Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuka przy pełnym skręcie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po wymianie kół z zimowych (16) na letnie 17 - ori audi zauwazyłem ze przy pełnym skręcie czasami coś stuka, (przeskakuje) z przedniego koła. Wcześniej tak nie miałem, opony i felgi te same.

Jak sie jedzie prosto lub po normalnym łuku nic nie słychać, musi to być pełny skret

Co to może być??

Opublikowano

Pewnie przegub się kończy.

Opublikowano

ale na zimowych kołach tego nie było czuc

ile kosztuje przegub i wymiana ?

Opublikowano

Kolego Tomek 899,

Stuka przy skręcaniu na postoju lub wolnej jeździe ? Jak kręcisz po oporze? Sprawdź na szarpakach łączniki stabilizatora,

Pozdrawiam

Opublikowano

przy wolnej jezdzie jak mam zamiar zaparkowac i skrecam - koła skrecone max, czuc takby cos przeskakiwało, rytmiczny dzwiek - ale nie jest to za kazdym razem

na postoju sprawdzałem pare razy i nie mam tego

Opublikowano

To jak opisujesz problem wskazuje na przegub, od razu się nie rozleci pojeździsz trochę pewnie chrobotanie będzie się nasilać i będziesz miał pewność że przegub, do sprawdzenia osłony gumowe na przegubach.

Opublikowano

ale to by tez chybab było na zimówkach, a na zimówkach nic

Opublikowano

Na odległość nikt Ci na 100% nie powie co się dzieje, objawy sugerują na przegub, letnie koła masz większe i pewnie szersze to i opór przy skrętach większy dlatego po zmianie zaczęło stukać

Opublikowano

a możliwe też ze przez zle ustawiona zbieznosc ? bo ustawiałem tez ostatnio zbieznosc na letnich

jakby ten przegub był uszkodzony to jakie koszty wraz z wymiana ?

Opublikowano

Przy pełnym skręcie ruszając do przodu lub do tyłu i jeśli jest słyszalne chrobotanie to raczej przegub, gdyby to było obcieranie to może to być wina zbieżności za szerokiej felgi,

przegub można kupić w zależności od firmy 120-180 zł a wymiana to tez może być różnie 100-150zł  

Opublikowano

jak kręce 8 (koła na maxa skrecone) to nie słychać tego, dopiero jak wyjezdzam, wjezdzam do garazu to czasem to słychac

felgi sa od tego modelu wiec sa ok

Opublikowano

To ja już nic nie rozumiem, w pierwszej wiadomości piszesz że stuka przy pełnym skręcie, teraz piszesz że przy pełnym nie stuka tylko podczas wjazdu do garażu to jazda na wprost bo raczej nie wjeżdżasz na pełnym skręcie, jeśli objawy są przy pokonywaniu jakiejś nierówności np progu to szukaj w zawieszeniu, drążek stabilizacyjny, końcówki drążka kier. itp. 

Opublikowano

wg mnie tez to jest dziwne, jak krece 8 to nie slychac tego, no moze raz na jakis czas, a jak stoje, ruszam, chce skrecic w brame to wtedy slychac

na nierownosciach jest cisza

Opublikowano

Na początku jak się kończy przegub to właśnie stuka przy ruszaniu na pełnym skręcie, podczas jazdy nie ma objawów. 

Opublikowano

ok dzięki za odpowiedz, jak bedzie to caly czas slychac to wymienie

a mam pytanie czysto teoretycznie, co by sie stało jakbym tego nie wymienił i przejedził jeszcze ze 20 tys km ?

Opublikowano (edytowane)

Nic się nie stanie pod warunkiem ze tyle wytrzyma i sie wcześniej nie rozleci, będzie coraz bardziej chrobotać nawet przy małym skręcie, wszystko zależy od stylu    jazdy i jak ciężką masz nogę 

Tak jak wcześniej pisałem jak chcesz jeszcze pojeździć to do sprawdzenia osłony czy któraś nie pękła 

Edytowane przez Góral65
Opublikowano

A nie przeskakuje ci czasem opona?

Na zimowych tego nie ma tylko na szerokim kole

Opublikowano

opony mam 225 45, zimowe fakt odrobine mniejsze

nie mam jak tego sprawdzic

Opublikowano (edytowane)

Przegub zewnętrzny objawia się, gdy stojąc w miejscu skręcasz kierownicę maksymalnie w którąś ze stron i ruszasz. Wtedy słychać charakterystyczne pukanie cały czas podczas skrętu. Jeśli przy wyprostowanych kołach ruszasz lub gwałtownie przyśpieszasz i słychać stukanie, to jest to przegub wewnętrzny. Pisałeś też, że przy skręcaniu w bramę słyszysz stukanie. Jeżeli wjazd masz na jakimś uskoku albo na lekkim wzniesieniu to proponowałbym sprawdzić łączniki stabilizatora. Możliwe że się już wyrobiły i przy skręcaniu bądź ruszaniu mają luz i się tłuką. Jeśli dodatkowo słyszysz to samo stukanie podczas pokonywania nierówności, to bardzo prawdopodobne jest właśnie to, że masz wyrobione łączniki stabilizatora. Jeśli było coś zmieniane w ostatnim czasie w zawieszeniu przednim, to ewentualnie może być jeszcze poluzowana poduszka przedniego amortyzatora. Przed jakimikolwiek wymianami radziłbym podjechać na stację diagnostyczną, pożałować te 30 złotych i mieć pewność co jest winne, niż brać się za wymiany czegoś, co możliwe że wcale nie jest przyczyną tłuczenia się i robienie sobie tylko dodatkowych wydatków, bo na odległość to możemy sobie tylko pogdybać jaki jest powód stukania, ale mam takie samo zdanie jak kolega Góral65, czyli proponuję dokładnie sprawdzić stan przegubu zewnętrznego i jego osłonę.

Edytowane przez sieradzky
Opublikowano

a na stacji diagnostycznej wyjdzie jakby był przegub zewnetrzny uszkodzony ?

na wprost jak ruszam zadnego stukania, tak samo na dołkach

jedynie jak stoje, kierownica na maxa obrucona i ruszam wtedy słychac, ale to tez nie zawsze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...