Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B7 Abt 3.0tdi Avant Suzuka Grey Pearl ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie !

Auto posiadam już 2.5roku, ale dopiero teraz odważyłem się założyć temat ;)

Kupiłem je z pewnych rąk - od klienta który serwował je u nas od 5 lat czyli przebiegu 115 tysięcy km. Na dzień dzisiejszy licznik wskazuje 492tysiące i wciąż rośnie ;)

A4 po wyjeździe z fabryki trafiło do firmy ABT w celu podniesienia mocy oraz montaż 19"felg. Teoretycznie powinno legitymować się mocą 280koni, ale jak to powszechnie wiadomo to konie tylko na papierze. Po wgranie serii poczułem tylko delikatny spadek mocy, po zrobieniu programu na 270koni auto w końcu odżyło!

Teraz kilka suchych faktów o aucie i wyposażeniu:

- bardzo ciekawy i rzadki kolor Suzuka Grey Pearl, normalnie wydaje się ,ze auto jest białe do momentu gdy nie stanie obok naprawdę białego auta

- Pełen s-line zewnętrzny, wewnętrzny i zawieszenie 1BV

- Bixenon skrętny

- Grzane tyłki przód oraz tył

- Solar dach

- Webasto

- Shadow line

- Piecowo przyciemniane szyby

- Czujniki parkowania przód i tył.

- Heble przód 360mm tył 330mm całość na Zimermannach

- Lato felgi Abt 19" z oponą Pirelli Pzero Zima felga ori 18" 9spoke

- oczywiście przy kierownicy łopatki oraz dekory Piano Black Autko tak wyjechało z fabryki, więc wersja naprawdę bardzo bogata

 

Za mojej kadencji wpadło trochę modów:

- Heble z a8d3 360mm a tył mix z tarczą 330mm

- Soczewki z a4b8 po lifcie

- Środki lamp na czarno

- dokładka zderzaka z cupry - wywalenie tylnych tłumików i zastąpienie ich rurą z końcówkami ultra 90mm

- spryskiwacze mgłowe

- Ostatnio na urodziny dostałem prezent w postaci obszycia kierownicy i gałki.

 

Dostaję dużo wiadomości co do hebli, więc tutaj rozwine ten temat.

Przednie hamulce w całości podchodzą od Audi a8d3 kod pr to 1LL. Zaciski te można łatwo poznać po tym, że są 2tloczkowe. W celu montażu musimy dać dystans 13mm między piastę a tarcze. ( Gotowy dystans można zakupić u czorny costums) wówczas felga 18cali 8j et43 leży idealnie w nadkolu. W przypadku mojej felgi letnie 19' 8.5j et50 też felga również leży idealnie względem nadkola. Ale niestety z uwagi na duże et oraz budowe felgi musiałem nieco zeszlifować zacisk aby nic nie haczylo (  w miejscu szlifu było prawie 30mm a trzeba było zebrać dosłownie 3-4mm więc to nie wpływa na wytrzymałość)

 

Tylne hamulce to duży mix

-Tarcza podchodzi z s4/s5

-Jarzmo oraz klocki z a6c6 330mm kod pr 1kw. Ori jarzmo w a4 jest mocowane na śrubę m10, jarzmo z c6 jest na śrubę m12. Więc można rozwiercić jarzmo albo dać sprężynę naprawcza w gwint. Ja wolałem rozwiercić :) za nowe jarzmo trw płaciłem 135zl bda604 i bda605

- Zacisk pochodzi z vw t5. Tutaj trzeba przełożyć dźwigienkę ręcznego z naszego starego zacisku oraz delikatnie je wygiąć aby linka nie zapierała się o zwrotnicę. Oraz jest małe zagadnienie z przewodem hamulcowym. W a4 jest gwint m12x1 w zacisku t5 m10x1. W każdym motoryzacyjnym można zakupić przejściówkę hamulcową z m10x1 na m12x1. Fakt sam zastosowałem takie rozwiązanie, ale nie do końca jestem pewien czy można mu ufać. Więc lepiej zamówić przewody w oplocie pod wymiar. (Będę takie zamawiać)

I to by było na tyle, aby sie cieszyć naprawdę bardzo mocnymi hamulcami.

 

 

Ogólnie auto uważam, że jest bardzo zadbane jak na ten przebieg i bezawaryjne. Oczywiście kupując je liczyłem się z pewnymi wydatkami ale uznaje je jako naprawy eksploatacyjne. Przy przebiegu 466tysiecy wymieniłem kompletny rozrząd ( poraz pierwszy od nowości). Oraz przy okazji wyciągnąłem mechatronikę w celu przejrzenia oraz finalnie rozwiertu wymiany 2 tłoków i elektrozaworów. Odrazu wjechał nowy pasek PK z rolkami i napinaczem. Oraz kompletny napęd pompy wtryskowej. A ostatnio 4 nowe amortyzatory.

Kilka zdjęć ;)

IMG_20180929_145605.jpg

IMG_20190217_161952.jpg

IMG_20190420_150915.jpg

IMG_20190524_171052.jpg

IMG_20190525_100541.jpg

IMG_20190525_100510.jpg

IMG_20190525_100502.jpg

IMG_20190525_100517.jpg

Edytowane przez Pyros
Opublikowano

Biały w pakiecie czerń?miodzio:thumbup:

Opublikowano

Ładna sztuka ? Jakieś plany jeszcze masz do zrealizowania? :)

Opublikowano

Fajna sztuka, widziałem na fb, nawet pytałem Cię o te heble ?. Nie do końca rozumiem zamieszania z tą mocą, niby była podniesiona, ale brakowało, ori soft i moc 270KM więc ten abet tylko 10 koni dołożył? 

Opublikowano
Godzinę temu, karol1981 napisał:

Fajna sztuka, widziałem na fb, nawet pytałem Cię o te heble ?. Nie do końca rozumiem zamieszania z tą mocą, niby była podniesiona, ale brakowało, ori soft i moc 270KM więc ten abet tylko 10 koni dołożył? 

Niestety jest tak jak piszesz. Obstawiam, że auto z programem abt miało około 250 koni. Niestety na programie abt nie byłem na hamowni, po złączu został wgrany ori soft w celu odblokowania sterownika i dopiero wtedy pojechałem zrobić program od podstaw ;)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Auto ładne, tylko osobiście te felgi mi nie pasuja ?

Ciekawy jestem jaka ma skuteczność ten dwutłok z A8D3, czy lepiej niż 4 tłok z Q5 na 345...? ?

Opublikowano
21 minut temu, golden87 napisał:

Auto ładne, tylko osobiście te felgi mi nie pasuja ?

Ciekawy jestem jaka ma skuteczność ten dwutłok z A8D3, czy lepiej niż 4 tłok z Q5 na 345...? ?

Nie ukrywam, że felgi na początku też mi się nie podobały ;) Dopiero po założeniu na auto i opatrzeniu stwierdziłem, że jest ok. Na żywo też inaczej się prezentują, i dodatkowy atut, że są mega pancerne.

 

 

Co do wydajności to się nie wypowiem, ale wiem jedno, że na tych staje dęba.

Wybór padł na te heble ze względu na cenę. Za zaciski jarzma klocki tarcze zapłaciłem 300zl :)

 

9 godzin temu, spenchjdx1 napisał:

Ładna sztuka ? Jakieś plany jeszcze masz do zrealizowania? :)

 Planów dalszych póki co nie mam, ale jak wiadomo z czasem coś się znajdzie.  Na dzień dzisiejszy auto ma w sumie wszystko czego potrzebuje, no może poza mocą, bo tej nigdy nie jest za dużo.

Auto ma być bezawaryjne i dawać jakikolwiek fun z jazdy. A jak wiadomo idąc już dużo wyżej z mocą bezawaryjność maleje. A i tak mam drugie auto do zabawy i upalania więc zawsze tamtym mogę się wyszaleć. 310koni 470nm przy masie 1250kg dają już rade ! 

IMG_20180908_125251.jpg

Opublikowano
4 minuty temu, Pyros napisał:

Wybór padł na te heble ze względu na cenę. Za zaciski jarzma klocki tarcze zapłaciłem 300zl :)

No za taka cene stosunek jakość/cena jest chyba najlepzy z mozliwych... w sumie cena jak za swap 320....  ?

Opublikowano

Autko mega Super:thumbup:

Ten kolor na zdjęciach(i pewnie w realu jak piszesz) faktycznie przypomina biały:wink4:

A nalatane ma sporo... choć pewnie sporo aut ma taki przebieg z 250kkm na blacie:polew:

Jakieś dalsze plany???

Bezawaryjności życzę i pozdrawiam:hi:

Opublikowano
Godzinę temu, Adam87 napisał:

Autko mega Super:thumbup:

Ten kolor na zdjęciach(i pewnie w realu jak piszesz) faktycznie przypomina biały:wink4:

A nalatane ma sporo... choć pewnie sporo aut ma taki przebieg z 250kkm na blacie:polew:

Jakieś dalsze plany???

Bezawaryjności życzę i pozdrawiam:hi:

Dziękuję bardzo.

Na pierwszym zdjęciu idealnie widać prawdziwy kolor. W tyle stoja naprawdę białe auta i widać fajnie kontrast między kolorami ;)

Opublikowano

Żeby nie było tak kolorowo, padł kompresor klimatyzacji :( z racji Webasto trzeba było ściągać morde....

IMG_20190604_123125.jpg

Opublikowano

Fajnej się prezentuje mam nadzieje, że w czwartek zobaczę na żywo ?

Opublikowano

Kurde fajny ten audik :) Dobrze wygląda z czarnymi dodatkami.

Rozrząd wytrzymał 460k nalotu? ? Niezły wynik ! Mocno już dzwonił na zimnym? A klapy kolektora, turbinka, wtryski? Dalej nietykane?

Też muszę u siebie w A6 wrzucić na przód 360mm bo przy 2 tonach 321mm nie daje rady...

Powodzenia !

Opublikowano

Noooo miałem okazję oglądać na żywo - piękna sztuka ;)

Opublikowano

Fajne autko, szkoda że na żywo nie widziałem jeszcze... 

Sam bawisz się klimatyzacją czy masz jakiś dobry warsztat do polecenia?

Ze zdjęć w pierwszym poście widzę że kręcisz się po Osowej?

Opublikowano
W dniu 2.07.2019 o 21:58, cinkers napisał:

Kurde fajny ten audik :) Dobrze wygląda z czarnymi dodatkami.

Rozrząd wytrzymał 460k nalotu? ? Niezły wynik ! Mocno już dzwonił na zimnym? A klapy kolektora, turbinka, wtryski? Dalej nietykane?

Też muszę u siebie w A6 wrzucić na przód 360mm bo przy 2 tonach 321mm nie daje rady...

Powodzenia !

Wytrzymał ;) dzwonił 2-3 sekundy. Klapy ogarnięte wtryski Turbo i cała reszta seria ;)

Opublikowano
W dniu 8.07.2019 o 11:35, MaTeo85 napisał:

Fajne autko, szkoda że na żywo nie widziałem jeszcze... 

Sam bawisz się klimatyzacją czy masz jakiś dobry warsztat do polecenia?

Ze zdjęć w pierwszym poście widzę że kręcisz się po Osowej?

 Mieszkam na Osowie a klimę sam ogarniałem tylko do nabicia kumpel z maszyną przyjechał.

Opublikowano
3 godziny temu, Pyros napisał:

 Mieszkam na Osowie a klimę sam ogarniałem tylko do nabicia kumpel z maszyną przyjechał.

Ja też na Osowej mieszkam więc może kiedyś na siebie trafimy.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witaj,

Świetne i b.fajnie opisane auto.

Lakier rzeczywiście unikat Suzuka grey exclusive. Na żywo musi wyglądać pięknie (perła metallic).

Dzięki za szczegółowy opis upgrade'u hamulców, musi dawać fajnie radę.

Bezawaryjnej jazdy,

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj w końcu było trochę czasu aby dokończyć soft silnika. Oto efekt, myślę że jak na silnik który ma pół miliona przebiegu seryjne wtryski  oraz turbo jest jak najbardziej wporządku ;)

Zmiana mocno odczuwalna, najbardziej czuć mocną dolną partię obrotów, w końcu przy 2000rpm przybyło 150nm !

IMG_20190722_190402.jpg

Edytowane przez Pyros

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...