greg2505 Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Opublikowano 8 Kwietnia 2019 ja ostatnio 7lat temu uzupełniałem ,tylko dlatego że uszkodzony miałem przewód i uciekł gaz,do tej pory wszystko jest w porządku
Gregorski3 Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Ja zawsze robiłem to co roku. Ale się zastanawiam czy warto. Ostatnie dwa lata czynnika nic mi nie ubyło. Odessali tyle ile podaję ta kartka na masce. I zastanawiam się czy nie robić tego co dwa lata. Tyle,że u nas sprężarka działa cały czas więc może lepiej jak ma świeży gaz i olej.
MaTeo85 Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Opublikowano 8 Kwietnia 2019 gaz, a raczej czynnik (w układzie występuje zawsze jako mieszanina gazu i cieczy) czy stary czy świeży nie gra to żadnej roli, oleju maszyna nie wypompowuje, jeśli już się zdarzy to wypompuje ledwo kilka ml. A podczas wtłaczania doda ten olej na nowo. W stosunkowo nowych układach co dwa lata kontrola to raczej dobry pomysł, w naszych już leciwych B6 chyba warto zrobić to co rok. Majątku się nie traci, a po wielu latach guma na oringach już nie ta sama i może puszczać bokiem, itp. ponadto raz na kilka lat warto też wymienić osuszacz.
colak Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Wracjąc do mojego tematu sprzęgło jest ok bardzo sztywno wałek główny nie krei sie sprężarka wygląda na nową wstawiony zamiennik 6ZSE14 R134a jakiś Waeco air con parts. Teraz pozostaje mi podjechać do gościa kumatego od klimy polecacie kogoś Garwolin Piaseczno w mazowieckim?
colak Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2019 robiłem test el.wykonawczych i nie słyszę by tykal ( A ZAKŁADAM ŻE POWINIEN )zawór N280 tak na szybko 1)Gdzie on jest jak można go zbadać czy jest sprawny w domowy sposób? 2) czy wykręcenie go spowoduje wyciek czynnika ? 3) kolego Mateo85 piszesz "Podczas sprawdzania ilości czynnika i szczelności warto pokusić się o wyjęcię dyszy dławiącej (to jest jakieś ekstra 5min pracy) jej stan podpowie nam co się dzieje, jeśli będzie brudna szara i będą jakieś opiłki to masz pewność że kompresor do wymiany," napiszeszmi jak to zrobić jak bede u gościa od klimy bym to zrobił i czy na czynniku czy bez oczywiście? pozdrawiam colak.
MaTeo85 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 1, 2) Zawór n280 jest w kompresorze, ruszenie go spowoduje wywalenie czynnika w kosmos. 3) Dysza dlawiaca jest w podszybiu od strony silnika na jednej rurce jest takie zgrubienie i taki śrubunek. Tak samo jak wyżej żeby ja sprawdzić trzeba odciągnąć najpierw czynnik. Jedź w końcu do tego klimiarza bo sam nic nie zrobisz...
colak Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2019 tak tak tylko jak podjadę to chce mu o tym powiedzieć a nie on powie że nie wie o co chodzi bardzo dzikuje Ci za info
MaTeo85 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 jak pojedziesz do zakładu który zna się na robocie to nie będzie problemu, a jak pojedziesz do "wulkanizatora" to niestety nie będzie wiedział co ma z tym zrobić.
colak Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2019 aktylko znaleśc takiego wokolicy tojest problem
Kejsi Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Opublikowano 28 Kwietnia 2019 (edytowane) Mało masz gazlotu u ciebie temp zewnętrzna 9,5 sprężarka off Masz zdjęcie jaka powinna być temp na zewnątrz jak masz tylko 2 bary ciśnienia Edytowane 28 Kwietnia 2019 przez Kejsi
colak Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Witam Mateo85 zajechałem dziś do gościa od klimy ponoć najlepszy w okolicy opowiedziałem mu wszystko o czym tu piszemy i podpił jakieś wskażniki -nie maszynkę pod auto i stwierdził że czynnkia tylko trzeba dobić i będzie git i nić nie robil I mój plam jest taki umówię sie z kumplem na długi week spuści mi czynnik bedę chiał zajrzec do dyszy jak brudna wymienię do odusacza ??? jak dysza bedzie zabrudzona bardzo to wymienię osusacz oraz w ostateczności do zaworu N280 ale nie koniecznie , co jeszcze sprawdziśc wg ciebie ? jak sie płycze układ jak bedę miał rozebranie chciałbym zrobić to kompleksowo, mam nadieję że mój plan sie sprawdzi czesci mam zamówione z możliwoścą zwrotu Dysza kolor czerony/pomiarańcz do mnie wg etki 8e0 820177a no i jak sie go wkłada bo niewiem czy dobrze jest obecnie włożony może magiki od krórych kuiłem auto coś pokrecili ale nie wypowiadam sie bo z twoich stron:) pozdrawiam colak
MaTeo85 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 skoro byłeś u fachowca to dziwne że nie sprawdził ile tego czynnika faktycznie tam jest i nie nabił tyle ile powinno być... Podpiął się z manometrami do obu portów LP i HP czyli niskiego i wysokiego ciśnienia?... i ciekawe jakie wartości zmierzył, jakie próby klimatyzacji wykonał? czy tylko podpiął odczytał ciśnienie, zabrał manometry i powiedział co wymyślił? Jakoś mi takie podejście śmierdzi... ale to jest moje zdanie. Fachowiec to by podpiął manometry zrobił próby układu, ew odciągnął czynnik sprawdził dyszę może zawór sterujący, szczelność układu, jak szczelny to nabił by ponownie czynnik i zrobił kolejne próby układu. To tak w skrócie trochę ale mniej więcej tak mogło by to wyglądać. Niestety pomimo tego że w kraju jeżdżą miliony aut z klimatyzacją, fachowców trzeba szukać ze świecą, a reszta to są nabijacze bez podstawowej wiedzy o tym jak chociażby czynnik chłodniczy się zachowuje.
Kejsi Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 (edytowane) Ale po co ty wymienisz na siłę pół samochodu jak masz wszystko okej tylko masz mało czynnika. A dobry fachowiec wystarczy że podepnie manki i będzie znał temp otoczenia, odparpwanie czynnika oraz ciśnienie odczyta z manometrów A jak masz za dużo pieniędzy i na siłę chcesz je wydać to zrób próbe szczelności azotem z markerem uv Edytowane 29 Kwietnia 2019 przez Kejsi
colak Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2019 no właśmei nic nie chcial pokazać tylko kazał mi odejśc chyba bym nie widzial bo o wsztkim mu powiedzialem tak podpiol sie krucami pod oba przewody i kazl mi właczyć klime zrozumialem że tak jaby dopuscił coś tymi przewodami i stwierdził że klima sie załączyła czy coś tam takiego jak dopuścil cisnienia nie dokońca był chetny cokolwiek powiedziec poiedzzlial że 300 i polgodziny roboty i bedzie ok. kejsi ja nie chce wymieniac pół auta i nie mam za duzo pieniązków tylko jak bedę wypyszczal czynnik to chyba watrto zajrzec do dyszy tak zrozumialem z tego co pisze Mateo85 i ewentualnie wymienic osusacz mialem 2 audi nigdy do klimy nie zagladałem przez 12 lat a nie raz oring mi podl byl robiona próba z azotem i wymieniony oring i nabita kilma a w tym bóg wie co bylo brobione ale spreżarka jest nowa wiec tak myslalem ny zajrzeć do tej dyszy mateo jak myslisz warto to zrobić ? colak
colak Opublikowano 3 Maja 2019 Autor Opublikowano 3 Maja 2019 Panowie Sprawa rozwiązana wymiana czynnika tylko i wszytko działa nic nie wymienialem . po prostu handlarzyki przed sprzedarza znaleźli fajne rozwiaznie w piepszają coś w uklad aby cisnienie bylo i wtedy klima da sie załaczyć (ECON gasnie) ale nie chlodzi i tak bylo w moim przypadku kompresor sie zalaczal cisnienie bylo logi wszytko pozaują tylko nie chlodzi Po wymianie czynnika narazie dziala Z mojej strony bardzo dziękuje wszystkim a w szczególności Mateo 85 duzo sie dowiedzialem dzieku Tobie , temat z moje strony do zamknięcia. P.S. mam ori oringi z ASO AUDI pod N280 i osusacz i dysze rozpreżna oddam taniej jeli ktoś potrzebuje pozdrawiam colak
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się