Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Obecność oleju od strony zimnej turbiny i kopci na NIEBIESKO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam takie pytanie ściągnąłem węża który zasysa powietrze z filtra do turbiny i zauważyłem tam znikome ilości oleju przy łopatkach co to może oznaczać że jest znikoma ilość oleju przy łopatkach turbiny jak go rano odpalam lub po kilku godzinnym postoju to kopci na niebiesko przez okolo 5 sekund.niewiem czy turbo puszcza czy też mają na to wpływ uszczeniacze zaworów jakby byly popękane to olej bedzie się zbierał na zaworze i przy odpalaniu puszcza dyma niebieskiego

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

smarowanie :polew:

warnwarn.gifOT i głupie odpowiedzi w dziale technicznym - skoro nie wiesz lub nie chcesz odpowiedzieć osobie, która nie wszystko wie, to najlepiej nic nie pisz.

niedługo to się całkiem odzywać nie będzie można

Opublikowano

smarowanie :polew:

wiem że smarowanie ale musi tam być olej

Opublikowano

olej z odmy Mariuszu, turbiną się nie przejmuj bo to nie jej wina, z odmy zawsze trochę oleju dostaje się do dolotu czyli na wirnik strony zimnej turbiny, intercoolera (tam się go zbiera najwięcej) i kolektora ssącego (u niektórych pojawiają się wycieki z obudowy zaworu EGR i klapy gaszącej) - zużycie oleju u Ciebie jest w normie (choć ja nie muszę robić dolewek i nie mam praktycznie żadnych ubytków oleju od wymiany do wymiany - mimo drobnych wycieków z odmy - śladowe ilości).

Opublikowano

smarowanie :polew:

wiem że smarowanie ale musi tam być ol

olej z odmy Mariuszu, turbiną się nie przejmuj bo to nie jej wina, z odmy zawsze trochę oleju dostaje się do dolotu czyli na wirnik strony zimnej turbiny, intercoolera (tam się go zbiera najwięcej) i kolektora ssącego (u niektórych pojawiają się wycieki z obudowy zaworu EGR i klapy gaszącej) - zużycie oleju u Ciebie jest w normie (choć ja nie muszę robić dolewek i nie mam praktycznie żadnych ubytków oleju od wymiany do wymiany - mimo drobnych wycieków z odmy - śladowe ilości).

każde turbo coś tam oliwy puszcza a to ze musi tyle dolać to nie znaczy ze z turba akurat tyle traci, może np. na wale simernig puszczać od strony skrzyni i tez będzie dolewał!!!!

Opublikowano
może np. na wale simernig puszczać od strony skrzyni i tez będzie dolewał!!!!

pewnie coś w tym prawdy jest :wink4: ale te wycieki (jeśli nawet są) to w turbinie ani w dolocie ich nie znajdziesz !

jak myślisz jarku ?

Opublikowano
może np. na wale simernig puszczać od strony skrzyni i tez będzie dolewał!!!!

pewnie coś w tym prawdy jest :wink4: ale te wycieki (jeśli nawet są) to w turbinie ani w dolocie ich nie znajdziesz !

jak myślisz jarku ?

myślę ze turbina sie poci bo lubi :> jak każda!!!! a odma swoje pewnie na pewno dołożyła do tego dodać (gdzieś ) jakiś wyciek i tyle mu uciekło tej oliwy
Opublikowano
myślę ze turbina sie poci bo lubi cheesy jak każda!!!! a odma swoje pewnie na pewno dołożyła

i z tym się z Tobą zgadzam - jeśli chodzi o olej w dolocie :cool1:

do tego dodać (gdzieś ) jakiś wyciek i tyle mu uciekło tej oliwy

jaki wyciek ? przy takiej ilości (0,7 l na 10 kkm) to nie żaden wyciek tylko normalne i prawidłowe eksploatacyjne zużywanie oleju przez silnik i u Mariusza wszystko jest OK !

Opublikowano

Dziś rozmawialem na gieldzie w Krakowie z gosciem co regeneruje turbiny na temat tego oleju co jest na dolocie to powiedział że na 80% to odma ale mowił żeby sprawdzć jaszcze jakie cisnienie daje turbo.Jest może ktoś w ok Krakowa Chrzanowa co mógłby mi to sprawdzić.[br]Dopisany: 15 Marzec 2009, 13:13_________________________________________________zauważyłem też że jest olej w rurze dolotowej za inter colerem i jest delikatny luz na ośce turbiny.Obserwuje teraz stan oleju czy nie spada i zobaczymy co dalej

Opublikowano

Luz poprzeczny na oście turbiny może być, gorzej jak jest luz wzdłużny. Ale olej przed turbiną może się wziąć tylko z odmy ... no chyba że zassał olej przez filtr powietrza :decayed: w dolocie panuje podciśnienie i w drugą stronę olej się raczej nie dostanie.

Opublikowano

Jest delikatny luz promieniowy góra dół.

Opublikowano

To nie świadczy o uszkodzeniu turbiny norma jest bodajże 1 mm luzu poprzecznego wzdłużnego nie powinno być w ogóle, ja też mam olej w dolocie i intercoolerze - to normalne !! Chyba że założysz oil catch tank wtedy oleju nie będzie. Turbinę można sprawdzić na vagu. Ew. biało-niebieski dym z wydechu może świadczyć o tym że turbina puszcza olej.

Opublikowano

Co to jest ten oil catch tank gdzie to można kupić ?

Opublikowano

a wystarczyło pisać w dowolnej wyszukiwarce ;( ... nawet naszej forumowej :wallbash:

:szukaj:

Opublikowano

Zaobserwowałem jak auto postoi kilka godzin i go puzniej odpalam to puszcza NIEBIESKIEGO dyma pzry odpalaniu.

Opublikowano

Sprawdź na wysokich obrotach na 4 na piątce .. przegoń gdzieś ostro na trasie i wtedy obserwuj czy dymi.

Opublikowano

Sprawdź na wysokich obrotach na 4 na piątce .. przegoń gdzieś ostro na trasie i wtedy obserwuj czy dymi.

a to że dymi przy odpalaniu to od czego może być ??

Opublikowano

że np woda się skrapla w wydechu ... ostatnio jest wilgotno ... w wydech zbiera się woda która pod wpływem ciepła paruje .. ale to tylko jedna z możliwych przyczyn.

Opublikowano

rano odpalilem go po nocy i poszedł niebieski dym i pochodził okolo 10 sek i przestało dopiero za jakiś czas idzie para jak sie zacznie grzać silnik.tak to ja zaobserwowałem[br]Dopisany: 23 Marzec 2009, 10:29_________________________________________________Dzwoniłem dziś do speca od DIZLI i powiedział mi że jak przy odpalaniu idzie niebieski dym to mogą to być uszczelniacze bo mówił że turbo jak puszcza olej to podczas jazdy powinien kopcić na niebiesko ale najlepiej to trzeba podjechać do dobrego fachowca i żeby wszystko posprawdzał i będzie wtedy wiadomo musze jeszcze sprawdzić jaki idzie dym z rury podczas jazdy tak jak kolega mi wcześniej napisał..[br]Dopisany: 23 Marzec 2009, 11:42_________________________________________________a np uszczelniacze zaworów mają jakis wplyw na kopcenie na niebiesko ????[br]Dopisany: 25 Marzec 2009, 00:41_________________________________________________Zrobiłem test wypiąłem węża odmy z zimnego dolotu puściłem go do butelki otwór zaślepiłem wyczyściłem turbo na dolocie z oleju i tego węża zimnego dolotu też wyczyściłem z oleju pojeździłem parę dni i olej jest dalej na zimnym dolocie turbo nawet jak odma była niepodpięta co może być czy turbo do wymiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...