senny777 Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 Witam! Może ktoś powie jak sprawdzić czy ta pompa jest sprawna? Jakie podciśnienie powinna wytwarzać? Mechanik powiedział że to pewnie ona ale jakoś do końca mu nie wierzę. Mam słabe hamulce i ponoć ta pompa jest tego przyczyną. Przewody są szczelne. Czy pompę podciśnienia można jakoś naprawić czy tylko zakup nowej mnie ratuje? Może ktoś pomóc?
Sztomel Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 Mam słabe hamulce na początek opisz jak się zachowuje pedał hamulca podczas hamowania a wtedy będzie wiadomo czy to wina podciśnienia czy czegoś innego.
senny777 Opublikowano 5 Marca 2009 Autor Opublikowano 5 Marca 2009 Pedał jest twardy. Przy hamowaniu gdy auto jest na biegu wszystko niby jest ok ale po wciśnieciu sprzęgła hamulce są już do niczego a są takie moment że naprawde musze się dobrze zaprzeć i z całej siły nacisnąc żeby auto zaczęło hamowac.Dodam jeszcze że tarcze, klocki i płyn wszystko jest wymienione. Układ odpowietrzony.
avdikezop Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Pompe vacum najlepiej jest sprawdzic w taki sposób ze na zgaszonym silniku naciskasz pedał hamulca az bedzie twardy. Nastepnie trzymajac pedał hamulca odpalasz samochód i powinien sie po 2-3 sekundach pedał lekko wpasc. Jezeli nie wpada to pewnie pompa. Mozesz jeszcze sprawdzic wydajnosc poprzez szybkie wielokrotne nacisniecie pedalu hamulca na zapalonym silniku nie powinien szybko stwardniec. Byc moze ze masz uszkodzone servo lub przewod ale powinno cos syczec.
aju Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 niedawno przed zakupem mojej a4 oglądałem audi a6 (c5) 2,5tdi i tam też były bardzo słabe hamulce, sprawdzaliśmy to tak jak mówi avdikezop większość objawów wskazywała że to jest właśnie pompa, auta nie kupiłem bo się okazało że właściciel za dużo naściemniał, jednak kupił to auto mój daaaleki znajomy i faktycznie była to pompa Tak więc sprawdź tak jak radzą a jak nie to będziemy myśleć dalej choć niewiele już zostaje
grzanek85 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 podłączyć pod vacumetr i zmierzyć jakie ciśnienie zasysa:)
MRoger Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 a jakie powinna ?? Ja mam podobny problem dodam że po zdjęciu wężyka podciśnienia przy grodzi - bezpośrednio z pompy, mam tylko takie małe psyknięcie a podczas pracy przytykając palec jest lekko wyczówalne ... bardzo delikatne. Jednak klapa gasząca i sztanga się poruszają.
Sztomel Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Info dla senny777, podepnij Vaga i zrób mu test elementów wykonawczych i przy teście zaworu EGR sprawdźczy on pracuje cyklicznie co 10 sekund, jeśli będzie pracował to vacuum pompa będzie sprawna a usterki należy szukać albo w sewie (pęknięta membrana) albo w nieszczelnym wężyku podciśnienia idącym do serwa od trójnika i zaworka zwrotnego z wyjściem na EGR. Albo jeśli wolisz możesz zrobić log statyczny grupy 003 - od razu po odpaleniu silnika zawór EGR powinien być otwarty przez 2 minuty (bez naciskania pedału gazu), wtedy wartość MAF actual powinna być zbliżona do wartości MAF specified a po 2 minutach powinien EGR się zamknąć i wskazania MAF Actual powiny wzrosnąć do wartości około 450 - to również będzie świadczyć o sprawnej pompie vacuum.
KrzyHo Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Koledzy nie wymieniajcie tych pomp, one się praktycznie nie psują. Winą słabych hamulców i małej mocy jest kruciec od podciśnienia na vacu pompie, w nowszych konstrukcjach, jest on wkręcany, a w starych vacu jest zaciśnięty i na tym zaciśnięciu przepuszcza. Pompę najlepiej wyjąć z auta, kruciec dokładnie wymyć i odtłuścić i zakleić to klejem dwuskładnikowym do metalu (aluminium), poczekać aż wysychnie i założyć do auta. W większości TDI są takie problemy z tym krućcem. Podciśnienie ma wynosić - 0.9 bara.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się