Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Auto nadal kopci a4 B7 1.9 TDI brb bez dpf


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pewien problem z moją a4 B7 1.9 TDI 116 km brb  mianowicie auto gdy postoi na wolnych obrotach z 5-10 min nadal kopci, teraz wymieniłem turbinę po regeneracji bo moja poprzednia puszczala olej na stronę gorąca ale  nadal to samo auto kopci lecz już nie puszcza oleju na stronę gorąca, przed wymianą turbiny swoje stare turbo zdemontowalem z kolektora a przewód doprowadzający olej do turbiny zaslepilem i odpaliłem auto , auto wtedy nie kopcilo, a teraz jak założyłem nowa turbine , poskładałem wszystko i nadal kopci ? ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyna ? 

Opublikowano

Prawdopodobnie masz problem z odmą ( odpowietrzeniem komory korbowej silnika ).

Znajduje się ona w pokrywie głowicy i jak jest niedrożna lub utrzymuje zbyt wysokie ciśnienie w silniku to olej będzie się przedostawał przez uszczelnienia nawet nowej turbiny ...

Zostaw ją na wolnych obrotach aż zacznie kopcić po czym odkręć korek wlewu oleju i na wlewie połóż poskładaną szmatę żeby nie chlapało olejem, jak po dłuższej chwili przestanie kopcić  to będziesz miał pewność :decayed::whistling:

P.S. 

Jak tak będzie to oczywiście wymieniłeś dobrą turbinę na inną :P

Opublikowano

Silnik po dłuższej jeździe jak odkrece korek od oleju to nie uchodzi żadne powietrze , tak samo jak bagnetu też nie wypycha ani nie uchodzi żadne cisnienie, teraz od strony gorącej turbiny nie leci olej a w poprzedniej leciał olej, więc turbina poprzednia raczej już była do wymiany, robiłem jeszcze tak że wywaliłem rurkę odmy z dolotu , zaslepilem miejsce w dolocie po odmie a rurkę z odmy wsadziłem do butelki, w butelce nie było kropli oleju, a silnik nadal kopcił,

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Zostaw ją na wolnych obrotach aż zacznie kopcić po czym odkręć korek wlewu oleju i na wlewie połóż poskładaną szmatę żeby nie chlapało olejem, jak po dłuższej chwili przestanie kopcić  to będziesz miał pewność :decayed::whistling:

A co z tym testem , zrobiłeś go ?

Jeżeli tak to jaki jest wynik ?

W tamtym poście napisałem Ci w czym prawdopodobnie jest problem, wszystko okoliczności na to wskazują .

Piszesz że masz wywalony DPF, to też może się przyczyniać do tego dymienia.

Żeby uszczelnienia turbiny pracowały prawidłowo to ciśnienie w wydechu powinno być wyższe niż w skrzyni korbowej silnika.

Spróbuj na wolnych obrotach przytkać wydech by wzrosło w nim ciśnienie i zobacz czy wtedy będzie kopcił ....

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Ściągałem rurkę z odmy , odkręciłem korek oleju i  dmuchałem w odmę i  w obie strony bez problemu idzie powietrze , więc raczej odma odpada ?

Edytowane przez Qwerty54321
Opublikowano

Zastanawiam się czy może pierścienie nie są zapieczone i czy nie spróbować zalać ich nafta ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...