Randor Opublikowano 25 Czerwca 2019 Opublikowano 25 Czerwca 2019 (edytowane) Witajcie. Zmierzyłem przed chwilą ciś oliwy w moim padle. Olej Meguin 0w40. Wygląda to następująco: zimny ssanie - 6 bar zimny bez ssania - 5 bar oliwa ok 90c wolne obroty - ok 1,2-1,3 bar (drga wskazówka i trudno ocenić), już przy temp 70c tyle było i nie spadło niżej oliwa 90c 2000 obr - 3 bar oliwa 90c 3000 obr - 5 bar Co wy na to? Podczas pomiaru strasznie mocno drgała mi wskazówka w manometrze, im wyższe obroty tym bardziej. Czyszczona miska i założona nowa pompa oleju swag/febi ok rok temu. Po kupnie auta w styczniu robiłem 3 płukanki dość mocnym specyfikiem BG 109. Wygląda to ok czy znowu zwalać miskę i sprawdzać czy jakiś syf nie przytkał smoka? Przy okazji sprawdziłbym lub wymienił panewki korbowe o ile czopy trzymają wymiar. Według mnie jak na nową pompę dość średnio to wygląda, szczególnie na biegu jałowym. Łapie się chyba na minimum. Z góry dzięki. Edytowane 26 Czerwca 2019 przez Randor
Randor Opublikowano 25 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2019 (edytowane) Na Twoją odpowiedź liczyłem. Dzięki. Tak na przyszłość. Jakie wartości powinien pokazywać zdrowy motor? Edytowane 25 Czerwca 2019 przez Randor
Randor Opublikowano 25 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2019 Jest jeszcze jedna rzecz o której nie wspomniałem. Latam na większym filtrze oleju niż przewidział producent. Jest to dokładnie Mann 950/4 montowany w np. Transporterze T4 2.4D. Może mieć on wpływ na wynik pomiaru? Teoretycznie chyba nie.
Kuba397 Opublikowano 18 Lipca 2019 Opublikowano 18 Lipca 2019 Udało się rozwiązać problem drgającej wskazówki? Mam to samo...
Randor Opublikowano 19 Lipca 2019 Autor Opublikowano 19 Lipca 2019 (edytowane) Nawet nie odbierałem tego jako problem. To chyba norma przy mierzeniu manometrem. Może niech się wypowie ktoś jeszcze. Po podłączeniu dodatkowego wskaźnika ciś oleju VDO + ori czujnika VDO nic nie drga. Jakie masz zmierzone wartości? Edytowane 19 Lipca 2019 przez Randor
Kuba397 Opublikowano 19 Lipca 2019 Opublikowano 19 Lipca 2019 Problem rozwiązany, pęknięty był napinacz łańcucha pompy oleju
Randor Opublikowano 19 Lipca 2019 Autor Opublikowano 19 Lipca 2019 (edytowane) Po jego wymianie manometr przestał drgać przy pomiarze? Według mnie to nie jest przyczyna. Ja mam pompę napędzaną bez udziału łańcucha i też u mnie drga. Edytowane 19 Lipca 2019 przez Randor
Kuba397 Opublikowano 20 Lipca 2019 Opublikowano 20 Lipca 2019 Wszystko inne zostało po staremu wiec ja nie widze innego wyjaśnienia
Randor Opublikowano 21 Lipca 2019 Autor Opublikowano 21 Lipca 2019 Jakie masz zmierzone ciśnienie po rozgrzaniu oleju na wolnych obrotach i przy 3tys?
radi88PL Opublikowano 22 Lipca 2019 Opublikowano 22 Lipca 2019 U mnie przy mocno rozgrzanym oleju na jałowym jest lekko ponad 1.5 bar
Randor Opublikowano 22 Lipca 2019 Autor Opublikowano 22 Lipca 2019 Godzinę temu, radi88PL napisał: U mnie przy mocno rozgrzanym oleju na jałowym jest lekko ponad 1.5 bar Mocno rozgrzanym czyli przy jakiej temp oliwy był zrobiony pomiar? Czym masz zalany silnik?
radi88PL Opublikowano 22 Lipca 2019 Opublikowano 22 Lipca 2019 Temp oleju na zegarach ponad 80 stopni. Jeżdżę na LM 5W40
Randor Opublikowano 22 Lipca 2019 Autor Opublikowano 22 Lipca 2019 (edytowane) Przy 80c to i ja mam ok 1,5 bar. Mocno rozgrzany olej to minimum 90. Przy tylu mam już 1,2-1,3 a przy 105c spada do deko ponad 1 bar. Jakie masz ciśnienie przy 2 i 3 tys rpm? Edytowane 22 Lipca 2019 przez Randor
radi88PL Opublikowano 23 Lipca 2019 Opublikowano 23 Lipca 2019 Tego nie wiem mierzone miał przy jakiś 84 stopniach. Nie sprawdzałem przy wyższej temperaturze i przy wyższych prędkościach obrotowych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się