Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Jeszcze raz o tylnej wycieraczce


Koval78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na wstępie zaznaczam, że przeczytałem chyba wszystkie posty na forum i na forum Audi Polska związane z tylną wycieraczką.

Mój problem zaczął się od następujących objawów: po włączeniu tylnej wycieraczki następował jeden ruch o 180 stopni bez problemów, ale za to przy powrocie wycieraczka robiła około 160 stopni zatrzymywała się na chwilę ( 0,5 sek) i kończyła cykl.

Pomyślałem zębatki w silniczku. Diagnoza była prawidłowa więc zabrałem się za poszycie klapy potem silnik, wszystko wyczyściłem bo trochę pordzewiało i były delikatne ślady po płynie.

W B6 tylni spryskiwacz jest trochę inaczej rozwiązany niż w B5, więc dodałem malutki oring gdyś gumka uszczelniająca w elemencie doprowadzającym płyn wydała mi się za luźna.

Wszystko przesmarowałem i złożyłem do kupy.

I tu zonk. Po podpięciu wtyczki silnik ruszył 1/4 obrotu i stanął - pomyślałem powrócił do zerowej pozycji (kółko ze stykami włożyłem na pałę bo nie zapamiętałem jego pozycji przy demontażu).

Poszedłem do kierownicy, przełączyłem manetką i nic silnik stoi nadal.

Więc zabrałem silnik do domu podpiąłem pod pin 1 i 4 zasilanie 12 V i silnik pracuje normalnie czyli 180 stopni w jedną stronę i 180 w drugą.

Wróciłem do auta i zacząłem szukać : bezpieczniki dobre, zasilanie na wtyczce jest bo przełożyłem kółko ze stykami w inną pozycję i silnik znowu wrócił do pozycji zero.

W B6 nie ma przekaźników do wycieraczek tylko moduł elektryki a w nim przy przełączeniu manetki w pozycję on dla tylnej wycieraczki słychać delikatne pyknięcie, czyli sygnał z manetki dochodzi.

Przy pchnięciu manetki jeszcze dalej w pozycję on dla spryskiwacza - spryskiwacz działa ale zaraz po tym wycieraczka powinna zrobić cykl lub dwa ale silnik stoi jak zamurowany.

Już drugi dzień męczę się z tym. Próbowałem chyba wszystkiego oprócz skanu vagiem - przeprowadzę w piątek bo kolega odda mi interfejs.

Czy po takiej operacji trzeba przeprowadzać kodowanie ?

Jakie zadania spełniają poszczególne piny we wtyczce - jest ich 4 ?

Jakieś sugestie mile widziane bo jeżdżę z dziurą w szybie ale najgorsze jest to, że w poprzedniej A4 B5 też naprawiałem tylną wycieraczkę i wszystko poszło sprawnie.

Jeśli potrzebne będą dodatkowe informacje to piszcie bo czekam na odpowiedź jak na zbawienie.

Koval

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat, gdyż mam ten sam problem :( historia bardzo podobna, również musiałem rozebrać cały mechanizm wycieraczki i go wyczyścić. Niestety płyn dostał się do środka napędu, myślałem, że przyczyna jest taka jak w b5, ale w b6 jest inne rozwiązanie. Płyn dostał się do środka, gdyż tak jak to kolega wcześniej opisał guma uszczelniająca była zbyt luźna. Również wsadziłem oring i pomogło. Tylko teraz obawiam się, że ta nieszczęsna elektronika padła :( Po podłączeniu pod kostkę w aucie, wycieraczka robi jeden pełny cylk w staje...

po zmierzeniu napięcia w pinach wyszło, że w pozycji wyłączonej:

zaczynając od kabla

1. brązowo-czerwonego - masa

2. +12

3. +12

4. +12

W pozycji włączonej

1. brązowo czerwony - masa

2. masa

3. masa

4. +12

Może ktoś już się uporał z tym problemem i pomoże :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez podpinam sie do tematu mam ten sam problem co koledzy. Moze ktos juz sie uporal z tym problemem prosze o podsuniecie jakiegos pomyslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie w B6 są problemy z tylnymi wycieraczkami. zawsze leci płyn i zalewa klapę. pęka kruciec w silniczku. od tego wszystko rdzewieje. w aso polecają wymianę całych silniczków. jako iż jest to część nierozbieralna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja niałem taką przygode rowniez z tą tylnią wycieraczką ale mi niestety cały mechanizm sie zfajczył samochod pełny dymu opusciłem z pełnymi majtkami niestety mi juz tylko pozostaje wymiana na nowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytalem w sieci to trzeba wylutowac tyrystor i wlutowac jakis zamiennik min 4 Ampery (tylko trzeba pamietac, ze ten zamiennik posiada odwrotny opis wyprowadzen, trzeba wlutowac o 180 stopni odwrotnie - mowa o zamienniku TIC 116, TIC 126). Czy juz ktos to robil?? Podobno wycieraczki wtedy ozywiaja.[br]Dopisany: 04 Styczeń 2011, 17:26_________________________________________________Wycieraczka mowa o tylniej :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak że najpierw wylałem płyn z wycieraczki wyczyściłem nasmarowałem i dalej chodzi cały czas po włączeniu stacyjki i tu pytanie czy jak wymienię ta cześć elektroniczna to będzie normalnie chodził ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Wycieraczka nie chodziła wiec rozebrałem i oczom ukazala sie jedna rdza. Poczyściłem i dałem nowego smaru i działa. Tylko w momencie podawania płynu na tylna szybe po jakims czasie zaczyna świecic na fis-ie komunikat ze klapa otwarta, wic wniosek snuje taki iż silniczek w któryms miejscu nie jest szczelny i zalewa czujnik od klapy i nie wiem jak temu podziałac. Mile widziana odpowiedz :] pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do elektroniki.

U mnie po zalaniu płytki od silniczka wycieraczki skorodowały dwie scieżki(wewnętrzne styki) i trzeba było je polutować - wycieraczka wtedy ożyła.

Co do czujnika klapy.

Jeżeli zaczyna sie świecić to radzę jak najszybciej rozebrać bo to na razie oznacza tylko zwarcie - wystarczy wyczyścić.

Jeżeli sie tego nie zrobi to potem urywają się styki od czujnika i cały zamek do wymiany(u mnie tak było)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...