Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak reakcji sprężarki klimatyzacji


Woutazek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Potrzebuje porady, po przeczytaniu kilku artykulow nie znalazlem dokladniej odpowiedzi / porady. Opis problemu ponizej.

  • Klimatyzacja nie reaguje na zwiekszanie mocy nawiewu, podaje powietrze o takiej samej temperaturze jak by byla wylaczona.
  • Klimatyzacja wedlug serwisanta jest nabita, cisnienie pokazuje jako 5 barow na nie odpalonym aucie - na odpalonym aucie rowniez jest to 5 barow (powinno wzrosnac po samym odpaleniu jak mniemam) 
  • Po podlaczeniu komputera nie odczytuje zadnych bledow. Ponizej odczyty z odpalonym silnikiem z podstawowych blokow. Moim podejrzeniem jest sprzeglo sprezarki , uwazam tak poniewaz wszystkie pomiary bloku 001 sa w normie (,prad 0.65A , cisnienie 5 bar i klimatyzacja nabita )? wnioski sugerowane tym postem https://a4-klub.pl/topic/397433-klimatyzacja-diagnostyka-i-interpretacja-bloków-pomiarowych/
  • Niestety nie moge odczytac bloku 080 (Nie udalo sie polaczyc) by zobaczyc dane sprezarki.

1.JPG2.JPG3.JPG

 

Jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załącza się chociaz wentylator? znając życie kompresor do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator od klimy sie nie załącza, po podpięciu go na krótko chodzi, włacza się również gdy uruchomie test przez kompa.

W jaki sposob bez rozkrecania moge dowiedziec sie jaki mam model kompresora? Nie moge wejść w tą opcje sprawdzenia bloku 080 gdzie niby powinny byc dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zdejmij dolną osłonę silnika i odczytaj model z tabliczki, a jak już będziesz pod samochodem to odkręć kompresor (3 śruby) i zobacz w jakim stanie jest sprzęgło. Jak tu wszystko będzie ok to może zawór w kompresorze padł bo więcej zagadek nie widzę. Układ masz nabity, zawór dostaje prąd i jest poprawnie wysterowany ale nie rośnie ciśnienie - kompresor nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsadź rękę przed kompresor i spróbuj pokręcić sprzegłem , jak sie kreci ta blacha = kompresor do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło kompresora zapewne zerwane, ale to nie znaczy że kompresor jest do wymiany. Zrób zdjęcie kółka sprężarki od dołu auta to będzie wiadomo jakie sprzęgło idzie u Ciebie, chociaż obstawiając po roczniku to raczej DENSO 7SEU16C o oznaczeniu 8E0260805AB i wtedy idzie takie sprzęgło:

AUDI-A4-B6-SPRZEGLO-TARCZA-SPREZARKI-KLI
ALLEGRO.PL

Kup teraz na allegro.pl za 149.99 zł - AUDI A4 B6 SPRZĘGŁO TARCZA SPRĘŻARKI KLIMATYZACJI (7398384357). Allegro.pl - Radość zakupów i...

Jeśli potwierdzi się uszkodzone sprzęgło jak wyżej to wymieniaj komplet jak w aukcji a nie samą tarczę bo ta za chwilę znowu ulegnie uszczkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak ale 80% uszkodzonych sprzegiel w tych modelach jest spowodowane zatartym kompresorem i po wymianie takiego zestawu może pomóc tylko na chwilkę. A jak sprężarka bez czynnika pracowała nawet nie długi czas to już na pewno jest przytarta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lu-Gi napisał:

No niby tak ale 80% uszkodzonych sprzegiel w tych modelach jest spowodowane zatartym kompresorem i po wymianie takiego zestawu może pomóc tylko na chwilkę. A jak sprężarka bez czynnika pracowała nawet nie długi czas to już na pewno jest przytarta 

Sprężarka ostatni raz była nabijana ze 2-3 lata temu. Byłem u serwisanta klika dni temu z myślą że sprężarka/klimatyzacja nie włącza się z powodu braku czynnika, on stwierdził że czynnik jest, cisnienie  w układzie pokazuje (5bar) ale na odpalonym silniku ono nie wzrasta.Wychodzi na to że nie chodzila na "sucho".

Czy sądzicie że się zatarła mając czynnik ale nie było jego obiegu?(logicznie myśląc nie powinna sie zatrzeć skoro nie była napędzana ze wzgledu na to uszkodzone sprzegiełko, chyba że wraz z momentem zerwania sprzęgiełka automatycznie by się zatarła).

Niedługo przed tym pojawił się problem z nawiewami, lewa strona dmucha na gorąco a prawa zimnym na włączonej klimie gdy wtedy jeszcze chodziła i chłodziła, jak mniemam to spowodowane klapkami wewnątrz deski rozdzielczej, ale czy to mogło by mieć jakiś związek? Czy poprostu zużycie sie materiału?

 

Jestem za granicą i niestety nie mam dostępu do kanału/podnośnika, czy pod "stojakami" uda się do niej dostać?

Czy żeby zdiagnozować czy to sprzęgiełko muszę odrazu najpierw spuścić czynnik, odkręcić sprężarke i dopiero diagnoza będzie możliwa czy poprostu ściągając pasek z koła luzując go na napinaczu uda sie zobaczyć. Problem w tym że nie mam ochoty płacić za nabijanie czynnika gdy da sie go zachować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek połóż się pod samochód i jeśli nie masz osłony to koło pasowe sprężaki będzie widoczne. Sprawdź czy w ogóle tą czarną tarczę masz na kole pasowym. Ona potrafi się odkręcić i odpaść, wtedy klima przestaje działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sprawdziłem i koło pasowe stoi a ta czarna tarcza sie obraca gdzie jest tam noment takiego lekkiego przełamywania by obrócić.

Wychodzi na to że mam inną sprężarke, niestety nie mogłem znaleźć na sprężarce ale okazało się że jest tabliczka na tym kole pasowym.

 

Na kole jest 3 żeberka 4 wgłębienia. Chyba 114mm srednica koła, ciężko podejść suwmiarką i zmierzyć także odczyt może być nie dokładny

Poniżej zdjęcia 20190628_204136.jpg

20190628_204108.jpg20190628_193846.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sprężarke 6SEU12C , to na pewno to sprzegiełko? Ty podałeś do 7SEU16C, na zdjęciach teraz widać jakie jest

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to szukaj wg numeru 8E0260805D, ale wyskakuje to samo sprzęgło dla Twojej sprężarki oraz tej z końcówką AB. Generalnie etka rozróżnia tylko dwa modele tego sprzęgła, drugie wygląda zupełnie inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełko zostało zmienione na nowe (zestaw koła pasowego ze sprzęgiełkiem i tarczy na nim) .

Tak wyglądało 

20190704_123416.jpg

Udało się je wymienić bez spuszczania czynnika poprzez odkrecenie 3 śrub które trzymały sprężarke i jednej opaski na której zamocowany był jeden z przewodów prowadzacych do sprężarki.

Po podpięciu komputera i uruchomieniu klimatyzacji cisnienie w bloku pomiarowym 001 wzrosło z 5 bar na 6 bar, czy to jest normalne czy ta wartość powinna być dużo wyższa?

Zauważyłem również że po właczeniu klimatyzacji wentylator przy chlodnicy/skraplaczu się nie włącza. Z nawiewów leci chłodne powietrze ale mam odczucie że to jeszcze nie to. Czy ten wentylator włacza sie po jakimś czasie?

 

Jakieś pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Woutazek napisał:

Czy ten wentylator włacza sie po jakimś czasie?

Od razu powinien, a wartości ciśnienia w układzie wskazują, że nie masz praktycznie czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Jaka powinna być "dobra" wartość ciśnienia gdy czynnika bedzie tyle ile powinno?

2. Ile gram(?) czynnika powinno być uznane że układ został poprawnie uzupełniony/napełniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Woutazek napisał:

1.Jaka powinna być "dobra" wartość ciśnienia gdy czynnika bedzie tyle ile powinno? 

2. Ile gram(?) czynnika powinno być uznane że układ został poprawnie uzupełniony/napełniony?

1. To zależy od temperatury i obciążenia. Jak kiedyś sprawdzałem u siebie to było 15-16bar

2. Zajrzyj pod maskę, powinna być wlepka. Coś około 500g jak dobrze pamiętam.

Jeśli sprężarka nie załącza się z jakiegoś innego powodu to też będziesz mieć ciśnienie około 6 bar, pomimo nabitego układu. Sprężarka działa na krótko? Wentylator sprawny? Jeśli tak to trzeba się udać do serwisu klimatyzacji i sprawdzić ile się uda odzyskać czynnika i ewentualnie nabić. Jeśli ubytek jest bardzo duży to najlepiej sprawdzić szczelność zanim wydasz trochę grosza za nabicie :D

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5-6 bar przy wyłączonym kompresorze to wartość prawidłowa jak i ilość czynnika. Po włączeniu kompresora powinieneś mieć powyżej 10 bar do nawet ponad 20 w zależności od temperatury zewnętrznej. Kompresor dalej nie działa.

Wiatrak musi startować wiec to masz do sprawdzenia oraz jeszcze zawór w kompresorze, wiązki. Na pewno czujnik ciśnienia w skraplaczu działa, czynnik jest czyli układ szczelny.

Edytowane przez kuba.goller
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...