Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poranny problem ze wspomaganiem servotronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Chciałem się was poradzić.

Kupiłem  pare dni temu  Audi a4 b7 2.0 tdi z 2007 roku.

Kiedy rano jade do pracy, jakby ciężej działało wspomaganie nie ma jakiejś wielkiej tragedii ale da sie odczuć różnice. Natomiast po pracy jak wsiadam wszystko jest już ok. Dzieje się tak 3 dni z rzędu. Przy kręceniu kierownicą żadnych wyć odgłosów itd

Czego to może być wina ?

Edytowane przez irastaman
Opublikowano

Witam

Mam dokładnie taki sam problem. Model też taki sam, z grudnia 2006. Od jakiegoś czasu wspomaganie przy zimnym silniku pracuje bardzo słabo. Jak silnik się rozgrzeje wspomaganie wraca. Warunkiem powrotu jest wyłączenie silnika i ponowny rozruch. Jeżeli ponownie nie włączę silnika to mogę na słabym wspomaganiu przejechać kilkaset kilometrów. Byłem u kilku mechaników, ale patrzą na mnie jak na UFO

Spec od regeneracji w rozmowie telefonicznej również nie wiedział o co chodzi. Co prawda nie byłem jeszcze w ASO. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Wymieniłem płyn i przepłukałem układ. Żadnych efektów. 

Przyłączam się więc do prośby o wyjaśnienie tej zagadki. 

Pozdrawiam

Opublikowano

Pierw musicie się dowiedzieć jaki rodzaj wspomagania jest zamontowany fabrycznie, można to sprawdzić nawet na wlepce w bagażniku z VINem

1N1 - zwykłe hydrauliczne wspomaganie

1N3 - servotronic (hydrauliczne w połączeniu z elektrycznym sterowaniem zaworu w maglownicy)

W pierwszym przypadku tzeba zaczynać od wymiany zaworków zwrotnych, są to śruby do węży w połączeniu z zaworkiem jednokierunkowym, jeden na wyjściu z pompy wspomagania, drugi na przekładni. Czasem się zacinają i świruje wspomanie. Oczywiście z wymianą płynu. Jeśli nie pomoże to już gorzej, do sprawdzenia pompa wspomagania no i glowny zawór rozdzielający w samej przekładni.

W przypadku servotronic wszystko to samo, do tego dochodzi sprawdzanie sterownika (przekaźnika) servotronica i elektryczny zawór w przekładni.

Układ wspomagania nie jest podłączony w żaden sposób z magistralą CAN lub K, L-line, więc błędów nie odczytamy.

Opublikowano

Witam 

Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź. U mnie jest servotronic. Przy okazji mam pytanie czy te czynności, o których piszesz są aż tak skomplikowane, że mechanicy u których byłem nie chcieli się tym zająć? Może ktoś zna na Dolnym Śląsku kogoś kto to ogarnie? 

Pozdrawiam 

Opublikowano

Nie jest to aż tak skomplikowane, poprostu naprawa układu wspomagania jeśli coś chodzi nie tak, ale nie padło całkowicie (wtedy prościej) jest naprawą metodą dedukcji, poprostu trzeba iść po kolej, aż się zrobi.

Pewnie sporo mechaników nie chcą w to się bawić, bo trzeba poświęcić wiele czasu, przez który mogą zrobić dużo prostrzej roboty, i zarobić tyle samo, lub więcej, ale generalnie jest to do opanowania, poprostu trzeba znaleźć chętnego

Opublikowano

No to się wyjaśniło. Wymiana przekaźnika wystarczyła. Wspomaganie działa jak dawniej. 

Opublikowano

Witam, ja mam podobny problem: 

 

Na zimnym wspomaganie chodzi ale z delikatnym oporem, nie tak jak prawdziwy serwo gdzie paluszkiem majtasz, ale jak sie rozgrzeje to porażka nie da sie przekręcic kierownicy,  trzeba dać gazu zeby cos tam ruszyła, stawia strasznie moce opory....

 

Magiel nowy, pompa również, czy przekaźnik za to odpowiada?

 

Ja bardziej sie zastanawiam na zaworkiem, co sądzisz OlekS

Opublikowano
17 godzin temu, porsche199611 napisał:

Witam, ja mam podobny problem: 

 

Na zimnym wspomaganie chodzi ale z delikatnym oporem, nie tak jak prawdziwy serwo gdzie paluszkiem majtasz, ale jak sie rozgrzeje to porażka nie da sie przekręcic kierownicy,  trzeba dać gazu zeby cos tam ruszyła, stawia strasznie moce opory....

 

Magiel nowy, pompa również, czy przekaźnik za to odpowiada?

 

Ja bardziej sie zastanawiam na zaworkiem, co sądzisz OlekS

Napisałem pw

Opublikowano (edytowane)

Witam, po wymianie pompy wspomagania +  Zbiorniczka + płynu wspomaganie lepiej chodzi, już nie jest sztywne jak kamień, przypomnę  wczesniej podczas pierwszego rozruchu auta kierownica działała sprawnie  aż do momementu rozgrzania płynu, czyli z 1.5 minuty, po tym czasie na postoju wspomaganie kamień... podczas dodawania gazu pompa odpuszczała, teraz wymieniłem podane części i jest lepiej, nie ma tego oporu, ale nadal nie działa jak musi, nie jest tak delikatne jak serwotronic u ojca a6 c6, są opory po rozgrzaniu, co moze jeszcze być odpowiedzialne za to? 

Edytowane przez porsche199611

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...