Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana łożyska przod


turborzeznik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, muszę wymienić łożysko z przodu bo przyszedł jego czas.

Jaka firma?  Jakieś konkretne części? Ile powinna kosztować robocizna +/-

Czy ktoś wie jakie łożyska idą na pierwszy montaż? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SNR, SKF, Ruville - grunt by nie uszkodzić ich przy nabijaniu a powinny posłużyć drugie tyle co fabryczne :wink: 

https://www.iparts.pl/auto-czesci/lozysko-kola,audi,a4-8k2-b8-2007-08-2015-12,3-2-fsi-quattro-265km,5-6418-23300-100579.html

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAG 217zł ile może kosztować robocizna? No tu gdzie jestem łożysko z FAG'a mogę kupić za 50-60euro ale mechanik woła za jedną stronę 280euro więc coś mi się tu nie zgadza :D piasty przecież nowej nie trzeba... najechane mam 188kkm samochód jeździ głównie trasy po autostradach. Widziałem filmiki na YT jak ziomeczek zmienia łożysko. Za pomocą prasy hydraulicznej w A6 C5 filmik ma chyba z 35 minut. Chyba muszę jeszcze raz pogadać z tym mechanikiem odnośnie ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

280 robocizna, czy już część w tym jest? Tak czy inaczej chce zedrzeć, więcej jak 70€ nie powinien za to wziąć (jakieś 130€ maks z częścią)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

280euro chce za część i robocizna po jednej stronie. Za drugą powiedział że było by 200euro więcej, coś mi tu nie pasuje i to bardzo. Ciekawe tylko jak on chce to zrobić że tyle ma to kosztować. Wcześniej ten mechanik taki nie był, ceny miał przystępne itd. Chyba mu interes nie idzie :D no nic, poszukam innego mechanika

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemem jest wyrwanie łozyska ze zwrotnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Dev napisał:

problemem jest wyrwanie łozyska ze zwrotnicy

 

 

W trzeciej minucie ziomeczek pokazał jak to się robi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, turborzeznik napisał:

 

 

W trzeciej minucie ziomeczek pokazał jak to się robi :D

Rozumiem że dysponujesz takim urządzeniem, poza tym to.jest A6 C5 i Piasta wychodzi łatwiej jak w B8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej mechanik powinien posiadać takie urządzenie, bo takie naprawy to codzienność..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Langista napisał:

Tak czy inaczej mechanik powinien posiadać takie urządzenie, bo takie naprawy to codzienność..

Ta zabawką nie wyciagniesz łożyska że zwrotnicy B8, mam takie samo urządzenie. Zwykle demontuje zwrotnice zakładam specjalnie zrobiona podstawę i wrzucam na prasę.  Czasami 20 ton jest malo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Dev napisał:

Ta zabawką nie wyciagniesz łożyska że zwrotnicy B8, mam takie samo urządzenie. Zwykle demontuje zwrotnice zakładam specjalnie zrobiona podstawę i wrzucam na prasę.  Czasami 20 ton jest malo.

To co to do jasnego wuja jest? Wspawane czy jak? Swoją drogą ciekawe jak to montowali w fabryce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, turborzeznik napisał:

To co to do jasnego wuja jest? Wspawane czy jak? Swoją drogą ciekawe jak to montowali w fabryce

Zwrotnice mocno koroduja, wszystko rozsadza i klinuje lozysko. Za kilka dni będę robił takiego grata to wrzucę foty

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Dev napisał:

Zwrotnice mocno koroduja, wszystko rozsadza i klinuje lozysko. Za kilka dni będę robił takiego grata to wrzucę foty

 

B8 I ziomeczek też przecinakiem wybił łożysko, jak sam mówi, bez problemu, jedyne co to nowe śruby ale jaka oszczędność czasu! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tak łatwo nie chciało wyjść. Aluminiowa zwrotnica koroduje w osadzeniu piasty łożyska dodatkowo 1-a z 4-ch śrub piasty  miała obrobiony łeb i nie udało się jej wykręcić. Poradziłem sobie tak,że śrub koła użyłem jako ściągacza wkręcając je na przemiennie podkładając płaskownik pomiędzy śrubę a piastę. W ten sposób zdemontowałem piastę z bieżnią łożyska później już miałem łatwy dostęp do rozwiercenia tej 1 śruby, która nie dała się wykręcić. Piasta była tak zapieczona ,że musiałem ponacinać tą starą szlifierką dopiero pojawiło się światełko w tunelu i po woli ruszyła. Próbowałem tym wybijakiem/przecinakiem pneumatycznym i ani drgnęła.

Do montażu nowego łożyska użyłem takiego o to przyrządu bez używania prasy hydraulicznej.

20200113_190656.jpg

20200113_190700.jpg

20200114_185356.jpg

Edytowane przez renegat207
Aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz dobrze oczyszczoną zwrotnice to łozysko samo wpada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z osadzeniem piasty w zwrotnicy nie było problemu bo oczyscilem dokładnie łoże piasty w zwrotnicy i wpadło samo tak jak piszesz. Najbardziej uciążliwy byl demontaż piasty. U każdego może być inaczej.  Wymienialem kiedyś w swojej b6 i też się nie obyło bez rozwiercania. 

Edytowane przez renegat207
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czym problem  ? 

Piaste  wciskasz w lozysko a potem całość montujesz do zwrotnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, renegat207 napisał:

Nie rozumiesz mnie . Problem jest z demontażem a nie z montażem. 

nie zakładam starych piast bo są cienkie i czesto już krzywe

nowa piasta kosztuje ok 150zł

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...