ArturPas Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Witam wszystkim. Czy i jak, jest możliwość zwiększenia czułości pedału gazu w 2.5Tdi 180KM quattro automat. Nie wiem jak jest w innych ( pierwsze moje a4 w życiu z automatem ), ale u mnie trzeba wcisnąć z 60% gazu by chciał żwawo jechać ( czyli wkręcić się na te 2000+ obr). Jest trochę, że tak powiem, nie po mojemu, czyli albo zbiera się jak dziadek lub wyrywa do przodu. Brakuje mi by żwawo ruszał z miejsca - ale bez zbędnego kręcenia go w obroty bliskie 3000-3300. Ogólnie jako nowy na forum dodam, że dość dobrze znam się na mechanice, aczkolwiek z Audi nie miałem styczności dlatego nie znam "norm" tych aut , silników i tiptronica. Moją B6 mam od wczoraj więc... Pytam tylko o czułość pedału gazu i czy można coś z tym zrobić, reszta podzespołów jest mi jeszcze nie znana. Na koniec dodam, że autko przyśpiesza rewelacyjnie - więc bez zbędnych pytań do mnie o turbinę , wtryski itp bo jeszcze nie zdążyłem rozebrać i sprawdzić. Dzięki i pozdrawiam.
majkel_majki Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Bez zrobienia chipa tak będzie, 2.5 niezbyt żwawo rusza z niskich obrotów. Pozostaje się przyzwyczaić albo rozejrzeć za tunerem.
ArturPas Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Dzięki za odp kolego, no raczej tuner będzie musiał coś zrobić - ciężko mi się poruszać w takich warunkach. Rozumiem, kwestia przyzwyczajenia, ale raczej mi sie to nie uda? Tak dopytam przy okazji, czy V6 przypadkiem właśnie nie powinno z dołu cisnąć? Myślałem, że jak V6 Pb tak idzie od dołu, to diesel będzie jeszcze lepszy.?
majkel_majki Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Niestety nie, 2.5 nie jest elastyczny z dołu z dwóch powodów: stare, duże turbo do rozkręcenia i niska dawka na małych obrotach aby auto nie puszczało "bąków" zanim turbo wstanie, jakakolwiek normalna jazda zaczyna się dopiero od 1600-1800 obrotów. Tak na marginesie, jesteś pewny, że konwerter w skrzyni nie przepuszcza? Zużyty konwerter, konkretnie powycierane łopatki turbin wewnątrz bańki może dawać wrażenie mułowatości przy ruszaniu z miejsca, nawet przy braku innych objawów typu drgania i szarpanie.
ArturPas Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Turbo jest nowe, skrzynii nic nie dolega aż sam jestem w szoku. Wiesz, może ja to określę jako muł , a w rzeczywistości ma tak być? Ogólnie auto zrwywa asfalt z miejsca, no ale po konkretnym wciśnięciu gazu. Dymka nawet nie puści ( sprawdzane było na dużym parkingu aż do 90km/h.). Na tygodniu podjadę pod komputer podpiąć - zobaczymy co pokaże.Jeżeli wszystko ok, to nie czepiam się tylko to zaakceptuje i niedługo odwiedzę tunera. Przy okazji, orientujesz się ile kosztuje podniesienie mocy ? Tak max na 200KM i może 400Nm. ( Bo skrzynia podobno ma zakres do 450Nm).
majkel_majki Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 2 godziny temu, ArturPas napisał: Przy okazji, orientujesz się ile kosztuje podniesienie mocy ? Tak max na 200KM i może 400Nm. ( Bo skrzynia podobno ma zakres do 450Nm). Zależy od tunera, w moich okolicach przedział kształtuje się od 500 do 1000 zł.
ArturPas Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2019 A to nie ma tragedii. Ile tam dodałeś KM/Nm, i czy różnica jest odczuwalna w stopniu chociaż zadowalającym.
majkel_majki Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Ja u siebie miałem akurat program z ABT, na 204 km i 410 Nm bodajże. Lepiej szedł z dołu i reakcja na gaz była bardziej spontaniczna, ale okupione było to wyższym spalaniem no i pompa wtryskowa krótko po tej operacji się poddała i wymagała regeneracji.
ArturPas Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Okej a spalanie ile wzrosło, 1-2litra? Akurat na spalanie nie zwracam uwagi ( nie że bogaty, tylko mam czas by pojeździć aby weekendami i może czasem wieczorem). Czyli przed nowym programem lepiej zainstalować wydajniejszą pompe paliwa ? By mieć kłopot z głowy. Od razu dopytam jaką zalecacie? I czy prócz konkretnego tunera coś więcej by to miało ręce i nogi. Jak z turbiną ? Zgaduje, że ma duży zapas mocy więc skoro jest nowa to nie powinna mnie zawieźć prawda.? Wydech potrzebuje jakiejś zmiany na tą mape 204Km ?
majkel_majki Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Spalanie idzie mniej więcej litr do góry w każdych warunkach poza ecodrivingiem- historie o spadku spalania po czipie to bzdury bo po pierwsze pompa podaje więcej paliwa, a ten silnik do oszczędnych nie należy, a po drugie mocniejsze auto jednak prowokuje i będziesz bardziej wciskał gaz żeby fajnie jechało. Osprzęt, czyli turbo, wtryskiwacze i pompa wtryskowa spokojnie poradzą sobie ze wzrostem mocy na ok. 200 parę koni, o ile jest całość w dobrym stanie. Jeżeli pompa będzie już trącona to po prostu nie poda więcej niż seria paliwa co wyjdzie od razu albo uszkodzi się sterownik. Z doświadczenia mówię maksymalnie po kilkunastu tys. km od modyfikacji. Szczególnej filozofii przy chiptuningu tego silnika nie ma bo to prosty motor. Nie daj sobie tylko wyłączyć programowo egr bo bez niego ten silnik chodzi głośno i twardo, do tego dużo wolniej się nagrzewa do temperatury roboczej, a odczuwalnych korzyści z tytułu wyłączenia egr-a brak.
ArturPas Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Dobra to chyba już wszystko co chciałem to się dowiedziałem. Tak słyszałem, że po wyłączeniu Egr'u każdy marudzi na dźwięk ( i wtedy potrafi kopcić) itp. No nic, zostaje sprawdzenie wszystkiego i lekkie mody bym w 100% był zadowolony z autka? Dzięki wielkie chłopaki!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się