Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 tdi bpw po chwili na postoju zaczyna kopcic


Jakub991227

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio miałem problem z ubywaniem oleju w bpw, brał ok litr na 2kkm, uszczelniłem wycieki na wiazce pd i przestał brać olej o połowę. Po przejechaniu ok 1km od tej naprawy zauważyłem że gdy się zatrzymam w mieście na światłach i ogólnie na postoju i jałowych obrotach zaczyna pojawiać się dym, biały kolor, i jak cały czas stoję to kopci, gdy się ruszy przez chwilę ten biały leci i trochę niebieskiego (chyba, trudno ocenić kolor w tych lusterkach), i całkowicie przestaje, auto trzyma moc jak należy, w środku słychać delikatny gwizd turbo między 1800 a 2000 rpm a zauważyłem na zewnątrz że jak ktoś przyspiesza to słychać turbo jakby samochód był na pełnym przelocie, turbo było regenerowane w niemczech ok 55kkm temu, czyżby znowu padało? 

 

Dodam ze nie zauważyłem ubytku płynu, pod korkiem czarno, z początku myślałem że głowica pękła 

Jak myślicie, turbo czy panewki puszczają? 

 

Na zimnym silniku nic nie kopci 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie dymienia, możliwych  przyczyn i środków zaradczych praktycznie wszystko zostało powiedziane w tym temacie :

 

Miłej lektury :decayed:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzalem samochód, puszczal niebieskiego dymka przy przyspieszaniu, przyjechałem, kopcił na biało, macha w górę, odkręciłem korek oleju że aż go wyrzuciło, olejem obrzygało pokrywe górną, przestał dymic na postoju. Sciagnalem przewód odmy i na niskich ani na wyższych obrotach para nie leci, ale olej w wylocie jest. Czeka mnie wymiana całej pokrywy? Czy da się wyczyścić odme? Przy bagnecie, wokół korka wlewu mokro od oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś temat w którym jeden z kolegów robił trepanację zaworu odmy i przez otwór ok 20 mm wyciągnął jego membranę .

Po takim zabiegu problem ze zbyt wysokim ciśnieniem w skrzyni korbowej silnika podobno odszedł w niepamięć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, piotrsob1 napisał:

Jest gdzieś temat w którym jeden z kolegów robił trepanację zaworu odmy i przez otwór ok 20 mm wyciągnął jego membranę .

Po takim zabiegu problem ze zbyt wysokim ciśnieniem w skrzyni korbowej silnika podobno odszedł w niepamięć :D

Ale to chyba wtedy tylko odpowietrznie będzie ok ale olej będzie znikał, trochę ryzykowne chyba 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby dla czego ma znikać ? 

Jak silnik będzie prawidłowo odpowietrzony to nie będzie wywalał oleju przez uszczelnienia turbosprężarki jak i wszystkie inne możliwe uszczelnienia  :decayed: :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka!.... No to tak kolego odma jak zatkana bo membrana już spuchła i opiera się wieczko i nie ma miejsca aby pracowała.... Rośnie ciśnienie w komorze silnika i olej nie spływa z turbiny tylko go wywala na stronę ssącą i wydechową..... Jak odpalisz auto jest Oki dopiero jak nagrzeje się kolektor i tłumnik zaczyna przepalać ten olej i autko zaczyna kopcić siwo niebieskim dymem..... Odma jest na stałe zamontowana w pokrywie silnika.... Nowa kosztuje chyba gdzieś 750 zeta chyba że używaka ale też nie wiesz na co trafisz..... Ale jest jeden sposób koszt 2 piwa dla tokarza.... Odcinasz dekielek od odmy delikatnie oczywiście.... W to miejsce dajesz pierścieś wcześniej wytoczony czyli podkładkę.... Żeby zrobić miejsce membranie.... Ja chyba dałem pierścień   4 mm wysoki.... Silikon czarny odporny na temp... Dekiel i jeczsze 3 małe wkręty..... Śmigam już rok i ani bąka nie puściła.... Pozdro.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotrsob1 napisał:

Jest gdzieś temat w którym jeden z kolegów robił trepanację zaworu odmy i przez otwór ok 20 mm wyciągnął jego membranę .

Po takim zabiegu problem ze zbyt wysokim ciśnieniem w skrzyni korbowej silnika podobno odszedł w niepamięć :D

Hymmm może i ją wyszarpał ale wtedy olej wsaz z oparami dostaje się do układu ssącego,później wszystko zawlone olejem....membrana musi być aby ten olej wytrąciła z tych oparów.... Raczej bym tego zabiegu nie polecał.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Membrana w zamyśle konstruktorów ma za zadanie tylko regulować ciśnienie w skrzyni korbowej, za wyłapywanie oleju odpowiada kształt kanałów w pokrywie przez które mgła olejowa się przemieszcza w kierunku membrany ....:P:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby tak było to po co membrana? .... Wystarczy kanał i przelot aby powstałe ciśnienie odprowadzić.... Membrana jak pracuje rzuca te opary po ściankach komory w której się znajduje.... Olej się wtrąca i ścieka po ściankach a powietrze (ciśnienie) przechodzi dalej do układu ssącego.... Coś ten olej musi wytrącić a kształt kanału raszej by sobie nie poradził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A

13 minut temu, piotrsob1 napisał:

Membrana w zamyśle konstruktorów ma za zadanie tylko regulować ciśnienie w skrzyni korbowej, za wyłapywanie oleju odpowiada kształt kanałów w pokrywie przez które mgła olejowa się przemieszcza w kierunku membrany ....:P:whistling:

No i jakie ciśnienie w komorze silnika?.... Jak odma dobra to podepnij zegar w miejsce bagnetu powinno pokazać 0 bar..... Tak jest u mnie w audi B5 i b7 u brata też i u kolegi w passacie też.... Więc jakie ciśnienie miała by ta membrana utrzymywać.... 0 bara? ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, piechotnik napisał:

A

No i jakie ciśnienie w komorze silnika?.... Jak odma dobra to podepnij zegar w miejsce bagnetu powinno pokazać 0 bar..... Tak jest u mnie w audi B5 i b7 u brata też i u kolegi w passacie też.... Więc jakie ciśnienie miała by ta membrana utrzymywać.... 0 bara? ???

No właśnie jest ono na tyle małe że niemierzalne manometrem i dla tego też bez membrany spokojnie wszystko powinno działać prawidłowo :decayed::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, piotrsob1 napisał:

No właśnie jest ono na tyle małe że niemierzalne manometrem i dla tego też bez membrany spokojnie wszystko powinno działać prawidłowo :decayed::P

No to po co ta membrana?.... Za Niemcem nie trafisz nawet po śniegu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontowałem pokrywe zaworów, o ile wdmuchnąć powietrze się da ale bardzo ciężko, nawet przez sprężarkę, o tyle zaciągnąć się za cholerę nie da. Czyli muszę szukać takiej pokrywy żeby dało się zaciągnąć powietrze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jakub991227 napisał:

Zdemontowałem pokrywe zaworów, o ile wdmuchnąć powietrze się da ale bardzo ciężko, nawet przez sprężarkę, o tyle zaciągnąć się za cholerę nie da. Czyli muszę szukać takiej pokrywy żeby dało się zaciągnąć powietrze? 

Mogłeś jeszcze sprawdzić ciśnienie w komorze silnika.... Ale z tego co piszesz to odma już się wysłużyła....jak masz czas to spróbuj z tą podkładką możesz dorobić z rury pcv.... Pokrywa tak już na szrot to co ci zależy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...