Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana czujnika światła stopu


piotrcar

Rekomendowane odpowiedzi

podpowiem ci tylko jedno.zanim wlozysz nowy czujnik wez ten bolec co siedzi w tym czujniku wyciagnij ze srodka tyle ile sie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam już dość tych podmianek...

wymieniłem raz, okazało się, że jakaś wadliwa partia - wymienili w ASO bez problemu, wymieniłem, pojeździłem 3tyg. i dziś wsiadam do auta i po pierwszym naciśnięciu pedału hamulca - dzyń i ESP i ABS zaświeciły...

masakra jakaś...nie mam już pomysłu... raz działa, raz nie działa... jakieś sugestie?

oczywiście na kompie wywala cały czas ten sam błąd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi dzisiaj czujnik stopu wymienił mechanik - jak na razie działa bez zarzutu. Ja ten sam czujnik wkładałem wcześniej, lecz od razu wywalało kontrolkę esp i abs oraz nie miałem świateł stopu. Nie wiem, jak on to zrobił :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co wy widzicie trudnego w wymianie tego czujnika???????????????????jak byscie wszystko dokladnie przeczytali to co napisaelm to byscie nie potrzebowali mechanika......mysle ze jak moje 5 letnie dziecko umialo by czytac to samo by sobie wymienilo ten czujnik.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem zgodnie z instrukcją i problem czujnika się rozwiązał ale zaczęły mi się świecic kontrolki ABS i ESP

-mechanik mi powiedział zeby skrecić koła na maxa w jedną potem w drugą strone i przejechac kilkadziesiąt metrów prosto nie chciało mi sie w to wierzyć ale pomogło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje w tytule dopisać również ze opis dotyczy wymiany czujnika sprzęgła, procedura praktycznie ta sama tylko wyciągamy czujnik obok. Komuś może sie przydać ;)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Właśnie zamierzam wymienić ten czujnik ale mam pytanko jak ściągnąć prawą część tej osłony? zapewne są jeszcze jakieś zaczepy, nie bardzo wiem w którym miejscu a nie chce robić na siłę bym przypadkiem nie musiał się wykosztować na nową osłone :> bede wdzięczny za małe wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam są zaczepy u góry, mnie sie udało odczepić to śrubokrętem bez uszkadzania czegokolwiek, podejrzewam ze najlepiej czymś plastikowym zeby szkód nie narobić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

wczoraj wymieniłem sobie ten czujnik według instrukcji kolegi Piotrcar i bez problemu.. belka stopu się nie zaświeciła ale to była wina kostki.Dodam że łatwo jest go uszkodzić. :kwasny:

W skodzie za ten czujnik zapłaciłem 46pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wymieniłem ten czujnik. Świeciła się cały czas kontrolka od ESP czasami zapalała się od ABS i świece mrygały. Po wymianie wszystko wróciło do normy, nawet nie trzeba było komputerem błędu kasować. Koszt czujnika 41zł + 10-15min roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, odgrzeje kotleta...

dzisiaj wymienialem czujnik stopu ale tak jak poprzednim kolegom zaswiecily mi sie kontrolki esp i abs po wstawieniu nowego...dodatkowo wogole nie swieci mi sie stop na nowym czujniku, a na starym swieci mi sie non stop...z tego co widze to ten stary czujnik ma jakis za krotki bolec i poprostu nie dosiega do pedala...dziwi mnie tylko jak to mozliwe ze teraz nie dosiega kiedy wczesniej bez problemow dzialal...

czy to mozliwe ze nowy czujnik jest uszkodzony fabrycznie czy ja jakos niefachowo go uszkodzilem nie zdajac sobie sprawy nawet z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie z tym jest ciezko bo ten bolec wysuwa sie tylko do momentu kiedy konczy sie ta blokadka..

dzisiaj kupuje drugi czujnik, chyba schrzanilem poprzednie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem przejścia z tym czujnikiem. Za pierwszym razem najpierw odchyliłem pedał i zamontowałem czujnik. Po opuszczeniu pedału i podłączeniu wtyczki dalej świeciły mi się kontrolki ABS i ESP. Okazało się, że tym sposobem montażu sam go sobie zepsułem. Za drugim razem montowałem już przy normalnym położeniu pedała i wszytko jest ok. Po prostu czujnik sam dopasowuję wysuniecie bolca po podłączeniu do wtyczki. I przestroga: pod żadnym pozorem po kupnie czujnika nie można sobie naciskać bolca! Bo możecie od razu jechać po następny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik który zakładał nasz autor, to 1K2 945 511 (poniżej zdjęcie - czarno biały) jest jeszcze z tym mechanizmem, że tak napisze - odblokowuje/odbezpiecza.

pfxgJ.jpg

4188172827_a545eb3265.jpg

Jest to czujnik poprawiony co prawda(druga wersja), który jest jeszcze z wadą, a więc należy uważać by go nie naciskać i obrócić w stelażu mocującym nad pedałem tylko i wyłącznie w prawo (przy montażu). Jakiekolwiek inne czynności narażają go na dewastacje.

Czujnik który ja nabyłem (zdjęcie pierwsze na górze odpowiedzi), nr. 1J0945511A i jest to najnowsza i najbardziej poprawiona wersja. Nie występuje w niej potrzeba uwagi na to by go nie wciskać, nic się nie stanie gdy przy montażu obrócimy go w drugą stronę (zalecany kierunek obrotu przy montażu-prawo) oraz nie posiada on nareszcie żadnego odblokowania/zabezpieczenia (przy przekręcaniu w odpowiednią stronę). Czujnik ten już działa tylko na zasadzie styku (zamykania obwodu) i nic poza tym. Należy tylko przed montażem pamiętać by złapać go za bolec, wyciągnąć max-ymalnie i potem już tylko włożyć na miejsce i dopiero podpiąć wtyczką (4-pin), w przeciwnym razie będzie on działał z opóźnieniem, czyli późno zapalające się światła stopu (gdy wciśniemy pedał dalej niż zawsze, grozi wypadkiem).

Jako ciekawostkę zaznaczę, że ja jeździłem jeszcze na ori, od momentu produkcji (data na naklejce 26.07.01). Działał poprawnie jeszcze, tylko raz na rok wyleciała kontrolka ESP + sporadyczny błąd na VAG.

Pozdrawiam :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Według ETKA 1J0945511A to czujnik do A2 (2000-2005), A3 (1997-2000), A8 (2004-2010), A8Q (2003-2010).

Jak go wstawiłeś do swojego A4 ? Ma takie samo mocowanie jak 1K2945511 RDW ?

Na zdjęciach wyglądają zupełnie inaczej...

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja również jakiś czas temu borykałem się z wyskakującym nagle ESP i ABS. Oczywiście dzięki forum szybko zlokalizowałem usterkę. Nabyłem nowy automat (zielony - ponieważ tych co były już nie produkują) w ASO za 45 PLNów. Wcześniej próbowałem reanimować stary i udało się ale tylko na 2 dni :shocked:.

Z wymianą nie było większych problemów, wypięcie wtyczki, obrót wlewo automatu i mam go w ręku. Montaż w odwrotnej kolejności jednak w końcowej fazie przekręcania automatu by wskoczył na swoje miejsce musiałem użyć sporej siły po czym wskoczył i działa wszystko jak powinno.

Moje spostrzeżenia są takie:

- aby automat prawidłowo działał jeśli po wymianie pali się dalej ESP i ABS dokręć mocniej automat w prawo - napewno nie wskoczył na swoje miejsce

- nie wysówać samemu bolca z nowego automatu gdyż po zamontowaniu i tak wróci na swoją pozycję. Bolec fabrycznie jest ustawiony na właściwą odległość. Automat jest tak skonstruowany, że jak się go instaluje w swoim gnieździe to przekręcając go w prawo automatycznie wysówa bolec do pedału i jednocześnie go blokuje żeby nie zmieniał swojego położenia. I wszystko ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...