Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI klekot, wałek- nastawnik zmiennych faz rozrządu, brak mocy do 3,5 rpm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, w b8 2009r 2.0tfsi mechanik stwierdził że jest słaby dół - do 3,5 rpm i klekot..  - powiedział ze odpowiada za to wałek - nastawnik zmiennych faz rozrządu - wymiana około 2700zł.
Na co zwrócić uwagę, by nie okazało sie, ze nawet gdybym sie zdecydował na taką wymianę to objawy nadal zostaną i kasa w błoto?
czym grozi dalsza taka jazda skoro ja nawet tego nie odczuwałem?

Edytowane przez Marcin Gugu33
Opublikowano

napisz dokłądnie za co płacisz 2700zł

jakie czesci i jaka kasa za robote

Opublikowano

powiedział ze ten wałek zmiennych faz rozrządu prawdopodobnie jest za to winny i trzeba by go wymienić - a koszt jego nawet do 2,7k - to jego słowa..
więcej nie powiedział jeszcze..
ciekawe czy to wgl jest uszkodzone i odpowiedzialne za ten niby brak dołu i klepanie na wolnych..

Opublikowano

coś tutaj sciemnia

ten wałek kosztuje ok 300zł

do tego trzeba tez wymienic podstawe w któej sie znajduje

Opublikowano

Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 06H-907-115-CAB.clb
Oznaczenie elementu: 8K2 907 115 M    HW: 8K2 907 115 D
  Komponent i/lub wersja: 2.0l R4/4V TF H14 0001
           Kodowanie: 0104010A190F0160
           Kod serwisu: WSC 02145 785 00200
              Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TFS8K2907115M A01001 (AU48)
                       ROD: EV_ECM20TFS8K2907115M.rod
                      VCID: 39799BE5B859958C26-806C
5 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

5390 - Lewy zawór zawieszenia silnika (N144)
          P1573 00 [047] - przerwa
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 132745 km
                    Data: 2008.07.29
                    Czas: 15:41:43

                    Predkooa obrotowa silnika: 748.50 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 10.2 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 97 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 39 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 970 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 13.476 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40

7900 - Prawy zawór zawieszenia silnika (N145)
          P1577 00 [047] - przerwa
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 1
                    Przebieg: 132745 km
                    Data: 2008.07.29
                    Czas: 15:41:43

                    Predkooa obrotowa silnika: 748.50 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 10.2 %
                    Predkooa pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 97 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 39 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 970 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 13.476 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40

2796 - Zespó3 1; przestawianie wa3ka rozrz1du strony ss1cej
          P000A 00 [236] - za wolne
          MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 9
                    Przebieg: 132783 km
                    Data: 2008.07.29
                    Czas: 18:24:55

                    Predkooa obrotowa silnika: 1734.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 35.7 %
                    Predkooa pojazdu: 50 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 96 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 19 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 13.499 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40

2795 - Z1; przestawianie wa3ka rozrz1du w kier. póYniej
          P0011 00 [236] - Nieosi1gnieta wartooa wymagana
          MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 9
                    Przebieg: 132776 km
                    Data: 2008.07.29
                    Czas: 17:54:21

                    Predkooa obrotowa silnika: 1435.00 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 17.6 %
                    Predkooa pojazdu: 15 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 97 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 27 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 13.499 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40

5671 - Regulacja cionienia do3adowania
          P0299 00 [237] - Przekroczona granica regulacji
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
             Ramka zamro?ona:
                    Stan b3edu: 00000001
                    Priorytet b3edu: 2
                    Czestooa b3edu: 3
                    Przebieg: 133026 km
                    Data: 2008.07.30
                    Czas: 01:11:33

                    Predkooa obrotowa silnika: 2470.50 /min
                    Unormowana wartooa obci1?enia: 77.3 %
                    Predkooa pojazdu: 121 km/h
                    Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 96 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 12 °C
                    Cionienie atmosferyczne: 970 mbar
                    Napiecie zacisku 30: 13.452 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40


Kody gotowooci: 0000 0100

Opublikowano (edytowane)

@kixi4

@wrclaguna

@Dev

coś możecie doradzić, lub ktoś jeszcze?

Edytowane przez Marcin Gugu33
Opublikowano

Wyslalem ci PW

Opublikowano

Panowie, auto odebrane od mechanika, on jest przekonany ze to będzie cały ten wałek zmiennych faz rozrządu.

Tłumaczył że gdy silnik przyspiesza i ma zadane kat wyprzedzania 30° to auto po woli osiąga 8°, 10°, 13° i bum 30° i to jest około 3.5 rpm i wtedy czuć uderzenie mocy.

Widzialem na jego kompie te błędy

" 2796 - Zespó3 1; przestawianie wałka rozrządu strony ssącej
          P000A 00 [236] - za wolne
          MIL zapalona - Sporadyczny "

I jeszcze błąd bodajże czujnik g40 położenia walka rozrządu.

Wtedy usunał, chceck znikł i na razie nie świeci.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Trzeba wymienić wałek i podstawę w której pracuje 

Opublikowano

Możesz podać nr jakie części?

WAUSF78K69N050971

Opublikowano (edytowane)

2796 - Zespó3 1; przestawianie wa3ka rozrz1du strony ss1cej
          P000A 00 [236] - za wolne
          MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
2795 - Z1; przestawianie wa3ka rozrz1du w kier. póYniej
          P0011 00 [236] - Nieosi1gnieta wartooa wymagana
          MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów

5671 - Regulacja cionienia do3adowania
          P0299 00 [237] - Przekroczona granica regulacji
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów

 Chodzi o kąt zmiennych faz rozrządu, do 3.5 rpm po woli wstaje, później bum jest duza moc.
Mechanik mówi że kąt rośnie bardzo po woli 8,10,13°..bum 30° i jest moc.
check sie za pali zazwyczaj przy dynamicznej jeździe, nie ma żadnych objawów, gdy świeci.

Mechanik bez rozbierania stwierdził że prawdopodobnie jest to wałek zmiennych faz rozrządu za 2.700zł.. a jeśli to nie wałek ?
Nadal silnik jest z wadą pierścieni i bierze olej, zwłaszcza w trybie miejskim.
Potrafi na 1300km w połączeniu z trasą wziąć 200ml albo co około 200km dolewam conajmniej 200ml a nawet 500ml..

Pomyślałem o pomiarze na hamowni i diagnostyce, lub pomiar, powrót do serii i diagnostyka i wtedy ponowny poprawny bezpieczny program? 
Zrobiłem pomiar w Strefietuningu i poprosiłem o komentarz: "
Jak dla mnie doładowanie nie buduje się prawidłowo z powodu zablokowanych kierownic w turbine (Tak obstawiam). Dlatego też nie mamy mocy z niskich obrotów a góra powoduje wręcz przeładowanie ciśnienia co wprowadza auto w tryb awaryjny "

a podczas pomiarów check sie nie zapalił a błędy takie jak powyżej zostały.
Pozniej podczas jazdy zapalił sie check.

 

Scan_0004.jpg

Edytowane przez Marcin Gugu33
Opublikowano

Też miałem problem z nastawnikiem wałka  - błąd P0011. Zacząłbym od zaworu N205 (06H 109 257 C),  przesmarować albo wymienić i sprawdzić. Tylko na zimnym go wyciągniesz i trzeba mieć do tego specjalną nasadkę. Jak to nie pomoże to trzeba szukać głębiej. W podstawie też jest filtr siatkowy, który może być zapchany. Ja go na przykład w ogóle nie mam i nie mam problemów.

podstawa.jpg

zaworn205.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Cześć wiesz może z czego był ten klekot? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...