K4rol81 Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Opublikowano 25 Sierpnia 2019 (edytowane) Jako że niedawno montowałem u siebie fmic postanowiłem się podzielić wiedzą na forum. Nie jest to fmic na wypasie, wyspawany z kwasa za milion $$. Jest to wersja budżetowa ale tak samo wydajna i sprawna jak te droższe, może nie wygląda tak okazale, ale swoje zadanie spełnia. Temperatura w dolocie oscyluje w okolicy 35 st. C gdy na zewnątrz ok 26 st.C przy 100km/h. To do rzeczy, graty zakupiłem u sid Motorsport i fmic.pl. Potrzebne nam będzie : - intercooler 550x140x65 300 zł - kolano alu 54 mm kąt 90 st. 30cm 2 x 36 zł szt. - kolano silikonowe 54mm kąt 45 st. 2 x. 60 zł szt - kolano silikonowe redukcyjne 57/54 mm 60cm 1 x 60 zł. - Obejma T-Clamp 58-65mm 5 szt. 5 zł. szt. - Obejma T-clamp 64-72 mm 2 szt. 5 zł szt. -flansza pod map sensor, allegro 85 zł -kawałek blachy aluminiowej szerokość ok 5 cm gr 3-4 mm żeby zrobić mocowanie ic do belki Całość wygląda tak Mocowanie ic do belki Zdjęcie z opisem gdzie jaki element. Najwięcej czasu schodzi z demontażem starych gratów. Za. Mapsensorem zostawiłem ori rurę która idzie do klapy gaszącej ponieważ nie miałem pomysłu jak wpiąć się nie ori wężem do niej. Otwierając maskę wszystko wygląda jak ori. Edytowane 29 Sierpnia 2019 przez karol1981
KPanicz Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Dzięki za konkretną odpowiedź...A czy w swoim modelu po założeniu dolotu zwiększales moc???
marcin4x4 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 lol ale rzeźba T-Clamp to zły pomysł, zwłaszcza jak masz gówniane rury
K4rol81 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2019 8 godzin temu, marcin4x4 napisał: lol ale rzeźba T-Clamp to zły pomysł, zwłaszcza jak masz gówniane rury Co jest nie tak z tymi obejmami? Masz jakieś lepsze rozwiązanie? Pokaż swoją rzeźbę ? 9 godzin temu, KPanicz napisał: Dzięki za konkretną odpowiedź...A czy w swoim modelu po założeniu dolotu zwiększales moc??? Tak w tym momencie jest 200/395.
Maniusiek28 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Na twoim miejscu nie chwaliłbym sie ta robotą.
K4rol81 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2019 20 minut temu, Maniusiek28 napisał: Na twoim miejscu nie chwaliłbym sie ta robotą. Na szczęście nie jesteś na moim miejscu ???
kuba.goller Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Sprawdzałeś jakas masz temp. kw dolocie w te upały? Ja na autostradzie w Chorwacji przy 40 st na zewnątrz miałem 65-70 stopni, jakiś dramat - oczywiście na standardowym ic. Turbo wstaje normalnie czy jest odczuwalne większe opóźnienie?
K4rol81 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Teraz, kuba.goller napisał: Sprawdzałeś jakas masz temp. kw dolocie w te upały? Ja na autostradzie w Chorwacji przy 40 st na zewnątrz miałem 65-70 stopni, jakiś dramat - oczywiście na standardowym ic. Turbo wstaje normalnie czy jest odczuwalne większe opóźnienie? Jak dobrze pamiętam to przy 30 st na zewnątrz i prędkości ok 130 km/h temp nie przekraczała 40 st C więc różnica spora , laga niema ani nic takiego bo była krekta softu pod nowe turbo.
kuba.goller Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Ma program mam już dawno zrobiony i sie zastanawiam czy po takim modzie bede musiał robić korekte...
kuba.goller Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Załóż sobie jeszcze OCT, ja mam od 10 tyś km i jest spora różnica, nie ma oleju w dolocie.
MichałA4 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Nie odczujesz żadnej różnicy po przejściu ze standardowego IC na FMIC , nie będzie ani laga ani przyrostu , po prostu temperatura powietrza doładowanego będzie niższa co w cieplejsze dni pozwoli Ci zachować moc auta na nominalnym poziomie. Jedyne co mógłbym doradzić osobom zakładającym FMIC to zakładajcie coś wydajniejszego tj 180 i w górę .
kuba.goller Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Tam jeszcze jest taka ciekawa rura do turbo coś jak do klapy gaszącej, jak to teraz rozwiązałeś, dałeś większą z opaską?
kuba.goller Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Teraz, MichałA4 napisał: Nie odczujesz żadnej różnicy po przejściu ze standardowego IC na FMIC , nie będzie ani laga ani przyrostu , po prostu temperatura powietrza doładowanego będzie niższa co w cieplejsze dni pozwoli Ci zachować moc auta na nominalnym poziomie. Jedyne co mógłbym doradzić osobom zakładającym FMIC to zakładajcie coś wydajniejszego tj 180 i w górę . Jak będzie duży to w końcu przyjdzie turbo lag...
kuba.goller Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Taki będzie lepszy Twoim zdaniem 550X180X65 MM ?
MichałA4 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Ale to musiał byś mieć na prawdę coś dużego , przy zrobionym wirusie nawet jak założysz 230 tkę to nie odczujesz różnicy, ja przynajmniej nic nie odczułem jedynie temperatura spadła .
MichałA4 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 1 minutę temu, kuba.goller napisał: Taki będzie lepszy Twoim zdaniem 550X180X65 MM ? Więcej rzeźby z belką , ale tak , nie wiem w jaką moc celujesz ale jak chcesz się zbliżyć do 200/250 KM to minimum 180 mm, a najlepiej pomęczyć się i upchać 230mm , ale to moje zdanie zrobisz jak uważasz, ja mam takie wnioski po instalacji FMIC u siebie .
kuba.goller Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Jeszcze chłodnica oleju jakaś mała z przodu by się przydała i fabryka będzie w pełni poprawiona:) Ja w Chorwacji na autostradzie przy 180 miałem czasem po 117 stopni a to juz sporo.
MichałA4 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Ja mam uwalony czujnik temp oleju tak że na razie nie wiem ile on ma stopni po ganianiu ? ale może to i lepiej bo zaraz bym coś kombinował ? wczoraj jak polatałem trochę po mieście / trasie to temperatura podskoczyła mi max do 45 st C przy 32 st C na zewnątrz , a FMIC mam 180 mm, tak że sam widzisz jak to wygląda . W A4 jest mało miejsca na to, aby założyć coś sensownego i praktycznie w każdym wypadku trzeba coś ciąć , ale teraz bym postarał się żeby upchać FMIC 230mm , i mimo że praktycznie jego połowa była by schowana za belką i zderzakiem to jednak powierzchnia i pojemność była by większa .
kuba.goller Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Twój FMIC i tak jest większy 2, 3 razy od ORI. Po mieście chyba nie zagrzejesz tak oleju, najgorsze to długo trwałe obciążenie. Kurcze zachęciłeś mnie do tego moda jedyna rzecz to mam 340 tys na blacie i obawiam się czy zdążę się nacieszyć modami:) Muszę coś zrobić bo ORI nigdy nie był wyciągany i czyszczony, pewnie zawalony jest z zewnątrz jak w środku olejem...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się