paweł8708 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Witam, posiadam Audi a4b6 z klimatronikiem, od kiedy je kupiłem mam problem z nawiewem, a mianowicie bardzo słabo dmucha, nie ważne czy to nawiew na szybę, kratki, czy na nogi, praktycznie nie czuć lecącego powietrza, sprawdzałem u znajomego która ma takie same auto to różnica jest ogromna. Sprawdzałem błędy, nie ma żadnych, zdjąłem schowek, wszystkie klapki działają, robiłem nastawy podstawowe, nadal nie mam błędów, ale nic się nie zmieniło z nadmuchem, nadal jest słaby, wymieniałem wentylator, a także panel klimatronika, oczywiście również bez zmian, filtr kabinowy wymieniłem w pierwszej kolejności, nie mam pojęcia gdzie dalej szukać przyczyny? Jak ustawię nawiew na maksa to czuć wibrację na podłodze auta, przy nogach, ktoś spotkał się z czymś podobnym? W lato pomimo nabitej klimy jest problem z ochłodzeniem wnętrza auta właśnie z powodu tego, że słabo wieje, poza tym nie mam innych problemów z klima, wszystko działa prawidłowo, jedynie słabo dmucha
bobikos Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 (edytowane) Ja miałem podobny problem gdy klapa od obiegu wewnętrznego przestała działać - bardzo słabo a buzowało pod deską. Sprawdź czy na econ też tak słabo wieje, jeśli jest normalnie to wg mnie klapa obiegu zamkniętego v54 lub klapa dławiąca świeże powietrze v71 nie działa poprawnie. Poza tym mógłbyś sprawdzić też czy czujniki temperatury działają poprawnie, być może tutaj jest jakiś problem. Do tego porzebujesz vaga i odczyt kanałów pomiarowych Edytowane 9 Kwietnia 2019 przez bobikos
paweł8708 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2019 12 godzin temu, bobikos napisał: Ja miałem podobny problem gdy klapa od obiegu wewnętrznego przestała działać - bardzo słabo a buzowało pod deską. Sprawdź czy na econ też tak słabo wieje, jeśli jest normalnie to wg mnie klapa obiegu zamkniętego v54 lub klapa dławiąca świeże powietrze v71 nie działa poprawnie. Poza tym mógłbyś sprawdzić też czy czujniki temperatury działają poprawnie, być może tutaj jest jakiś problem. Do tego porzebujesz vaga i odczyt kanałów pomiarowych Dzięki za odpowiedź, u mnie tak samo słabo wieje w trybie econ, w trybie manualnym, jak i auto, nie pomaga również obieg zamknięty jak i otwarty, sprawdzałem tą klapę od obiegu wewnętrznego, jakiś czas temu zdemontowałem wszystkie silniczki, i próbowałem manualnie ruszać cięgnami klapek, niestety nic to nie pomogło, nie było żadnej różnicy, wydaje mi się że nie mam problemu z klapkami, widziałem filmiki pokazujące działanie klap w klimatroniku, porównywałem do tych u siebie, i nie zauważyłem u siebie niczego nieprawidłowego. Mam vaga, właśnie widziałem tam , że chyba nawet można w nim sprawdzić prędkość dmuchawy, napięcie, fajnie by było móc to porównać z kimś kto ma sprawnego klimatronika
bobikos Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Może zamontowałeś wentylator od anglika albo podłączony jest tak że kręci się w drugą stronę (co prawda nie wiem czy to możliwe żeby kręcił się w drugą stronę ale warto sprawdzić). Generalnie albo przepływ blokują klapy na ssaniu (łatwo zaobserwować czy się uchylają - jedną widać po zdjęciu schowka, drugą po wyjęciu filtra pyłków), albo na tłoczeniu (wtedy np powinno mimo wszystko mocno wiać przez dziurę po zdjęciu zaślepki od klimatyzowanego schowka), albo właśnie wentylator kręci się nie w tą stronę.
bobikos Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Części od anglika mają początek oznaczenie 8E2, dla EU jest 8E1
paweł8708 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Sprawdzałem kierunek obrotu wentylatora, kreci sie wedlug kierunku wskazowek zegara, nie wiem w ktora strone powiniem sie krecic, ale chyba jest okej, myslalem ze tez jest wina wentylatora, wiec zmienilem go na inny, ale nadal jest tak samo, slabo wieje, co do klap na ssaniu, dzialaja, uchylaja się, nawet denontowalem silniczki i ruczalem manualnie tymi klapami, nie bylo roznicy w sile nadmuchu, a jak moge sprawdzic te na tloczeniu?
greg2505 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, paweł8708 napisał: Sprawdzałem kierunek obrotu wentylatora, kreci sie wedlug kierunku wskazowek zegara, nie wiem w ktora strone powiniem sie krecic, ale chyba jest okej, myslalem ze tez jest wina wentylatora, wiec zmienilem go na inny, ale nadal jest tak samo, slabo wieje, co do klap na ssaniu, dzialaja, uchylaja się, nawet denontowalem silniczki i ruczalem manualnie tymi klapami, nie bylo roznicy w sile nadmuchu, a jak moge sprawdzic te na tloczeniu? jedną klapę widzisz po zdjęciu schowka , drugą po zdjęciu filtra przeciwpyłkowego pod maską w podszybiu,tam są 2 klapki,możliwe że one się nie otwierają Edytowane 10 Kwietnia 2019 przez greg2505
paweł8708 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2019 19 godzin temu, greg2505 napisał: jedną klapę widzisz po zdjęciu schowka , drugą po zdjęciu filtra przeciwpyłkowego pod maską w podszybiu,tam są 2 klapki,możliwe że one się nie otwierają Te klapki działają, tak jak już pisałem, na początku zdemontowałem silniczki krokowe i sprawdzałem manualnie otwierając je i zamykając czy będzie jakaś różnica, nic to nie dało, później zamontowałem silniczki, zrobiłem nastawy podstawowe, i nadal nie wieje tak jak powinno, praktycznie nic nie wieje, tylko słychać hałas wentylatora, i wibracje na podłodze pod nogami, wina wentylatora też odpada bo go wymieniałem na drugi, nie wiem co tam jeszcze może blokować przepływ powietrza i jak to mogę sprawdzić?
greg2505 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Dziwna sprawa , te 2 klapy mogą właśnie dławić powietrze, możesz jeszcze czujniki posprawdzać, 1 jest właśnie przy tych klapach, może on jest winny
paweł8708 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2019 1 minutę temu, greg2505 napisał: Dziwna sprawa , te 2 klapy mogą właśnie dławić powietrze, możesz jeszcze czujniki posprawdzać, 1 jest właśnie przy tych klapach, może on jest winny Tak, wiem, dziwne to jest, byłem u mechanika, to nie mieli takiego przypadku, mówią, że trzeba by deskę rozdzielczą zdjąć, za same zdjęcie deski kilka stówek zaśpiewali, więc na razie sam staram się zdiagnozować gdzie może być przyczyna, zmieniłem te silniczki które powodowały jakieś błędy, ew mogę jeszcze porobić screeny z vaga, chyba tam się dało sprawdzić z jaką prędkością kręci się wentylator, może ma za małe napięcie, chociaż wątpie, postaram się też nagrać filmik pokazujący jak zachowują się klapy
bobikos Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Daj z vaga screeny. Błędy sa? Silniczki od EU? Mozesz wyciągnąć grzalke elektryczną od strony kierowcy zeby zobaczyc co jest w srodku
greg2505 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Przednią szybę włączałeś też słabo leci
paweł8708 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2019 34 minuty temu, bobikos napisał: Daj z vaga screeny. Błędy sa? Silniczki od EU? Mozesz wyciągnąć grzalke elektryczną od strony kierowcy zeby zobaczyc co jest w srodku Nie ma błędów, okej, a czego dokładnie screeny porobić, to się jutro tym zajmę, a co do grzałki to gdzie dokładnie się znajduje?
paweł8708 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2019 4 minuty temu, greg2505 napisał: Przednią szybę włączałeś też słabo leci Tak, też słabo leci, próbowałem każdej możliwej kombinacji, nic to nie zmienia
greg2505 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Panel klimy jak podmieniałeś to trzeba go zadoptować vag-em , przyuczyć vin-u , robiłeś tak czy tylko podmianka
paweł8708 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Tylko podmianka, wtedy nie mailem niestety vaga, zeby zrobic adaptacje, panel dzialal, wszystko jak nalezy, tylko slabo wialo, mysle ze to nie jest wina panelu, gdyż jest wibracja, i tak jakby te powietrze buzowalo gdzies w srodku, na poczatku bylem prawie pewny ze wina wentylatora, jednak po wymianie jest nadal to samo
greg2505 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 (edytowane) Może coś ci się dostało między wentylator a skraplacz , tam nie bardzo ma co blokować przepływ powietrza, mam na wierzchu całą nagrzewnicę , jak wyjmiesz wentylator to możesz sprawdzić czy nic tam nie ma Edytowane 11 Kwietnia 2019 przez greg2505
paweł8708 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Godzinę temu, greg2505 napisał: Może coś ci się dostało między wentylator a skraplacz , tam nie bardzo ma co blokować przepływ powietrza, mam na wierzchu całą nagrzewnicę , jak wyjmiesz wentylator to możesz sprawdzić czy nic tam nie ma Okej, sprawdzę, pobawię się kamerką endoskopową, o ile będzie coś widać, mam jeszcze pytanko , czy demontaż deski rozdzielczej coś da? Może ktoś rozbierał to, jest jakaś opcja, że coś tam się mogło zblokować, zaklinować? że coś nie puszcza, blokuje te powietrze od wentylatora?
greg2505 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 za wentylatorem pierwszy jest skraplacz ,klapy na środku konsoli sterują na szybę, nogi i na auto,jak się otwierają to nie zablokują przepływu powietrza ,wg mnie przyczyny to uwalony panel lub coś się dostało między wentylator ,a skraplacz przez który jest cały przepływ powietrza ,ma żeberka coś na styl chłodnicy i może coś go pozatykało, wentylator chodzi na wysokich obrotach?jak zwiększasz siłę nadmuchu to kręci się coraz mocniej?
paweł8708 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2019 5 minut temu, greg2505 napisał: za wentylatorem pierwszy jest skraplacz ,klapy na środku konsoli sterują na szybę, nogi i na auto,jak się otwierają to nie zablokują przepływu powietrza ,wg mnie przyczyny to uwalony panel lub coś się dostało między wentylator ,a skraplacz przez który jest cały przepływ powietrza ,ma żeberka coś na styl chłodnicy i może coś go pozatykało, wentylator chodzi na wysokich obrotach?jak zwiększasz siłę nadmuchu to kręci się coraz mocniej? Tak, jesli zwiekszam sile nadmuchu to kreci coraz mocniej, w sumie dlatego zmienialem panel od drugiego takiego auta, zeby wyeliminowac panel, bo czytalem ze zdarzaly sie przypadki, ze regulacja szwankowala, i wentylator mial te same obroty pomimo tego ze sie zwiekszalo sile nadmuchu. co musze zrobic, zeby dostac sie do skraplacza?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się