Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przegrzewanie się silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Walczę z przegrzewaniem się silnika od dłuższego czasu. Problem zaczął się od lekkich ubytków płynu z tyłu silnika jak poziom płynu spadał sporo po niżej minimum układ się zapowietrzał i auto zaczynało się grzać. Wymieniłem króciec z tyłu silnika i wąż który szedł do nagrzewnicy bo okazało się że plastikowe okucie tego węża pękło a i przy okazji wymieniłem nagrzewnice bo plastikowe króćce od węży popękały. Układ zalałem płynem, odpowietrzyłem i niby wszystko ok temp według czujnika dochodziła do max 95C po czym spadała. I niby wszystko było ok przez jakiś miesiąc ąż do ostatniego weekendu gdzie auto znowu się zagotowało i zrzuciło wąż z króćca za silnikiem. Wypłukałem cały układ wodą ze szlafa, złożyłem cały układ do kupy odpowietrzyłem i się przejechałem. Auto po dosłownie kliku kilometrach zaczęło się znowu grzać. Moje podejrzenia padły na UPG, kupiłem następnego dnia tester Co2 i go zrobiłem okazało się że uszczelka jest ok (płyn nie zmienił kolor). Kolejne podejrzenia padły na termostat bo zawsze jak sprawdzałem dolny wąż od chłodnicy był zimny. Wyciągnąłem termostat zalałem wodą auto i auto przestało się grzać. Zrobiłem trasę 100km i wszystko było ok, wiadomo silnik był mocno nie dogrzany. Dzisiaj kupiłem drugi termostat założyłem go zalałem wodą i moje zdziwienie bo auto znowu zaczyna się grzać. Ręce mi już opadają bo nie wiem gdzie szukać problemu. Dodam że jak auto złapie na postoju koło 90-92C i odkręcę korek od zbiorniczka wywala od razu płyn ze zbiornika, po 5 minutach po zgaszeniu auta można normalnie odkręcić korek. Test na UPG robiłem już 3 razy i za każdym razem wynik taki sam. Wody w oleju nie ma i w drugą stronę też nie ma. Wąż od chłodnicy mam wrażenie że jest cały czas zimny. Termostat włożyłem sprężyną do silnika. Miał ktoś podobne problemy i jest w stanie podpowiedzieć gdzie szukać przyczyn ? 

Pacjent to 1.8t AWT

Opublikowano

A pompa wody się nie ukręciła?

Opublikowano

Teoretycznie jak auto stoi na jałowych obrotach i dodam gazu na 3 tys obrotów to najpierw temp wody spada o jakieś 2 stopnie i potem rośnie, dodatkowo widać ze woda wraca powrotem do zbiornika. Chyba że można jeszcze jakoś inaczej sprawdzić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...