Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Przy jakich obrotach zmiana biegu vs. przy jakich prędkościach zmiana biegu ?


TOOL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ja zmieniam biegi , niezaleznie z którego na który przy ok 2000tys/min przy spokojnej jezdzie i ekonomicznej są to prędkości :

z 2 na 3 ok 35km

z 3 na 4 ok 50km

z 4 na 5 ok 70km

oczywiscie przy wyprzedzaniu sytuacja sie zmienia , jeśli jadę w granicach 60/70km/h - 100/110km/h to zapinam mu 3 , ponizej 60km/h jesli ma to byc bardzo dynamiczne wyprzedzanie to wrzucam 2

a tak przy okazji , przy jakich obrotach macie odciecie w swoich Adikach ??? ja przy 6,5tys/min - skala do 8tys

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wrzucam wyższy bieg pomiędzy 2,5- 3 tys obr., wtedy auto rozpędza sie dość dynamicznie i wydaje mi sie ze jest to bardziej ekonomiczne niz powolne rozpędzanie i wbijanie wyższego biegu przy 2 tys. Przy równej jeździe raczej nie schodze poniżej 2 tys obr. W moim silniku najwiekszy moment zaczyna sie niewiele powyzej 3 tys obr, wiec jadac np 110/h redukuje przy wyprzedzaniu tylko do 4 bo wydaje mi sie ze przy tej predkosci na 3 wcale lepiej nie ciągnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jedynka tylko do ruszenia, generalnie zmieniam biegi w mieście przy około 2000obr/min, max moment obr jest od 1500obr/min więc w razie co gaz i auto się od razu zbiera. natomiast na trasie jak wyprzedzam to 3 bieg i ciagnie do 150-160km/h, 4 - do 200km/h, no chyba że wyprzedzam jedno auto to wtedy od razu po skończonym manewrze, nie wyprzedam na 5 czy 6 bo nigdy nie wiesz co się na drodze wydarzy i kiedy potrzebna Ci będzie moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie sprawdzić u siebie ile macie na obrotomierzu na 1 biegu przy prędkości 20km/h

Moje auto na 1 biegu dochodzi do 20km/h przy 2300 obrotach.

Mam wrażenie że trochę za dużo bo silnik jest trochę jakby głośny w takiej sytuacji.

Jaki jest maksymalny moment obrotowy dla silników ADR?[br]Dopisany: 23 Kwiecień 2009, 13:52_________________________________________________może jeszcze dodam że mam drugie auto corse B z silnikiem 1.0 Ecotec i jakbym mógł to bym wsadził ten silniczek do audi taka jest różnica w pracy silnika

wiem że autka są gabatowo/masowo i silnikowo różne ale biorę pod uwagę ich dopasowanie do auta i moc slnika do całego auta

wychodzi na to że gdyby postawić je na ćwierć mili oba byłyby na mecie w tym samym momencie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wujas w A3 1.9 TDI 110km z piątki nieraz na trójkę zrzuca :naughty:

A tak to jak z nim nieraz jeżdżę to jak delikatnie to do 2tys.obr a jak na agresor to nawet do 4 tys :naughty:[br]Dopisany: 24 Kwiecień 2009, 21:11_________________________________________________

Witam

Ja zmieniam biegi , niezaleznie z którego na który przy ok 2000tys/min przy spokojnej jezdzie i ekonomicznej są to prędkości :

z 2 na 3 ok 35km

z 3 na 4 ok 50km

z 4 na 5 ok 70km

oczywiscie przy wyprzedzaniu sytuacja sie zmienia , jeśli jadę w granicach 60/70km/h - 100/110km/h to zapinam mu 3 , ponizej 60km/h jesli ma to byc bardzo dynamiczne wyprzedzanie to wrzucam 2

a tak przy okazji , przy jakich obrotach macie odciecie w swoich Adikach ??? ja przy 6,5tys/min - skala do 8tys

Pozdrawiam

Kolego ty zmieniasz biegi tak wcześnie bo twoje 2.8 pali przy agresywnej jeździe w mieście to nawet może i do 15l około (tak mi się wydaje)[br]Dopisany: 24 Kwiecień 2009, 21:13_________________________________________________

Możecie sprawdzić u siebie ile macie na obrotomierzu na 1 biegu przy prędkości 20km/h

Moje auto na 1 biegu dochodzi do 20km/h przy 2300 obrotach.

Mam wrażenie że trochę za dużo bo silnik jest trochę jakby głośny w takiej sytuacji.

Jaki jest maksymalny moment obrotowy dla silników ADR?[br]Dopisany: 23 Kwiecień 2009, 13:52_________________________________________________może jeszcze dodam że mam drugie auto corse B z silnikiem 1.0 Ecotec i jakbym mógł to bym wsadził ten silniczek do audi taka jest różnica w pracy silnika

wiem że autka są gabatowo/masowo i silnikowo różne ale biorę pod uwagę ich dopasowanie do auta i moc slnika do całego auta

wychodzi na to że gdyby postawić je na ćwierć mili oba byłyby na mecie w tym samym momencie

Kolego co ty mówisz ..... To twoje A4 chyba trochę koników już straciło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Panowie, ja czytam i nie wierze! Myslicie, ze po co fabryka wyskalowala wam licznik obrotow? Po co odcinka jest przy 7k obrotow? Po to , zeby krecic Niunie!

Ja jedynki uzywam tylko do 3k ( bo zbyt latwo zrywa... )

Dwojka to juz nagminie pod 4k-5k a przy ostrym wyprzedaniu to nawet 6,3k

Trzy najczesciej do 4, ale tez nie rzadko i do 5,5 dolece

Cztery tylko na chwile bo prawie tego biegu nie uzywam, chyba, ze przyspieszam na autostradzie

5 uzywam dopiero jak osiagne predkosc podrozowania. W zaleznosci od tego gdzie jade, przy 100 albo przy 180

Jest jedna zasada, nie przyspieszam i nie hamuje silnikiem na 5-ym biegu....

To wszystko na silniku rozgrzanym do 90 stopni, jak jest zimny to zamulam jak emeryt

I teraz niespodzianka... od wymiany nie lyknal mi grama oleju. Zrobilem juz 7k.... chyba musze go mocniej krecic! :D

Pozdrawiam!

P.S. Redukcji przy 100 km/h na drugi bieg nawet nie poczujesz.... kwestia opanowania ruchow!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ty zmieniasz biegi tak wcześnie bo twoje 2.8 pali przy agresywnej jeździe w mieście to nawet może i do 15l około (tak mi się wydaje)
Ja wrzucam wyższy bieg pomiędzy 2,5- 3 tys obr., wtedy auto rozpędza sie dość dynamicznie i wydaje mi sie ze jest to bardziej ekonomiczne niz powolne rozpędzanie i wbijanie wyższego biegu przy 2 tys.

Wszytsko to fakt , ze jak go krece to 15L spokojnie lyka , albo i wiecej (nie mam komp pokladowego , wiec sie tylko domyslec moge) . Ale nie zgodze sie ze zmiana przy ok 2-2,2tys to powolne rozpedzanie samochodu - raczej patrzac w lusterko , wiekszosc zostaje z tylu , to ze sobie szybko wrzucam wyzszy bieg to nie znaczy ze zamulam i wolno sie rozpedzam , poprostu niema takie potrzeby go krecic (zawsze :naughty:) tak wysoko - wtedy pali mi max 10L/100km , oczywiscie od czasu do czasu sobie go pociagne do 6tys.wszytstko wzgledy ekonomiczne - jest $$ na paliwo to sobie pozwalam , a jak sie zdazy ze pod koniec miesiaca brakuje to go oszczedzam - czysta matematyka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam zawsze swojego oszczędzam maks to 3 tys, ale przeważnie zmieniam (jak jest zimny) przy 2 tys a jak sie rozgrzeje to ok 2500 tys (wielkości orientacyjne bo zmieniam po słuchu). Ale jak szatan podkorci to przeciągne go na wyprzedaniu do 4 tys, ale sporadycznie.[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2009, 14:34_________________________________________________Taki system miałem w Audi 100 z 86 roku i milion przekręciła już i nadal odpala i śmiga. Olej starcza spokojnie od wymiany do wymiany ok 0,5 litra wpieprzy na 15 tys (15W-40 Mobil). Także myślę że jak tym tak będę śmigał to też pojeździ kilka latek.[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2009, 14:36_________________________________________________A wytryski są jedynie do wymiany bo na wyższych obrotach kopci na czarno (mowa o Audi 100)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnika benzynowego nie wykręca się ponad 4k RPM na codzień, oczywiście mowa o jednostach z odcięciem przy 6-7k. O ile ktoś dba o silnik. Oczywiście można pałować do końca za każdym razem, ale wtedy 1.8 zaczyna palić ponad 15l po mieście i do tego koszmarne ilości oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnika benzynowego nie wykręca się ponad 4k RPM na codzień, oczywiście mowa o jednostach z odcięciem przy 6-7k. O ile ktoś dba o silnik. Oczywiście można pałować do końca za każdym razem, ale wtedy 1.8 zaczyna palić ponad 15l po mieście i do tego koszmarne ilości oleju.

Kolego a skad taka informacja? Bo ja swojego nagminnie wkrecam powyzej 4k RPM, oleju mi nie bierze wcale ( 216kkm na blacie, ale na bank byl krecony, olej 10W40 ) a w miescie pali mi 13-14L o.O

A o silnik dbam jak o nic innego :D Sugerujesz, ze scos robie nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnika benzynowego nie wykręca się ponad 4k RPM na codzień, oczywiście mowa o jednostach z odcięciem przy 6-7k. O ile ktoś dba o silnik. Oczywiście można pałować do końca za każdym razem, ale wtedy 1.8 zaczyna palić ponad 15l po mieście i do tego koszmarne ilości oleju.

Kolego a skad taka informacja? Bo ja swojego nagminnie wkrecam powyzej 4k RPM, oleju mi nie bierze wcale ( 216kkm na blacie, ale na bank byl krecony, olej 10W40 ) a w miescie pali mi 13-14L o.O

A o silnik dbam jak o nic innego :D Sugerujesz, ze scos robie nie tak?

On ma 1.6 to zanim wkręci go na obroty to z nudów zmieni bieg :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ma 1.6 to zanim wkręci go na obroty to z nudów zmieni bieg :polew: :polew: :polew:

Może i 1.6, ale pewnie żwawszy od 1.8 na podtlenku :polew:[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2009, 21:06_________________________________________________

Kolego a skad taka informacja? Bo ja swojego nagminnie wkrecam powyzej 4k RPM, oleju mi nie bierze wcale ( 216kkm na blacie, ale na bank byl krecony, olej 10W40 ) a w miescie pali mi 13-14L o.O

A o silnik dbam jak o nic innego :D Sugerujesz, ze scos robie nie tak?

Ja nie mówię o jeździe >4k przy przyspieszaniu, tylko o ustalonej prędkości obrotowej. Olej 10W40 nie działa dobrze na Twoją turbinkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ma 1.6 to zanim wkręci go na obroty to z nudów zmieni bieg :polew: :polew: :polew:

Może i 1.6, ale pewnie żwawszy od 1.8 na podtlenku :polew:[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2009, 21:06_________________________________________________

Kolego a skad taka informacja? Bo ja swojego nagminnie wkrecam powyzej 4k RPM, oleju mi nie bierze wcale ( 216kkm na blacie, ale na bank byl krecony, olej 10W40 ) a w miescie pali mi 13-14L o.O

A o silnik dbam jak o nic innego :D Sugerujesz, ze scos robie nie tak?

Ja nie mówię o jeździe >4k przy przyspieszaniu, tylko o ustalonej prędkości obrotowej. Olej 10W40 nie działa dobrze na Twoją turbinkę.

Tak powiadasz? A jakie masz doswiadczenie w uturbionych silnikach? Bo powiem szczerze, ze ja mam male.. .zrobilem tym samochodem tylko 75k km, ( a moze 80? :mysli: ) rozbieralem turbine i silnik tylko 6 razy wiec pewnie mu sie dobrze nie przyjrzalem... wszystko bylo ok, zero nagaru itd... zdrowszy niz ja! No tak, ale to pewnie kwestia mojej niewiedzy...

Tak powaznie to koncze moja aktywnosc w tym watku... rozpoczal go uzytkownik ADR i niepotrzebnie sie wtracilem ale nie moglem czytac co niektórych wypowiedzi... np Twojej, kolego Yelo!

Jak przeczytasz ze zrozumieniem moje wypowiedzi to zobaczysz, ze ja twierdze, ze krecenie silnika mu nie szkodzi. To wiem z doswiadczenia... nie napisalem natomiast, ze zamulanie szkodzi bo tego nigdy nie sprawdzilem a nie wypowiadam sie w tematach o ktorych nie mam pojecia... teraz przeczytaj swoje wypowiedzi

Pozdrawiam! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom oleju, przejedź sobie 500km przy 6kRPM non-stop i sprawdź poziom oleju ponownie.

Jeżeli twierdzisz, że olej 10W40 jest odpowiedni do silnika z T, to ja powinienem na mineralu jeździć...

Cóż takiego napisałem strasznego? Że jeżdżenie non-stop do odcięcia przyśpiesza zużycie silnika? No tak, przecież to wydłuża jego żywotność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale teraz kolego popadasz w skrajnosci... jak ja bede robil test uzywajac silnika non stop przy obrotach 6k RPM to Ty jezdzij tylko do 1,5k .... pewnie w moim przypadku lyknie troche oleju, ciekawe co sie stanie w odwrotnym :mysli:

Widzisz, samochodu z salonu nie bralem, wiec uzywam takiego oleju jak byl wlany... jezeli mam wybierac miedzy 5Wx a 10Wx do turbiny to odpowiedz jest jedna. Jednak jezeli mam w perspektywie przejscie z 10W na 5W to pozostaje przy 10W... uwierz, ze nie wplywa on bardzo negatywnie na silnik jezeli tylko uzytkuje sie go w odpowiedni sposob. Np czas grzania/studzenia turba jest adekwatnie dluzszy itd itp.

Tak czy inaczej, dajemy ostro OT wiec jezeli chcesz kontynuowac te zajmujaca dyskusje to czekam na PM-a! :good:

Pozdrawiam! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu taki szlam i nagar ujrzałem po rozebraniu escorta ale była to wina wymiany oleju przez poprzedniego własciciela co 30 000km po wymyciu i oczyszczeniu zalałem minerałem po następnej wymianie olej był czysty silnik wewnątrz też sprawdzone ponieważ robiłem wymianę popychaczy zaworowych.

Czytam tu wypowiedzi o silniku 1.6 jaki to muł itd ale nie każdy potrzebuje rakietę a ogólnie jeżdzę 1.6 i niezle lata :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu taki szlam i nagar ujrzałem po rozebraniu escorta ale była to wina wymiany oleju przez poprzedniego własciciela co 30 000km po wymyciu i oczyszczeniu zalałem minerałem po następnej wymianie olej był czysty silnik wewnątrz też sprawdzone ponieważ robiłem wymianę popychaczy zaworowych.

Czytam tu wypowiedzi o silniku 1.6 jaki to muł itd ale nie każdy potrzebuje rakietę a ogólnie jeżdzę 1.6 i niezle lata :wink4:

Człowiek zawsze się przyzwyczaja do tego co ma a później zawsze mu mało. Ja kiedys jeździłem polonezem przesiadłem się na Audi 100 (na początku było fajnie komforcik inne przyśpieszenie itp), ale później zaczęło brakowac mocy, teraz mam A4 90 KM i Passka 130 KM. I jak wsiadłem do passka za pierwszym razem, rakieta, a teraz to normalka i już mi mocy nie wystarcza, przydało by się ze 20 więcej, ale tak to już jest.

[br]Dopisany: 27 Kwiecień 2009, 12:11_________________________________________________Ja bym brał tego którym by mi się fajnie jeździło, dlatego ja wybieram przeważnie A4 90KM, bo jakoś tak się płynniej jedzie niż passatem.

Cały cas przyśpieszanie na full i ostre hamowanie to nie dla mnie. Ja wolę wolniej przyśpieszać i hamować wtedy jazda jest taka płynniejsza i przyjemniejsza zarówno dla mnie jak i dla pasażerów. Nie wiem jak jest w 1.8T ale podejrzewam że jak to benzyna delikatne przyciśnięcie gazu powoduje odrazu wgniecenie w siedzenia, a w dieselku dopiero jak się wciśnie do oporu (ma większą torerancję, nie jest tak wrażliwy na gaz jak benzyny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie moim zdaniem ADRka tak sie kreci do ok.+/- 3.5 tys. obrotow i zmiana biegu przy normalnej jezdzie ?A 5 bieg mozna juz wrzucic przy 70km/h jest bardzo elastyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ma 1.6 to zanim wkręci go na obroty to z nudów zmieni bieg :polew: :polew: :polew:

Może i 1.6, ale pewnie żwawszy od 1.8 na podtlenku :polew:[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2009, 21:06_________________________________________________

Kolego a skad taka informacja? Bo ja swojego nagminnie wkrecam powyzej 4k RPM, oleju mi nie bierze wcale ( 216kkm na blacie, ale na bank byl krecony, olej 10W40 ) a w miescie pali mi 13-14L o.O

A o silnik dbam jak o nic innego :D Sugerujesz, ze scos robie nie tak?

Ja nie mówię o jeździe >4k przy przyspieszaniu, tylko o ustalonej prędkości obrotowej. Olej 10W40 nie działa dobrze na Twoją turbinkę.

Chętnie bym się z tobą ścignął ale nie widzę sensu bo i tak przegrasz :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...