Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Nie odpala po nocy, dłuższym postoju - powietrze na powrocie z pompy vacum.


Wojtek2424

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Przecież Ci napisałem że problem jest w uszczelnieniu pompek w głowicy , a nie z pompkami :decayed:

Miałeś dać konkretnie zrobione logi a zamiast tego zregenerowałeś kolejny raz dwie pompki  :glupek2:

To że jak napisałeś " pompki wariowały " to typowy objaw problemu z ich uszczelnieniem w gniazdach i o ile nie jest to wina zużycia samych gniazd , to powrót problemu po tak krótkim czasie od ich wymiany świadczy o o błędach popełnionych przez mechanika podczas montażu pompek ....

A teraz najprawdopodobniej te ostatnio regenerowane pompki różnią się nieco wydajnością od tych regenerowanych wcześniej i to powoduje poszarpywanie o którym piszesz .....( zakładam że wcześniej tego problemu nie było, bo nic o nim nie wspominałeś ).

Reasumując cały proces diagnozy i naprawy Twojego auta to przykład nieudolności , niechlujności i braku wiedzy mechanika , albo celowe naciąganie na koszty :facepalm:

Wystarczyło zapewne na samym początku problemu wymienić uszczelnienia pompek i śruby je mocujące ( tylko trzeba było zrobić to porządnie zgodnie ze sztuką ) i problem by zniknął przynajmniej na następne kilka lat....  :whistling::naughty:

P.S.

Sorry że Cię nie podnoszę na duchu, ale tak to wszystko wygląda :cool1:

Jakość i powtarzalność parametrów pompek po regeneracji jest w większości przypadków żenująca, od dawna powtarzam że ich regenerowanie to wyrzucanie pieniędzy w błoto ...( podobnie ma się sytuacja z regeneracją turbosprężarek ):naughty:

Jeżeli po wnikliwej analizie wychodzi że problemem faktycznie jest któraś pompka ( wszystkie cztery nie padają na raz, chyba że ktoś nasikał do baku :tongue4: ) , to lepiej jest kupić jedną czy dwie używki na podmiankę , ale w większości podobnych przypadków problemem nie są same pompki tylko ich uszczelnienie.... :hi:

Kolego, daj namiary na fachowca mechanika to pojadę choćby 500 km :P

Tak dziś to wygląda chyba , przynajmniej ja mam takie doświadczenia... W warsztatach nawet typu ASO pracują wymieniacze a nie mechanicy,  co zrobić, cieszę się że ta ostatnia regeneracja na szczęścia odbyła się już bez kosztów. Warsztat tak naprawdę zrobił co mógł, ale że firma regenerująca nabiła mnie w balona to już inna sprawa.

Pytanie teraz gdzie pojechać, co zrobić żeby przestało szarpać, każdy nowy mechanik powie:
"Panie, toż to pompowtryski masz Pan do wymiany i dwumase, a jeszcze powiem Panu że mi się turbina nie podobo, trza to wszystko robić bo sie dizel rozbiego!"  :P

 

Czasem wydaje mi się że nasze 1,9 tdi utrzymują połowę warszatów w Polsce... jak masz kogoś zaufanego to daj znać,

Co w takim razie teraz robić z tym szarpaniem...

pozdr!

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed regeneracją tych dwóch ostatnich pompek był problem z wibracjami silnika podczas intensywnego przyspieszania na niskich obrotach silnika ?

Jesteś w stanie wykonać logi według opisu który dałem parę postów wyżej ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję skontaktować się z mechanikiem Michałem z Mogilan. 

Najlepszy spec od AUDI jakiego znalazłem. Napewno pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że trwało to tak długo, wyjazd, obowiazki, generalnie masakra. 

Wracając do tematu - zrobiłem logi i wrzucam zdjęcia poniżej. Mam wrażenie że z regeneracji na regenerację jest coraz gorzej... Generalnie  w granicach 1500-2000 obrotów podczas silniejszego przyspieszania podszarpuje...

Logi na kanale 23 zrobione: 

1. Przy 3000 obrotów

2. Wolne obroty

Pozdrawiam

IMG_20190628_185535.jpg

IMG_20190628_185836.jpg

IMG_20190628_185846.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie logi tylko screeny, nie dają one możliwości konkretnej oceny sytuacji w kwestii uszczelnienia pompek :decayed:

Jak prawidłowo wykonać logi które pozwolą na ocenę uszczelnień napisałem Ci parę postów wcześniej ......:glupek2::tongue4:

Na których cylindrach są pompki które ostatnio regenerowałeś ?

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem zrobię logi wg instrukcji, ma nadzieję że dam radę. Jeśli chodzi o cylindry, pierwotnie niby wszystkie pompki a teraz ostatnio 2 ponownie, ale nikt nie powiedział mi które, generalnie to chyba warsztat wyjmował wszystkie i zawoził do regeneracji a potem wkładali ale czy dokładnie w te same miejsca??? Pojęcia nie mam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, piotrsob1 napisał:

To nie logi tylko screeny, nie dają one możliwości konkretnej oceny sytuacji w kwestii uszczelnienia pompek :decayed:

Jak prawidłowo wykonać logi które pozwolą na ocenę uszczelnień napisałem Ci parę postów wcześniej ......:glupek2::tongue4:

Na których cylindrach są pompki które ostatnio regenerowałeś ?

 

Poniżej linki do logów:

http://vaglogi.pl/log-013_MQB01.html

http://vaglogi.pl/log-018_R40EO37.html

http://vaglogi.pl/log-023_1l2EmIL.html

Spróbowałem też zrobi logi dla sprawdzenia turbo, w momencie szarpania wydaje takie dźwięki jakby "zrzucania doładowania" takie parskanie a powyżej 2 tys. obrotów ciągnie jak głupia:

http://vaglogi.pl/log-011_G0wWo.html  - 3 bieg, prędkosc 30-120 km/h

http://vaglogi.pl/log-011_SJ7PY.html   -  4 bieg, prędkośc 50-120 km/h

http://vaglogi.pl/log-008_pb697j.html  - 4 bieg, prędkośc 50-120 km/h

 

Dzięki za pomoc i cierpliwośc, jak coś trzeba poprawic daj proszę znac, robiłem to pierwszy raz.

Pozdrawiam!

 

Edytowane przez Wojtek2424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka na pierwszym cylindrze ma korekcję średnio ok. 1,5 na plusie ( przez dziesięć minut logowania wzrosła z  +1,3 na  +1,8 ).

Jeżeli loga robiłeś na zimnym to w miarę nagrzewania problem się pogłębia i przydał by się 013 -ty na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach.

Jakby korekcja na pierwszym była jeszcze bardziej na plus , to zrób przegazówkę na 2,5 -3k RPM ( tak z 15-20 sek) i dalej loguj kilka minut na biegu jałowym .

Puki co objawy są trochę nietypowe, dla tego wstrzymam się z oceną logów pompek do czasu aż zrobisz tego o który teraz poprosiłem :)

W pozostałych logach nic dziwnego mi się w oczy nie rzuca :hi:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, jutro postaram się zrobić nowego loga tak jak pisałeś, chociaż silnik przy tych temperaturach jakie dziś były nagrzał mi się już po 5 minutach więc można powiedzieć że wszystkie logi były już na ciepłym.

Martwiłem się o to turbo bo dźwięki takiego ksztuszenia przez dużym obciążeniu silnika na małych obrotach mnie nie pokoily. Zauważyłem też mały wyciek przy EGR. Ale po kolei. Jutro wrzucam logi kanału 13.

Dzięki za pomoc,

W kontakcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po dwóch miesiącach prawidłowego odpalania, pierwszy problem - odpalł po 5 sekundach kręcenia rozrusznikiem więc tak jakby sytuacja się pogarsza i znów wraca powoli to co było. Widac to też po korekcjach dawek, wydaje mi się że jest gorzej ale nie jestem w tym specem. Dodatkowo silnik zaczyna znowu lekko drga na wolnych obrotach.

Poniżej logi kanału 13:

1. logi od zimnego silnika do rozgrzania - ok. 75 'C - wolne obroty

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

2. logi - rozgrzany silnik - 2,5 tys. obrotów

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

3. logi po przegazowaniu przez chwilę na wolnych obrotach

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że to nie pompka tylko gniazdo wytarte, trzeba by zamienić miejscami i zrobić nowe pomiary. Ale ja się wyjęcia pompek chyba nie podejmę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmiana 1 z 2 by napewno wyjaśniła sytuację... Ciekawe czy w ogóle z dobrym momentem i potem stopniami dokrecone są śruby mocujące pompek... Może to jest problemem, na początku ok, a potem po kilometrach zaczyna się od nowa... 

Albo ta cała regeneracja ? warta... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze koledzy, w kwietniu jak odbierałem samochód to dostałem jako potwierdzenie prawidłowej regeneracji taką oto magiczną kartkę, czymkolwiek to jest :P

 

65833764_2256698567782115_682825260906577920_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2019 o 23:46, piotrsob1 napisał:

Pompka na pierwszym cylindrze ma korekcję średnio ok. 1,5 na plusie ( przez dziesięć minut logowania wzrosła z  +1,3 na  +1,8 ).

Jeżeli loga robiłeś na zimnym to w miarę nagrzewania problem się pogłębia i przydał by się 013 -ty na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach.

Jakby korekcja na pierwszym była jeszcze bardziej na plus , to zrób przegazówkę na 2,5 -3k RPM ( tak z 15-20 sek) i dalej loguj kilka minut na biegu jałowym .

Puki co objawy są trochę nietypowe, dla tego wstrzymam się z oceną logów pompek do czasu aż zrobisz tego o który teraz poprosiłem :)

W pozostałych logach nic dziwnego mi się w oczy nie rzuca :hi:

 

 

Piotrek, a Ty co o tym myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym z tych trzech ostatnich logów widać że w miarę rozgrzewania silnika korekcja na pierwszym rośnie i po dziesięciu minutach dochodzi praktycznie do trzech na plusie .

Jak byś w tym momencie zrobił 20-to sekundową przegazówkę i  dalej logował na jałowym, a korekcja na tym pierwszym po przegazówce by znacząco spadła , po czym ponownie zaczęła rosnąć to  według mnie to świadczyło by  to niezbicie o problemie z uszczelnieniem pompki na pierwszym cylindrze.

Pozostałe dwa logi są krótkie i wyrwane z kontekstu, na ich podstawie nic nie jestem w stanie wywnioskować .

Ostatecznym potwierdzeniem sytuacji była by zamiana miejscami pompki pierwszej z drugą , połączona z wymianą uszczelnień i śrubek mocujących.

Logowanie po zamianie  dało by odpowiedź , czy problem minął , a jak nie to przynajmniej  by było wiadomo czy powodem jego jest pompka czy wyrobione gniazdo pompki :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się w tym tygodniu podjechać do znajomego i zamienić te pompki miejscami. 

Mam jeszcze jedną prośbę o zerknięcie do loga turbo, wczoraj zwróciłem uwagę na ciągle szuranie w zakresie 1700-2500 obrotów. Przy gwałtownym przyspieszeniu i puszczeniu gazu, słychać dodatkowo taki dźwięk zrzutu powietrza ale takie szurający. 

Miałem kiedyś już coś takiego ok. 30 tys km temu i wymieniałem n75, nie wiem czy do tego znowu nie zajrzeć. Pytanie czy może mieć to związek z tym moim szarpaniem - czy jest szansa że to nie pompki?

 

Zwróćcie uwagę na loga: 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 
Czy tutaj od 1550-1950 obrotów nie ma znacznego przeładowania?

Właśnie w tym zakresie obrotów samochód drży przy przyspieszaniu... 

Edytowane przez Wojtek2424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich po dłuższej przerwie,

Minęło już pół roku i samochód odpala, wszystko jest pod tym kątem OK - zobaczymy jak zimą :)

Ale szarpanie podczas gwałtownego przyspieszania trwa w najlepsze. 

Efekt pojawia się w zakresie obrotów 1800-2200 a potem już przyspiesza płynnie.

Turbina pracuje dość głośno, tzn słychać przy przyspieszaniu taki głośny dźwięk zasysania powietrza połączony z szuraniem o coś.

Po odpięciu przewodu podciśnienia z gruszki, wszystko zaczyna pracować cichutko, piękna kultura pracy, zero szarpania, jednak nie ma mocy - trudno się dziwić turbo w zasadzie praktycznie nie ciągnie.

Pytanie koledzy - szarpanie jest efektem w dalszym ciągu niesprawnych pompek czy Waszym zdaniem można już winić turbosprężarkę?

To szarpanie tak mnie denerwuje, że póki co zdjąłem ten wężyk z gruszki i jeżdże bez turbo ale przynajmniej cicho i nic nie szarpie .... :/

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

pozdr!

 

Edytowane przez Wojtek2424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie poszarpywania mogą być spowodowane przez zużytą pompę vacum. turbo to to raczej nie jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...