irastaman Opublikowano 28 Lutego 2019 Opublikowano 28 Lutego 2019 (edytowane) Witam Chciałem się was poradzić. Kupiłem pare dni temu Audi a4 b7 2.0 tdi z 2007 roku. Kiedy rano jade do pracy, jakby ciężej działało wspomaganie nie ma jakiejś wielkiej tragedii ale da sie odczuć różnice. Natomiast po pracy jak wsiadam wszystko jest już ok. Dzieje się tak 3 dni z rzędu. Przy kręceniu kierownicą żadnych wyć odgłosów itd Czego to może być wina ? Edytowane 28 Lutego 2019 przez irastaman
mcmac Opublikowano 1 Marca 2019 Opublikowano 1 Marca 2019 Witam Mam dokładnie taki sam problem. Model też taki sam, z grudnia 2006. Od jakiegoś czasu wspomaganie przy zimnym silniku pracuje bardzo słabo. Jak silnik się rozgrzeje wspomaganie wraca. Warunkiem powrotu jest wyłączenie silnika i ponowny rozruch. Jeżeli ponownie nie włączę silnika to mogę na słabym wspomaganiu przejechać kilkaset kilometrów. Byłem u kilku mechaników, ale patrzą na mnie jak na UFO Spec od regeneracji w rozmowie telefonicznej również nie wiedział o co chodzi. Co prawda nie byłem jeszcze w ASO. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Wymieniłem płyn i przepłukałem układ. Żadnych efektów. Przyłączam się więc do prośby o wyjaśnienie tej zagadki. Pozdrawiam
OlekS Opublikowano 1 Marca 2019 Opublikowano 1 Marca 2019 Pierw musicie się dowiedzieć jaki rodzaj wspomagania jest zamontowany fabrycznie, można to sprawdzić nawet na wlepce w bagażniku z VINem 1N1 - zwykłe hydrauliczne wspomaganie 1N3 - servotronic (hydrauliczne w połączeniu z elektrycznym sterowaniem zaworu w maglownicy) W pierwszym przypadku tzeba zaczynać od wymiany zaworków zwrotnych, są to śruby do węży w połączeniu z zaworkiem jednokierunkowym, jeden na wyjściu z pompy wspomagania, drugi na przekładni. Czasem się zacinają i świruje wspomanie. Oczywiście z wymianą płynu. Jeśli nie pomoże to już gorzej, do sprawdzenia pompa wspomagania no i glowny zawór rozdzielający w samej przekładni. W przypadku servotronic wszystko to samo, do tego dochodzi sprawdzanie sterownika (przekaźnika) servotronica i elektryczny zawór w przekładni. Układ wspomagania nie jest podłączony w żaden sposób z magistralą CAN lub K, L-line, więc błędów nie odczytamy.
mcmac Opublikowano 1 Marca 2019 Opublikowano 1 Marca 2019 Witam Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź. U mnie jest servotronic. Przy okazji mam pytanie czy te czynności, o których piszesz są aż tak skomplikowane, że mechanicy u których byłem nie chcieli się tym zająć? Może ktoś zna na Dolnym Śląsku kogoś kto to ogarnie? Pozdrawiam
OlekS Opublikowano 1 Marca 2019 Opublikowano 1 Marca 2019 Nie jest to aż tak skomplikowane, poprostu naprawa układu wspomagania jeśli coś chodzi nie tak, ale nie padło całkowicie (wtedy prościej) jest naprawą metodą dedukcji, poprostu trzeba iść po kolej, aż się zrobi. Pewnie sporo mechaników nie chcą w to się bawić, bo trzeba poświęcić wiele czasu, przez który mogą zrobić dużo prostrzej roboty, i zarobić tyle samo, lub więcej, ale generalnie jest to do opanowania, poprostu trzeba znaleźć chętnego
mcmac Opublikowano 26 Marca 2019 Opublikowano 26 Marca 2019 No to się wyjaśniło. Wymiana przekaźnika wystarczyła. Wspomaganie działa jak dawniej.
porsche199611 Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 Witam, ja mam podobny problem: Na zimnym wspomaganie chodzi ale z delikatnym oporem, nie tak jak prawdziwy serwo gdzie paluszkiem majtasz, ale jak sie rozgrzeje to porażka nie da sie przekręcic kierownicy, trzeba dać gazu zeby cos tam ruszyła, stawia strasznie moce opory.... Magiel nowy, pompa również, czy przekaźnik za to odpowiada? Ja bardziej sie zastanawiam na zaworkiem, co sądzisz OlekS
OlekS Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 17 godzin temu, porsche199611 napisał: Witam, ja mam podobny problem: Na zimnym wspomaganie chodzi ale z delikatnym oporem, nie tak jak prawdziwy serwo gdzie paluszkiem majtasz, ale jak sie rozgrzeje to porażka nie da sie przekręcic kierownicy, trzeba dać gazu zeby cos tam ruszyła, stawia strasznie moce opory.... Magiel nowy, pompa również, czy przekaźnik za to odpowiada? Ja bardziej sie zastanawiam na zaworkiem, co sądzisz OlekS Napisałem pw
porsche199611 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Opublikowano 24 Czerwca 2019 (edytowane) Witam, po wymianie pompy wspomagania + Zbiorniczka + płynu wspomaganie lepiej chodzi, już nie jest sztywne jak kamień, przypomnę wczesniej podczas pierwszego rozruchu auta kierownica działała sprawnie aż do momementu rozgrzania płynu, czyli z 1.5 minuty, po tym czasie na postoju wspomaganie kamień... podczas dodawania gazu pompa odpuszczała, teraz wymieniłem podane części i jest lepiej, nie ma tego oporu, ale nadal nie działa jak musi, nie jest tak delikatne jak serwotronic u ojca a6 c6, są opory po rozgrzaniu, co moze jeszcze być odpowiedzialne za to? Edytowane 24 Czerwca 2019 przez porsche199611
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się