colak Opublikowano 24 Marca 2019 Opublikowano 24 Marca 2019 Witam Panowie Panowie w grudniu kupiłem a4b7 2006 (dane w proflu ok ,tylko przepraszam zdjęcie nie aktualne ) do tej pory bylo zimno ale wczoraj 23,03,2019 ok 20st wiec klima powinna jiż chłodzic ale nie chłodzi Klima na LO i nic , ECON sie nie świeci ( kiedyś w poprzednim tak miałem że jak nie było czynnika to palił sie ECON), VCDS nie pokazuje zadnych blędów , sprężarka widzę że jest w miarę świeża czyli była wymieniana , jak włacze klimę to ona tak jakby sie załącza i zaraz odpuszcza i tak w kółko załącza sie na ok 3sek. i odpuszcza i znów i w czasie kiedy sie zlacza obniżają mi sie obroty silnika czyli zaczyna mi delikatnie falować na obrotomierzu ale to normale ponieważ zawsze przy włączeniu sprężarki obroty delikatnie spadają , dlatego zakładam że sprzęgło i sprężarka jest ok?? Powiedzie co nam sprawdzić jakieś sugestie ? Pozdrawiam colak.
MaTeo85 Opublikowano 24 Marca 2019 Opublikowano 24 Marca 2019 Wklej screeny z vcdsa bloki 001, 002, 009 i 010. Najlepiej na zimnum silniku po nocy z silnikiem nie pracującym, a później to samo z silnikiem pracującym najlepiej po minimum 5minutach od ofpalenia żeby warunki się ustabilizowaly. I napisz tez przy jakiej temp zewnetrznej to robione było.
colak Opublikowano 24 Marca 2019 Autor Opublikowano 24 Marca 2019 (edytowane) ok postaram sie podeslac tylko nie wiem kiedy teraz pewnie dopiero w weekend a cos nasuwa sie na mysl? Edytowane 24 Marca 2019 przez colak
MaTeo85 Opublikowano 24 Marca 2019 Opublikowano 24 Marca 2019 Bez podstawowych danych z układu ciężko jest wnioskować... Niestety w naszych autach bywa tak że układ nie generuje błędów a nie działa tak jak trzeba lub wcale. Zobacz też wizualnie czy koło pasowe jest w porzadku (chodzi o jego sprzęgło czy obraca się wałek sprężarki podczas pracy silnika. (tylko nie pchaj nigdzie rąk na pracujacym silniku)
greg2505 Opublikowano 24 Marca 2019 Opublikowano 24 Marca 2019 znajomy miał podobnie ,sprężarka się włączała i zaraz wyłączała,dobrałem się do modułu wentylatorów ,okazało się że 1 przewód się oderwał,po przylutowaniu wróciło do normy
colak Opublikowano 25 Marca 2019 Autor Opublikowano 25 Marca 2019 greg2505 a gdzie tych modułów szukać ?
greg2505 Opublikowano 25 Marca 2019 Opublikowano 25 Marca 2019 Na przednim pasie nad wentylatorami, prostokąt aluminowy, jak zajżysz to znajdziesz
colak Opublikowano 26 Marca 2019 Autor Opublikowano 26 Marca 2019 panowie zrobiłem tam na szybko nie wiem czy dobrze auto zgaszone ok 16 ja logi robiłem za ok 4 h w garazu ok 14st C klima włączona na LO 1 bieg http://vaglogi.pl/log-001_009_010_lJc2PK.html http://vaglogi.pl/log-001_002_009_Mvci0A.html http://vaglogi.pl/log-001_002_010_oQsrk8L.html ewentualnie proszę napiszcie jak mam to poprawnie wykonać bylbym wdzieczny , a gdzie jest wogole ciśnie w ukladzie ? pozdrawiam colak
MaTeo85 Opublikowano 26 Marca 2019 Opublikowano 26 Marca 2019 Wyglada to tak że klimatronic wysterowuje zawor na maxa, a ze strony kompresora jest brak reakcji... fo sprawdzebia czy masz odpowiednia ikosc czynnika. Przy okazji podpiecia do maszyny zetknął bym na dysze dlawiaca w jakim jest stanie i oczueiscie czy sprzeglo na kole pasoeym jest sprawne. Jesli to nie pomoże to do sprawdzebia zawor sterujacy czy pracuje odpowiednio jezeli tak to kolejny winny to kompresor.
colak Opublikowano 26 Marca 2019 Autor Opublikowano 26 Marca 2019 (edytowane) ok czy w pomiarach bloków nie można sprawdzić czy i ile jest czynnika np na postawie ciśnienia ? tak na oko sprzegło jest ok w jaki sposób mogę sprawdzić ? masz jakies domowe sposoby na sprawdzanie poszczególnych punktów które podałeś by wykluczyć punkt po punkcje ? a pomiary są oki ? Edytowane 26 Marca 2019 przez colak
colak Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Opublikowano 27 Marca 2019 hej panowie dzis zrobiłem na spokojnie tem na dworze 9,5stC sloneczny dziń auto zimne prosba o podpowiedzi co jest nie tak z mym audi http://vaglogi.pl/log-001_002_009_t1zr2.html trzeba przewijać do dołu troche tego jest http://vaglogi.pl/log-001_002_010_CSBECHE.html bardzo prosż eo ocene logow
colak Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2019 te aparaty przy wentylatorach sprawdzone panowie Mateo85 w jaki sposób mógłbym vagiem sprawdzić te rzeczy które wypisałeś?
MaTeo85 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 (edytowane) Wyżej już podałem co nieco ale tu jeszcze raz: wklej najlepiej screeny grup pomiarowych na zimnym silniku, na włączonym i rozgrzanym silniku i po kilku minutach pracy klimy z nawiewem na maxa i ustawieniem na LO. grupy 001, 002, 010, jako ekstra info możesz dać 014, 026 i 027 jeśli masz tam jakieś info. dodatkowo napisz jaka temp zewnetrzna w czasie robienia screenów. Edit: Sory za zamieszanie ale nie zauważyłem że logi już były i odpisałem wcześniej Sprawdzenie koła pasowego czy sprzęgło jest całe należy przyglądać się podczas pracy silnika czy wraz z kołem kręci się także wałek sprężarki. Jeśli tak to szukaj dalej. Jeśli nie to sprzęgło do zrobienia. Sprawdzenie ilości czynnika, ciśnienia czy cokolwiek związane z czynnikiem musisz zrobić u specjalisty od klimatyzacji. Musisz znaleźć u siebie w mieście kogoś kto się tym zajmuję (od razu odradzam wizyty w warsztatach które robią tylko to przy okazji... np. wulkanizacja, bo tam operator maszyny od klimy nie ma z reguły pojęcia o co chodzi. Umie tylko podłączyć węże i wcisnąć start na maszynie, reszta to czarna magia). Podczas sprawdzania ilości czynnika i szczelności warto pokusić się o wyjęcię dyszy dławiącej (to jest jakieś ekstra 5min pracy) jej stan podpowie nam co się dzieje, jeśli będzie brudna szara i będą jakieś opiłki to masz pewność że kompresor do wymiany, jeżeli będzie czyściutka i bez żadnych drobinek syfu to szukał bym w zaworze sterującym N280 bo może zacięty albo uszkodzony. Edytowane 3 Kwietnia 2019 przez MaTeo85
colak Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Hej kolego bardzo Ci dziękuje że ciągniesz temat probuje sam ale pewnie i tak sie skończy na wizycie u fachowca ponieważ to nie wymiana łożyska ale zawsze jak człowiek sam (i z pomocą kolegów z forum ) do czegoś dojdzie to jest z tego satysfakcja zdecydowanie większa wiec po kolei raz jeszcze podaje logi silnik zagrzany 90st na dworze ok 18st.C: http://vaglogi.pl/log-001_002_009_fj7nB.html http://vaglogi.pl/log-001_009_010_jD0QZ.html http://vaglogi.pl/log-014_026_027_6vx9zg.html logi na zinnym zamieszczałem wcześniej poło pasowe sprężarki wygląda ok, wałek kreci sie caly czas z kołem pasowym jak klima jest włączona i wyłączona nawet !!! zastanawiają mnie jeszcze te obroty że tak falują przy łączonej klimie i sprężarka działa wtedy głośniej tak jakby na ok. 3 sek sie załącza i odpuszcza, zalacza i odpuszcza i to powoduje obciazenie silnika i falowanie obrotów podaje filmik https://photos.app.goo.gl/b6mUSAAHMAWAjGSQ6 co wy na to ??
GreGoriO Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Zacznij od sprawdzenia czynnika to raz, dwa połóż się pod autem i weź płaski klucz i spróbuj pokręcić centralną śruba na wale sprężarki. Jeżeli sie da to sprzęgło zerwane. Powinieneś zacząć od tego a nie robienia logów, organoleptyka to podstawa! Jeśli sprzęgło całe i jest gaz , to można pokusić się na chwilowe podanie 12v, bezpośrednio na elektrozawór kompresora.(oczywiście na odpalonym silniku!) Sprawdź czy poleci po chwili chłodne powietrze, będzie to znak że usterka jest w innym miejscu. Wystarczy włożyć termometr do kratki i obczaić spadającą temperaturę.
colak Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2019 ok GreG... idę twoim tropem bedę powoli sprawdzął
MaTeo85 Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Jedź do kogoś kto sie zajmuje klimatyzacją. Jak już wyzej napisałem i odpowiedziales to sprzęgło sprawdzales wiec teraz najlepiej do klimiarza bo sam za dużo już nie zrobisz.
Gregorski3 Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Koledzy jak często uzupełniacie czynnik w klimatyzacji ?? Robicie to co roku co dwa lata ?? Jak jest lepiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się