adipl1 Opublikowano 11 Lipca 2019 Opublikowano 11 Lipca 2019 Witam mam maly problem kupilem A4 B7 2.0 TFSI BWA 200KM quattro avant i walcze od dwoch tygodni z zapalajaca sie kontrolka smarowania. Mechanik juz sprawdzil pompe olejowa , nowy czujnik cisnienia oleju,instalacja do czujnika sprawdzona, na manometrze podpietym do miejsca czujnika na cieplym silniku na wolnych obrotach 1,2 bara w czasie jazdy 3,5 bara , odma wymieniona , silnik byl wyjety sprawdzone panewki ok, walki rozrzadu ok, wariator ok , wymieniony rozrzad wraz z lancuszkiem laczacym walki. Mimo to po przadnym wcisnieciu gazu taki sprint do 0-120 km/h i zwolnienie i tak dwa razy na dobrze rozgrzanym silniku alarm braku smarowania !!! czasami znika po kilkunastu sekundach a czasami trzeba silnik wylaczyc i wlaczyc. Co jeszcze zaobserwowalem na cieplym silniku podczas normalnego rozpedzania daje sie slyszec ciche grzechotanie w niskiej fazie obrotow. Juz zabraklo mi pomyslow na to co dalej robic moze ktos ma jakis pomysl?
black4 Opublikowano 11 Lipca 2019 Opublikowano 11 Lipca 2019 Kolego adipl1 Rozumiem, że oprócz pompy oleju i ww. komponentów sprawdziłeś też stan miski i smoka oleju? Na jakim oleju auto wcześniej jeździło ? Pozdrawiam
adipl1 Opublikowano 11 Lipca 2019 Autor Opublikowano 11 Lipca 2019 (edytowane) Czesc nie jestem w stanie powiedziec na jakim oleju jezdzilo auto smok wyczyszczony i sprawdzony, miska nie bardzo rozumiem ale jest cala jesli o to chodzi. Olej przez naprawy dwa razy wymieniony mechanik zalal Castrol 5W40 twierdzi ze taki powinien byc, aha jeszce byl uszkodzony zaworek w podstawie filtra ale to tez zostalo wymienione juz jakis czas temu. Dzieki za odpowiedz i moze Masz jakies pmysly co dalej z tym fantem robic? Pozdrawiam Edytowane 11 Lipca 2019 przez adipl1
black4 Opublikowano 11 Lipca 2019 Opublikowano 11 Lipca 2019 Hey, Specyfikacja oleju jak najbardziej na plus? Odnośnie miski miałem na myśli czy nie jest zawalona syfem. Zakładam, że mechanicy ją czyścili. Wiesz tfsi ma wąskie kanały olejowe. Zakładam, że twoi spece rozbierali motor i czyścili co się da. Pompa piszesz sprawna i czyszczona. Objawy wskazują jakby góra motoru nie dostawała ciśnienia oleju. Kluczową kwestia: Mierzyliście ciśnienie oleju ? Jeśli nie to koniecznie to zróbcie. Niestety zdarzało się i to nie rzadko, że pompy oleju na wałkach wyrównoważajacych w tfsi potrafiły nagle stanąć. Na pewno w dużej mierze zabijały je wymiany oleju long life. Koniecznie sprawdźcie ciśnienie oleju, Powodzenia, Pozdrawiam
adipl1 Opublikowano 11 Lipca 2019 Autor Opublikowano 11 Lipca 2019 Mam pytanie jesli pompa stanie to juz nie ruszy prawda? Az do wymiany czy staje i rusza ponownie? Wszystko bylo rozebrane i czyszczone panewki i wal mierzyli cisnienia mierzone na czujniku manometrem jak pisalem wyzej na wolnych obrotach 1,2 w czasie jazdy 3,5 bara silnik rozgrzany. Sytuacja dziwna alarm sie pojawia tylko po ostrej jezdzie ??????? na jakis czs i znika.
przem8 Opublikowano 11 Lipca 2019 Opublikowano 11 Lipca 2019 3,5 bara to maksymalne ciśnienie przy jakich obrotach?
adipl1 Opublikowano 11 Lipca 2019 Autor Opublikowano 11 Lipca 2019 Nie wiem musze zapytac mechanika odpowiem jutro pozdrawiam
afroo. Opublikowano 12 Lipca 2019 Opublikowano 12 Lipca 2019 Ja mam inny głupi pomysł. Zlej ten Castrol i zalej czymś z wyższej półki Motul/Millers/Ravenol/LM w specyfikacji 5W40, a nawet 5W50 jak lubisz pałować i daj znać jaka sytuacja.
lednom Opublikowano 2 Listopada 2022 Opublikowano 2 Listopada 2022 Cześć co pomogło możesz się podzielić informacjami.
michal.info Opublikowano 29 Grudnia 2022 Opublikowano 29 Grudnia 2022 Wi W dniu 11.07.2019 o 18:15, adipl1 napisał(a): Witam mam maly problem kupilem A4 B7 2.0 TFSI BWA 200KM quattro avant i walcze od dwoch tygodni z zapalajaca sie kontrolka smarowania. Mechanik juz sprawdzil pompe olejowa , nowy czujnik cisnienia oleju,instalacja do czujnika sprawdzona, na manometrze podpietym do miejsca czujnika na cieplym silniku na wolnych obrotach 1,2 bara w czasie jazdy 3,5 bara , odma wymieniona , silnik byl wyjety sprawdzone panewki ok, walki rozrzadu ok, wariator ok , wymieniony rozrzad wraz z lancuszkiem laczacym walki. Mimo to po przadnym wcisnieciu gazu taki sprint do 0-120 km/h i zwolnienie i tak dwa razy na dobrze rozgrzanym silniku alarm braku smarowania !!! czasami znika po kilkunastu sekundach a czasami trzeba silnik wylaczyc i wlaczyc. Co jeszcze zaobserwowalem na cieplym silniku podczas normalnego rozpedzania daje sie slyszec ciche grzechotanie w niskiej fazie obrotow. Juz zabraklo mi pomyslow na to co dalej robic moze ktos ma jakis pomysl? Witam, podobny problem...czy udało Ci się rozwiązać problem?
krzychuG Opublikowano 29 Grudnia 2022 Opublikowano 29 Grudnia 2022 Jak pompa oleju jeszcze orginalna to pewnie powstał luz na łożach wałków balansowych.Napisz co sprawdzałeś i jak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się