Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6, BEX 225KM/343Nm, Sedan, S-Line Sport Plus, Full Black, BOSE, BiXenon, Cquartz, Sunroof, Wheels RS4, WM Sport, Launch Control, Popcorn


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich na forum!

Od listopada 2018 jestem szczęśliwym posiadaczem BEXa i chciałbym na tym forum dzielić się modyfikacjami jakie przeszedł i przejdzie ten samochód. Jednocześnie chciałbym aby ten temat na forum stał się małą dokumentacją i być może stanie się pomocny dla innych.

Samochód przeszedł chiptuning, który wykonał poprzedni właściciel w TUNE UP i zyskał o 35 koni więcej. Przy okazji został usunięty KAT.

FB_IMG_1544117281978.jpg

FB_IMG_1544117288047.jpg

Na starcie po zakupie zostały wymienione oleje w skrzyni i silniku i wszystkie filtry w aucie. Do silnika zastosowałem olej Motul 300V Power 5W40 i wymieniłem komplet rozrząd na Dayco (wszystko zrobione przy przebiegu 200 000 km.).

Pakiet sportowy S line plus:
- zawieszenie sportowe S line
- 9-ramienne obręcze ze stopów metali lekkich, o rozmiarach 7,5J x 17, z oponami 235/45 R17 (opcjonalnie: zawieszenie sportowe S line 18”)
- Emblemat S line na listwach ochronnych tylnych drzwi po obu stronach pojazdu
- lakiery we wszystkich kolorach seryjnych – jako dodatkowe opcje specjalne kolory perłowe: czerwony Missano i srebrny Avus
- sportowe siedzenia z bokami pokrytymi czarną skórą i środkową częścią tkaniny "Speed" w kolorze czarnym lub srebrnym
- wstawki w tapicerce drzwi z tkaniny „Speed” w kolorze czarnym lub srebrnym
- listwy progowe w drzwiach z emblematem S line
- fotele z pełną regulacją elektryczną
- podsufitka i elementy przy suficie w kolorze czarnym
- elementy dekoracyjne z matowego aluminium
- sportowa trójramienna kierownica, pokryta czarną, perforowaną skórą
- gałka drążka zmiany biegów pokryta czarną, perforowaną skórą (opcjonalnie dostępna w alumin
ium)
- osłona drążka zmiany biegów z czarnej skóry (dla manualnej skrzyni biegów)
- uchwyt hamulca ręcznego pokryty czarną skórą
- system informacji kierowcy FIS
- pakiet oświetleniowy

Dodatkowo roleta tylnej szyby i w tylnych drzwiach.

Wnętrze:

20190414_124754.jpg

20190414_124808.jpg

20190414_124852.jpg

20190414_124818.jpg

20190414_124827.jpg

20190414_124835.jpg

20190414_124843.jpg

20190414_124916.jpg

20190414_124921.jpg

20190414_124951.jpg

20190414_124856.jpg

20190414_124909.jpg

20190414_124739.jpg

20190414_124750.jpg

Modyfikacje:

- 08.12.2018 regeneracja soczewek bixenom

20181212_180128.jpg

- 17.03.2019 Autodetailing – korekta lakieru i położenie powłoki ceramicznej firmy CarPro Cquartz 3.0

 

20190409_084348.jpg

20190409_084630.jpg

20190409_084652.jpg

20190409_084833.jpg

- 25.04.2019 koło MAM RS1 19" 8,5J ET30 - opony 225 35 19

20190425_163604.jpg

20190425_194233.jpg

20190427_160317.jpg

20190427_160242.jpg

20190427_145130.jpg

20190425_180442.jpg

Edytowane przez malukry122
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Hej. 

Seria wypluła 178KM? Wiesz może co było przyczyną spadku mocy z tych fabrycznych 190KM? Czy po prostu już starość? :D 

Od dawna przymierzam się do wrzucenia swojego na hamownię żeby zobaczyć ile zostało z serii a patrząc po Twoim wykresie, chyba muszę jak najszybciej go diagnozować :D 

Opublikowano
20 minut temu, Venovsky napisał:

Hej. 

Seria wypluła 178KM? Wiesz może co było przyczyną spadku mocy z tych fabrycznych 190KM? Czy po prostu już starość? :D 

Od dawna przymierzam się do wrzucenia swojego na hamownię żeby zobaczyć ile zostało z serii a patrząc po Twoim wykresie, chyba muszę jak najszybciej go diagnozować :D 

Przyczyną był zapchany katalizator, dlatego na wykresie jest KAT OFF. Tak poza tym silniczek zdrowy bo 225km wykrzesał a to jest maks możliwości bez ingerencji w graty.

Opublikowano

ładny, zadbany samochód. Lotka w sedanie to zdecydowane "must have" 

Jakie koło będziesz zakładał? B) 

 

Opublikowano
12 godzin temu, koziol992 napisał:

ładny, zadbany samochód. Lotka w sedanie to zdecydowane "must have" 

Jakie koło będziesz zakładał? B) 

 

Moim zdaniem lotka to też must have. Nadaje autu charakter... Koło będzie wzorem do rs podobne lecz innej firmy ale oryginał. Jak sie uda spasować to wrzuce foty ze szczegółami (rozmiary, et felgi itp.)

Opublikowano
W dniu 12.04.2019 o 07:27, malukry122 napisał:

Przyczyną był zapchany katalizator, dlatego na wykresie jest KAT OFF. Tak poza tym silniczek zdrowy bo 225km wykrzesał a to jest maks możliwości bez ingerencji w graty.

A miałeś jakieś oznaki w postaci świecących się kontrolek, że kat jest zawalony? Kolega Rob@k mówił, że w jego b7 checka mu wywala z powodu zapchanego kata co jakiś czas. Z ciekawości pytam :)

Opublikowano
2 minuty temu, Venovsky napisał:

A miałeś jakieś oznaki w postaci świecących się kontrolek, że kat jest zawalony? Kolega Rob@k mówił, że w jego b7 checka mu wywala z powodu zapchanego kata co jakiś czas. Z ciekawości pytam :)

Niestety nie wiem. To było robione przez poprzedniego właściciela. Z tego co wiem to kat był wycięty żeby moc podnieść i pewnie poprzedni właściciel o tym nie wiedział dopóki nie sprawdzili go na hamowni.

Opublikowano
Teraz, malukry122 napisał:

Niestety nie wiem. To było robione przez poprzedniego właściciela. Z tego co wiem to kat był wycięty żeby moc podnieść i pewnie poprzedni właściciel o tym nie wiedział dopóki nie sprawdzili go na hamowni.

Okej. Po prostu pytam bo nie po drodze mi na razie na jakąkolwiek hamownię i zastanawiam się czy się obawiać, że to już czas na wywalanie starego kata :D a nie mam porównania do żadnego innego BEXa, w moim odczuciu jest totalną rakietą ale do tej pory jeździłem samym żółwiowym sprzętem :D rok czasu dopiero posiadam swoją :) 

Tak czy inaczej dzięki za odpowiedź :) 

Opublikowano
2 minuty temu, Venovsky napisał:

Okej. Po prostu pytam bo nie po drodze mi na razie na jakąkolwiek hamownię i zastanawiam się czy się obawiać, że to już czas na wywalanie starego kata :D a nie mam porównania do żadnego innego BEXa, w moim odczuciu jest totalną rakietą ale do tej pory jeździłem samym żółwiowym sprzętem :D rok czasu dopiero posiadam swoją :) 

Tak czy inaczej dzięki za odpowiedź :) 

Może porównaj sobie przyśpieszenie do 100km/h w sekundach do innych aut np. Na Youtube czy z dokumentacji technicznej i zobaczysz czy jest podobnie. 

Opublikowano

Nie wiem na ile miarodajny jest test z licznika i stopera w telefonie ale jak sobie "dla zabawy" mierzyłem jakiś czas temu to wychodziło koło 7s- do 100km/h. Przyjmijmy przekłamanie i czas reakcji mierzącego, wychodzi koło 7,5s. Nie wiem ile powinna mieć zdrowa seria :) 

Opublikowano
1 minutę temu, Venovsky napisał:

Nie wiem na ile miarodajny jest test z licznika i stopera w telefonie ale jak sobie "dla zabawy" mierzyłem jakiś czas temu to wychodziło koło 7s- do 100km/h. Przyjmijmy przekłamanie i czas reakcji mierzącego, wychodzi koło 7,5s. Nie wiem ile powinna mieć zdrowa seria :) 

Vagiem sobie sprawdź :)

Opublikowano
54 minuty temu, cysiek18 napisał:

Vagiem sobie sprawdź :)

+- 8 sek. To jest bardzo dobrze.

Opublikowano

Jest już koło :) Zakładam i na dniach wstawię foty jak to wygląda ...

20190425_163604.jpg

Opublikowano (edytowane)

20190425_194233.jpg20190427_160317.jpg20190427_160242.jpg20190427_145130.jpg

Koła założone. Odczucia mam bardzo pozytywne. Drobne nierówności i łaty na drodze w moim odczuciu sa lepiej wybierane przez zawieszenie niż na 16 calowych. Ciśnienie w oponach mam 2 bar. Spas jest idealny, nic nie obciera. Zakręty pokonuje się o wiele pewniej. Opony 225/35/19 Fulda. Zawieszenie oryginał sline 1bv. Polecam 19" tym którzy sie zastanawiają nad 18". Codziennie pokonuje 1.5km drogi polnej z kamieniami i prędkość przejazdu jest ta sama. Jest może z 10% twardziej. Dzięki dla dayd_4 za rade w doborze koła i to że polecał mi 19" bo nie żałuję wyboru :)

Edytowane przez malukry122
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

no i elegancko. teraz talerzyki na przód z b5 bo trochę ryjek pieje :P 

dobij ciśnienia bo zaraz będziesz prostował koła :( 

Opublikowano
4 minuty temu, koziol992 napisał:

no i elegancko. teraz talerzyki na przód z b5 bo trochę ryjek pieje :P 

dobij ciśnienia bo zaraz będziesz prostował koła :( 

Im mniejszy profil to opona jest twardsza i z tego co wiem nie trzeba az tak dużo pakować powietrza. Wczoraj przeleciałem 50km/h przez próg w asfalcie ok. 3-4 cm i nic sie nie stało. Zawieszenie i opona idealnie wybrała... co do talerzyków od b5 sie zastanawiam bo mam trochę kamieni i bym przychaczał. Teraz jest idealnie...

Opublikowano (edytowane)

Planuję zmodyfikować wydech żeby miał jakieś brzmienie. Myślałem o przepustnicy wydechu. Jeśli ktoś miał styczność z takim rozwiązaniem to proszę o opinie. Chciałbym zostawić serię bo na trase jest idealnie a od czasu do czasu poszaleć. Dodam że nie mam już kata.

https://allegro.pl/oferta/elektryczna-przepustnica-wydechu-76mm-z-pilotem-7442245304?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

Edytowane przez malukry122
Opublikowano

2 bary to dużo za mało na taki profil... rozwalisz sobie opony...

prżód w dół koniecznie

a tak to kosa :thumbup1:

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, pawelosinski83 napisał:

2 bary to dużo za mało na taki profil... rozwalisz sobie opony...

prżód w dół koniecznie

a tak to kosa :thumbup1:

ile bar powinno być twoim zdaniem?

Edytowane przez malukry122
Opublikowano

Ja na 8J18 i  235/40 walę 2.7 bara, jak jest 2.3 to już taki lekko flaczek wizualnie...
Na niższym profilu powinieneś jeszcze podbić ciśnienie...
Wydaje Ci się, ze jest OK, bo masz duży naciąg, ale jakbyś napompował 2.0 na feldze 8j i tej oponie to byś myślał, że kapcia masz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...