Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 BFB 1.8T uboga mieszanka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To tak. Autko mam od 6 lat i nigdy nie zaglądałem do silnika .Nie mam referencji. Od 2 lat mam lpg.Silniczek ładnie chodzi i nic sie nie dzieje.Ale w zimie wyskoczył engine. Mieszanka za uboga (mult).Sprawdziłem bloki i faktycznie.w 032 mam +17% na PB i 19% na lpg dla Multi,obciążenie

1. Kliknąłem do linku z rosstecha i przeczytałem,że jak jest za uboga na add(idle) to mam jakąś nieszczelność. Jeżeli jest uboga na Multi,obciążenie ,prawdopodobnie przepływomierz.  Na razie odrzucilem problem z wtryskami,gdyż na PB i lpg jest podobnie. Może ktoś potwierdzić te informacje?

2. Analiza przeplywki. Przy obciążeniu i 5500-6000 obr/min mam 105 g/m2 blok 002. Wydaje mi się że trochę mało.Moze ktoś potwierdzić?Turbo - 0.6 Bara max-ok.

3.ostatni krok. Wizyta u mechaników w celu potwierdzenia moich przypuszczen .Ale tutaj stwierdzili problem z przepustnice.Podobno jakiś błąd od wolnych obrotow.Troche to dziwne bo mój Vcds lite nie pokazuje tego błędu. Może tak być?Zrobili czyszczenie i adaptacje i diagnozowali to pół dnia Ale bez efektu. Jeżdżę od tygodnia tylko na PB i dalej 15% i zero błędów i auto dalej fajnie jeździ. Można to odpuścić,czy jest to niebezpieczne dla silnika?

4. Jest ktoś z pod Rzeszowa, kto by ogarnął ten silnik. Nie wiem czy problem da się rozwiązać?

Opublikowano
3 minuty temu, Pablo333 napisał:

To tak. Autko mam od 6 lat i nigdy nie zaglądałem do silnika .

Nie szukałeś też na forum, bo takich tematów jest tu masa.

 

Opublikowano

Wrzuć logi dynamiczne na pb po kasowaniu błędów. Korekty masz o wiele za duże.

Opublikowano

Ok. Jutro poproszę mechanika o sprawdzenie dolotu jak da rade.Mam nadzieję że nic nie zepsuje. Po południu zrobię logi.

Opublikowano

Niestety pech chciał,że spadł mocny  śnieg  i nie udało mi się na 3-ce rozpędzić do 6 tysiecy. Spróbuję w inne dni. Trochę na dwojce powariowałem, ale nie wiem czy te logi pomogą. Na przepływce osiągnąłem 108 g/s przy 5300 orb/min.

Pytanie,przepływomierz ma dwie sruby do których łatwo się dostać i można wyciągnąć srodek.Słyszałem,że są odpowiedzialne za kalibrację,żeby ich nie ruszać,prawda to?

 

LOG-01-002-115-xxx - Kopia.CSVLOG-01-032-033-xxx - Kopia.CSV

Opublikowano
3 minuty temu, Pablo333 napisał:

Słyszałem,że są odpowiedzialne za kalibrację,żeby ich nie ruszać,prawda to?

Ciekawe jakim cudem, te śruby trzymają wkład w obudowie. Logi robi się parami 2+33, 3+20 i 115+118 i wrzucasz to na vaglogi.pl i wklejasz linki.

 

Opublikowano

Ok,dzięki za info, wrzucę odpowiednie logi jak ten śnieg stopnieje.

Dziwne,że nie logujemy 032. 

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, Pablo333 napisał:

Dziwne,że nie logujemy 032

Wystarczy, że odczytasz wartości korekt długoterminowych (32) przed kasowaniem błędów w celu zrobienia odpowiednich logów. Jeśli korekty w tej grupie przekraczają +/-10% to wiedz, że coś się dzieje. Korekty na pb w sprawnym aucie powinny oscylować jak najbliżej zera, z resztą na gazie również ale tu nigdy nie będzie igła jak na pb ?

Edytowane przez przem8
Opublikowano

OK, Mam +15%.na mult. Na logu 032,033 ładnie widać jak rośnie od 0 do 11% w 5 minut.Jutro pewnie będzie znowu 15%. Zapytałem o te śrubki na przepływomierzu bo chciałem wzrokowo ocenić jego stan.

Ale dziwne one są:).  Nie mam takiego klucza...

Mógłbyś(przem) zerknąć na 1 punkt z 1 posta,mówi Ci to coś?

Opublikowano
6 godzin temu, Pablo333 napisał:

Ale dziwne one są:).  Nie mam takiego klucza...

Niestandardowe, można kupić komplet takich za 50 zł ?

Jeśli dolot szczelny (zbadany kompresorem) to bardzo możliwe, że to przepływka, bo powinna pokazywać co najmniej 120 przy tych 6tys.

Opublikowano

OK , mamy logi ,możemy diagnozować.Te zrobiłem na 3 biegu, ale tylko do 5,5 tys .Niewiem dlaczego VAGlog odrzuca moje pliki. Gdzie znajdę referencyjne logi do BFB,mógłby się ktoś podzielić?

002+033

003+020

115+118

Na drugim biegu zrobiłem

002+120

 

 

LOG-01-002-120-xxx.CSVLOG-01-115-118-xxx.CSV

LOG-01-003-020-xxx.CSVLOG-01-002-033-xxx.CSV

Opublikowano

Strasznie cofa zapłony. W jakim stanie masz świece i jakie są założone? Przepływka zaniża. Jeśli nie ma nieszczelności to trzeba myśleć o nowej albo obecną można spróbować przemyć np. IPA, tylko nic mechanicznie.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ups, do świec nie zaglądałem, ale zajrzałem do książki serwisowej i okazuje się ,że przejechałem na nich 70tys!.

Pamiętam,że kupowałem w  ASO,chyba NGK,tanie nie były,jakieś platynowe.Rozumiem,że do wymiany?!

Podobnie jak Ty stawiam na przepływkę. Widziałem przed chwilą log BFB po wymianie MAF i tam dochodzi do 125,a u mnie mizernie.

Bardzo dziękuję za analizę logów i pomoc.

Opublikowano
5 godzin temu, Pablo333 napisał:

NGK,tanie nie były,jakieś platynowe.Rozumiem,że do wymiany?!

Po takim przebiegu i jeszcze lpg to już dawno do wymiany. NGK pfr6q mają być.

Opublikowano

Po 3 latach temat w końcu rozwiązany. Założyłem dzisiaj uzywkę Ori przeplywkę i wszystko jest ok.:). 

 

Przedtem było czyszczenie i zamiennik i nic nie pomagało. W Końcu auto odżyło. Tyle lat autko miało ubogo:(

 

Morał z tego, nigdy się nie poddawać.:)

Temat do zamknięcia. 

Opublikowano

A zapomniałem.Auto było jeszcze u mechaników przez te lata i nikt się nie wyznał. Czyścili przepustnice , odmę, uszczelka przy zaworach. ,jakieś adaptacje, diagnostyka itp. Ciężki temat.

 

W tym przypadku trzeba założyć Ori MAF.

Opublikowano
28 minut temu, Pablo333 napisał(a):

. Założyłem dzisiaj uzywkę Ori przeplywkę i wszystko jest ok.:). 

Eureka. Pisałem od razu, że zaniża i trzeba wymienić ale jak widać odwlekasz ile się, bo może jakimś cudem samo przejdzie.

Opublikowano

Problem w tym, że wymieniłem przepływkę na nową nieoryginalną. I jak to nie pomogło szukałem innych rozwiązań. Dzięki Przemo. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...