Skocz do zawartości
IGNOROWANY

klimatyzacja nie chłodzi brak błędów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie 

Panowie  w grudniu kupiłem a4b7  2006 (dane w proflu ok ,tylko przepraszam zdjęcie nie aktualne ) do tej pory  bylo zimno ale wczoraj 23,03,2019  ok 20st   wiec klima powinna jiż chłodzic ale nie chłodzi :(

Klima na LO  i nic , ECON sie nie świeci ( kiedyś w poprzednim tak miałem że jak nie było czynnika to palił sie ECON), VCDS nie pokazuje zadnych  blędów , sprężarka widzę że jest w miarę świeża czyli była wymieniana  , jak włacze klimę to ona tak jakby sie załącza i zaraz  odpuszcza i tak w kółko załącza sie na ok 3sek.  i odpuszcza i znów   i w czasie kiedy sie zlacza  obniżają mi sie  obroty silnika  czyli  zaczyna mi delikatnie falować na obrotomierzu  ale to normale  ponieważ zawsze przy włączeniu sprężarki  obroty delikatnie spadają , dlatego zakładam że sprzęgło i sprężarka jest  ok??

Powiedzie co nam sprawdzić jakieś sugestie ?

Pozdrawiam colak.

Opublikowano

Wklej screeny z vcdsa bloki 001, 002, 009 i 010. Najlepiej na zimnum silniku po nocy z silnikiem nie pracującym, a później to samo z silnikiem pracującym najlepiej po minimum 5minutach od ofpalenia żeby warunki się ustabilizowaly. I napisz tez przy jakiej temp zewnetrznej to robione było.

Opublikowano (edytowane)

ok  postaram sie podeslac tylko nie wiem kiedy teraz pewnie dopiero w weekend a cos nasuwa sie na mysl?

Edytowane przez colak
Opublikowano

Bez podstawowych danych z układu ciężko jest wnioskować... 

Niestety w naszych autach bywa tak że układ nie generuje błędów a nie działa tak jak trzeba lub wcale.

Zobacz też wizualnie czy koło pasowe jest w porzadku (chodzi o jego sprzęgło czy obraca się wałek sprężarki podczas pracy silnika. (tylko nie pchaj nigdzie rąk na pracujacym silniku) 

Opublikowano

znajomy miał podobnie ,sprężarka się włączała i zaraz wyłączała,dobrałem się do modułu wentylatorów ,okazało się że 1 przewód się oderwał,po przylutowaniu wróciło do normy

Opublikowano

greg2505  a gdzie tych modułów szukać ?

Opublikowano

Na przednim pasie nad wentylatorami, prostokąt aluminowy, jak zajżysz to znajdziesz

Opublikowano

ok  sprawdze  

Opublikowano

panowie zrobiłem tam na szybko nie wiem czy  dobrze auto zgaszone ok 16   ja logi robiłem za ok 4 h   w garazu ok 14st C klima włączona na LO 1 bieg 

http://vaglogi.pl/log-001_009_010_lJc2PK.html

http://vaglogi.pl/log-001_002_009_Mvci0A.html

http://vaglogi.pl/log-001_002_010_oQsrk8L.html

ewentualnie proszę napiszcie jak mam to poprawnie wykonać  bylbym wdzieczny , a gdzie jest  wogole ciśnie w ukladzie ?

pozdrawiam colak

 

Opublikowano

Wyglada to tak że klimatronic wysterowuje zawor na maxa, a ze strony kompresora jest brak reakcji... fo sprawdzebia czy masz odpowiednia ikosc czynnika. Przy okazji podpiecia do maszyny zetknął bym na dysze dlawiaca w jakim jest stanie i oczueiscie czy sprzeglo na kole pasoeym jest sprawne. Jesli to nie pomoże to do sprawdzebia zawor sterujacy czy pracuje odpowiednio jezeli tak to kolejny winny to kompresor.

Opublikowano (edytowane)

ok czy w pomiarach bloków nie można sprawdzić  czy  i ile jest czynnika  np na postawie ciśnienia ? tak na oko  sprzegło jest ok w jaki sposób mogę sprawdzić ? masz jakies domowe  sposoby  na sprawdzanie poszczególnych punktów które podałeś by wykluczyć punkt po punkcje ?

a pomiary są oki ?

Edytowane przez colak
Opublikowano

hej panowie  dzis  zrobiłem na spokojnie   tem na dworze 9,5stC  sloneczny dziń  auto zimne  prosba o podpowiedzi co jest nie tak  z mym audi 

http://vaglogi.pl/log-001_002_009_t1zr2.html   trzeba przewijać do dołu troche tego jest 

http://vaglogi.pl/log-001_002_010_CSBECHE.html

bardzo prosż eo ocene logow 

Opublikowano

te  aparaty  przy wentylatorach  sprawdzone  panowie  Mateo85  w jaki sposób mógłbym vagiem sprawdzić  te  rzeczy  które  wypisałeś? 

Opublikowano (edytowane)

Wyżej już podałem co nieco ale tu jeszcze raz: wklej najlepiej screeny grup pomiarowych na zimnym silniku, na włączonym i rozgrzanym silniku i po kilku minutach pracy klimy z nawiewem na maxa i ustawieniem na LO.

grupy 001, 002, 010, jako ekstra info możesz dać 014, 026 i 027 jeśli masz tam jakieś info. dodatkowo napisz jaka temp zewnetrzna w czasie robienia screenów.

 

Edit:

Sory za zamieszanie ale nie zauważyłem że logi już były i odpisałem wcześniej :)

Sprawdzenie koła pasowego czy sprzęgło jest całe należy przyglądać się podczas pracy silnika czy wraz z kołem kręci się także wałek sprężarki. Jeśli tak to szukaj dalej. Jeśli nie to sprzęgło do zrobienia.

Sprawdzenie ilości czynnika, ciśnienia czy cokolwiek związane z czynnikiem musisz zrobić u specjalisty od klimatyzacji. Musisz znaleźć u siebie w mieście kogoś kto się tym zajmuję (od razu odradzam wizyty w warsztatach które robią tylko to przy okazji... np. wulkanizacja, bo tam operator maszyny od klimy nie ma z reguły pojęcia o co chodzi. Umie tylko podłączyć węże i wcisnąć start na maszynie, reszta to czarna magia).

Podczas sprawdzania ilości czynnika i szczelności warto pokusić się o wyjęcię dyszy dławiącej (to jest jakieś ekstra 5min pracy) jej stan podpowie nam co się dzieje, jeśli będzie brudna szara i będą jakieś opiłki to masz pewność że kompresor do wymiany, jeżeli będzie czyściutka i bez żadnych drobinek syfu to szukał bym w zaworze sterującym N280 bo może zacięty albo uszkodzony.

Edytowane przez MaTeo85
Opublikowano

Hej kolego bardzo Ci dziękuje że ciągniesz temat probuje sam ale pewnie i tak sie skończy na wizycie u fachowca :( ponieważ to nie wymiana łożyska ale zawsze jak człowiek sam (i z pomocą kolegów z forum ) do czegoś  dojdzie  to jest z tego satysfakcja zdecydowanie większa:) wiec po kolei  raz jeszcze podaje  logi  silnik zagrzany  90st  na dworze ok  18st.C:

http://vaglogi.pl/log-001_002_009_fj7nB.html

http://vaglogi.pl/log-001_009_010_jD0QZ.html

http://vaglogi.pl/log-014_026_027_6vx9zg.html

logi na zinnym  zamieszczałem wcześniej 

poło pasowe sprężarki  wygląda ok, wałek kreci sie caly czas  z kołem pasowym jak klima jest włączona i  wyłączona nawet  !!!

zastanawiają mnie jeszcze te obroty że tak falują przy łączonej klimie i sprężarka działa wtedy  głośniej tak jakby na ok. 3 sek sie załącza i odpuszcza, zalacza i odpuszcza i to powoduje obciazenie silnika i falowanie obrotów   podaje filmik 

co wy na to ??

Opublikowano

pany ktoś coś ??? 

Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia czynnika to raz, dwa połóż się pod autem i weź płaski klucz i spróbuj pokręcić centralną śruba na wale sprężarki.  Jeżeli sie da to sprzęgło zerwane.
Powinieneś zacząć od tego a nie robienia logów, organoleptyka to podstawa! 
Jeśli sprzęgło całe i jest gaz , to można pokusić się na chwilowe podanie 12v, bezpośrednio na elektrozawór kompresora.(oczywiście na odpalonym silniku!)
Sprawdź czy  poleci po chwili chłodne powietrze, będzie to znak że usterka jest  w innym miejscu. Wystarczy włożyć termometr do kratki i obczaić spadającą temperaturę.

Opublikowano

ok  GreG...  idę twoim tropem bedę powoli sprawdzął 

Opublikowano

Jedź do kogoś kto sie zajmuje klimatyzacją. Jak już wyzej napisałem i odpowiedziales to sprzęgło sprawdzales wiec teraz najlepiej do klimiarza bo sam za dużo już nie zrobisz.

Opublikowano

Koledzy jak często uzupełniacie czynnik w klimatyzacji ?? Robicie to co roku co dwa lata ?? Jak jest lepiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...