Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 1.8t BFB - dziwne objawy przy ruszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

chciałbym prosić o poradę. Moje Audi a4 1.8t BFB (przebieg 230 tys) ogólnie jeździ bezproblemowi, natomiast mogę stwierdzić, że sprzęgło powoli się kończy, bierze już od góry więc zbieram się do wymiany. Mam natomiast jeden objaw, po dłuższej jeździe, a zwłaszcza po miejskiej jeździe, gdzie sprzęgło jest już "wymęczone" pojawiają się lekkie drgania podczas ruszania. I teraz pytanie, czy to objaw rozgrzanego, kończącego się sprzęgła czy jednak dwumas też można zakwalifikować do wymiany ? Nie mam jakiś niepokojących drgań podczas użytkowania, jedynie do czego mógłbym się przyczepić, to że jak wcisnę sprzęgło do końca, pojawia się delikatny postuk ze skrzyni, nie jest to jakieś mocne walenie, ale sam nie wiem czy to może być objaw przy zużytym już łożysku oporowym czy jednak trzeba dołożyć 1000 zł i wymienić też dwumas ??

Macie może jakieś doświadczenia ?? Sugestie, porady ? Będę bardzo wdzięczny.

Dzięki bardzo i pozdrawiam !!

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Ja też mam coś podobnego tylko bez żadych stuków. 

To są takie głupie przebiegi, że sprzęgło/dwumas są już wymęczone i nie zachowują się już idealnie. 

 

Bez zrzucania skrzyni to ciężko cokolwiek w takich przypadkach diagnozować. Jeździć póki bardziej się nie psuje, albo na spokojnie zrzucić skrzynie i obadać czy coś do roboty.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Raczej dwumas, jezeli ośka to tarcza sprzęgłowa jest bez tłumika drgan i wszystko tłumi dwumasa, jezeli szarpie to juz daje ciała. 

W quattro jest tak ze oprocz dwumasy, tarcza sprzeglowa ma jeszcze tlumik drgan i tak jak kolega wyzej pisze, ciezko wyczuc czy dwumas siada bo jej niedomagania moze np jeszcze tlumic tarcza sprzeglowa. 

Opublikowano

Dziękuję bardzo za sugestie i pomoc. Zapewne zrobię tak, że oddam do mechanika, niech zrzuci skrzynie i oceni, choć wstępnie już ustawiam się na wymianę kompletu tarcza + dwumas.

Teraz tylko pytanie, na co wymienić ? Czy ktoś z forum może coś zasugerować ? SACHS ?LUK ? Może ktoś sprzedaje części i chciałby coś doradzić i zarobić ? 1.8t BFB bez quattro

Opublikowano

Naczytałem się trochę w tym temacie, nie wiem czy kupować seryjny zestaw SACHS ? Czy robić jakąś podmiankę na komplet od AWX ? Dodam, że mam skrzynię 5-biegową. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...