Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana czujnika światła stopu


piotrcar

Rekomendowane odpowiedzi

Sorry, że odgrzewam kotleta, ale w mojej B6 mam takowy problem, że CZASEM po hamowaniu światła stopu nie gasną, dopiero ponowne naciśnięcie hamulca i zwolnienie go powoduje ich wygaszenie.
Pytanko się nasuwa, czy może to być blokujący się trzpień czujnika i czy można toto jakoś nasmarować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także wymieniłem owy czujnik świateł stopu ponieważ zapalały mi się kontrolki ESP oraz ABS. na VAgu takze byl bląd wskazujący na ten czujnik. Po wymianie problem ustąpil, tyle że mój czujnik był kwadratowy (trzpień) a nie okrągły, ponoć są wytrzymalsze. Ale tak czy inaczej wymiana to 10-15min mój czujnik kosztował 18zł, a radość z samodzielnej naprawy - bezcenne :)


Sorry, że odgrzewam kotleta, ale w mojej B6 mam takowy problem, że CZASEM po hamowaniu światła stopu nie gasną, dopiero ponowne naciśnięcie hamulca i zwolnienie go powoduje ich wygaszenie.
Pytanko się nasuwa, czy może to być blokujący się trzpień czujnika i czy można toto jakoś nasmarować?

Kolego nie baw sie w smarowanie tylko kup nowy czujnik i bedziesz mial z głowy. Majątek to nie jest, a i tak musisz go wyjac i tak gdybys chcial nawet "nasmarowac". Choc wg mnie gra nie warta swieczki, wymienic i z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, bez żadnego smarowania. Czujnik to czujnik tym bardziej tak ważny jak od świateł stop. Wymieniamy na nowy z ASO i hulamy. Ja właśnie jestem po wymianie, nie ma żadnych dodatkowych zabezpieczeń.

1) Ściągamy boczek od bezpieczników

2) Wykręcamy śrubę którą odsłania boczek

3) Wykręcamy dwie śruby pod osłoną pod kierownicą

4) Demontaż osłony

5) Odłączenie obu wtyczek (sprzęgło i hamulec)

6) 45 stopni w lewo obracamy czujnik (u mnie kolor brązowy) - nie trzeba wciskać pedału hamulca ani innych pierdół

7) Montujemy nowy czujnik czyli wsuwamy (wtyczka będzie po prawej stronie), obracamy o 45 stopni mocno w prawo usłyszymy KLIK

8) Odpalamy silnik i powinno być git, jeśli ESP i ABS się zaświeci przejeżdżamy kilkaset metrów oraz kręcimy na maksa kierownicą w lewo i prawo aby się wszystko zsynchronizowało

Cieszymy się :) i ewentualnie kasujemy błędy w komputerze poprzez kabel

Edytowane przez Gac3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy zapalająca się lampla ESP po przejechaniu 1-20km pali się do wyłaczenia silnika, i co jakis czas zaczyna mrugać lampka świec zarowych i po kilku wciśnieciach hamulca gaśnie, moze bys spowodowane przez ten czujnik? moze ktos wrzucić jeszcze raz fotki jak się tam dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na 98% to jego wina, ona takie cuda potrafi działać.

A żeby się do niego dostać musisz zdjąć ten plastik pod kierownicą, kilka śrubek i musisz się schylić i patrzeć na górę pedału hamulca, będą tam 2 kostki i tam są w/w czujniki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na 98% to jego wina, ona takie cuda potrafi działać.

A żeby się do niego dostać musisz zdjąć ten plastik pod kierownicą, kilka śrubek i musisz się schylić i patrzeć na górę pedału hamulca, będą tam 2 kostki i tam są w/w czujniki ;)

Ok zdemontowałem go by spisac kod, ale mam problem, będzie za kilka dni w salonie audi do odbioru, a nie moge go spowrotem wkręcic, ta zapadka nie chce się ruszyć, czyzby był to "jednorazowego " wkręcenia czujnik?

Mam nowy czujnik 1k2 945 511, jak do prawidłowy wykalibrować i podłączyć/zamontować?

Edytowane przez troudyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalibrować?

ja ten właśnie czujnik wymieniałem (z tym samym nr, który i ty podałeś) włożyłem w miejsce starego - przekręciłem w prawo o jakieś 45°/50° aż usłyszałem jak wskakuje na swoje miejsce - podpiąłem kable - poskładałem wszystko i po ptokach. kontrolki pogasły wszystko działa jak przed wymianą.

Kurtyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalibrować?

ja ten właśnie czujnik wymieniałem (z tym samym nr, który i ty podałeś) włożyłem w miejsce starego - przekręciłem w prawo o jakieś 45°/50° aż usłyszałem jak wskakuje na swoje miejsce - podpiąłem kable - poskładałem wszystko i po ptokach. kontrolki pogasły wszystko działa jak przed wymianą.

Kurtyna

czyli nie trzeba regulować długościa tego wystajacego kołka kiedy pedał ma załapać? bo w tym starym ten kołek co dotykał pedału hamulca dało sie wyciągnać /chować,w tym nie trzeba tego robić , tak? chodzi mi o to by odpowiednio szybko sie światła zapalały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś foto jak to zrobić krok po kroku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja również miałem problem z tym czujnikiem, więc postanowiłem go rozebrać i sprawdzić co sprawia, że raz działa a raz nie. Problemem okazały się zaśniedziałe styki (zobaczycie dokładnie na zdjęciach poniżej). Na tą chwile wszystko wyczyszczone i śmiga aż miło. Sprawdzone na VCDS działanie czujnika oraz wykasowania błędów.

Czujnik sprawdzamy poprzez wejscie w "Select" -> "01-Engine" -> "Meas Blocks - 08" - "Grupa 006": drugie okienko "Break Pedal" w spoczynku wartość powinno być 000, po wciśnięciu pedału hamulca 011. Jeżeli w spoczynku pojawi się 010 to znaczy że musimy się pobawić z czujnikiem :)

Poniżej dwa filmiki na you tube, podczas sprawdzania błędnie działającego czujnika oraz po czyszczeniu:

Zmieńcie sobie na najwyższą jakość.

Błędnie działający czujnik światła stopu / hamulca Audi A4 B6 VAG-COM

https://youtu.be/4VdraUOHze0

Poprawnie działający (po czyszczeniu) czujnik światła stopu / hamulca Audi A4 B6 VAG-COM

https://youtu.be/VC50i0y7m6I

Ja jestem zdania, że jak jest możliwość regeneracji oryginalnej czesci, to wolę ją naprawić aniżeli kupować zamiennik.

Poniżej kilka zdjęć z prac przy regeneracji:

Osadzenie czujnika:

201507061_wanaqnp.jpg

Rodzaj czujnika jaki siedzi u mnie w aucie:

201507061_wanaqnh.jpg

201507061_wanaqnr.jpg

Piny które musimy wyciągnąć:

201507061_wanaqnx.jpg

Po wyciągnięciu wygląda tak:

201507061_wanaqnn.jpg

201507061_wanaqne.jpg

Czyscimy obydwa miejsca zaznaczone na czerwono:

201507061_wanaqwe.jpg

201507061_wanaqnw.jpg

Papier scierny 1200 i staramy sie nie odchylac tych blaszek za mocno:

201507061_wanaqns.jpg

201507061_wanaqna.jpg

Edytowane przez czornykamil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

mam takie objawy ;

po włączeniu zapłonu wyskakuje na fis światła stopu i przekreślona żarówka po zapaleniu auta jest ok światła są gdy wciskam hamulec

stopy się pala ale czasem gdy wciskam hamulec wyskakuje znów ten błąd i gdy puszczam jest ok a stopy ciągle są. (gdy wciskam hamulec po puszczeniu gasną)

wina czujnika?

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz zauważyłem ze gdy błąd się pojawia wraz z wciśnięciem hamulca delikatnie miga prawy stop może to tu jest wina a nie w czujniku dodam ze tylnie pozycje i światła stopu są na diodach wiec nie wiem co by trzeba wymienić w zwykłych wiadomo żarówka a tu :eusathink:


problem naprawiony miałem zware w kostce prawej lampy już jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od pewnego czasu co kilka tygodni może rzadziej przy hamowaniu zapalą się jednocześnie ESP i ABS. Światła stopu działają normalnie. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu gasną.

Pytanie czy to na 100% czujnik stopu (z wątku wynika że tak) czy szukać przyczyny gdzieś indziej i który czujnik kupić 1K2 czy jednak trochę droższy 1J0 z A8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wymieniałem dzisiaj żarówkę pozycji w tylnej lewej lampie po wymianie podczas jazdy zapaliła się kontrolka abs esp i miga kontrolka świec, przestały działać światła stopu, pozostałe działają. Pytanie czy źle dopięta kostka może generować błąd? Mieliście taki przypadek? czy jednak czujnik stopu do wymiany?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wymieniłem czujnik. Za nowy 1K2 945 511 zapłaciłem w ASO w Kielcach 56 zl . Wymiana trwala okoo 10 min.

1. Zdjalem zaslepke bezpiecznikow

2. Odkrecilem chyba 3 srubki

3. Wyjalem pokrywe z pod kierownicy

4. Przekrecilem w lewo brazowy czujnik w lewo o 45*

5 . Wlozylem nowy czujnik mocno przekrecajac w prawo

6. Wpialem wtyke do czujnika

Nie dotykaem padlau chamulca . Nie moglem wpisywac polskich znakow . Operacja udala sie z powodzeniem.

Długo sie nie nacieszyłem. Dziś wymieniłem akumlator na nowy i po pierwszym przekreceniu kluczyka świeci się ESP :( podepne pod komputer i zobaczę co się będzie działo dalej

Edytowane przez albert224
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...