Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 BKE] EGR, kolektor ssący, przepustnica - błędy 19558 i 5293


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

jestem posiadaczem Audi A4 B7 1.9 TDi 116 KM BKE.

Pojawił się błąd na desce Check Engine:

Załączam zdjęcie odczytu z komputera. 

Walczę z problemem już 3 miesiące.  żaden mechanik nie potrafi usunąć danych błędów.

Objawy:

*problem z mocą na zimnym silniku do 2000 obrotów

* czasami słabo odpala( na EGR jest wyciek może zalewa rozrusznik)

* nie ma całej mocy czyli 116 km, wcześniej był bardziej dynamiczny

 

Silnik pracuje równo. Czasami przeładowuje turbo powyżej- jest to sporadyczne. Ostatnio zrobiłem trasę 1000 km i nie wyrzuciło ani razu.Turbo wyrzuca przy prędkościach powyżej 120 km/h.

Prosze o porady i pomoc w rozwiązaniu problemu. Jestem z Suwałk. Moze ktoś zna dobrego mechanika, elektryka samochodowego, aby pomógł  naprawić auto. 

 

klapa kolektora screen.jpg

przepustnica.jpg

kanał  dolotowy.jpg

Edytowane przez danmar
Opublikowano

Masz błąd:

19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157)

5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

Jak dla mnie albo coś w przewodach wiązki do klapy gaszącej/przepustnicy - to jest u Ciebie 2 w 1.

Albo uwalony sam silniczek regulacji klapy.

Zapewne wymiana modułu przepustnicy rozwiąże Twoje problemy... 

Często w tych przepustnicach syf zbierający się na klapie, blokuje ją i wycierają się tryby na ramieniu prowadzącym klapę...

Co do przeładowania pewnie przycina się geometria...

Opublikowano

Jeśli przycina geometria to co zrobić? wymiana turbo czy regeneracja?

Co do kabli jak najłatwiej to sprawdzić ,napięcie etc?

Czy jest możliwość kupna modułu przepustnicy czy muszę wymienić całą?

 

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, danmar napisał:

Jeśli przycina geometria to co zrobić? wymiana turbo czy regeneracja?

 

Jeżeli masz zdolności manualne to można to samemu wyczyścić gdzieś jest poradnik do czyszczenia kierownic zmiennej geometrii. Jeżeli wolisz się za to nie brać to można to oddać mechanikowi ale na czyszczenie, a nie regenerację. Regeneracja to ostateczność. Często mechanikom nie chce się tego czyścić i po prostu mówią, że trzeba turbo do regeneracji oddać. Trzeba się także zastanowić nad przyczyną zasyfionych kierownic turbo: niewłaściwa jazda (ecodriving i zamulanie), lub zapchany katalizator to takie najczęstsze.

Co do przepustnicy to najpierw wyczyść lub oddaj na czyszczenie, a dopiero potem wymieniaj jeżeli to nie pomoże.

Jeżeli chodzi o egr EGR, u mnie też lało. Wystarczyło czyszczenie i wymiana uszczelek na nowe. Ktoś wcześniej zakładał na silikonie i nie jest to najlepszy pomysł.

Edytowane przez Leejon
Opublikowano
2 minuty temu, danmar napisał:

Jakie uszczelki do wymiany, metalowa + oring gumowy? czy coś więcej muszę wymienić?

Musisz sprawdzić jak jest u Ciebie, u mnie w AVF był oring na rurę, oring na egr od strony kolektora, 2 metalowe uszczelki na rurkę od strony kolektora wydechowego i od strony egr. Do czyszczenia najlepiej nafta lub środek do czyszczenia EGR.
 

Opublikowano
W dniu 4.10.2019 o 19:56, kamil-vag napisał:

Jak dla mnie albo coś w przewodach wiązki do klapy gaszącej/przepustnicy - to jest u Ciebie 2 w 1.

Albo uwalony sam silniczek regulacji klapy.

Zapewne wymiana modułu przepustnicy rozwiąże Twoje problemy... 

Wymienić moduł przepustnicy czy silniczek regulacji klapy? (słaby ze mnie mechanik stad takie pytanie)

Czy przewody mogą być przetarte, odłączona kostka?

Możesz podesłać mi przykładowy link lub kogoś kto ma do sprzedania moduł przepustnicy

Opublikowano

U Ciebie EGR i Przepustnica to dwa osobne moduły.

Zarówno jeden i drugi powinieneś wyjąć i wyczyścić. Sprawdzić czy bardzo są obrośnięte spieczonym olejem z sadzą... 

Czasami samo czyszczenie pomaga.

Są też dostępne zestawy naprawcze zębatek jeśli na którejś z powodu blokady klapy wycierają się zęby:

https://allegro.pl/listing?string=03G128063J&bmatch=baseline-cl-dict42-aut-1-1-1002

Potwierdź sobie tylko czy Twoja przepustnica ma nr 03G128063J jak ją zdemontujesz.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...