Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przelot


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc wszystkim ostatnio przegladalem neta i znalazlem takie cos zaciekawilo mnie 

Jak to jest mozliwe ze taki dzwiek chce cos podobnego uzyskac jak sie do tego zabrac?
1.Usuniecie DPF nie wchodzi w gre slyszalem ze teraz mega kary sa i przegladow nie przechodzi auto jak obczaja a tym bardziej jezdze do Szwecji a tu kontroluja masakrycznie to ostatnio mialem^^
2.Katalizator tez raczej nie tez sa kary wiec tu pytanie czy usuniecie samych koncowych tlumikow cos da i zalozenie powiedzmy cos w stylu tych basowych tlumikow lub sama rura?
3.Robilem w swojej audi swap wydechu z 2.0tdi na 2.7 to wyglada cos takiego Zdjęcia czyli tutaj nie ma tzw "srodkowego tlumika prawda czy jak to jest?"
To usununiecie koncowych zmienic troche odglos auta? Bo z usunieciem katalizatora i koncowych to pewnie porownania nie ma.. Z gory dzieki

Opublikowano

Ten tu na filmie nie ma kata , prawdopodobnie tylko końcowe puszki. Oprócz spalin masz jeszcze za głośny wydech także zapomnij o takim czymś. Po za tym gość nagrywał w zamknietej przestrzeni /parking / gdzie od od ścian dżwięk sie odbija i jest głośniejszy, podobnie w tunelu .

Zapakuj końcowe i bedzie git .

Opublikowano (edytowane)

Okej. Czyli te koncowki przy tlumikach "baniaki" one w jakis sposob wygluszaja dzwiek czy jak ? Bez nich lepiej slyszalne auto jest? Powiedzmy na przyklad takie cos. Bo jakis zwyklych rur nie bede dospawywal. Da to cos?

 tlumik-sportowy-basowy-fi-76-3-76mm-.jpg

Edytowane przez elpatryko
Opublikowano
21 godzin temu, elpatryko napisał:

Okej. Czyli te koncowki przy tlumikach "baniaki" one w jakis sposob wygluszaja dzwiek czy jak ? Bez nich lepiej slyszalne auto jest? Powiedzmy na przyklad takie cos. Bo jakis zwyklych rur nie bede dospawywal. Da to cos?

 tlumik-sportowy-basowy-fi-76-3-76mm-.jpg

Oprócz buczenia, którego nie wytrzymasz na trasie niczego nie zmieni. Gość z filmu ma całkowity przelot bez żadnej puszki, kąta czy dpf. Taki dźwięk w dieslu daje tylko sama rura. Może mieć puszki tłumików ale w środku jest wspawana rura. W innym przypadku byłby rezonans, który nie dałby takiego dźwięku. 

Opublikowano (edytowane)

az tak bedzie buczec? bo slyszalem ze w zdechlaku to az tak to nie ryczy, zalezy mi choc troszke zeby sie ten dzwiek zmienil takie widzimisie mam. Czyli co w takim razie? 

Edytowane przez elpatryko
Opublikowano

Albo jakby sie zrobilo jak na tym obrazku co by to dalo taki sam efekt? Zdjęcia

Lub taki przyklad Zdjęcia podobnie wyglada jak ten basowy te puchy takie mniejsze od ori zmienilo by to cos?

Opublikowano

Kup benzynę, disel to diesel zawsze dźwięk będzie c**jowy ? szkoda czasu na zabawy 

Opublikowano
33 minuty temu, Dawiom napisał:

Kup benzynę, disel to diesel zawsze dźwięk będzie c**jowy ? szkoda czasu na zabawy 

Typowy komentarz sebixa..

 

Co do tematu, nie rób czegoś takiego, bo to wiocha straszna. Ja gdybym na żywo coś takiego usłyszał uznałbym że gościu ma wydech przegnity. Chcesz zmienić dźwięk to poszukaj gotowych sportowych tłumików. Niestety bez większej ingerencji nie zmienisz dźwięku za bardzo samym tłumikiem, ale tak teraz to już będzie wyglądać. W benzynie jest więcej miejsca do popisu, ale czekać tylko jak wsadzą jakie dodatkowy filtr dla benzyny.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Rozumiem. Chociaz przy samym swapie wydechu zmienilem wydech to nie bylo tego środkowego tlumika i to zmienilo dzwiek co prawda nie w jakims mega stopniu ale ja zauwazylem roznice. Wiem ze nie osiagne takiego dzwieku jak przy tfsi. Mam juz diesla nie bede zmienial przecież auta ze wzgledu na dzwiek narazie smiga to jest dobrze następne audi bedzie benzyna?

Co do tematu czyli lepiej kupic cos takiego przyklad https://allegro.pl/oferta/rasowy-sportowy-tlumik-ulter-audi-a8-d3-4e-02-10-7049136915 niz te basowki? Zmienia dzwiek takie koncowki? 

 

Opublikowano

Najlepiej nie brać nic z allegro. Jedź do gostka co się tym zajmuje i tam to ogarnij.

Opublikowano (edytowane)

Ok rozumiem. Czyli allegro to juz przeżytek? Hehe

I zmiana samych koncowek cos da czy bedzie trzeba rury cale zmieniac na wieksze zeby cos to dalo? A istnieje opcja wspawanie poprostu rury i na koniec dac koncowke jakas bez tych puszek? Czy to bedzie to samo? 

A mam jeszcze jedno pytanie bo czytalem ze katalizator jest zaraz pod dpfem wyciecie go pewnie daloby jeszcze lepszy efekt ale czy katalizator wplywa na te czujniki spalin co glinarze kontroluja lub przy przegladzie? 

Edytowane przez elpatryko
Opublikowano

Tak, katalizator wpływa na czystość spalin. Same końcówki nic nie pomogą, poza zmianą wizualną.

Opublikowano

Czyli z dpfem i katalizatorem nic nie zdzialam nawet w malym stopniu? A jakbym wywalil calkiem puszki i zostawil same rury? 

Opublikowano

Czy ja wiem... słyszałem już sporo diesli bez ekologii/ katów itp na samej rurce i nie brzmi to źle dla mnie 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, niwet napisał:

Czy ja wiem... słyszałem już sporo diesli bez ekologii/ katów itp na samej rurce i nie brzmi to źle dla mnie 

Jasne ze fajnie to brzmi. 

Ale chodzi mi tu jak wytne ostatnie puchy lub wloze w nie rury a puchy tylko pod wyglad to zmieni to dzwiek? 

I jeżeli bede mial kontrole psiarnia wlozy ten czujnik spalin a nie bede mial katalizatora a sprawny dpf to wskaźnik spalin bedzie w normie? 

Edytowane przez elpatryko
Opublikowano
47 minut temu, elpatryko napisał:

Jasne ze fajnie to brzmi. 

Ale chodzi mi tu jak wytne ostatnie puchy lub wloze w nie rury a puchy tylko pod wyglad to zmieni to dzwiek? 

I jeżeli bede mial kontrole psiarnia wlozy ten czujnik spalin a nie bede mial katalizatora a sprawny dpf to wskaźnik spalin bedzie w normie? 

rura to rura, więc obudowa raczej nie zmieni dźwięku... ale z jednej strony po co? pod kontrolę? 

Te wkładanie czujników to dla mnie jeden wielki banał, gdyby mi tak zrobili i miałbym za to beknąć to poszedłbym się sądować 

Diesel powinien i tak trzymać się w normie dopuszczanych spalin ;) 

Opublikowano (edytowane)

Nie. Na samym kacie tak jak i na samym dpf nie spełnisz norm. Pamiętaj, że wywalając tłumik możesz nie przejść testu na decybele.

Dlatego warto zostawić to firmie, która specjalizuje się w układach wydechowych. Potrafią zmienić wydźwięk auta bez efektu wiejskiego poryku dziurawego wydechu i utrzymać w normie spaliny.

Edytowane przez Langista
Opublikowano
11 minut temu, Langista napisał:

Nie. Na samym kacie tak jak i na samym dpf nie spełnisz norm. Pamiętaj, że wywalając tłumik możesz nie przejść testu na decybele.

Dlatego warto zostawić to firmie, która specjalizuje się w układach wydechowych. Potrafią zmienić wydźwięk auta bez efektu wiejskiego poryku dziurawego wydechu i utrzymać w normie spaliny.

Test na decybele to jeden z większych śmiechów jakie mogą być, robią Ci pomiar na otwartej przestrzeni gdzie różne dźwięki się nawalają i pomiar nie jest prawidłowy

Kto robiąc przelot patrzy na spaliny w normie? Nie patrzałbym na te spaliny bo to temat rzeka, a i tak większość robi full przeloty i śmiga bez większego problemu

Opublikowano

kij z tymi decybelami chodzilo mi wlasnie glownie o te spaliny. Jak wjade w przeglad auto zarejestrowane w Szwecji ostatnio mi sie skonczyl to robilem wkladali ta taka rure do wydechu i sprawdzali jakbym mial przykladowo wyciety dpf to by mi nie podbili prawdopodobnie i tu problem czyli dpf i katalizator musi zostac;/
Przykladowo zostawie auto firmie zeby mi to ogarneli to co oni wsadza caly nowy wydech pewnie widzialem na necie to takie cos chodzi okolo 5tys nowe wydechy to ja juz wole sobie za te kase wsadzic nowe turbo z softem. Czy jak?
Jedni mowia ze w dieslu dzwieku za bardzo sie nie da zmienic bez przelotu a tu nagle ze jak zastosuje takie cos Zdjęcia to moga byc problemy z decybelami , a decybele to dzwiek czyli jednak dzwiek by sie zmienil tak?
 

Opublikowano (edytowane)

Nie o to chodzi. Nie musisz całego wydechu brać, a zlecisz wykonanie tłumika końcowego, który nie wytłumia maksymalnie dźwięku, a nadaje mu inny ton.

Z decybelami jest ogromny problem, jak policjant jednak się przyczepi. Na stacji kontrolnej też jak usłyszą za główny wydech to zrobią pomiar w pomieszczeniu zamkniętym, w tedy masz po dowodzie. Dźwięki z otoczenia to ok 60-70 decybeli, przy ruchliwej drodze ok 90. Sonometr i tak wyłapie najwyższy dźwięk, który jak wybija się z dźwięku otoczenia i tak jest już za duży. Do tego można go ustawić, aby łapał dzwięk z odległości do 1m (tak, elektronika zaszła tak 'daleko').

Ci co zrobili przelot wcześniej, nie wiedzieli że będzie nagonka na spaliny. Fakt, są ludzie co robią to umyślnie bo myślą że ich nikt nie złapie, a to tylko kwestia czasu. Jestem ciekaw co zrobi taki elikwent z pełnym przelotem, jak mu test spalin przy 4.5-5k obr każą wykonać, to im uszy odpadną, i mandacik gotowy :)

Edytowane przez Langista

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...