Seebaas Opublikowano 12 Czerwca 2019 Opublikowano 12 Czerwca 2019 Siemka. Czytałem już na grupie o losowym wypadaniu i na innych stronach. Ciężko znaleźć punkt odniesienia do mojego przypadku akurat. Mianowicie auto to 2.4 z oznaczenie BDV. Pojawia sie błąd o losowym wypadaniu zapłonu oraz trzy błędy brak zapłonu cyl 4 , 5 , 6 - błędy sporadyczne. Raz była informacja,, zwarcie do innego wyjscia,, (jak to rozumiec??) kolejnym razem ,, niezidentyfikowany problem,, . Świece zmienione, przewody też, cewka sprawna bo sprawdzałem. Auto pracuje równo. Ma zamiast 8oo rpm mniej bo 760/720rpm ale równe. Trzęsie budą dosyć mocno tylko i dwa razy był check. Za pierwszym razem mrygał a drugim mrygał i palił się aż do skasowania błędu. Dodam że błędy nie pojawiają sie od razu po usuwaniu i odpaleniu auta tylko po 20-30min dopiero. Kolejne co przychodzi mi do głowy to sprawdzić wtryski, kompresje i czy rozrząd na jednej głowicy nie przeskoczył i czujnik położenia wałka rozrządu. Każda wskazówka będzie cenna od was
piti82 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Hej. Obroty mam takie jak ty i nic budą nie trzęsie, rozrząd sprawdzisz też w blokach pomiarowych bodajże 91 i 92 jeśli masz dostęp do kompa
Seebaas Opublikowano 13 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2019 44 minuty temu, piti82 napisał: Hej. Obroty mam takie jak ty i nic budą nie trzęsie, rozrząd sprawdzisz też w blokach pomiarowych bodajże 91 i 92 jeśli masz dostęp do kompa Zerkne bo mam kabel do diagnostyki. A wartości wtrysków na których blokach można zobaczyć?
piti82 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Teraz nie pamiętam, ale wieczorem mogę iść do auta i możemy posprawdzać
Seebaas Opublikowano 13 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2019 A zwykłym vcds litem sprawdze wgl ? Bo mam kabel viaken kkl i miał służyć do sprawdziania błędów tylko. Czy szukać innego programu. Niby vag com 409 obsługuje ten kabel. Polskiego vaga tez ale często rozłącza i nawiązuje na nowo połączenie
piti82 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Ja mam vag 3.11 i działa, kabel viakken
Seebaas Opublikowano 13 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2019 Dobra zerkne jeszcze ten co napisales ale dopiero jutro bo zaraz do roboty.
Seebaas Opublikowano 16 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2019 Udało się odpalić go w tej wersji 311.2 . Dodaje zdj z odczytów z bloków 91 92 93 i niech ktoś mi rozwinie jakie wartości powinny być. Bo nie wykluczam ewentualnie do wymiany czujnik wałka rozrządu ?
pila24 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Opublikowano 16 Czerwca 2019 (edytowane) Rozrząd mocno rozjechany kolego,wymieniałeś go? -16° na wątku wydechowym banku nr 2. Edytowane 16 Czerwca 2019 przez pila24
Seebaas Opublikowano 16 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2019 Jeszcze nie. Auto co nie dawno kupione i jedyne potwierdzenie robienia rozrządu to naklejka. Więc i tak będę zaraz go wymieniał. Bo czujnik wałka rozrządu nie wchodzi w gre jako żeby był uszkodzony?
pila24 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Nie sądzę by był uszkodzony. Trzeba dekiel ściągnąć i zobaczyć czy da się ustawić na znaki rozrząd,możliwe że ktoś zmienił rozrząd bez blokad i kół nie luzował.
Seebaas Opublikowano 16 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2019 Niby jak spojrzałem na pasek wygląda naprawdę dobrze jeżeli faktycznie 35tys km ma najechane..napisy dopiero co się wycierają. Może jak mówisz ktoś bez blokad zakładał. Bądź co bądź i tak wymienić musze i znaleźć kogoś u mnie wmieście kto umie solidnie to zrobić. Po wymianie dam znać czy ustąpiło czy dalej wypada zapłon. Dzięki za wskazówki;)
piti82 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Opublikowano 17 Czerwca 2019 (edytowane) Ja jak kupiłem auto to był problem z rozrządem. Niby chodziło wszystko OK, aż tu nagle coś zaczynało terkotać, najprawdopodobniej ktoś wymieniał pompę wody bez zrzucania przodu. Po wymianie rozrządu od niemal 100tkm nigdy się to nie stało. Z tego co kojarzę to między grubą 92 a 93 nie powinno być większej różnicy niż 6, przy bym graniczne wartości to +/- 6 Edytowane 17 Czerwca 2019 przez piti82
Seebaas Opublikowano 17 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2019 (edytowane) No właśnie też czytalem ze od -6 do +6 w niektórych autach -3 +3. Ale zrobię całość i zobaczyymy czy coś to zmieni. Ile ogl wymiana rozrządu Cie wyniosła. Pasek napinacze rolki i pompa?? I jaki interwał wymian tez co 60kkm? Edytowane 17 Czerwca 2019 przez Seebaas
piti82 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Rozrząd jest od -6 do +6 ale różnica między wałkami to max 6 (np. -4 i +2 OK, -4 i +3 źle). Z tego co pamiętam to interwały między wymianami to 120tkm. Mnie 5 lat temu części wyszły 800zł (kpl. rozrządu INA, pompa wody Hepu), robocizna to był 6-cio pak?
piti82 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Też w to nie wierzę. Teraz mam przejechane 93tkm, pasek wygląda dobrze ale na pewno będę wymieniał wcześniej.
pila24 Opublikowano 18 Czerwca 2019 Opublikowano 18 Czerwca 2019 22 godziny temu, Seebaas napisał: Pasek uciągnie 120kk??? Mój ori uciągnął 194k ? Proponuje max 90k km robić na pasku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się