Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z akumulatorem/ladowaniem/rozladowywaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może dlatego go rozładowuje bo może coś ci kradnie prąd. W moim przypadku było to radio które potrafiło po zamknięciu auta po jakieś godzinie podnośić prąd spoczynkowy z 0,03a do 0,70a i po kilku godzinach aku padało a nad ranem z ledwością się otwierał... 

Opublikowano

0.7 a po kilku godzinach nie powinno rozladowac aku. Jak rozwiazales problem?

Problem tkwi w ladowaniu. W weekend zrobilem prawie 900km po autostradzie, wysokie oborty a aku rozladowane... zdecydowanie problem z ladowaniem...

Opublikowano
9 godzin temu, miesku napisał:

0.7 a po kilku godzinach nie powinno rozladowac aku. Jak rozwiazales problem?

Problem tkwi w ladowaniu. W weekend zrobilem prawie 900km po autostradzie, wysokie oborty a aku rozladowane... zdecydowanie problem z ladowaniem...

Prąd ładowania sprawdzisz miernikiem cegowym z dużym zakresem. Możesz go kupić ale tani nie jest lub podjechać do elektromechanika i poprostu poprosić o pomiar. Trwa to minute więc nie powinieneś za to zapłacić, nawet jeśli to zapłacisz jakieś grosze. 

 

W dniu 2.10.2019 o 22:25, matisstz napisał:

Najprościej sprawdź miernikiem ładowanie, na odpalonym, zgaszonym, w spoczynku oraz przy obciążeniu zapisz sobie wyniki i później je sprawdź.

jeśli ładowanie jest w porządku to znak że auto kradnie prąd a znalezienie winowajcy nie jest łatwe... mnie zajęło to kilkanaście dni...

oraz miałem przypadek że nowe aku padło po miesiącu ( nie wytrzymało ciągłego rozładowania poniżej normy i ładowania na maxsa )

regulator napięcia w alternatorze reguluję w jakim stopniu w danym momencie jest ładowanie 

 

W b8 nie ma regulatora w alternatorze. Za to odpowiedzialny jest sterownik na klemie minusowej.

Jeżeli nie ma błędów w gateway to można założyć że sterownik jest sprawny. Jeśli chcesz to mogę Ci wysłać sprawany sterownik w celu sprawdzenia czy Twój rzeczywiście działa. 

Ja walczyłem pół roku z uciekajacym prądem. Winnym okazał się alternator a właściwie aso w Niemczech które go podmienilo na taki z b7. Ładował napięciem 14,4 ale nie mógł naładować aku bo nie ładował odpowiednim prądem. Robiłem trasę i sprawdzałem napięcie na aku, wynosiło prawie 13V ale za 5 min spadło do 12,2V i nigdy aku nie mógł utrzymać 12,6V. W b7 konstrukcja alternatora jest inna bo cała instalacja ładowania jest inna. Nie ma gateway ani magistrali lin tak jak w b8. 

Wyciągnij alternator i zawiez do fachowca. Pomierzy Ci go na stole i będziesz pewny czy jest dobry czy nie. 

Opublikowano

Niestety nie mam takiej mozliwosci gdyz nie ma tu takich fachowcow w UK. Jezeli ktos by mogl podac jaki numer alternatora powinien byc to moglbym sprawdzic jaki mam, ewentualnie kupic taki jak powinien byc i zobaczyc czy bedzie poprawa.

 

Sterownik z klemy odlaczony od wczoraj. Zobacze w poniedzialek jak poziom naladowania akumulatora. 

 

Bledow w gateway nie ma. Ja osobiscie bym powiedzial ze sterownik jest niesprawny gdyz wyswietla bzdury ze tak powiem....

Opublikowano
3 godziny temu, corradoowner napisał:

 

 

W b8 nie ma regulatora w alternatorze. Za to odpowiedzialny jest sterownik na klemie minusowej.

 

Jest normalny regulator tylko sterowany przez CAN Gateway, klema na akumulatorze jest do pomiaru parametrów akumulatora i na podstawie tych parametrów jest odpowiednio wysterowywany regulator.

Opublikowano
2 godziny temu, bin85 napisał:

Jest normalny regulator tylko sterowany przez CAN Gateway, klema na akumulatorze jest do pomiaru parametrów akumulatora i na podstawie tych parametrów jest odpowiednio wysterowywany regulator.

Racja. Mój błąd 

Opublikowano

Co powinno sie dziac bez  sterownika na klemie?

Opublikowano
57 minut temu, miesku napisał:

Co powinno sie dziac bez  sterownika na klemie?

Błędy w gateway i nieprawidłowe ładowanie. 

Nie masz kogoś kto ma sprawna b8 żeby podmienić sterownik na klemie a później alternator? 

Próbowałeś wyczyścić klemy i punkt styku masy z karoseria? 

Opublikowano

Nie mam. Jedynie kupic nowy sterownik i nowy alternator ale musialbym miec numer alternatora takiego jak powinien byc. Masy  i kable plusowe przemiezone pod obciazeniem i sa ok.

 

Sterownik odlaczony i bedzie odlaczony do poniedzialku.  Wlasnie sprawdzilem poziom naladowania akumulatora przyrzadem. Trasa zrobiona jak zawsze - rano o 5.30 20KM i po 12godzinach postoju powrot do domu. Odczekalem godzine zanim sprawdzilem.... i niespodzianka- akumulator naladowany w 99%. Mysle by go zostawic dzien lub dwa i wtedy sprawdzic i bede wiedzial czy cos rozladowuje aku na postoju aczkolwiek nie sadze by tak sie dzialo.

 

 

Opublikowano
42 minuty temu, miesku napisał:

Nie mam. Jedynie kupic nowy sterownik i nowy alternator ale musialbym miec numer alternatora takiego jak powinien byc. Masy  i kable plusowe przemiezone pod obciazeniem i sa ok.

 

Sterownik odlaczony i bedzie odlaczony do poniedzialku.  Wlasnie sprawdzilem poziom naladowania akumulatora przyrzadem. Trasa zrobiona jak zawsze - rano o 5.30 20KM i po 12godzinach postoju powrot do domu. Odczekalem godzine zanim sprawdzilem.... i niespodzianka- akumulator naladowany w 99%. Mysle by go zostawic dzien lub dwa i wtedy sprawdzic i bede wiedzial czy cos rozladowuje aku na postoju aczkolwiek nie sadze by tak sie dzialo.

 

 

Jak odlaczyles sterownik z klemy minusowej? Wypiales z niego wtyczkę? 

Opublikowano

Myślałem że cały czas mowa o b7 tak jak piszę w profilu MIESKU...

Po ciężkich poszukiwaniach wyrzuciłem radio na dwa tygodnie z auta aby upewnić się na 100% że to ono kradnie prąd, wszystko było ok kupiłem nowe aku, włożyłem inne radio i od tamtej pory spokój.

Opublikowano

Tak. Nie wystarczy? Usunac go calkowicie?

Opublikowano
21 godzin temu, miesku napisał:

Tak. Nie wystarczy? Usunac go calkowicie?

Wg mnie nic tym nie osiągniesz. Zamiast eksperymentować i ingerować w układ ładowania łatwiej go poprostu naprawić. Skoro nie masz błędów w gateway i nic nie kradnie prądu z aku to albo winny jest alternator albo sterownik na klemie minusowej. Sterownik wykluczam bo jeszcze nikomu nie popsuł się ot tak poprostu i zawsze generowal błędy w gateway. Sterownik kupisz za grosze uzywke i będziesz miał pewność. Alternator zawiez do fachowca i też będziesz wiedział czy jest sprawny. Każda ingerencja w układ ładowania spowoduje błędy w gateway a ten może się nie uśpić, tak było w moim przypadku, i auto kradło prąd z aku. Po 2 dniach nie mogłem odpalić auta. 

Opublikowano (edytowane)

Jak juz pisalem tu nie ma gdzie zawiesc alternatora. Dzisiaj drugi dzien aku naladowane. Stawiam ze sterownik na klemie uwalony, pozatym pokazuje bzdury w blokach.  To ze sie nikomu nie popsul nie znaczy ze jest sprawny. Oczywiscie jak bede mial druga kleme to podmienie. Tymczasem czekam  a wolne aby postawic auto na dzien lub dwa i zobaczyc czy  bedzie rozladowywac aku.

Edytowane przez miesku
Opublikowano

Nie wiem jak w B7 ale ja miałem problem z ładowanie. Napięcie mierzone pod szybą wynosiło 12.3v - 13.3v okazało się, że kabel łączący alternator z przyłączem pod szybą zaśniedział i było kiepskie przewodzenie ? nowy przewód i ładowanie 14.7v.

Ale..... Mam inny problem czy ktoś się orientuje czy na kostce od pompki spryskiwaczy świateł powinno być napięcie na wyłączonym zapłonie? Bo u mnie jest i pytanie czy coś nie tak czy tak ma być? 

Zdjęcie napięcia kostki pompki spryskiwaczy świateł:

 

IMG_20191003_175602.jpg

Opublikowano

Czy ktorys z kolegow moze podzielic sie logami z grupy 18,19,20 can gateway? 

Bez sterownika na klemie akumulator jest ladowany ok i jest naladowany caly czas, ze sterownikiem na klemie akumulator rozladowany i do tego bzdury pokazuje w vcds.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...