Qwerty54321 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Witam mam pewien problem z moją a4 B7 1.9 TDI 116 km brb mianowicie auto gdy postoi na wolnych obrotach z 5-10 min nadal kopci, teraz wymieniłem turbinę po regeneracji bo moja poprzednia puszczala olej na stronę gorąca ale nadal to samo auto kopci lecz już nie puszcza oleju na stronę gorąca, przed wymianą turbiny swoje stare turbo zdemontowalem z kolektora a przewód doprowadzający olej do turbiny zaslepilem i odpaliłem auto , auto wtedy nie kopcilo, a teraz jak założyłem nowa turbine , poskładałem wszystko i nadal kopci ? ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyna ?
piotrsob1 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Prawdopodobnie masz problem z odmą ( odpowietrzeniem komory korbowej silnika ). Znajduje się ona w pokrywie głowicy i jak jest niedrożna lub utrzymuje zbyt wysokie ciśnienie w silniku to olej będzie się przedostawał przez uszczelnienia nawet nowej turbiny ... Zostaw ją na wolnych obrotach aż zacznie kopcić po czym odkręć korek wlewu oleju i na wlewie połóż poskładaną szmatę żeby nie chlapało olejem, jak po dłuższej chwili przestanie kopcić to będziesz miał pewność P.S. Jak tak będzie to oczywiście wymieniłeś dobrą turbinę na inną
Qwerty54321 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Silnik po dłuższej jeździe jak odkrece korek od oleju to nie uchodzi żadne powietrze , tak samo jak bagnetu też nie wypycha ani nie uchodzi żadne cisnienie, teraz od strony gorącej turbiny nie leci olej a w poprzedniej leciał olej, więc turbina poprzednia raczej już była do wymiany, robiłem jeszcze tak że wywaliłem rurkę odmy z dolotu , zaslepilem miejsce w dolocie po odmie a rurkę z odmy wsadziłem do butelki, w butelce nie było kropli oleju, a silnik nadal kopcił,
piotrsob1 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 (edytowane) 15 godzin temu, piotrsob1 napisał: Zostaw ją na wolnych obrotach aż zacznie kopcić po czym odkręć korek wlewu oleju i na wlewie połóż poskładaną szmatę żeby nie chlapało olejem, jak po dłuższej chwili przestanie kopcić to będziesz miał pewność A co z tym testem , zrobiłeś go ? Jeżeli tak to jaki jest wynik ? W tamtym poście napisałem Ci w czym prawdopodobnie jest problem, wszystko okoliczności na to wskazują . Piszesz że masz wywalony DPF, to też może się przyczyniać do tego dymienia. Żeby uszczelnienia turbiny pracowały prawidłowo to ciśnienie w wydechu powinno być wyższe niż w skrzyni korbowej silnika. Spróbuj na wolnych obrotach przytkać wydech by wzrosło w nim ciśnienie i zobacz czy wtedy będzie kopcił .... Edytowane 7 Kwietnia 2019 przez piotrsob1
Qwerty54321 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2019 (edytowane) Ściągałem rurkę z odmy , odkręciłem korek oleju i dmuchałem w odmę i w obie strony bez problemu idzie powietrze , więc raczej odma odpada ? Edytowane 8 Kwietnia 2019 przez Qwerty54321
Qwerty54321 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Zastanawiam się czy może pierścienie nie są zapieczone i czy nie spróbować zalać ich nafta ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się