Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co z tym olejem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kilka miechow kupiłem A4 b7 bfb 163. Od 3 lat posiada instalacje gazowa i obecny przebieg ponad 250 tys. Wziąłem się za wymianę oleju,zalalem było około pół bagnetu po około 3,5tys zaczął poziom spadać więc dolalem resztę około 400 ml, ponownie było połowa. Po około 1000 km nic nie pokazywało na bagnecie, kupiłem litr chciałem dolać sprawdzam teraz pokazuje połowę. Może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi? Pozdrawiam

Opublikowano

Nie masz czasem uszkodzonej tej rurki w która bagnet wchodzi ? Ewentualnie źle zamontowaną ? Raczej jak na bagnecie już nic nie pokazuje to kontrolka by Ci się zaświeciła.

Możesz też "spuścić" olej z miski i zobaczyć ile go wyleci, wtedy będziesz miał pewność ile teraz jest w misce.

Opublikowano

Poniżej poziomu na "bagnecie", jest jeszcze dużo oleju. Nie pamiętam dokładnie ile, ale dużo (ze 3 litry). Różnica między stanem MAX i MIN, to (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) niecały 1 litr.

Spuść olej zupełnie. Nalej do stanu 3/4 na "bagnecie", powinno ci wejść, po uruchomieniu silnika i zgaszeniu, około 4,2 litra. 0,8 litra zostaje ci na dolewkę z 5L bańki.

Rurka swoją drogą może być zła. Ale jak masz pół stanu i dolejesz kilka setek, to musi ci się zrobić MAX.

Swoją drogą, doprecyzuj te 1000km, które zrobiłeś. Bo z twojej wypowiedzi wynika, że po 1000km, zeszło więcej oleju, niż po 3,5 tyś. To oczywiście jest możliwe - Autostrada, 160 km/h wzwyż i jak motor masz w nie najlepszym stanie, to mógł ci wypić olej przy wyższej jego temperaturze.

pozdr.

Opublikowano

@EmKw a w jakich warunkach, godzinach i temperaturze oleju sprawdzasz jego poziom? 

Objętość oleju wraz z jego ochładzaniem się spada, rano po nocy na bagnecie zawsze będziesz miał kilka mm mniej niż przy 60 stopniach, kiedy powinno się sprawdzać jego poziom. 

Po jeździe i w pełni dogrzanym oleju, stajesz na równym i czekasz 15-20 minut. Po tym wyciągasz bagnet, wycierasz go i sprawdzasz stan. To najbardziej miarodajny sposób. 

Btw @dayd_4 między min a max u mnie jest jakieś 750 mm, +/- błąd pomiarowy na bagnecie i butelce. 

Opublikowano
8 minut temu, HOLMATRO napisał:

@EmKw a w jakich warunkach, godzinach i temperaturze oleju sprawdzasz jego poziom? 

Objętość oleju wraz z jego ochładzaniem się spada, rano po nocy na bagnecie zawsze będziesz miał kilka mm mniej niż przy 60 stopniach, kiedy powinno się sprawdzać jego poziom. 

Po jeździe i w pełni dogrzanym oleju, stajesz na równym i czekasz 15-20 minut. Po tym wyciągasz bagnet, wycierasz go i sprawdzasz stan. To najbardziej miarodajny sposób. 

Btw @dayd_4 między min a max u mnie jest jakieś 750 mm, +/- błąd pomiarowy na bagnecie i butelce. 

To by się zgadzało, często na drugi dzień, okazuje się, że to 0,7 to był błąd...:drunk:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Bagnet wymieniłem po zakupie, myślę że dobrze go zamontowalem, bo jednak po wlaniu oleju pokazywało na pół bagnetu. Sprawdzałem na ciepło i na zimno. Ten tysiąc to z dwie trasy, reszta to dojazdy do pracy (krótkie). Po prostu nie pokazywało nic, to mówię wciągnął, to było tak z 2 tyg,. Teraz dokupilem litr by dolac, a tu ponownie jest pół bagnetu. 

Opublikowano

Dayd_4 W te auta wchodzi 3.8l oleju, a nie 4.2 ;) 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Repik napisał:

Dayd_4 W te auta wchodzi 3.8l oleju, a nie 4.2 ;) 

Po wymianie zostaje mi niecały litr, a stan to poniżej maximum. Z 5L. Więc u mnie wchodzi ponad 4L. ale zwykle długo zlewam olej, do ostatniej kropli :) wąchając i smakując go przy okazji :naughty:

Edytowane przez dayd_4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...