cichyrobert Opublikowano 7 Marca 2009 Opublikowano 7 Marca 2009 Witam Was bardzo serecznie. Otoz jestem na forum zupelnie od zaraz wiec pierwsza powazna obawa ktora mi przychodzi na mysl jest tzw. malo pod kurkiem wlewu oleju. Otoz musze Was pocieszycz, ze to nie zawsze oznacza, ze to jest uszczelka pod glowica. W moim przypadku okazalo sie, ze wystarzyczla wymiana pompy wody ktora ciekla, ale poniewaz ubywalo mi plynu chlodzacego mechanik stwierdzil ze to uszczelka po glowica, ale ze mam silnik V nie potrafil bez rozbierania stwierdzic pod ktora. Drugi stwierdzil dokladnie to samo. Wiec zdesperowany pojechalem do tzw laika ktory robi wszystko i nic... wymienil pompe wody i ze juz bylo wszystko rozebrane mam przy okazji zrobiony pasek rozrzadu. Po wymianie pompy i odrazu oleju maslo zniknelo... Natomiast drugi pocieszajacy fakt jest taki, ze wczoraj moj kolega rowniez z maslem na korku zaniepokojony przyjechal do mnie bo w miedzy tzw. czasie nabralem troszke doswiadczenia, ale nie stwierdzilem ubytku wody lub tez plynu chlodzacego... w drodze dedukcji zauwazylem ze uszczelka pod korkiem zupelenie byla sparciala (audi a3 99rok) wiec podpowiedznialem wymiane tego korka na nowy i zarazem wymiane oleju. Zadzialalo. Jednak z gory zaznaczam ze w obu przypdakach nie wykryto sladow wody na bagnecie. pozdrawiam Robert Ciszewski
odzim Opublikowano 7 Marca 2009 Opublikowano 7 Marca 2009 przecież łatwo mozna stwierdzic wydmuchana uszczelke pod glowica , wystarczy czujnikiem CO2 w zbiorniczku wyrownawczym sprwdzic
pioteres Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 Witam Was bardzo serecznie. Otoz jestem na forum zupelnie od zaraz wiec pierwsza powazna obawa ktora mi przychodzi na mysl jest tzw. malo pod kurkiem wlewu oleju. Otoz musze Was pocieszycz, ze to nie zawsze oznacza, ze to jest uszczelka pod glowica. W moim przypadku okazalo sie, ze wystarzyczla wymiana pompy wody ktora ciekla, ale poniewaz ubywalo mi plynu chlodzacego mechanik stwierdzil ze to uszczelka po glowica, ale ze mam silnik V nie potrafil bez rozbierania stwierdzic pod ktora. Drugi stwierdzil dokladnie to samo. Wiec zdesperowany pojechalem do tzw laika ktory robi wszystko i nic... wymienil pompe wody i ze juz bylo wszystko rozebrane mam przy okazji zrobiony pasek rozrzadu. Po wymianie pompy i odrazu oleju maslo zniknelo... Natomiast drugi pocieszajacy fakt jest taki, ze wczoraj moj kolega rowniez z maslem na korku zaniepokojony przyjechal do mnie bo w miedzy tzw. czasie nabralem troszke doswiadczenia, ale nie stwierdzilem ubytku wody lub tez plynu chlodzacego... w drodze dedukcji zauwazylem ze uszczelka pod korkiem zupelenie byla sparciala (audi a3 99rok) wiec podpowiedznialem wymiane tego korka na nowy i zarazem wymiane oleju. Zadzialalo. Jednak z gory zaznaczam ze w obu przypdakach nie wykryto sladow wody na bagnecie. pozdrawiam Robert Ciszewski smiem twierdzic ze pompa wody ma do powstawania 'tzw. masła' na korku tyle co wczorajsze pączki do zeszlorocznego śniegu. To wymieniony olej spowodowal znikniecie, co w polaczeniu z ociepleniem sie ostatnimi czasu zaowocowalo znikenieciem w/w efektu.
fayera Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 "masło" może też pojawić się jeżeli jezdzimy na krótkich odcinkach-efekt niedogrzanego silnika.
cobradd Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 "masełko" w zimie jest tak samo normalne jak śnieg więc nie trzeba od razu snuć czarnych scenariuszy typu uszczelka pod głowicą
cobradd Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 ROGER spokojnie przecież kolega rozwiązal swój problem i tylko chcial sie podzielić wiedzą na ten temat
odzim Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 jezeli masz dobry termostat i olej nie przejezdzony to maselko sie nie pojawia ,nawet w najzimniejsze dni , uszczelka to czarny scenariusz i to najczesciej dla uzytkowników aut na gazie, u mnie tej zimy nic nie bylo , choc jak kiedys mialem auto na gaz i tylko po miescie latalem to potrafilo sie pokazac
KoDi Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 Ja mam w swojej samą benzynę i troszkę ukazało mi się tego masła ale widzę że już tego nie mam bo robi się cieplej. Fakt że jeźdzę do pracy na niedogrzanym silniku bo mam tylko 3km do roboty jak wracam to samo...
endriuu Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 jezeli masz dobry termostat i olej nie przejezdzony to maselko sie nie pojawia ,nawet w najzimniejsze dni jak najbardzej ma prawo sie pojawic jesli robisz krotkie trasy na ssaniu.
odzim Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 jak najbardzej ma prawo sie pojawic jesli robisz krotkie trasy na ssaniu krotkie czyli jakie?, z garażu i z powrotem wtedy na pewno nie bedzie masełka :>
cobradd Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 krótkie czyli takie gdzie silnik nie zdąży się porządnie nagrzać, dla rożnych silników oznacza to różne odległości
odzim Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 krótkie czyli takie gdzie silnik nie zdąży się porządnie nagrzać, dla rożnych silników oznacza to różne odległości to po co auto , jak mozesz przejść sie na pieszo :> przy sprawnym termostacie auto szybko łapie temperaturę i nie jeździ nie dogrzane
cobradd Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 odzim widze że nie kumasz czaczy, jesli często gasisz silnik zanim zdąży się nagrzać lub tuż po tym jak dopiero co się zagrzał to tak się robi, sprawny termostat nie ma tu nic do rzeczy. To, że ktoś woli przyjechac ten kilometr czy dwa od spaceru to już jego własna sprawa.
endriuu Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 krótkie czyli takie gdzie silnik nie zdąży się porządnie nagrzać, dla rożnych silników oznacza to różne odległości to po co auto , jak mozesz przejść sie na pieszo :> przy sprawnym termostacie auto szybko łapie temperaturę i nie jeździ nie dogrzane zdecydowanie odzim czaczy nie kumasz
odzim Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 odzim[/b] widze że nie kumasz czaczy, jesli często gasisz silnik zanim zdąży się nagrzać lub tuż po tym jak dopiero co się zagrzał to tak się robi, sprawny termostat nie ma tu nic do rzeczy. To, że ktoś woli przyjechac ten kilometr czy dwa od spaceru to już jego własna sprawa. może i nie , jak masz sprawny motor i korek i układ chłodzenia , to takie rzeczy nie wystepują , mialem sporo aut i tylko w jednym maslo się pokazywalo , ale motor był daleko od ideału , a jak juz jest maselko to nie twierdze ze to bardzo zle , a spacerek to zart , jak jezdzisz po 1km w jedna i druga to naprawde lepiej sie przejsc zdrowszy bedziesz, a jak chce sie jezdzic po 1km to nie zagladaj pod korek i o niczym nie bedziesz wiedzial
cobradd Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 może i nie , jak masz sprawny motor i korek i układ chłodzenia , to takie rzeczy nie wystepują grochem o ściane normalnie
odzim Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 endriuu dobrze ze sa znawcy tacy jak ty :>[br]Dopisany: 08 Marzec 2009, 20:59_________________________________________________cobradd a ze u ciebie tak sie dzieje to nie generalizuj bo u nie ktorych to nie wystepuje i tyle
endriuu Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 endriuu dobrze ze sa znawcy tacy jak ty :> sie wie nikt tu nie generalizuje Panie Odzimie Co Czaczy Nie Kuma. równie dobrze moglibyśmy to powiedziec o tobie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się