wojtek646 Opublikowano 30 Maja 2019 Opublikowano 30 Maja 2019 (edytowane) Witam Wątek jakich wiele, czyli szarpanie w 1.8t ale u mnie dzieje się to czasami i ciężko stwierdzić jakąś zależność... Stan techniczny: - świece nowe ngk prf6q - cewki beru ok 35tys przebiegu - przepływka nowa ori - dv nowy ori - sonda lambda nowa bosch - nowa rura turbo-ic - turbo po regeneracji To moje pierwsze logi więc mam nadzieje że dobrze wykonane, 3 bieg od ~1600rpm do ~6000rpm, na pb (auto ma lpg - usterka też występuje). Na którymś logu złapałem tą usterke lecz już nie pamiętam na którym http://vaglogi.pl/log-003_020_d6sX17.html http://vaglogi.pl/log-002_030_bOySML0.html http://vaglogi.pl/log-115_118_w61ar.html Edytowane 14 Lutego 2020 przez wojtek646
przem8 Opublikowano 30 Maja 2019 Opublikowano 30 Maja 2019 Przepływka szaleje, na pewno jest odpowiednia? W logu 2+30 (powinien być 2+33) masz nawet wskazania ponad 200g/s co jest absurdalne.
wojtek646 Opublikowano 31 Maja 2019 Autor Opublikowano 31 Maja 2019 (edytowane) właśnie w tym logu jednym jest złapana ta usterka... we wszystkich innych przejazdach, podczas normalnej jazdy, na postoju itp przepływka nie wariuje... poprzedni właściciel ją wymieniał, ja tylko sprawdziłem czy napewno i jest nowa, oryginalna... co masz na myśli czy jest odpowiednia? edit: spróbuje porobić pozostałe logi tak żeby też złapać ten moment jak szarpie bo chyba wtedy ma to sens... Edytowane 31 Maja 2019 przez wojtek646
przem8 Opublikowano 31 Maja 2019 Opublikowano 31 Maja 2019 Sprawdź czy wkład ma odpowiednie numery. Wykręć go z obudowy.
wojtek646 Opublikowano 1 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2019 Ogólnie ta usterka się pojawiła niedawno, wydaje mi się że wcześniej ciągnął do końca bez przerw... zapomniałem dodać że jednocześnie co jakiś czas (znowu nie zawsze...) po dłuższym postoju dłużej kręci zanim odpali, jak odpali pracuje ładnie i nie przerywa czy coś. Taka jest przepływka:
przem8 Opublikowano 1 Czerwca 2019 Opublikowano 1 Czerwca 2019 Po obudowie jest ok. Wykręć wkład i sprawdź numery. Kiedy była wymieniana ta przepływka?, bo nie wygląda na świeżą. Jeśli masz możliwość to podmień od kogoś na próbę.
wojtek646 Opublikowano 1 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2019 a, czyli jeszcze dalej ją rozebrać... mam paragon z 22.09.2018 niby na to, numer wsadu to bosch F 00C 2G2 040. Może być uszkodzony jeśli podczas normalnej jazdy nic się nie dzieje? Zauważyłem też że jeśli podczas jednej jazdy trafie na to szarpanie na wysokich obrotach to potem już się nie wydarzy ale to może być przypadek... na innych logach szedł ładnie do końca i żadnego dziwnego skoku przepływu nie było... wykonam jeszcze raz te logi i spróbuje złapać tą usterke na wszystich parach logów, chyba że masz jakiś pomysł co mogę sprawdzić?
wojtek646 Opublikowano 1 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2019 Czy po drugiej stronie nie powinno być tego rezystora który jest narysowany?
przem8 Opublikowano 1 Czerwca 2019 Opublikowano 1 Czerwca 2019 Data produkcji 17 więc był wymieniany. Najlepiej jakbyś od kogoś podmienił na próbę, bo innych pomysłów nie mam. Możliwe, że trafił się jakiś wadliwy...
wojtek646 Opublikowano 1 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2019 (edytowane) Mam paragon, reklamuje się takie coś czy z marszu odrzucają bo nie ma jak sprawdzić? Czy jeśli to byłby przepływomierz to to szarpanie nie powinno być tylko na pb? Na lpg też występuje analogicznie, tylko dużo bardziej odczuwalne, są takie mocne szarpnięcia przy pełnym bucie w okolicach 4tys rpm ale znów nie zawsze, czasem ciągnie do końca ładnie... I czy to ma wpływ na długie kręcenie rozrusznikiem na zimnym silniku? Edytowane 1 Czerwca 2019 przez wojtek646
przem8 Opublikowano 2 Czerwca 2019 Opublikowano 2 Czerwca 2019 Spróbuj uchwycić jeszcze ten moment w logu 115+118. Na problemy z odpalaniem może mieć wpływ sporo rzeczy. Czujnik temp, puszczający reduktor, pompa itp.
wojtek646 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2019 (edytowane) Dzięki przem8 za zainteresowanie tematem Porobiłem troche logów, tylko na pierwszym przejeździe miałem tą usterkę, potem już nic... i co teraz ? Statyczne 001-003 http://vaglogi.pl/log-001_003_xyq9y9.html statyczne i dynamiczne 002-033 http://vaglogi.pl/log-002_033_EKVP32.html (to były pierwsze logi które robiłem, i tylko tutaj na dynamicznym było szarpanie od jakiś 4k w góre) dynamiczne 115-118 http://vaglogi.pl/log-115_118_5PYlWWz.html (kilka przejazdów, na żadnym nic się nie działo, no może któreś były jakby słabsze ale to przez ilość prób choć robiłem przerwy żeby ic się ostudził) dynamiczne 003-020 http://vaglogi.pl/log-003_020_HxkNub1.html (coś dziwnego w okolicach odcinki) logi robiłem po kasowaniu błędów, po jeździe zczytałem błedy i miałem błąd przeładowanie 17965 charge pressure control: positive deviation P1557, i błąd absu 18014 nieciągły Edytowane 3 Czerwca 2019 przez wojtek646
przem8 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 4 godziny temu, wojtek646 napisał: błąd przeładowanie 17965 Sprawdź podciśnienia i n75 pasuje podmienić. Przepływka może być dobra, a problemem jest przeładowanie turbo.
wojtek646 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2019 8 godzin temu, przem8 napisał: Sprawdź podciśnienia i n75 pasuje podmienić. Przepływka może być dobra, a problemem jest przeładowanie turbo. dzisiaj w korku na klimie auto nagle zgasło, potem kilka razy jakby się zadławił ale tylko jak troche postał w miejscu, podczas jazdy ok, temperatura sztywno 90st, miał to zarówno na lpg i pb.. pod kompem oczywiście brak błędów, obstawiam że któraś cewka może się kończyć mimo że były wymieniane 35tys temu, wyszło by to z logów? n75 skołuje używke i jak będzie lepiej to kupie nowy ori. A doładowanie mam dobre wg grup 115-118? Podobno ma dmuchać 0,6b, u mnie 0,45 chyba, na zegarze doładowania 0,5bara
przem8 Opublikowano 4 Czerwca 2019 Opublikowano 4 Czerwca 2019 (edytowane) 6 godzin temu, wojtek646 napisał: Podobno ma dmuchać 0,6b W logach z pierwszego postu doładowanie pokrywa się z tym co żąda ecu. 0,6 to max, a potem spada do 0,3 i tak jest w serii. Edytowane 4 Czerwca 2019 przez przem8
wojtek646 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2019 W dniu 4.06.2019 o 05:28, przem8 napisał: W logach z pierwszego postu doładowanie pokrywa się z tym co żąda ecu. 0,6 to max, a potem spada do 0,3 i tak jest w serii. robiłem kilka prób jeszcze, błąd przeładowania 17965 już mi się nie pojawił, więc chyba odpuszczam n75, auto pracuje teraz ładnie, czasami wciąż szarpie ale ani się to nie pogarsza ani błędy nie wyskakują, żadnych missfirerów czy coś... powiedz mi czy po logach które tu są, można wykluczyć nieszczelność? przyszedł mi pomysł że może reduktor od lpg puszcza ciśnienie bo już ma troche nalatane... (tylko czy wtedy na pb też by był problem, w sumie jest podpięte podciśnienie do niego)
przem8 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Opublikowano 17 Czerwca 2019 3 godziny temu, wojtek646 napisał: powiedz mi czy po logach które tu są, można wykluczyć nieszczelność? Nieszczelność wykluczysz po sprawdzeniu dolotu kompresorem. U siebie jak miałem szarpania i przeładowanie to były nieszczelności w przewodach podciśnienia. Wyeksploatowane turbo też może powodować szarpanie w trakcie przyspieszania. Błędy nie zawsze się pojawiają jak jest usterka.. Reduktora jakby puszczał to miałbyś problemy z odpalaniem po postoju.
wojtek646 Opublikowano 18 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2019 23 godziny temu, przem8 napisał: Nieszczelność wykluczysz po sprawdzeniu dolotu kompresorem. U siebie jak miałem szarpania i przeładowanie to były nieszczelności w przewodach podciśnienia. Wyeksploatowane turbo też może powodować szarpanie w trakcie przyspieszania. Błędy nie zawsze się pojawiają jak jest usterka.. Reduktora jakby puszczał to miałbyś problemy z odpalaniem po postoju. Dlaczego byłby problem z odpalaniem po postoju? Mam tak czasem, po nocy czy pracy dłużej kręci ale przecież odpala z benzyny. Turbo po regeneracji. Jak sprawdzić kompresorem dolot?
przem8 Opublikowano 18 Czerwca 2019 Opublikowano 18 Czerwca 2019 Odpala z benzyny ale jak puszcza gaz w kolektor to będzie zalany i zanim przepali to długo musisz kręcić. Zakręć gaz, wypal z przewodów, pojeździj na samej pb ze dwa dni i się dowiesz ? Wpisz "boost leak test 1.8t" w googlach i się dowiesz
wojtek646 Opublikowano 19 Lipca 2019 Autor Opublikowano 19 Lipca 2019 (edytowane) W dniu 18.06.2019 o 16:53, przem8 napisał: Odpala z benzyny ale jak puszcza gaz w kolektor to będzie zalany i zanim przepali to długo musisz kręcić. Zakręć gaz, wypal z przewodów, pojeździj na samej pb ze dwa dni i się dowiesz ? Wpisz "boost leak test 1.8t" w googlach i się dowiesz Miesiąc minął a ja nic nie wymyśliłem. Zrobiłem test szczelności, znalazłem dziurawy zawór, przewód odmy i zaworek odmy tez wymieniłem prewencyjnie bo był topran... efektem jest doładowanie 0,6b w peaku 0,7 (wcześniej max 0,5), lecz szarpanie jest dalej. Ostatnio nawet miałem sytuacje (na pb) że przy sprincie wogóle przestał przyspieszać, zatrzymał się na 4,5k i tyle, odjałem gaz i dalej wogóle przestał reagować na pedał i obroty spadały, zatrzymałem się (nie zgasł), gaz do dechy a on 4k rpm i stoi, odpuściłem i potem już dobrze było (???). Aktualne logi w kolejności robienia: http://vaglogi.pl/log-003_020_oWFfdw.html (dwa przejazdy - pierwszy log, szarpanie duże aż prosta mi się skończyła, wskazania przepływu masakra jakaś, drugi log bez problemu do końca) http://vaglogi.pl/log-002_033_39r0r9U.html (wszystko ok + statyczny już po jeździe) http://vaglogi.pl/log-115_118_rva24s.html (wszystko ok) http://vaglogi.pl/log-001_003_0Y11aK8.html (statyczny już po jeździe) Jade niedługo nad morze i zastanawiam się czy to napewno winna przepływka (przypomne że jest nowa dwuletnia boscha, usterka pojawia się jakby na samym początku i potem jej nie złapie na logach, statyczne chyba ok bez dużych odchyłów). Może być to coś innego? Edytowane 19 Lipca 2019 przez wojtek646
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się