Kamba Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Cześć, Audi A4 B6 1.8T PB+LPG Wczoraj zapalił mi się check. Na którą sondę lambda on wskazuję? I co się dokładnie stało? Jakie ma ona działanie? 1. Potrzebuję dzisiaj zrobić trasę 300km, a po weekendzie oddać do mechanika. Można tak? Nic się nie stanie? 2. Czy wymiana sondy załatwi problem? Jeżeli tak to czy obie sondy są takie same? Czy muszę kupić dokładnie tą, która padła? 3. Jakby ktoś miał numery do tych sond byłbym wdzięczny.
przem8 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Pierwsza sonda przed katem. Jak masz vaga to zrób jeszcze logi. Co i jak jest opisane w dziale diagnostyka...
Kamba Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2019 2 minuty temu, przem8 napisał: Pierwsza sonda przed katem. Jak masz vaga to zrób jeszcze logi. Co i jak jest opisane w dziale diagnostyka... Zrobię logi troszkę później. To ta, która widać po otworzeniu maski?
Kamba Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Mógłbyś podpowiedzieć za co akurat ta sonda odpowiada i jakie są konsekwencje nieprawidłowego działania tej sondy?
matisstz Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Tak w skrócie to odpowiada za odczyt spalin i dzięki temu reguluje mieszankę paliwową. Przeważnie uszkodzenie pierwszej sondy zwiększa spalanie benzyny.
Kamba Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Teraz, matisstz napisał: Tak w skrócie to odpowiada za odczyt spalin i dzięki temu reguluje mieszankę paliwową. Przeważnie uszkodzenie pierwszej sondy zwiększa spalanie benzyny. Tylko benzyny? Czy LPG też?
matisstz Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 (edytowane) Benzyny, ropy i gazu też, obojętnie czym auto jest napędzane. Przy okazji obie sondy różnią się od siebie. Musisz kupić dokładnie tą co padła. Wymiana powinna pomóc ale jak kolega wcześniej pisał dla pewności zrób logi aby mieć potwierdzenie, bo dobre zamienniki do tanich nie należą... Edytowane 6 Kwietnia 2019 przez matisstz
przem8 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 2 godziny temu, Kamba napisał: Mógłbyś podpowiedzieć za co akurat ta sonda odpowiada i jakie są konsekwencje nieprawidłowego działania tej sondy? Tu masz o diagnostyce sond w 1.8t https://forum.vw-passat.pl/topic/48265-diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-18t/
Kamba Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2019 (edytowane) Jak poprawnie wykonać logi? Wydawało mi się, że zrobiłem lecz w pliku .csv nic za bardzo nie ma. Błąd dokładnie jest taki: 17511 P1103 4467 Sonda Lambda 1, bank 1 - obieg elementu grzejącego, - zwarcie do plusa Czy sonda jest w porządku tylko z elektroniką coś nie jest tak? Skasowałem check engin, przejechałem się check nie wyskoczył ale komputer dalej zaczytuje ten błąd. Dodam, że auto jeździ poprawnie. Edytowane 6 Kwietnia 2019 przez Kamba
przem8 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 3 minuty temu, Kamba napisał: Jak poprawnie wykonać logi? Wydawało mi się, że zrobiłem lecz w pliku .cvs nic za bardzo nie ma. Masz multum instrukcji i nawet filmików na youtubie. CHodzi Ci dokładnie co klikać w vagu czy co? W dziale diagnostyka masz jakie grupy wykonać do podstawowej diagnostyki, prócz tego podałem Ci linka jak sprawdzić sondę? Co jeszcze więcej byś chciał? Te logi w pliku csv wrzuć na vaglogi.pl i tu wklej tylko linki.
Kamba Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Zrobiłem logi z jednego z tutoriali na yt i jak wrzucam na vaglogi.pl to komunikat, że w pliku nic nie ma.
przem8 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 To musiał się nie zapisać. Próbowałeś coś edytować sam w pliku zanim wrzuciłeś na vaglogi? Jeśli tak to nic dziwnego...
Kamba Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2019 (edytowane) Nic nie edytowałem. Spróbuję wykonać logi jeszcze raz. Edytowane 6 Kwietnia 2019 przez Kamba
Kamba Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2019 http://vaglogi.pl/log-030_002_032_Bo9gjZx.html http://vaglogi.pl/log-033_034_036_tIHxd3G.html http://vaglogi.pl/log-037_041_043_tMiNM.html http://vaglogi.pl/log-046_099_4vjR16b.html
przem8 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Po tych logach widać, że sonda działa, przynajmniej na jałowych. Mi chodziło o logi dynamiczne 2+33 na pb i lpb, a prócz tego na benzynie 115+118 i 3+20. Po to Ci podałem link do tematu o sondach żebyś sam je sprawdził w prosty sposób.. Czasem źle ustawione lpg powoduje błąd sondy ale tego się nie dowiemy bez powyższych logów.
Kamba Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Logi dynamiczne trzeba robić podczas jazdy rozumiem, trzeba trzymać jakieś odpowiednie obroty jakaś prędkość jest wskazana? Jeżeli mówisz o 2+33 to masz na myśli, że w vagu-com trzeba wpisać 002 i 033 tak? Dopiero dzisiaj zaczynam przygodę z tym programem, więc potrzebuję trochę większej pomocy.
przem8 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Proszę wszelkie instrukcje Pisałem wcześniej, że w dziale diagnostyka znajdziesz o tym info.
Kamba Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2019 @przem8 Zrobiłem logi dynamiczne te, o których mówiłeś. Odczytałem wyniki z tego poradnika co podesłałeś. Proszę Ciebie o Twoje interpretację jeszcze czy aby na pewno niczego nie pomyliłem. Z góry Ci dziękuje za fatygę. http://vaglogi.pl/log-003_020_9692Xm.html http://vaglogi.pl/log-115_118_9iwevZ.html http://vaglogi.pl/log-002_033_Z2Qw64.html http://vaglogi.pl/log-002_033_FRk2729.html
przem8 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 4 minuty temu, Kamba napisał: http://vaglogi.pl/log-002_033_Z2Qw64.html Ten jest na gazie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się