urzyk7890 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Witam wszystkich forumowiczów Od początku stycznia jestem szczęśliwym posiadaczem nowego A4 B9 w avant z silnikiem 2.0 tfsi 150 km z DSG. Samochód użytkuję do dzisiaj przerzedzając 15 000 km. W zeszłym tygodniu zdecydowałem się na modyfikację silnika power boxem. Z racji braku jeszcze u renomowanych tunerów oferty na boxy, postanowiłem skorzystać z usługi profesjonalnej firmy korzystającej jako bazy z boksów Vtech. Cały zabieg rozpoczął się na hamowni - gdzie ku mojemu zdziwieniu moja seryjna A4 pokazała 157 km i uwaga 315 Nm (seria miała być 270Nm)!!! Szczerze wam polecam samo hamowanie samochodu bo może się okazać że macie całkiem sprawna jednostkę bez konieczności, oczywiście o ile nie chcecie, jej modyfikacji. Ja osobiście się na nią zdecydowałem, bo brakowało mi troszkę elastyczności przy wyższych prędkościach autostradowych - i się nie zawiodłem. Sam box jest łatwo demontowany i nie wpływa na utratę gwarancji. Moja modyfikacja została potwierdzona na hamowni następującymi wynikami 186 km i 365 Nm. nie ukrywam że najbardziej zależało mi na Nm gdyż to one odpowiadają za dynamikę przyspieszenia. Cały zakres maksymalnego momentu obrotowego mieści się w obrotach jak daje seria. Już po pierwszej trasie zauważyłem znaczny spadek spalania na autostradzie (przy prędkości do 140 miałem spalanie 6.0 l, (prędkość obrotowa silnika 2000 na 7 przełożeniu). Przed modyfikacją miałem spalanie na poziomie 7 litrów - przy obrotach 2200). Ostatnio poruszam się w mieście, ale z racji wakacji jeżdżę prawie bez korków. Sądzę że jeśli będę poruszał się bez dynamicznych przyspieszeń uda się zmniejszyć spalanie na poziomie 0,5-1 l na 100 km. Przyspieszenie do 100km - jeśli ktoś jest zainteresowany taka informacją oscyluje około 7,5s (seria to ok. 9s) - ciągle uczę się ruszać
Robero321 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Wygląda jak byś się zarejestrował godzinę temu żeby zareklamować urządzenie ?
urzyk7890 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Roberto, nic nie reklamuję (przecież nie wskazuję marki ani firmy w której to robiłem), tylko czytając wątki na tym forum widzę że nie ma takiej wiedzy a sadzę że ktoś już się tym wcześniej interesował. To że jestem świeżym użytkownikiem o niczym nie świadczy
proarnes Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Czegos nie rozumiem, przed boxem miales 140km/h przy 2200 rpm a teraz przy 2000? To box zmienia tez przelozenia skrzyni? 200 rpm roznicy na siodmym biegu to duza roznica predkosci wiec porownanie spalania troche nieporownywalne
Kodzak33 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 5 godzin temu, proarnes napisał: Czegos nie rozumiem, przed boxem miales 140km/h przy 2200 rpm a teraz przy 2000? To box zmienia tez przelozenia skrzyni? 200 rpm roznicy na siodmym biegu to duza roznica predkosci wiec porownanie spalania troche nieporownywalne Jakieś bajki co na mechaniczne przełożenie do mocy ??
dekiel 13 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Opublikowano 8 Sierpnia 2019 20% przyrost mocy , podstawowa i najbardziej popularna modyfikacja programu sterującego ECU więc nie ma czym się podniecać szczerze mówiąc. Osiągi wzrosną minimalnie a spalanie również delikatnie spada. Bonus mocy czy momentu też jest często spotykany w silnikach turbo , przeważnie dieslach z benzynami różnie bywa bo potrafia nie trzymać mocy. To zależy od modelu silnika. Co do do montażu samego BOXa to 'nie dziekuję'.
wampir Opublikowano 18 Września 2019 Opublikowano 18 Września 2019 Ty się lepiej zainteresuj ile tych Nm daje ten box i jak one są poprowadzone w zakresie obrotów oraz ile znosi skrzynia którą masz Bo się okaże, że zrobiłeś super interes jak Ci po gwarancji siądzie. Kolega miał box od vtech to standardowo z dołu dowalone koksu (nagły i mocny pik momentu) na maksa, a góra zdechła. Mówienie, że zależy Ci bardziej na Nm niż na mocy bo to on decyduje o dynamice to takie trochę średnie. Moc to nic innego jak Nm pomnożony przez obroty silnika więc jak jest Nm to jest i moc
czarny69 Opublikowano 19 Września 2019 Opublikowano 19 Września 2019 Gdyby ktoś szukał Boxa, skoro o nich mowa, to mam do sprzedania w fajnej cenie 'środkowy' wariant RaceChipa z regulacją. Ja rezygnuję, bo kończy mi się gwarancja + można już robić program do mojego sterownika.
Oschty Opublikowano 7 Września 2020 Opublikowano 7 Września 2020 Kusi mnie opcja 230KM z tego 35 tfsi
gregor10 Opublikowano 15 Listopada 2020 Opublikowano 15 Listopada 2020 Tak bez problemu można te 220-230KM z tego silnika po sofcie STAGE 1 zrobić. 1
Oschty Opublikowano 26 Listopada 2020 Opublikowano 26 Listopada 2020 pisałem u Ciebie pod filmem z dieslem co podnosiłeś z 150 na 190. Mam 6k przebiegu i czekam.
gregor10 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Opublikowano 4 Grudnia 2020 Odpisałem Ci na zapytanie w poście na kanale Youtube GREGOR10
A5Radek Opublikowano 12 Grudnia 2020 Opublikowano 12 Grudnia 2020 W dniu 15.11.2020 o 19:29, gregor10 napisał: Tak bez problemu można te 220-230KM z tego silnika po sofcie STAGE 1 zrobić. Czy miałeś już może okazję pracować nad takim silnikiem, czy też może to wynika z doświadczeń z wersją 190 (40TFSI) - słyszałem różne opinie co do podobieństwa tych jednostek, ale czekam na opinie z praktyki.
miki62361 Opublikowano 28 Stycznia 2021 Opublikowano 28 Stycznia 2021 W dniu 15.11.2020 o 19:29, gregor10 napisał: Tak bez problemu można te 220-230KM z tego silnika po sofcie STAGE 1 zrobić. A co na to gwarancja? W przypadku awarii silnika, skrzyni, albo nawet przy przeglądach?
black70 Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 Gwarancja przepada, ale zapewne do tego czasu zdążyłeś się już zorientować Dlatego na gwarancji popularne są boxy.
black70 Opublikowano 8 Maja 2021 Opublikowano 8 Maja 2021 (edytowane) Jaki box lepszy do 35 TFSI 2.0 150KM s tronic: JB4 czy DTE? Auto nowe na gwarancji, więc musi to na razie wystarczyć. Czy wyeliminuje to trochę laga, czy trzeba dodatkowo dokupić PEDALBOX? @gregor10? Edytowane 20 Maja 2021 przez black70
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się