Jump to content
0
adipl1

2.0 TFSI BWA po szybkiej jezdzie kontrolka oleju

Recommended Posts

Witam  mam maly problem kupilem A4 B7  2.0 TFSI BWA 200KM quattro avant i walcze od dwoch tygodni z zapalajaca sie kontrolka smarowania. Mechanik juz sprawdzil pompe olejowa , nowy czujnik cisnienia oleju,instalacja do czujnika sprawdzona,  na manometrze podpietym do miejsca czujnika na cieplym silniku na wolnych obrotach 1,2 bara w czasie jazdy 3,5 bara , odma wymieniona , silnik byl wyjety sprawdzone panewki ok, walki rozrzadu ok, wariator ok , wymieniony rozrzad wraz z lancuszkiem laczacym walki. Mimo to po przadnym wcisnieciu gazu taki sprint do 0-120 km/h i zwolnienie i tak dwa razy na dobrze rozgrzanym silniku alarm braku smarowania !!! czasami znika po kilkunastu sekundach a czasami trzeba silnik wylaczyc i wlaczyc. Co jeszcze zaobserwowalem na cieplym silniku podczas normalnego rozpedzania daje sie slyszec ciche grzechotanie w niskiej fazie obrotow. Juz zabraklo mi pomyslow na to co dalej robic moze ktos ma jakis pomysl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego adipl1

Rozumiem, że oprócz pompy oleju i ww. komponentów sprawdziłeś też stan miski i smoka oleju?

Na jakim oleju auto wcześniej jeździło ?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czesc nie jestem w stanie powiedziec na jakim oleju jezdzilo auto smok wyczyszczony i sprawdzony, miska nie bardzo rozumiem ale jest cala jesli o to chodzi. Olej przez naprawy dwa razy wymieniony mechanik zalal Castrol 5W40 twierdzi ze taki powinien byc, aha jeszce byl uszkodzony zaworek w podstawie filtra ale to tez zostalo wymienione juz jakis czas temu. Dzieki za odpowiedz i moze Masz jakies pmysly co dalej z tym fantem robic?

Pozdrawiam

Edited by adipl1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Specyfikacja oleju jak najbardziej na plus👍

Odnośnie miski miałem na myśli czy nie jest zawalona syfem. Zakładam, że mechanicy ją czyścili.

Wiesz tfsi ma wąskie kanały olejowe. Zakładam, że twoi spece rozbierali motor i czyścili co się da.

Pompa piszesz sprawna i czyszczona.

Objawy wskazują jakby góra motoru nie dostawała ciśnienia oleju. 

Kluczową kwestia: 

Mierzyliście ciśnienie oleju ?

Jeśli nie to koniecznie to zróbcie.

Niestety zdarzało się i to nie rzadko, że pompy oleju na wałkach wyrównoważajacych w tfsi potrafiły nagle stanąć.

Na pewno w dużej mierze zabijały je wymiany oleju long life.

Koniecznie sprawdźcie ciśnienie oleju,

Powodzenia,

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie jesli pompa stanie to juz nie ruszy prawda? Az do wymiany czy staje i rusza ponownie? Wszystko bylo rozebrane i czyszczone panewki i wal mierzyli cisnienia mierzone na czujniku manometrem jak pisalem wyzej na wolnych obrotach 1,2 w czasie jazdy 3,5 bara silnik rozgrzany. Sytuacja dziwna alarm sie pojawia tylko po ostrej jezdzie ??????? na jakis czs i znika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3,5 bara to maksymalne ciśnienie przy jakich obrotach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem musze zapytac mechanika odpowiem jutro 

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam inny głupi pomysł.

Zlej ten Castrol i zalej czymś z wyższej półki Motul/Millers/Ravenol/LM w specyfikacji 5W40, a nawet 5W50 jak lubisz pałować i daj znać jaka sytuacja. :ph34r:


brazzers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...