237] - Przekroczona granica regulacji MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów Ramka zamro?ona: Stan b3edu: 00000001 Priorytet b3edu: 2 Czestooa b3edu: 3 Przebieg: 133026 km Data: 2008.07.30 Czas: 01:11:33 Predkooa obrotowa silnika: 2470.50 /min Unormowana wartooa obci1?enia: 77.3 % Predkooa pojazdu: 121 km/h Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 96 °C Temperatura powietrza zasysanego: 12 °C Cionienie atmosferyczne: 970 mbar Napiecie zacisku 30: 13.452 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Kody gotowooci: 0000 0100
Marcin Gugu33 Opublikowano 20 Lutego 2019 Autor Opublikowano 20 Lutego 2019 (edytowane) @kixi4 @wrclaguna @Dev coś możecie doradzić, lub ktoś jeszcze? Edytowane 20 Lutego 2019 przez Marcin Gugu33
Marcin Gugu33 Opublikowano 23 Lutego 2019 Autor Opublikowano 23 Lutego 2019 Panowie, auto odebrane od mechanika, on jest przekonany ze to będzie cały ten wałek zmiennych faz rozrządu. Tłumaczył że gdy silnik przyspiesza i ma zadane kat wyprzedzania 30° to auto po woli osiąga 8°, 10°, 13° i bum 30° i to jest około 3.5 rpm i wtedy czuć uderzenie mocy. Widzialem na jego kompie te błędy " 2796 - Zespó3 1; przestawianie wałka rozrządu strony ssącej P000A 00 [236] - za wolne MIL zapalona - Sporadyczny " I jeszcze błąd bodajże czujnik g40 położenia walka rozrządu. Wtedy usunał, chceck znikł i na razie nie świeci. 1
Dev Opublikowano 23 Lutego 2019 Opublikowano 23 Lutego 2019 Trzeba wymienić wałek i podstawę w której pracuje
Marcin Gugu33 Opublikowano 23 Lutego 2019 Autor Opublikowano 23 Lutego 2019 Możesz podać nr jakie części? WAUSF78K69N050971
Marcin Gugu33 Opublikowano 5 Marca 2019 Autor Opublikowano 5 Marca 2019 (edytowane) 2796 - Zespó3 1; przestawianie wa3ka rozrz1du strony ss1cej P000A 00 [236] - za wolne MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów2795 - Z1; przestawianie wa3ka rozrz1du w kier. póYniej P0011 00 [236] - Nieosi1gnieta wartooa wymagana MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów 5671 - Regulacja cionienia do3adowania P0299 00 [237] - Przekroczona granica regulacji MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów Chodzi o kąt zmiennych faz rozrządu, do 3.5 rpm po woli wstaje, później bum jest duza moc. Mechanik mówi że kąt rośnie bardzo po woli 8,10,13°..bum 30° i jest moc. check sie za pali zazwyczaj przy dynamicznej jeździe, nie ma żadnych objawów, gdy świeci. Mechanik bez rozbierania stwierdził że prawdopodobnie jest to wałek zmiennych faz rozrządu za 2.700zł.. a jeśli to nie wałek ?Nadal silnik jest z wadą pierścieni i bierze olej, zwłaszcza w trybie miejskim. Potrafi na 1300km w połączeniu z trasą wziąć 200ml albo co około 200km dolewam conajmniej 200ml a nawet 500ml.. Pomyślałem o pomiarze na hamowni i diagnostyce, lub pomiar, powrót do serii i diagnostyka i wtedy ponowny poprawny bezpieczny program? Zrobiłem pomiar w Strefietuningu i poprosiłem o komentarz: " Jak dla mnie doładowanie nie buduje się prawidłowo z powodu zablokowanych kierownic w turbine (Tak obstawiam). Dlatego też nie mamy mocy z niskich obrotów a góra powoduje wręcz przeładowanie ciśnienia co wprowadza auto w tryb awaryjny " a podczas pomiarów check sie nie zapalił a błędy takie jak powyżej zostały. Pozniej podczas jazdy zapalił sie check. Edytowane 5 Marca 2019 przez Marcin Gugu33
indiapapa Opublikowano 16 Marca 2019 Opublikowano 16 Marca 2019 Też miałem problem z nastawnikiem wałka - błąd P0011. Zacząłbym od zaworu N205 (06H 109 257 C), przesmarować albo wymienić i sprawdzić. Tylko na zimnym go wyciągniesz i trzeba mieć do tego specjalną nasadkę. Jak to nie pomoże to trzeba szukać głębiej. W podstawie też jest filtr siatkowy, który może być zapchany. Ja go na przykład w ogóle nie mam i nie mam problemów. 1
lednom Opublikowano 21 Października 2022 Opublikowano 21 Października 2022 Cześć wiesz może z czego był ten klekot?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się