Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 Tfsi Quattro Avant Competition Plus, Eibach Sportline + Koni SRT , Dekory Edelstahl 2h1, MGmotorsport, 1 of 333, Fotele RS4, Audi Exclusive


Leszczonka

Rekomendowane odpowiedzi

To Ty nie masz tempomatu? Czy masz i chcesz aktywny? 

AHA w manualu na pewno nie jest tak fajne jak w automacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, barca8585 napisał:

Gdzie kupiłeś dywaniki ?

Od @KoJ@K , na miejscu miałem to podjechałem do mecenasa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gagat3k napisał:

AHA w manualu na pewno nie jest tak fajne jak w automacie. 

Jesteś w grubym błędzie.. ;)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Barti_ napisał:

Jesteś w grubym błędzie.. ;)

czyli opłaca się to? Koszta duże nie są więc można pomysleć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Leszczonka napisał:

czyli opłaca się to? Koszta duże nie są więc można pomysleć :)

No ja używam cały czas (nie dokładałem - miałem już w wyposażeniu), a mam właśnie manual :) W mieście super sprawa, w trasie tak samo - przy jakichś większych wniesieniach nie obawiasz się w ogóle, że auto Ci się stoczy. Dojeżdżasz, zatrzymujesz się, AHA uruchamia się automatycznie, jedyne co Cię później interesuje to wrzucenie biegu i auto rusza po dodaniu gazu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Leszczonka napisał:

czyli opłaca się to? Koszta duże nie są więc można pomysleć :)

Mam też i może nie używam ciagle ale fajna sprawa nawet w manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Barti_ napisał:

przy jakichś większych wniesieniach nie obawiasz się w ogóle, że auto Ci się stoczy. Dojeżdżasz, zatrzymujesz się, AHA uruchamia się automatycznie, jedyne co Cię później interesuje to wrzucenie biegu i auto rusza po dodaniu gazu

Ale za to nie odpowiada AHA tylko asystent ruszania pod górę. To całkiem inny system. AHA jest mega przydatny w automacie. W manualu sensu brak moim zdaniem.

W automacie mam uruchomiony cały czas.

Edytowane przez kamelus_
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to załączone u siebie może ze 2 dni, dla mnie bez sensu, ostatnia rzecz jaką bym dołożył do auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, kamelus_ napisał:

Ale za to nie odpowiada AHA tylko asystent ruszania pod górę. To całkiem inny system. AHA jest mega przydatny w automacie. W manualu sensu brak moim zdaniem.

W automacie mam uruchomiony cały czas.

 AHA czyli Audi Hold Assist to ten sam system w manualu i automacie przydatny w obu opcjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kris67 napisał:

 AHA czyli Audi Hold Assist to ten sam system w manualu i automacie przydatny w obu opcjach

Ale ja nie mówię że jest inaczej. AHA dla manuala i automatu to to samo. Jednak jego celem nie jest przytrzymywanie auta podczas ruszania na wzniesieniu. Od tego jest asystent ruszanianpod górę. AHA ma na celu trzymanie auta przez cały czas na hamulcu kiedy się zatrzymamy niezależnie od tego czy to wzniesienie czy prosta droga. Hamulec będzie samodzielnie trzymał tak długo aż silnik nie osiągnie określonego momentu obrotowego. Natomiast asystent ruszania pod górę wykrywa przechył auta i tylko przy odpowiednim nachyleniu przytrzymuje auto kilka sekund gdy zwolnimy hamulec aby swobodnie ruszyć. Jednak w przeciwieństwie do AHA jeśli w kilka sekund od zwolnienia hamulca noe podejmiemy próby ruszenia auto zwolni hamulec i się stoczy do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, marcin_o23 napisał:

miałem to załączone u siebie może ze 2 dni, dla mnie bez sensu, ostatnia rzecz jaką bym dołożył do auta

Na początku też nie używałem ale z czasem zacząłem dostrzegać zalety i teraz cały czas. Jak stoisz w korku czy na światłach nie musisz trzymać na hamulcu co moim zdaniem jest wygodne. I druga fajna rzecz że jak masz uruchomione AHA to po przetłoczeniu na na P  samodzielnie zaciąga ręczny co sprawia że jak parkujemy na jakimś wzniesieniu nie obciążamy skrzyni. Dla mnie bardzo przydatna rzecz ale każdy ma swoje preferencje.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie AHA w manualu poprzez pompę ABS hamuje auto niezależnie czy  jest prosto,krzywo pod gòre,w dòł itp. i spełnia tą samą funkcję co w automacie. Dlatego nie bardzo rozumiem Twojego stwierdzenia,że w manualu nie ma to sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, kris67 napisał:

No właśnie AHA w manualu poprzez pompę ABS hamuje auto niezależnie czy  jest prosto,krzywo pod gòre,w dòł itp. i spełnia tą samą funkcję co w automacie. Dlatego nie bardzo rozumiem Twojego stwierdzenia,że w manualu nie ma to sensu

Tak jak pisałem to kwestia indywidualnych preferencji. Posiadam auto w automacie i manualu. Korzystam z AHA tylko w automacie. W automacie dojeżdżasz do skrzyżowania, zatrzymujesz się puszczasz hamulec auto stoi. Następnie lekko dotykasz gazu i auto rusza. W manualu  zatrzymujesz się wrzucasz luz i dopiero puszczasz sprzęgło i hamulec. Żeby ruszyć znów sprzęgło bieg i ruszamy. Stojąc np w korku takie podjeżdżanie z ciągłym wbijanie na luz to więcej machania niż pożytku. Większość ludzi poprostu wysprzęgla, stoi chwilę z wciśniętym sprzęgłem i znów rusza i znów stoi z wciśniętym sprzęgłem żeby nie machać cały czas lewarem. W automacie gaz, hamulec, gaz, hamulec reszta robi się sama. Dlatego tak moja opinia a faktyczne ułatwienie o którym wspomniał Barti_ w postaci ruszania pod górę realizuje asystent ruszania pod wzniesienie a nie AHA dlatego napisałem że AHA w manualu nie jest zbyt pomocne.

Edytowane przez kamelus_
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie b8 miałem i obie xenony, ledy, czujniki deszczu, klimy 3 strefowe, ambiente, 3g+... a tempomatu obie nie mają :doh: przewaga dzięki technice czy jakoś tak.

@Leszczonka jak jeździsz po mieście (a kojarzę ze chyba tak) to imo nie ma sensu - i tak musisz za pierwszym razem nacisnąć przycisk po uruchomieniu - więc na światłach równie dobrze można "nacisnąć" ręczny, też się sam zwolni przy ruszaniu. Więc imo szkoda czasu i kasy.

Tempomat z kolei fajna sprawa...

 

Edytowane przez phiel
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nudy poszperałem po Allegro itp i cały mod AHA mnie wyszedł 70 zł z ori przyciskiem Europy,Mod potrzebny nie potrzebny,dołoży się zawsze więcej będzie doposażone auto w zimowa nudę? a Intercooler dalej leży :wallbash:

A52ECF68-A305-451C-8136-14F4D32CF8FA.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na oliwę do silnika od penrite i do dyfra ori olej,również nowa uszczelka do wydechu :zyzol:

 

8A4D2AB6-1DFB-4D23-8534-B4A3D1ACB730.jpeg

Edytowane przez Leszczonka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Leszczonka graty modów ! Jestem w szoku wytrwałości przy modzeniu :slina:

ps. daj znać, jak będziesz sprzedawać, chętnie taką sztunię przytulę :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...