Matek_Bez_Gatek Opublikowano 13 Lipca 2019 Opublikowano 13 Lipca 2019 (edytowane) Cześć Wszystkim, na wstępie zaznaczę, że jest to mój pierwszy temat na forum Muszę przedstawić w szczegółach historię klimy od momentu zakupu samochodu (8 miesięcy temu), żeby nic nie pominąć. Może coś mi umknęło. Kupując auto widziałem, że kompresor jest rozcieknięty (zielono wszędzie). W grudniu 2018 był robiony rozrząd, a przy okazji klima - nowy kompresor, skraplacz, osuszacz, jeden przewód (był uszkodzony) oraz wykonane płukanie układu. Klima nabita, w zimę, normalnie odparowywały szyby i wydawało się wszystko OK do momentu, aż przyszło lato i temperatury +25°C w górę. Klima po prostu bardzo słabo chłodziła. Pojechałem ją dobić (zakład zajmuje się tylko nabijaniem, a nie diagnostyką), okazało się, że brakuje 160g czynnika. Test podciśnienia na maszynce wykazał, że układ jest szczelny - chłodzenie bez zmian. Po przeczytaniu kilku tematów na necie, z naszego forum również, postanowiłem wymienić dławik (kapilarę). Tydzień później pojechałem do tego samego zakładu. Ten sam zakład co poprzednio mi nabijał, wymieniony dławik, test szczelności OK, ale znów trzeba było uzupełnić ok. 30g czynnika (pracownik mówił, że to może być błąd maszynki). Po tym zabiegu - chłodzenie bez zmian. Dwa tygodnie później pojechałem do zakładu gdzie mi wymieniali kompresor, żeby coś ogarnęli. Znowu nabijanie klimy, tym razem brakowało 180g. Test szczelności na podciśnieniu OK. Dodatkowo gość nabił układ gazem (chyba powietrzem) pod ciśnieniem 8,5 bar. Po 40 minutach nic nie zeszło, wniosek - szczelne. Nabicie - efekt ten sam. Rozwiązania brak. Usłyszałem tylko od mechanika, że powinienem sprawdzić współczynnik wypełnienia sygnału sterującego zaworem na sprężarce (myślę, że chodzi o N280 MVB001/2), czy to co VAG pokazuje jest zgodne z tym co idzie na zawór. Czy da się to jakoś "domowo" zrobić, np. multimetrem? Druga sprawa to może trzeba nabić azotem na wyższe ciśnienie (np. 25bar) i zostawić na 24h lub dłużej? W codziennym użytkowaniu wygląda to tak, że gdy na zewnątrz jest 25-30°C, auto się nagrzeje, a ja mam ustawione 20°C na panelu to choćbym jechał samochodem z godzinę to nawiew chodzi na maxa. Praktycznie zawsze wyje na najwyższych obrotach, a temperatura wewnątrz samochodu zbytnio się nie obniża. Przy bardzo dużej temperaturze otoczenia (~30°C lub więcej) zdarzyło się kilka razy, że nawiew się nagle wyłączył, panel dalej wszystko wyświetlał, tylko siła nawiewu spadła do zera, po czym wrócił do normy. Z tego co wiem temperatura na parowniku powinna wynosić 2-10°C, czas do osiągnięcia tej temperatury to myślę max 2 min. Dane z VAG'a z 11.07.2019 - temperatura na wyświetlaczu 24,5°C. Temperatura na parowniku po ok 15 min spadła z 18°C po odpaleniu do 14°C. Dodatkowo widać różnicę temp. na kratkach lewa/prawa: Podsumowując: W układzie mam nowy kompresor, skraplacz, osuszacz, dławik, jeden przewód (nie wiem który). Ciśnienie w układzie MVB001/4 wahało się w granicach 6-12 bar. Rurki zimne/ciepłe tak jak mają być: HP do dławika jest ciepła, później wchodząc do kabiny jest zimna, wychodząca LP - zimna. Obie nie są oszronione. Sprawdzałem klapy i robiłem adaptację - wszystkie silniki chodzą. Tematy, którymi się posiłkowałem: https://a4-klub.pl/topic/324369-osuszacz-dławik-kompletny-spis-części/ https://a4-klub.pl/topic/80139-klima-z-jednej-strony-grzeje-z-drugiej-chłodzi-adaptacja-siłowników-klap/ https://a4-klub.pl/topic/397433-klimatyzacja-diagnostyka-i-interpretacja-bloków-pomiarowych/ Błagam o pomoc może wpadniecie na coś co mi umknęło. Niżej załączę dane z VAG'a z 13.07.2019, ponieważ mam jakieś problemy z dodaniem screenów. 9_10_11.bmp 9_10_11.bmp 9_10_11.bmp Edytowane 14 Lipca 2019 przez Matek_Bez_Gatek
Matek_Bez_Gatek Opublikowano 13 Lipca 2019 Autor Opublikowano 13 Lipca 2019 Dane z VAG'a z 11.07.2019 - temperatura na wyświetlaczu 24,5°C. Temperatura na parowniku po ok 15 min spadła z 18°C po odpaleniu do 11°C. Dodatkowo widać różnicę temp. na kratkach lewa/prawa: Z kratek w ogóle nie czuć tego charakterystycznego dla klimy chłodu i takiego "zapachu świeżości" Dane z VAG'a z 11.07.2019 - temperatura na wyświetlaczu 24,5°C. Temperatura na parowniku po ok 15 min spadła z 18°C po odpaleniu do 11°C. Dodatkowo widać różnicę temp. na kratkach lewa/prawa: Z kratek w ogóle nie czuć tego charakterystycznego dla klimy chłodu i takiego "zapachu świeżości"
MaTeo85 Opublikowano 14 Lipca 2019 Opublikowano 14 Lipca 2019 na szybko to podpowiem że powinieneś wrócić do zakładu gdzie wymienili Ci kompresor i robili wszystko... w ramach gwarancji pan Józek z warsztatu powinien na własny koszt wszystko zrobić. Oczywiście jeśli masz gwarancję na tę pracę, bo niepokoi mnie że robiłeś to w grudniu 2017, a teraz dopiero byłeś zgłosić problem. Próbę ciśnieniową robi się mieszanką azotu z wodorem lub przynajmniej samym azotem o ciśnieniu ok 8 bar i sprawdza czujnikiem czy nie ma wycieków gazu i na manometrze czy nie ma spadku ciśnienia np. po kilku godzinach. różne warsztaty mają różne metody, niektóre sprawdzają nawet na 20bar z tym że nie gwarantuję że parownik to wytrzyma. Takie ubytki jak u Ciebie w krótkim czasie powinny być wykryte każdą metodą. Czy to ciśnieniową czy UV czy próżnią. Jeśli nie to chyba należy zmienić warsztat. Panów nabijaczy w zakładzie wulkanizacji to raczej bym omijał szerokim łukiem bo po za klikaniem w guziki na maszynie nie wiele mają pojęcia co robią i jakie tam zachodzą zjawiska w układzie klimy. zobacz czy jak ustawisz klime na LO i nawiew na max przez kratki w desce rozdzielczej to czy po np. 5 minutach pracy układu temp parownika spadnie poniżej chociaż 5 stopni jeśli nie to albo kompresor nie pompuje (jeżeli jest odpowiednia ilość czynnika) albo masz za mało czynnika, albo zawór n280 jest niesprawny bo ciśnienie u Ciebie jest prawie jak spoczynkowe przy takiej temperaturze otoczenia.
Matek_Bez_Gatek Opublikowano 14 Lipca 2019 Autor Opublikowano 14 Lipca 2019 Edit: chodziło o 2018: W dniu 13.07.2019 o 22:36, Matek_Bez_Gatek napisał: W grudniu 2018 był robiony rozrząd Tak jak pisałem wyżej, kompresor jest nowy, więc i zawór n280 powinien być... Temperatura na parowniku nie spadła poniżej 11°C nawet po ponad 15 min pracy. Zaraz po nabiciu do pełna układu też nic się nie zmieniało. Pytanie o wartość jaka steruje zaworem n280. Czy to jest prąd ten od 0.3 do 0.65 A? Czy mogę po prostu zmierzyć multimetrem czy ze sterownika faktycznie idą takie wartości? Dodam, że brałem panel klimy z innej B6 i też nic się nie zmieniło. Czy pomiędzy panelem, a sprężarką jest jeszcze jakiś sterownik? Bo z tego co mi się wydaje to nie. Jeśli chodzi o warsztat to nie chce pisać gdzie, ale zajmują się mechaniką i mam wrażenie, że myśleli, że po prostu wymienią kompresor itd., nabiją i szlus. Zima była to nawet nie sprawdzi się, czy wszystko gra...
MaTeo85 Opublikowano 15 Lipca 2019 Opublikowano 15 Lipca 2019 Pomiędzy klimatroniciem a kompresorem nic wiecej nie ma, tylko kable. Zawór sterowany jest metodą PWM, jak chcesz coś sprawdzac to ew. Napięcie ale poczytaj na necie co i jak. W zależności od długości sygnału wartość skuteczna pradu będzie inna, a co za tym idzie wartosc srednia napięcia się zmienia i można to zmierzyć multimetrem.
Matek_Bez_Gatek Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2019 (edytowane) Problem rozwiązany. Założony nowy kompresor okazał się wadliwy i przepuszczał z HP na LP. Generował HP na poziomie 11bar, ale LP było 6-7bar. Edytowane 5 Sierpnia 2019 przez Matek_Bez_Gatek
MAT1000 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 W dniu 5.08.2019 o 21:09, Matek_Bez_Gatek napisał: Problem rozwiązany. Założony nowy kompresor okazał się wadliwy i przepuszczał z HP na LP. Generował HP na poziomie 11bar, ale LP było 6-7bar. Możesz napisać jak to sprawdziłeś i na jakiej podstawie wymienili kompresor, skany z vag ? Jakiej firmy wrzuciłeś kompresor ?
Matek_Bez_Gatek Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Zabawa z tym to była długa historia. W skrócie: Diagnoza postawiona przez mechanika NR1 na podstawie zbyt dużego niskiego ciśnienia (6-7bar) teraz jest ok 1bar. Zbyt mała różnica ciśnień nie pozwala na rozprężenie i wymianę cieplną. Mechanik NR2 (usługa gwarancyjna) nie chciał przyjąć do wiadomości, że to kompresor, bo już go wymienił. Dopiero jak dałem na podmianę mój stary kompresor (który przeciekał) okazało się że tłoczy aż miło. Ostatecznie założony został kompresor regenerowany (bodajże DENSO)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się