lewy1109 Opublikowano 1 Marca 2019 Opublikowano 1 Marca 2019 Witam forumowicze. Mam takie zapytanie co do układu chłodzenia a mianowicie samochód na postoju po przypuśćmy 15 minutach osiąga 90 stopni płyn w zbiorniczku jest zimny po przejechaniu może ze 4km płyn zaczął się grzać tzn zapewne otworzył się termostat i włączył się duży obieg ale teraz zapytanie jest takie czy z małego obiegu wraca tyle cieczy żeby rozgrzać w zbiorniczek czy jak ruszę dopiero to jakieś podcisnienie się wytwarza że to wraca czy jak. Mógłby ktoś przedstawić cały proces pracy układu chłodzącego przy tym typie samochodu? Pozdrawiam
pulpecik Opublikowano 1 Marca 2019 Opublikowano 1 Marca 2019 2 godziny temu, lewy1109 napisał: Mógłby ktoś przedstawić cały proces pracy układu chłodzącego przy tym typie samochodu? Jasne, pełno w sieci opisów układu chłodzenia -bez urazy. Po prostu nie ma sensu tego dublować n-ty raz. A układ w tym aucie jest zwyczajny. Tylko mała sugestia -pompa cieczy jest napędzana ogólnie biorąc obrotami silnika, im wyższe tym szybciej dyma wodę. Stąd w wielu autkach pompa obiegowa elektryczna, żeby przy jeździe na wolnych obrotach i używaniu ogrzewania nie dochodziło do obniżenia jego wydajności. Powolny obieg cieczy plus silny nadmuch do wnętrza wychładza powietrze, bo ciecz jest studzona(powolny przepływ). Zazwyczaj duże układy, o dużej ilości cieczy w autach o sporej kubaturze wnętrza dostają takie pompki(oczywiście nie zawsze). Często zresztą, aby układ odpowietrzyć prawidłowo trzeba na jakiś czas zwiększyć obroty silnika do np. 3000 rpm( i tak czasem zalecają książki napraw).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się